Gå til innhold

Bioshock Infinite = best game ever?

Anbefalte innlegg

Hallo mine kjære brødre og søstre!

Jeg ble nettopp ferdig med "story moden" i Bioshock Infinite, og jeg er veldig fornøyd med slutten. Jeg har spilt MANGE typer spill, fra WoW til CoD til Civilization. Men fortellingen i Bioshock slår alle disse spillene lett. Er det bare jeg som syns at fortellingen til Bioshock er "uslåelig"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bioshock Infinite best ever? Tuller du? Starten er bra, men selve spillet er bare en standard korridor-skyter der du har fint lite valg hvor du vil gå, og bare surrer rundt der du får beskjed om. Skytingen er ikke engang spesielt bra. Selv BioShock 1 og 2 er langt bedre, og de er bare rip-offs fra System Shock. (det er fakta, ikke bare egen mening.)

Hva som er "best ever" er umulig å bli enige om, fordi vi snakker om titusenvis av spill over minst førti år. Dessuten må vi tenke på hvordan de ble mottatt da de kom, ikke hvordan man ser på dem i dag. Dermed trenger folk under 30 ikke stemme engang, fordi de er alt for unge til å ha opplevd ting som Commodore 64, Amiga, ZX Spectrum, Tiki 100, Vic-20 osv da de fortsatt var nye. Mange var ikke engang født under "konsollkrigen" mellom Sega og Nintendo. Signaturen min er "Sega does what Nintendon't", men er det mange som vet hvor den kommer fra? Eller hvorfor Sega skrøt av "blast processing"? Så å stemme for et "best ever" er nok ikke mulig. ;)

(ja, både "Sega does what Nintendon't" og "blast processing" var faktiske ting Sega brukte i reklamen.)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Best ever vil jeg ikke si, men må si at historien og da spesielt slutten i Bioshock infinite i seg selv var et friskt pust i dagens spillverden.

Men om du liker historiebaserte spill så anbefaler jeg deg å ta en titt på The Last of Us. Vanvittig bra historie og overbevisende skuespill som gjør at man blir helt slukt inn i verdenen.

Lenke til kommentar

Ut av spill med fokus på story så vil jeg si The last of us til konsoll og Metro serien til pc er av de bedre. 

Problemene her er at historien i Last of Us er en ren klisjé fra ende til annen, selv om den er bra fortalt til tider. Og teller egentlig Metro som "spillhistorie" når spillet er basert på en bok?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Et helt ok og generisk skytespill. Slutten var veldig bra, men før det måtte man gjennom en horde av kloner (dvs, gjenbruk av fiendefigurer).

Synes personlig også Last of Us var bedre, selv om det også var en klisjefylt runde uten særlig overraskelser.

Ingen av dem gode skytespill. Da vil jeg si spill som Call of Juarez:Gunslinger eller Wolfenstein: New Order var langt mer positive opplevelser.

Har spilt en liten time GTA V, og det fenger allerede mer enn noen av de ovennevnte. Så får vi se om det holder. Det troner så vidt jeg vet Metacritic, så basert på karakter alene er "verdens beste spill". Tar det med en klype salt, selvfølgelig. Det har blitt mange gode spill gjennom årene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg startet på det, og elsket atmosfæren helt fram til jeg måtte skyte alt som rørte seg på skjermen. Da forsvant alt av atmosfære, og story interesse for mitt vedkommende. Men beste spillet ever? Nei, mtp tid lagt i over år så må jeg nesten si transport tycoon eller Forza serien. 

Lenke til kommentar

Hallo mine kjære brødre og søstre!

Jeg ble nettopp ferdig med "story moden" i Bioshock Infinite, og jeg er veldig fornøyd med slutten. Jeg har spilt MANGE typer spill, fra WoW til CoD til Civilization. Men fortellingen i Bioshock slår alle disse spillene lett. Er det bare jeg som syns at fortellingen til Bioshock er "uslåelig"?

Infinite var helt fantastisk. Spillet har fått en litt merkelig backlash etter lansering som jeg ikke forstår helt, men jeg koste meg noe vanvittig underveis. Utrolig vakker verden, ekstremt interessant historie og morsomme plasmids (eller hva det kalles i dette spillet, husker ikke.)

Lurer på om jeg skal spille det på nytt faktisk :) Det er ikke ofte jeg gjør. Å si at det er beste spill ever blir litt vel hyperbolisk, men veldig bra er det definitivt. 

NBNB: Hvis du likte hovedspillet TrulsOlsen, MÅ du spille DLC-ene Buried at Sea episode 1 og 2. Veldig interessant skråblikk på universet, og utrolig vellagd. Mer mind blowing underholdning per time enn hovedspillet (og det skal litt til) Spesielt hvis du har spilt Bioshock 1. (Hvis ikke du har det anbefaler jeg å spille det/lese deg opp på plottet før du spiller Burial at Sea 1 og 2.)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dei første to spela er betre enn Infinite etter mi meining, samt Buried at Sea og DLC til Bioshock 2.

Infinite såg fint ut og hadde ein snodig historie, men Rapture var langt betre enn Columbia.

Bioshock 1 er absolutt på topplista mi.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Beste er selvsagt RDR! Read dead redempton vant alt for som var å vinne da det kom ut. JEG ELSKER UNDEADN OVERRUN. Si ifra hvis det er noen andre fans her som har lyst til å SAMARBEIDE  sammen i Undead Overrun så PLEAAAAASE ikke være så sjenert med å ta konakt med meg, min score var blandt de 500 over hele verden så, pllllsssss, jeg er flink nok også:p

Edit: JA jeg er full. Synes det???

Lenke til kommentar

Nei Bioshock Infinite har ikke best story ever. Historiene til System Shock og System Shock 2 som er forløperene til Bioshock serien er bedre.

"Nah"

Men fra spøk til revolver, System Shock er herlig.(spesielt 2ern, har enda ikke fått satt meg ned med 1ern)

Og til topic, foretrekker Bioshock(1) Per Se, framfor serien i sin helhet, men så klart Infinite er bedre enn gjennomsnittet av spill som slippes ut generelt sett. 

Lenke til kommentar

Dei første to spela er betre enn Infinite etter mi meining, samt Buried at Sea og DLC til Bioshock 2.

Infinite såg fint ut og hadde ein snodig historie, men Rapture var langt betre enn Columbia.

Da bør du seriøst prøve System Shock 2. BioShock er bare en ren rip-off, helt ned til plasmids og alt det der. Ta BioShock, sett det hele på en romstasjon der AIen som styrer hele stasjonen har tatt over, og du har System Shock. Mener ikke dermed at Bioshock er et dårlig spill på noen måte, men det er litt skremmende hvor mange som hyller det til tross for at det gjør fint lite nytt. I beste fall kan det sammenlignes med Quke og Duke Nukem 3D. Doom var mange år i forveien, og strengt tatt gjør Quake og Duke 3D fint lite nytt. Men selv om det er lett å gå fra Doom til Quake med åpne øyne, er det så godt som umulig å gå fra Quake til å spille Doom for første gang uten å tenke på hvor utdatert det er. Men både Doom og System Shock er knallspill, selv den dag i dag. Spesielt System Shock 2 bør absolutt spilles gjennom, uansett om man er 60 eller 10 år. Har man aldri spilt det, har man absolutt en unik opplevelse i vente. :)

Lenke til kommentar

Da bør du seriøst prøve System Shock 2. BioShock er bare en ren rip-off, helt ned til plasmids og alt det der. Ta BioShock, sett det hele på en romstasjon der AIen som styrer hele stasjonen har tatt over, og du har System Shock. Mener ikke dermed at Bioshock er et dårlig spill på noen måte, men det er litt skremmende hvor mange som hyller det til tross for at det gjør fint lite nytt. I beste fall kan det sammenlignes med Quke og Duke Nukem 3D. Doom var mange år i forveien, og strengt tatt gjør Quake og Duke 3D fint lite nytt. Men selv om det er lett å gå fra Doom til Quake med åpne øyne, er det så godt som umulig å gå fra Quake til å spille Doom for første gang uten å tenke på hvor utdatert det er. Men både Doom og System Shock er knallspill, selv den dag i dag. Spesielt System Shock 2 bør absolutt spilles gjennom, uansett om man er 60 eller 10 år. Har man aldri spilt det, har man absolutt en unik opplevelse i vente. :)

Har vurdert å prøve System Shock 2. Lurer på om det har haldt seg like godt som td. Half-Life.

Eg synest Rapture er betre enn ein romstasjon, men tvilar ikkje på at det er eit bra spel.

Ein treng ikkje gjere noko nytt og unikt for at eit spel skal bli bra og hylla. Eg har ikkje prøvd System Shock, så for meg var plasmids og heile opplegget nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...