Laukhau Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Har reinstallert Windows 7 nå og heller ikke det hjalp.. Jeg aner ikke hva som er feil. Har tidligere forsøkt å slå av tessellation, men får kræsj uansett. (Kræsjer selv i safe mode.) Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Om du kjører høyere en 60Hz så prøv å still den ned til 59Hz under innstillinger i spillet. Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Jeg skal gjøre et forsøk Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 19. april 2015 Forfatter Del Skrevet 19. april 2015 Kan informere om at jeg bare har hatt én kræsj etter formateringen (under en cutscene). Spillet har holdt seg stabilt siden, så jeg tror den ene kræsjen bare var tilfeldig. Lenke til kommentar
Thomaasen Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Noen som vet om dette kan være en driver feil fra Nvidia? Kjører også 980 jeg og. Har testet i flere timer med å skru ned og opp grafikken osv. Slått av program som teamviewer, gpuTweak, and diverse razer og roccat driver programmer. reinstallert gpu driverne med driver sweeper reinstaller spillet, reinstallert steam Ingenting fungerer. PS. kjører windows 8.1 Av og til når spillet fryser med akkuratt denne feilmeldingen så blir også spotify helt svart, skype blir grå og skjermene begynner av og til å flickre av og på. Noen som vet om amd folk også får prikk likk feilmelding eller om dette kan være nvidia drivere? Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Noen med denne feilen som har prøvd med eldre nvidia drivere? Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 20. april 2015 Forfatter Del Skrevet 20. april 2015 Tviler for at det er driverne sin skyld. Har sett innlegg fra folk som kjører AMD med samme problem. Jeg prøvde de nest nyeste driverne til nVidia, men det var samme problem. Jeg skjønner ikke hva som forårsaker denne feilen, men det virker stabilt for meg etter reinstallasjon av Windows. Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jeg slet også lenge med at spillet kræsjet eller "sluttet å virke". Fikk så klart null hjelp fra Rockstar og det måtte en forumbruker på det offisielle forumet til for å løse problemene mine. Han mente det var noe med "Landing Page" instillingene under "Saving and Startup". Den er av som default, og etter at jeg skrudde den på så har jeg ikke opplevd kræsjer. For min del var det såpass ille at jeg ikke kom meg videre i single player, men det funker nå. I hvert fall enn så lenge. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Fikk også denne feilen. Løste seg ved at jeg klokket ned skjermkortet. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Fikk også denne feilen. Løste seg ved at jeg klokket ned skjermkortet. Hadde du overklokka skjermkortet fra før eller klokka du ned fra stock? Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Stryk min kommentar. Virker å ha fikset kræsjer hvor spillet bare "sluttet å virke", men fikk nå ERR_GFX... kræsjen istedenfor. Har ikke fått den før så det var jo stas. Leste en plass at det å endre "DX_Version" value fra 2 til 0 i settings filen (dokumenter -> GTA V folder) og gjøre den til read only skulle fikse biffen. Så får prøve det nå. Føler meg som en beta tester.. Hvordan Rockstar kunne sende ut dette makkverket skjønner jeg lite av. Derimot skjønner jeg nå hvorfor spillet ble utsatt. Edit: Nei det satte visst bare DX ned til 10 og det er jo ingen særlig fin fix. Edit 2: Og nå kræsjer spillet til og med på introen. Blir jo bare verre og verre dette. Sry for spammen. Endret 20. april 2015 av Golamesh Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Fikk også denne feilen. Løste seg ved at jeg klokket ned skjermkortet. Hadde du overklokka skjermkortet fra før eller klokka du ned fra stock? Overklokka fra før. Klokka ned 200Mhz for å få GTA stabilt. Det er litt mer enn stock. Klokker da ikke ned til under stock Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 20. april 2015 Forfatter Del Skrevet 20. april 2015 Stryk min kommentar. Virker å ha fikset kræsjer hvor spillet bare "sluttet å virke", men fikk nå ERR_GFX... kræsjen istedenfor. Har ikke fått den før så det var jo stas. Leste en plass at det å endre "DX_Version" value fra 2 til 0 i settings filen (dokumenter -> GTA V folder) og gjøre den til read only skulle fikse biffen. Så får prøve det nå. Føler meg som en beta tester.. Hvordan Rockstar kunne sende ut dette makkverket skjønner jeg lite av. Derimot skjønner jeg nå hvorfor spillet ble utsatt. Edit: Nei det satte visst bare DX ned til 10 og det er jo ingen særlig fin fix. Edit 2: Og nå kræsjer spillet til og med på introen. Blir jo bare verre og verre dette. Sry for spammen. Hehe, føler med deg! Ganske irriterende.. Jeg hadde for øvrig også en ticket inne hos Rockstar angående dette, etter flere dager med venting fikk jeg endelig et (svada)svar hvor de rett og slett bare skulle dobbeltsjekke om jeg fortsatt hadde behov for hjelp eller om jeg hadde funnet en løsning selv. Så henviste de til sine generelle tips for feilsøking (oppdatere drivere, installere social club osv). -.- Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg hadde samme feil, men det ser ut som jeg har fått løst det nå (har værtfall vært stabilt siste 30 spilltimene). Det virker som det er litt forskjellige løsninger som fungerer for forskjellige folk, mtp at noen kunne slå av fraps og det fungerte. Jeg prøvde å slå av vsync, tesselation, slette save game, bruke direct x 10, ingenting hjalp. Men når jeg klokka ned skjermkortet, da sluttet feilen å komme. Som bshagen skriver klokker jeg også ned 200Mhz. Lastet ned et lite program som heter Nvidia Inspector 2, og den starter jeg opp og klokker ned 200mhz hver gang jeg skal spille, og lar den gå i bakgrunnen (virker som "klokken" bare er gjeldene når programmet kjører). Jeg tror ikke mitt skjermkort er klokket fra fabrikk (GTX 680). Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ja det er nok derfor vi ikke har sett snurten av en fix. Det ser ikke ut til at Rockstar vet helt hva som er årsaken. Som du sier så er det mange som opplever slike kræsjer, og det har sikkert kommet 10 forskjellige mulige løsninger fra andre spillere. Det rare er at forskjellige løsninger fungerer for forskjellige folk, mens for noen fungerer ikke noe. Det virker ikke å være noen rød tråd til hvorfor spillet kræsjer. Er synd at PC utgaven skulle bli den dårligste. Ja jeg vet at mange kaller den for den beste med tanke på grafikk og ytelse, men var det slike problemer når spillet ble lansert på konsoll? Lastet uansett ned en patch nå så det ut som, så får håpe de har funnet ut diverse. Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Har du en kontroller tilkoblet? Jeg fikk samme crash-melding etter patchen i går. Så tok jeg ut Xbox One kontrollen og det har ikke crashet siden! Verdt et forsøk for dere som sliter ihvertfall, forutsett at dere bruker kontroll. Lenke til kommentar
Thomaasen Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Har lest om flere tilfeller der dota og far cry 4 crasher etter denne nyeste driveren fra Nvidia så jeg prøver å hoppe tilbake til en tidligere versjon og tester litt. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Da installerer du windows 8.1 Jeg har 8.1, jeg får det selv flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå