AfterGlow Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Men det er ikke det eneste den er i stand til.Denne «smarte» sykkelen kan si ifra når den blir stjålet Lenke til kommentar
Ham&Cheese Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Kunne gjerne tenkt meg en slik, om sykkelen ikke gjorde altfor mye utav seg. Hadde gjerne sluppet å bli bombardert med spørsmål om hva for en UFO det er jeg sykler på 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Vet du hva som også gjør en sykkel sikrere og mer komfortabel? Skikkelig bremser og gir, istedet for hipster-jalla som det ser ut som sykkelen er i videoen. AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg. EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir. Endret 17. april 2015 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg. EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir. Se på videoen, der har den ikke anvgir bak såvidt jeg kan se, og det er ikke frambremser heller. Sa jeg at gir gjør den sykkel sikrere? De tsom derimot gjør den sikrere er frikrans. (og bremser da) AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg. EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir. Se på videoen, der har den ikke anvgir bak såvidt jeg kan se, og det er ikke frambremser heller. Sa jeg at gir gjør den sykkel sikrere? De tsom derimot gjør den sikrere er frikrans. (og bremser da) AtW Videoen ble laget (antar jeg) for kickstarter, altså før sykkelen var ferdig utviklet. På hjemmesiden kan du se fullstendige valgmuligheter, Du skrev: "Vet du hva som også gjør en sykkel sikrere og mer komfortabel? Skikkelig bremser og gir" Slik jeg forsto deg mente du at gir (og skikkelige bremser) gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ja, det stemmer, gir og bremser gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere. Det er ikke det samme som at kun gir gjør sykkelen både mer komfortabel og mer sikker, og kun bremser gjør sykkelen både mer komfortabel og sikrere. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Så du har to sykkelkonfigurasjoner: C: Ingen gir, gode bremser D: Gir, gode bremser. Mener du da virkelig at D er sikrere enn C? Eller mener du at gir==>komfortabel, bremser ==> sikkerhet (og til dels komfort)? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 ATWindsor: Ser du på specsene har den faktisk Avid skivebremser (mekaniske, tror jeg...). Jeg klarer ikke å se at gir gjør en sykkel sikrere... Mer behagelig, det forstår jeg. EDIT: Den selges også i en konfigurasjon med innvendige gir. Se på videoen, der har den ikke anvgir bak såvidt jeg kan se, og det er ikke frambremser heller. Sa jeg at gir gjør den sykkel sikrere? De tsom derimot gjør den sikrere er frikrans. (og bremser da) AtW Videoen ble laget (antar jeg) for kickstarter, altså før sykkelen var ferdig utviklet. På hjemmesiden kan du se fullstendige valgmuligheter, Du skrev: "Vet du hva som også gjør en sykkel sikrere og mer komfortabel? Skikkelig bremser og gir" Slik jeg forsto deg mente du at gir (og skikkelige bremser) gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere. Ellers tak for lenken, litt mer fornuftige valg der, kult at den har CVT, men skulle gjerne vist hva som er tapet i det systemet, på andre kjøretøy er det mer tap i den type gir, og det har litt å si på en sykkel, og fordelen med å ha "Uendelig" med gir er mindre. Men navgir er fornuftig og praktisk. Også kult at den ikke har tradisjonelt kjede. Resten av sykkelen bærer i mine øyne desverre preg av uforløst potensieale og dårlig egnethet til bytransport som den er lagd for, ikke støtte, skjermer bagasjebrett osv, styr å få plass på en sånn sykkel, og karbon? En unødvendig dyr variant med små fordeler til den type bruk, og styret ser ikke justerbart ut? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Så du har to sykkelkonfigurasjoner: C: Ingen gir, gode bremser D: Gir, gode bremser. Mener du da virkelig at D er sikrere enn C? Eller mener du at gir==>komfortabel, bremser ==> sikkerhet (og til dels komfort)? Leser du hva jeg skriver? Jeg henviste til videoen, der han kjørte rundt i en sykkel uten bremser. EN typisk hipster-fixie. AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Så du har to sykkelkonfigurasjoner: C: Ingen gir, gode bremser D: Gir, gode bremser. Mener du da virkelig at D er sikrere enn C? Eller mener du at gir==>komfortabel, bremser ==> sikkerhet (og til dels komfort)? Leser du hva jeg skriver? Jeg henviste til videoen, der han kjørte rundt i en sykkel uten bremser. EN typisk hipster-fixie. AtW Ja, jeg har lest det du har skrevet, og jeg tror dette egentlig bare er en definisjons- eller språkmisforståelse, og det jeg dermed forsøker å få klarhet i. Etter min mening har gir nada å gjøre med sikkerheten, og utsagnet "gir og bremser gjør sykkelen mer komfortabel og sikrere" kan egentlig endres til "gir gjør sykkelen mer behagelig", "bremser gjør sykkelen sikrere og (til dels mer behagelig)". Jeg er forsåvidt også enig i at fravær av frikrans kan være usikkert, men man kan ha frikrans selv uten gir. Endret 17. april 2015 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Se innlegg #7 for oppklaring. AtW Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Den ville ikke vært noe for meg, jeg vil ha mer gir en navgir kan gi. Dessuten er jeg usikker på om jeg ville kunne få den stor nok Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Den ville ikke vært noe for meg, jeg vil ha mer gir en navgir kan gi. Dessuten er jeg usikker på om jeg ville kunne få den stor nok Den er CVT, den har "uendelig" med gir. AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Enda en jalla sykkel Ønsker meg en sykkel med "stungun" i setet og på styret, så tyver og andre idioter får seg et sjokk for livet om de prøver seg, kan evnt. være hele rammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå