bonno Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Hei Jeg har en bror som sliter litt, og etter alt jeg vet har han gjort det i lang tid, Han er en hyggelig mann, han er faktisk opp i mot 30 år snart, og bor fortsatt hjemme. Han har alltid slitt sosialt, og slitt med å passe inn. Dette skyldes mye at han har dårlig selvsikkerhet. Han har meldt seg ut av alle sosiale medier, og nå for tiden sitter han bare hjemme. Jeg har merket i lang tid at han har vært mye lei seg, han er irritert på alt og alle, og sier ofte at han ikke duger til noen ting. En liten kommentar kan ødelegge dagen hans. Derfor begynner jeg å lure på om han trenger hjelp snart, eller om det er noe jeg kan gjøre for han. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å kanskje få litt tips til hva han kan gjøre, og eventuelt hva det er jeg kan gjøre for å forbedre situasjonen hans, (kansje legge frem litt forsiktige tips om hva han kan gjøre). Så er det supert hvis noen har innspill til hvordan broren min kan få det bedre. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 (endret) Det høres jo ut som han aktivt selv velger bort sine venner og velger å tre ut av det sosiale liv. Uten hans egen vilje og innsats så er det vel ikke så mye du kan gjøre. Det høres ikke bra ut. Har du noen formening om hvorfor han trekker seg unna? Er han alkoholiker, narkoman eller avhengig av lykkepiller, PC-spill eller noe sånt? Mulig han har helsemessige plager som gjør han irritabel. Har han ingen hobbyer eller ting han interesserer seg for? Noen gamle interesser som er mulig å vekke til liv? Uten livslyst og egenvilje i bunnen er det nok vanskelig. Bare tenker litt høyt jeg. Mulig en psykolog hadde vært tingen for han :-) Ellers så vet jeg at det å bruke naturen er fint for å styrke psyken. Også det å kunne hjelpe andre er en fin ting for å få hevet blikket og få flyttet fokus bort fra ens egen elendighet og plager samtidig som man får en følelse av å føle seg nyttig og elsket. Endret 18. april 2015 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå