Gå til innhold

Kjøpt ny pc, hva synes dere ?


Anbefalte innlegg

Plextor DVD±R/RW brenner 8x/4x

Plextor CD-RW 52x/24x/52x

Plextor DVD-ROM 16X

Creative SB Audigy 2 DD EX6.1

2x TwinMOS PC3700 TwiSTER DDR 512MB CL2.5

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR

2x Maxtor 160GB DiamondMAX Plus9-FDB S-ATA

Abit IC7-MAX3 Socket478/800Mhz

 

kjøpt kabler , kabinett, strømforsyning floppy disk ect.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke med rammen , men jeg er ikke så veldig mye ute etter spilling/klokking , trenger egentlig stor lagrings plass , kjøpte det skjermkortet fordi jeg tenkte nor man først kjøper noe nytt må det fan ma være bra også :) ossen blir det med halflife 2 ? får jeg det nor skjermkortet kommer eller må jeg gå i en butikk med en eller lapp sånn at jeg får det spillet ? har hørt noen rykter om det

Lenke til kommentar
vet ikke med rammen , men jeg er ikke så veldig mye ute etter spilling/klokking , trenger egentlig stor lagrings plass , kjøpte det skjermkortet fordi jeg tenkte nor man først kjøper noe nytt må det fan ma være bra også :) ossen blir det med halflife 2 ? får jeg det nor skjermkortet kommer eller må jeg gå i en butikk med en eller lapp sånn at jeg får det spillet ? har hørt noen rykter om det

Du får nok ikke HL2 med når du får skjermkortet ditt :) Du må nok gå i en butikk med en lapp eller at du får en kode slik at du kan få det igjennom steam.

 

Hawk

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvor mange IDE-kanaler du har?

1 kanal = 2 enheter, vanligvis 2 kanaler på ett standard HK med mindre du har RAID.

Og du har 5 enheter du skal ha kobla opp...

3 Optiske drev, (litt overdrevet spør du meg, spes siden Plextor sin DVD-brenner også brenner CDer med 40x)

2 harddisker...

 

ellers ser det jo phett ut :-D

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på hvor mange IDE-kanaler du har?

1 kanal = 2 enheter, vanligvis 2 kanaler på ett standard HK med mindre du har RAID.

Og du har 5 enheter du skal ha kobla opp...

3 Optiske drev, (litt overdrevet spør du meg, spes siden Plextor sin DVD-brenner også brenner CDer med 40x)

2 harddisker...

 

ellers ser det jo phett ut :-D

Diskene er jo S-ATA, trenger ikke de vanlige IDE kanalene til dem..

Lenke til kommentar

Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.Er ikkje misunnelig. Er ikkje misunnelig.

 

 

Er heilt sant. Hm

Ser flott ut det der.

Lenke til kommentar

vel , jeg vil kunne ta DVD-Copy (on the fly hvis det går eller _når_ det går) og jeg vil helelr brenne cd på 52x enn på 40x :) er jo bare snakk i 500 kr ekstra :) alltids artig å kunne brenne 2 cd'er sammtidig også da + at jeg kan kopiere inn 2dvd'er sammtid og jeg kan kompiere inn 3 vanlige cd'er sammtid, vet at det ikke går fortere men jeg slipper å skifte cd så ofte da , og er jo som sagt bare 500 kr ekstra og nor jeg er oppe i den prisklassen spiller ikke 500 kr så eXtremt mye :)

Lenke til kommentar
vel , jeg vil kunne ta DVD-Copy (on the fly hvis det går eller _når_ det går) og jeg vil helelr brenne cd på 52x enn på 40x :)  er jo bare snakk i 500 kr ekstra :) alltids artig å kunne brenne 2 cd'er sammtidig også da + at jeg kan kopiere inn 2dvd'er sammtid og jeg kan kompiere inn 3 vanlige cd'er sammtid, vet at det ikke går fortere men jeg slipper å skifte cd så ofte da , og er jo som sagt bare 500 kr ekstra og nor jeg er oppe i den prisklassen spiller ikke 500 kr så eXtremt mye :)

Synes dette med 3 drev faller litt gjennom - men all ære til den som har en plan!!!

 

Hvis ikke du skal klokke, trenger du vel ikke mer enn PC3200, da kan du kjøpe RAM med bedre timings (CL2) for samme prisen....

 

Ellers må jeg si at det ser veldig bra ut. Langt ifra kjipt, men alikevell ikke helt hinsides all fornuft :p:

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg synes også maskinen din var fin. akkurat passe fart på cpu, litt overkill minne dog, og bra merke på dvd spiller mm.

Det eneste som gjenstår nå, er å vite hvor stillegående pcen er, og hvilke kabinett alt dette skal være i :)

Jeg synes det var dumt av deg å kjøpe cd-r spilleren. du må tenke på at du øker temperaturen i maskinen + at noe av det som bråker mest i en pc er cd spillerene. hver gang de spinner så blir det bråk :)

Jeg ville heller satt de 500 kronene i hardisk kjøling eller kabinett kjøling. evt. en mer stillegående cpu vifte. boxed er ikke tingen :)

 

Hilsen Kenneth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...