Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Det har også blitt funnet "spyd" som har blitt satt opp i uoversiktlige crux. Men "velta" trær er vel mest normalt. Selv har jeg kjørt på fiskesnøre som var spent opp mellom to trær, glad det ikke var piggtråd eller stålwire. 

 

 

Er velta trær faktisk gjort mot syklister? Har aldri helt tenkt på det. Må sjekke om det treet som ligger der jeg pleier å sykle har veltet av seg selv, eller om det er kappet ned. Faen ass  :realmad:

 

Hvordan gikk det når du sykla på fiskesnøre? Folk har seriøst for lite å finne på når de holder på sånn. 

Lenke til kommentar

Det snappa heldigvis ganske fort. Nå er jeg også relativt høy, så det traff meg rundt skulderhøyde. Sikkert vært kjipere å få det i trynet.. 

 

Her er det jevnlig innrapportering av disse trollene: http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1946317&page=1

 

Her: http://www.bt.no/folk/--Vandaler-odelegger-stien-3465757.html

Og her: http://www.sa.no/sport/krangler-med-stokker-i-kalnesskogen/s/1-101-6694377

 

For all del, noen av dem tilfører jo bare et morsomt element på stien. Men det er jo litt synd på disse stakkarslige menneskene som bruker tid og energi på å legge ut dette. 

Lenke til kommentar

I går så jeg ei dame gå over fotgjengerfelt (egentlig ett dårlig plassert felt ihht sikkerhet, for det er uoversiktlig). Foran seg hadde hun barnevognen når hun gikk rett ut uten å se seg for - hun hadde sin fulle oppmerksomhet rettet mot mobilen. Hun enset ikke bilen som bremset opp ganske hardt engang - heldigvis klarte h*n å stoppe. Fatter ikke at det går an at folk tar så lite hensyn til egen sikkerhet ... ennå verre, for noen som er helt avhengig av dem.

Lenke til kommentar

I går så jeg ei dame gå over fotgjengerfelt (egentlig ett dårlig plassert felt ihht sikkerhet, for det er uoversiktlig). Foran seg hadde hun barnevognen når hun gikk rett ut uten å se seg for - hun hadde sin fulle oppmerksomhet rettet mot mobilen. Hun enset ikke bilen som bremset opp ganske hardt engang - heldigvis klarte h*n å stoppe. Fatter ikke at det går an at folk tar så lite hensyn til egen sikkerhet ... ennå verre, for noen som er helt avhengig av dem.

Jeg ser det så å si hver bidige gang jeg sykler i Oslo sentrum, og der kjører jeg stort sett kun i veibanen av egen og andres sikkerhet, der jeg stort sett holder følge med motorisert trafikk forøvrig.

Lenke til kommentar

Det er visse steder i Trondheim sentrum jeg aldri sykler i det røde sykkelfeltet, sjansen for å møte en laks (motstrømssyklist) er for stor. Ett av stedene er i østeenden av Bispegata/sørenden av Kjøpmannsgata. Der er dessuten sikten rundt hjørnet ved barnehagen elendig.

Lenke til kommentar

Også mange svimete fotgjengere som går rett ut i veien uten å se seg for. Var jo en som ble drept av toget på Fauske. Han hadde musikk på øret og nesa i mobilen.

Ja, selvfølgelig er det fotgjengere som er problemet når de kjøres ned i fotgjengerfeltet. Folk må begynne å ta innover seg ansvaret man har når man fører et "hardt" kjøretøy. Man er farlig for omgivelsene, det er ikke en lekeplass. AtW

Lenke til kommentar

Før ble man som fotgjenger opplært til å gi tegn hvis man skulle krysse et gangfelt. Det skjer ikke i dag. Folk går rett ut i veien, gjerne med musikk på øret, gangfelt eller ikke. Skremmende hvor ignorante mange folk er på det området.

 

Folk kjører gjerne rett ut i gangfelt som de har vikeplikt for, selv når det er folk på vei mot det, skremmende hvor ignorante mange er. Venter du på tegn fra folk på en forkjørsvei når du krysser den også?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk kjører gjerne rett ut i gangfelt som de har vikeplikt for, selv når det er folk på vei mot det, skremmende hvor ignorante mange er. Venter du på tegn fra folk på en forkjørsvei når du krysser den også?

 

AtW

Ja, det er typisk å forsøke å skifte fokus ved å snakke om hvor ille alle andre er. Akkurat som det syklister gjør når de vil forsøke å få fokuset vekk fra ders egen, dårlige adferd.

 

Hvordan oppføre seg som fotgjenger

Lenke til kommentar

 

Før ble man som fotgjenger opplært til å gi tegn hvis man skulle krysse et gangfelt. Det skjer ikke i dag. Folk går rett ut i veien, gjerne med musikk på øret, gangfelt eller ikke. Skremmende hvor ignorante mange folk er på det området.

Folk kjører gjerne rett ut i gangfelt som de har vikeplikt for, selv når det er folk på vei mot det, skremmende hvor ignorante mange er. Venter du på tegn fra folk på en forkjørsvei når du krysser den også?

 

AtW

Den enes ugjerningen gjør ikke den andres bedre.

Lenke til kommentar

 

Folk kjører gjerne rett ut i gangfelt som de har vikeplikt for, selv når det er folk på vei mot det, skremmende hvor ignorante mange er. Venter du på tegn fra folk på en forkjørsvei når du krysser den også?

 

AtW

Ja, det er typisk å forsøke å skifte fokus ved å snakke om hvor ille alle andre er. Akkurat som det syklister gjør når de vil forsøke å få fokuset vekk fra ders egen, dårlige adferd.

 

Hvordan oppføre seg som fotgjenger

 

 

Ja, og fokusskiftet er ikke irrelevant. Hvorfor skifter jeg fokus spør du? Fordi det er en hel gjeng i denne tråden som sutrer som om syklister er evært problematiske trafikanter, mens alle harde fakta tyder på at de nærmest ikke registreres på radaren når det gjelder reelle konsekvenser for andre trafikanter.

 

i tillegg til det er jeg generelt ganske oppgitt over den ansvarsfraskrivelsen mange "harde trafikanter" framviser, der man skylder på offeret, man er farlig for omgivelsene, det må man ta innover seg, og handle deretter.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Før ble man som fotgjenger opplært til å gi tegn hvis man skulle krysse et gangfelt. Det skjer ikke i dag. Folk går rett ut i veien, gjerne med musikk på øret, gangfelt eller ikke. Skremmende hvor ignorante mange folk er på det området.

Folk kjører gjerne rett ut i gangfelt som de har vikeplikt for, selv når det er folk på vei mot det, skremmende hvor ignorante mange er. Venter du på tegn fra folk på en forkjørsvei når du krysser den også?

 

AtW

Den enes ugjerningen gjør ikke den andres bedre.

 

 

Er det en ugjernging å gå ut i et gangfelt uten å gi tegn med hånden, og ha på seg en walkman?

 

Er det en ugjering å kjøre ned en fotgjenger i et fotgjengerfelt?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...