Gå til innhold

Excel nybegynner hjelp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har laget en tabell i excel, der jeg f.eks. har ''6j og 6k jeg vil skal regnes ut i en annen kolonne hvor mye profitten kommer på.
Dette skal f.eks legges inn under 6R
I tillegg vil jeg ha % profitten i en annen kolonne
Hvordan gjør jeg dette?
Eller om noen har en mail jeg kan kontakte dere på.

Dette skal være simpelt, men jeg henger ikke helt med som sjeldent driver med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du inntekt i A9, utgifter i B9 og vil ha overskot i C9 og prosent overskot i D9, skriv du i C9:

=A9-B9

Du skriv i D9:  

=C9/A9 [eller =(A9-B9)/A9]  og formaterer cella til å vise %.

Formlar i Excel startar alltid med =

Takk for svar, men enkelte av de tingene jeg prøver å få til er litt mer kompliserte merker jeg for en nybegynner.

Er det mulig å få sendt deg eller noen en mail?

PM fungerer

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Excel har du? Ingen vits å forklare før det er på plass pga veldig stor forskjell på brukergrensesnittet fra f.ex Office 2003 til Office 2007, ute/med ribbon-grensesnitt.

Ser at Vox_populi allerede har gitt deg en detaljert beskrivelse på hvordan du legger inn formelen. Dette er omtrent de enkleste ting å foreta seg i et regneark, der kravet er grunnleggende kunnskap om regneark.

Jeg mener at du bør finne frem til en guide til Excel, f.ex søk etter "regneark for nybegynnere" på nettet og lær deg det helt grunnleggende slik som å lage formler og formattering av celler. Uten denne grunnkunnskapen så tror jeg du vil ha dårlige forutsetninger for å sette opp en funksjonell oversikt som beregner profitten.

Ikke send meg PM på dette er du snill. Beskriv heller problemene i detalj her. Da vil andre nybegynnere i Excel kunne søke seg frem til problemet og få en løsning.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Excel har du? Ingen vits å forklare før det er på plass pga veldig stor forskjell på brukergrensesnittet fra f.ex Office 2003 til Office 2007, ute/med ribbon-grensesnitt.

Ser at Vox_populi allerede har gitt deg en detaljert beskrivelse på hvordan du legger inn formelen. Dette er omtrent de enkleste ting å foreta seg i et regneark, der kravet er grunnleggende kunnskap om regneark.

Jeg mener at du bør finne frem til en guide til Excel, f.ex søk etter "regneark for nybegynnere" på nettet og lær deg det helt grunnleggende slik som å lage formler og formattering av celler. Uten denne grunnkunnskapen så tror jeg du vil ha dårlige forutsetninger for å sette opp en funksjonell oversikt som beregner profitten.

Ikke send meg PM på dette er du snill. Beskriv heller problemene i detalj her. Da vil andre nybegynnere i Excel kunne søke seg frem til problemet og få en løsning.

Hei,

Jeg har Excel 2007

Endret av madman88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...