Theo343 Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Som syklist og bilist har jeg blitt sneiet av nok idioter til å vite at mange burde få førerkortet inndratt. I disse gopro dager bør man jo sørge for at nettopp det skjer. Jeg oppfører meg meget hjelpsomt og svipper alltid innom busslommer, gang og sykkelveg for å slippe frem trafikk derav blir man mer oppgitt over de som ikke bør ferdes på vei. Jeg har mange prakteksempler, men en morgen kl. 06:30 på vei til jobb kom det en bil i langt over 80 i 80-sonen (tipper 110ish) og begynte forbikjøringen ca. 200 meter etter han sneiet meg. Hvis jeg noengang ser slik oppførsel når jeg selv sitter i bil kommer jeg til å tilkalle politiet og stille som vitne. EDIT:Og joda, som bilist vil jeg også innimellom sukke når jeg havner bak syklister med dårlig tid til neste avtale. Men når du får førerkortet så samtykker du i at du ikke skal la din frustrasjon gå utover dine medtrafikanter. Når jeg møter syklister som oppfører seg som idioter så gir jeg dog beskjed, men på en folkelig og høfflig måte. Spesielt får jeg lyst til å dra opp medlemskortene i div. sykkelklubber og slå av en prat med sykkelfelt som ikke har orden på feltet hvor de vingler ut og inn i både 3 og 4 i bredden uten å ense trafikken bak seg. De ser trafikken men gir beng. Heldigvis er disse i sterkt fåtall og alle sykkelklubber jeg har syklet med har stort fokus på god samhandling med trafikken. Disse fjottene med 5-6 stykker i et lite felt som er "all over" er som regel en liten kameratgjeng på "egentrening" og mye å skravle om. En annet utfordring er alle sykkelrittene på offentlig vei som må skje samtidig som avvikling av annen trafikk. Her er det mye hodeløs oppførsel fra deltakere som ikke forstår at trafikken går som normalt selv om du skal sette ny pers. Disse type hobbyritt burde vært underlagt noen nye regelverk. Heldigvis blir de fleste avviklet på helgedager eller helligdager. Men i hovedsak er det antallet sykkelritt som er unødvendig høyt. Man bør begrense antallet og heller sørge for å forbedre disse arrangementene. Ellers ved å bo i verdens rikeste land så har jeg håp om at man vil fortsette å ha et høyt fokus på å bygge mer dedikerte sykkelveier samt alltid sørge for sykkel og gangvei på strekninger hvor dette mangler og folk ferdes. Og bare for å nevne det. I byene er det mange som bør få inndratt både fotgjengersko og sykkel Endret 20. april 2017 av Theo343 2 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Noen av årsakene til å holde god avstand til syklister ved passering (dette er fra Irland, derav venstrekjøring): Endret 22. april 2017 av SeaLion 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Verdens tregeste forbikjøring Skal de først lage en "reklame" så burde den være realistisk Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 http://www.vg.no/sport/sykkel/sykkelstjerne-doede-paa-treningstur/a/23980016/ Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Viser jo bare hvorfor syklister bør holde seg unna trafikerte veier "Astana-rytteren var på en treningstur lørdag morgen da han kolliderte med en varebil." "Michele ble truffet av en bil i et veikryss." "frontkolliderte Scarponi med en varebil. " Så, hvem har den egentlige skylden? Dårlig skrevet artikkel eller bare uvitenhet.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Viser jo bare hvorfor syklister bør holde seg unna trafikerte veier "Astana-rytteren var på en treningstur lørdag morgen da han kolliderte med en varebil." "Michele ble truffet av en bil i et veikryss." "frontkolliderte Scarponi med en varebil. " Så, hvem har den egentlige skylden? Dårlig skrevet artikkel eller bare uvitenhet.. Ja, selvfølgelig, det er de som blir drept som er problemet, ikke det som dreper. AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Gleder meg til fantomene uten bremser kommer på trafikerte veier Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 "Astana-rytteren var på en treningstur lørdag morgen da han kolliderte med en varebil." "Michele ble truffet av en bil i et veikryss." "frontkolliderte Scarponi med en varebil. " Så, hvem har den egentlige skylden? Dårlig skrevet artikkel eller bare uvitenhet.. Påkjørt: https://www.nrk.no/sport/sykkelveteranen-scarponi-dod-etter-pakjorsel-1.13483985 Hitted by a van: http://www.astanaproteam.kz/modules.php?name=astana&page=news&id=711 Viser jo bare at mange bilister aldri skulle fått førerkort ... 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Verdens tregeste forbikjøring Skal de først lage en "reklame" så burde den være realistisk Det er alltid riktig å senke farten før du kjører forbi saktegående kjøretøy. De som legger seg ut i 80kmt og blåser forbi en syklist som ligger i 30-40kmt uten å ha god nok avstand skaper en rimelig farlig situasjon for den myke trafikanten. Endret 22. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Skjønner fortsatt ikke hvorfor folk går full autismemodus over at noen sykler to i bredden. På de fleste veier må du må jo uansett vente til det er klart før du kan kjøre forbi og forbikjøringen blir jo kortere. Her ser du en video som illustrerer hvorfor det kan virke provoserende når to syklister ligger side ved side fremfor å ligge pent på rekke. Siden det også er dedikert sykkelfelt her blir det ekstra provoserende, men samme gjelder ved vanlig vei med skulder. [YouTube] [/Youtube] Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Hvordan mener du videoen illustrerer det? AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Ser bare billister som kjører helt normalt jeg da.. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Der er det snakk om sykkelfelt hvor en av syklistene ligger utafor feltet, så da blir det jo noe ganske annet. Hva noen oppfatter som provoserende er ikke mitt problem. Folk blir jo krenket og provosert av absolutt alt for tida. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Svært få syklister som bruker sykkelfeltet og jeg skjønner hvorfor, da alt av stein og skrot havner der og blir svært sjeldent feiet opp Samme gjelder for fortau etc Selv med terrengdekk så er det livsfarlig Endret 22. april 2017 av Dubious 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Våren er kommet! Sauene er sluppet ut på beite og syklistene yrer på veiene! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Herlig Våren og syklister får meg alltid til å bli litt mer oppmerksom som sjåfør igjen. Man kan fort bli sløv etter en vinter med mørke dager og uendelig regn. Dog gleder jeg meg ikke like mye til MC slippet som kjører kamikaze (eller var det kawasaki?) for å slippe kø. Endret 24. april 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 http://www.side3.no/motor/her-ligger-syklisten-og-sperrer-bussen-og-nekter-a-slippe-forbi/3423338620.html Tja, hva skal vi si om denne syklisten? Ikke godt å vite hva som foregår under topplokket på denne egoisten? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg tenker at man ikke har så store syklistproblemer i landet når en fyr venter 2 minutt med å svinge til side, så er førstesideoppslag. Selv om det ikke er så smidig. AtW Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Har man ikke mulighet til å kjøre forbi, bør man slutte å kjøre aggressivt. 1.5 sekund avstand er alt for lite. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Har man ikke mulighet til å kjøre forbi, bør man slutte å kjøre aggressivt. 1.5 sekund avstand er alt for lite. Noen tanker om syklisten på veien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå