Gå til innhold

Ansatt av staten, dømt for ansettelsen

Anbefalte innlegg

Leste nettopp i budstikka at en mann som ble ansatt av bring, som er eid av staten ble dømt for at han hadde arbeidet uten å ha oppeholdtilatelse av staten.. i staten? 

I motsetning til andre utlendingssaker hadde denne 42-åringen ikke operert med feil identitet eller forsøkt å holde seg skjult. 42-åringen hadde trodd at han hadde arbeidstillatelse, siden han fikk skattekort og ikke visste noe mer om dette enn Skatteetaten.

http://www.budstikka.no/Var_illegalt_ansatt_i_Posten_i_seks__r-5-55-65003.html

Saken mot bring ble henlagt, mannen ble straffet.

Det er nok vanskelig å vite ut ifra det lille de informerer om i artikkelen, men jeg synes det virker litt merkelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes saken ble forklart rimelig godt i artikkelen. Mulig jeg tar feil, men man er vel strengt tatt ikke ansatt i Staten når man er ansatt i Posten, selv om Staten eier Posten. At han ble straffet og Posten frikjent er det heller ikke noe oppsiktsvekkende med i seg selv, siden det er snakk om to parter og to saker.

Ikke dermed sagt at jeg synes mannen fortjener straff for dette.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan han ikke bare få bli? Jeg antar at retten har dømt i tråd med lovverket her, men helt ærlig er lovverket dustete når det straffer i slike tilfeller...

Ja helt enig, mannen blir straffet for han burde ha visst at han ikke fikk arbeide lenger med arbeidstillatelsen sin, men arbeidsgiver burde ikke visst det, og samtidig så mottar arbeidsgiver rutinene sine fra de samme myndigheter som straffet mannen for å ikke vite det.

Det vi gjør er å straffe noen for å betale skatt til Norge med å plassere vedkommende i fengsel i 2 måneder som en ren utgifts post. Hvem tjener vel på dette? Det virker iallefall som om rutinene til skattekontoret samt bring blir tatt tak i, noe som er bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...