Moondawg Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er to leds på hk'et (grønnt og rødt) Som lyser sinnsykt sterkt. Ødelegger hele "pure blue" modden min. Er det en elegant måte å disable disse på? Annet enn tape/maling? Og, Hvilken funksjon har de egentlig? Hva er det de skal fortelle meg? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hmm... Det mest elegante er jo å lodde dem av, men du skal KUNNE lodde før du gjør det (jeg kan ikke). Ellers er det vel kanskje bare å knipe dem med en tang? Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Hmmm, men hva om (som jeg kanskje tror) at den ene er en rest-strøm lampe? Tror ikke å fjerne dem er et alternativ.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Tja, hvis du bare lodder dem av og heller lodder på en liiiten ledningsbit bør det jo logisk sett funke. Men hva i PC-verdenen er logisk..? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Men hva i PC-verdenen er logisk..? hehe. .... alt faktisk, siden PCer stort sett er bygd opp digital elektronikk. Digitale grunnteorier er jo også kjent som logikk Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Har funnet ut hva de gjør. (Eller sier.) Den grønne sier at nå er pc'en på (wow) Den røde sier at nå har pc'en strøm (marginalt mer interessant) Tror det blir noe så enkelt som en liten bit svart elektriker-tape. Takker for all utvist interesse.. :-) Lenke til kommentar
Daron Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Legg også merke til den hvite led'en på baksiden som sier fra at nå er det en nettverkskabel plugget i.. Greit med lys som forteller deg om ting du ellers ikke ville finne ut av Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 det fineste ville jo være å få tak i litt krympestrømpe (det finnes en type for å ha på endene av ledninger som er tett i enden)... Da vil lysdiodene bare se svarte ut... kan jo bare ta en skpritusj og da...er ikke sikkert det dekker så godt da men... Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Skal du være skikkelig 1337, bytter du ut LED'ene med blåe led... Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 kan du ikke bare farge dem med sterk Svart sprittusj da blir de "nesten" blå da Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Kanskje jeg skulle prøve å tusje dem blå. Problemet med å bytte dem ut, er at de er av typen "bitte-små-firkantede." Ellers har jeg byttet ut alt annet av leds med blå. : ) Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Tja, hvis du bare lodder dem av og heller lodder på en liiiten ledningsbit bør det jo logisk sett funke. Men hva i PC-verdenen er logisk..? Det er en viss motstand i LED's, så viss du bare erstatter den med en ledning som har betydelig mindre motstand. Ikke vet jeg hva som vil skje, men neppe noe bra.... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 SMD leds kalles det... Å bytte til blåe leds hadde jo vært sinnsykt rått da... mulig jeg ville prøvd meg på noe slik... F.ex en svak som erstatter den røde, og en sterk som erstatter den grønne... men man skal ha bra tynn loddebolt og enormt god presisjon for å gjøre det uten å komme borti noe annet... hadde jeg hatt "pure blue" stil ville jeg sannsynligvis vurdert å prøvd, men akkurat nå har jeg så mye annet lys inni kabinettet at jeg ikke legger merke til de to der... btw, de har ingen andre funksjoner enn å indikere spenning på hhv 5Vsb og 5V, så det går sikkert greit å fjerne dem... bare ta en tang og knekk dem av... unngå å skade andre komponenter Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 "ta en tang å knekke dem av" !? er jo GARANTERT at du røsker med noen pads i tilegg da... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Å lodde på en liten ledningbit i steden for dioden er etter min mening IKKE å anbefale, da kortslutter man kretser på hovedkortet. Lenke til kommentar
bajas1234 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Kanskje jeg skulle prøve å tusje dem blå. Problemet med å bytte dem ut, er at de er av typen "bitte-små-firkantede." Ellers har jeg byttet ut alt annet av leds med blå. : ) Desse da? får jo dem i blå, røde, orange...osv... koster kun 5kr :-) Endret 13. november 2003 av olecvik Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hvorfor ikke bare ta å legg noe (sterk) taip over diodene? Funker like greit det da Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ville hvertfall ikke ha lodde dem av og lodda på en ledningsstump.. kortslutning!! det blir vel det, eller? kan du ikke bare tusje over dem? med masse lys inni som blenner og masse rarrt så legger man nok i så veeldig mye merke til det.. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 krympestrømpe går jævli dårlig på smd-leds Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 kan du ikke bare farge dem med sterk Svart sprittusj da blir de "nesten" blå da Me i * Lyst å prøve modus*.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå