Cannoon Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Jeg vurderer å kjøpe meg lett motorsykkel og lurte på om noen her har noen erfaringer med dette. Bor midt i "f" for å si det sån, så det er litt vanskelig å dra å prøvekjøre noen. Jeg har sett på Yamaha WR 125, YZF og Honda CBR De er litt forskjellige sykler men jeg kunne tenkt meg noe som kan kjøre litt "off-road" men samtidig noe som fungerer godt på vei. Hva er å anbefale? Og hvorfor? Endret 20. april 2015 av Cannoon Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Spørs jo litt hvordan du har tenkt å bruke sykkelen også. Hvis du bare skal fise rundt på gøy av og til, kan cross/motard-varianten være tilstrekkelig. Skal du derimot kjøre mye og langt, kan det være bedre valg der ute (selv om alt er mulig - folk kjører jo Norge på langs med scooter). Har du sett på Varadero? http://www.kellox.no/mc/adventure/xl125v-varadero.html Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Dette passer best i "Motor, trafikk og maritimt > Moped, MC, ATV ol."Selv vurderer jeg kjøp av mc fortiden. Selv om jeg har "A"-lappen så er det ikke uaktuelt for meg å kjøpe en A1 eller A2 motorsykkel. Jeg har gjort den erfaringen at de motorsyklene som man liker ved å gjøre research eller lese finn raskt kan endres til å mislike bare ved å prøvesitte (holde i styret, en fot på fothvileren). Sittestilling kan endres ved å bytte styret, flytte fothvilere og montere en annet sete. Jeg vil uansett anbefale å minst prøvesitte motorsykkelen før man kjøper. Her er noen som fungerer til "litt off-road":Hyosung RT125 KarionDerbi Terra Yamaha WR125RKilder for research: MCN reviews (velg engine size up to 125cc) MCN 125cc information centreAlle lett mc på finn Lett mc på bikez.com (flere lister på samme side, scroll nedover for f.eks. "supermotard" eller "enduro/offroad"). Obs, denne listen inneholder mange mc'er som ikke er eller har vært i salg i Europa!http://cycle-ergo.com (se teoretisk sittestilling)Lett mc på mobile.de (for inspirasjon?) mc-nett.no (tekniske data på lett mc fra nummer "2001-2200" og tilbake til "1201-1400") Edit: klarte ikke få med finn Edit2: La til MCN 125cc information centre. Edit3: mc-nett.no Endret 17. april 2015 av mobile999 Lenke til kommentar
Cannoon Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Spørs jo litt hvordan du har tenkt å bruke sykkelen også. Hvis du bare skal fise rundt på gøy av og til, kan cross/motard-varianten være tilstrekkelig. Skal du derimot kjøre mye og langt, kan det være bedre valg der ute (selv om alt er mulig - folk kjører jo Norge på langs med scooter). Har du sett på Varadero? http://www.kellox.no/mc/adventure/xl125v-varadero.html Skal kjør litt begge deler, ser etter en litt "overall" sykkel Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Da tror jeg Varadero er det beste alternativet hvis du har råd. Lenke til kommentar
mistermister11 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Har CBR'11 selv, veldig fornøyd med den, både sporstlig og komfortabel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå