jevri0 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Før hadde vi vel DFDS som iallefall gikk fra Stavanger tror jeg, mulig andre steder også. Den går visst ikke derfra lengre. Virker som eneste mulighet for Norge-England i bil, er ca 16t (iflg Google Maps) kjøring i Danmark og Nederland/Frankrike. Tar sjendent båt, bare en dagstur til Danmark en gang i blandt, så kan være jeg har oversett en god løsning? Eller er det 16-17t kjøring som må til? Sier bil. Lastebil er mer riktig. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Frem til i høst kunne du ta ferge fra Esbjerg etter en kort kjøretur på Jylland. Denne muligheten er nå borte. OLe Endret 17. april 2015 av Ole3 Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Mye har som sagt forsvinnet over tid. Ett alternativ er DFDS fra Amsterdam - Newacstle. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 DFDS Torline fra Brevik til Immingham har noen få plasser til personer. Denne ruten brukes vel mest av lastebiler. Ønsker du tilgang til bar bar, restauranter osv.må du finne et annet alternativ. http://freight.dfdsseaways.com/dfds_ferries/north_sea_ferries/brevik_immingham_ferries/ Lenke til kommentar
( ) Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Av "ordinære" ferger finnes det bare ferger til/fra Nederland, Belgia, Frankrike eller Spania. "Fordelen" er at man får en kortere overfart fra landjord til landjord... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Av "ordinære" ferger finnes det bare ferger til/fra Nederland, Belgia, Frankrike eller Spania. Og fra Eire, ikke å forglemme. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Strengt tatt, ja. Riktignok tror jeg ikke det har særlig interesse, siden man efterlyser ferge fra fastlandet til Storbritannia - men joda, man kan teknisk sett ta fly til Irland, for så å ta ferge til Storbritannia... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Strengt tatt, ja. Riktignok tror jeg ikke det har særlig interesse, siden man efterlyser ferge fra fastlandet til Storbritannia - men joda, man kan teknisk sett ta fly til Irland, for så å ta ferge til Storbritannia... Jeg oppfattet ditt innlegg som et forsøk på fullstendig oversikt over ferjetrafikk til/fra England. Hvorfor var ellers ferjene fra Spania med? Ikke nettopp brennaktuelle for nordmenn... Lenke til kommentar
( ) Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ferjene til/fra det europeiske fastland. Helt enkelt og rett frem. Men joda, efterhvert blir det jo sånn på forskjellige diskusjonsfora at vi burde ta med alle vurderinger og sammenhenger eksplisitt, slik at vi virkelig kan få bruk for lagringsplass og overføringskapasiteter... Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Ferjene til/fra det europeiske fastland. Beklager, jeg overså signaturen. Selvsagt, en vennlig tilleggsopplysning måtte jo medføre hakking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå