Noxhaven Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Leste nettopp i budstikka at en mann som ble ansatt av bring, som er eid av staten ble dømt for at han hadde arbeidet uten å ha oppeholdtilatelse av staten.. i staten? I motsetning til andre utlendingssaker hadde denne 42-åringen ikke operert med feil identitet eller forsøkt å holde seg skjult. 42-åringen hadde trodd at han hadde arbeidstillatelse, siden han fikk skattekort og ikke visste noe mer om dette enn Skatteetaten. http://www.budstikka.no/Var_illegalt_ansatt_i_Posten_i_seks__r-5-55-65003.html Saken mot bring ble henlagt, mannen ble straffet. Det er nok vanskelig å vite ut ifra det lille de informerer om i artikkelen, men jeg synes det virker litt merkelig.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Saken mot bring ble henlagt, mannen ble straffet. Det er nok vanskelig å vite ut ifra det lille de informerer om i artikkelen, men jeg synes det virker litt merkelig.. Du syns det er merkelig at Staten straffer andre, og ikke seg selv for de feil de begår? 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Synes saken ble forklart rimelig godt i artikkelen. Mulig jeg tar feil, men man er vel strengt tatt ikke ansatt i Staten når man er ansatt i Posten, selv om Staten eier Posten. At han ble straffet og Posten frikjent er det heller ikke noe oppsiktsvekkende med i seg selv, siden det er snakk om to parter og to saker. Ikke dermed sagt at jeg synes mannen fortjener straff for dette. Endret 17. april 2015 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Off topic, men: Her har vi en mann som opprinnelig kom på lovlig grunnlag, skikker seg vel, er i fast jobb og betaler sin skatt. Hvorfor kan han ikke bare få bli? Jeg antar at retten har dømt i tråd med lovverket her, men helt ærlig er lovverket dustete når det straffer i slike tilfeller... Geir 4 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Såkalt innvandringsregulerende hensyn utkonkurrerer sunn fornuft i de aller fleste tilfeller, Geir. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Såkalt innvandringsregulerende hensyn utkonkurrerer sunn fornuft i de aller fleste tilfeller, Geir. Politiske beregninger er vel en mer treffende beskrivelse på det som utkonkurerer sunn fornuft. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Som de pleide å si i salige KGB, alt er politikk. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Hvorfor kan han ikke bare få bli? Jeg antar at retten har dømt i tråd med lovverket her, men helt ærlig er lovverket dustete når det straffer i slike tilfeller... Ja helt enig, mannen blir straffet for han burde ha visst at han ikke fikk arbeide lenger med arbeidstillatelsen sin, men arbeidsgiver burde ikke visst det, og samtidig så mottar arbeidsgiver rutinene sine fra de samme myndigheter som straffet mannen for å ikke vite det. Det vi gjør er å straffe noen for å betale skatt til Norge med å plassere vedkommende i fengsel i 2 måneder som en ren utgifts post. Hvem tjener vel på dette? Det virker iallefall som om rutinene til skattekontoret samt bring blir tatt tak i, noe som er bra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå