Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

To i promille - på sykkel

LAMBERTSETER: På ettermiddagen 1. pinsedag falt en mann i 50-årene av sykkelen sin i Østerliveien. Da politiet kom til stedet, viste det seg at vedkommende hadde to i promille. Han var kraftig forslått med blant annet kutt i hodet og overkropp, og ble sendt til Legevakten med ambulanse. Sykkelturen endte dessuten med at mannen mistet førerkortet.

Det er vel kanskje ikke for lovbrudd på sykkel?

 

http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/10015220/

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kan jo hende det har blitt forandret i de siste årene, da jeg har passert 30 for lenge siden..

Jeg husker vi hadde årlig sykkeldag på barneskolen, det var tilbake på 80tallet. Lite sykkelstier på den tiden og alle elevene (ikke de laveste trinnene)syklet over en mil på relativt trafikkerte veier.Det hadde ikke blitt tillatt idag;)
Det ble nå tillat på tidlig 2000tallet, så hvorfor ikke? Eneste forskjellen hadde vært at alle hadde kjørt med sånn gul vest vis de tilhørte 1-7 klasse eller noe.

I tillegg så har vel skolebarn hjelm idag, kan ikke huske at noen syklet med hjelm tilbake på 80-tallet..

Lenke til kommentar

 

To i promille - på sykkel

LAMBERTSETER: På ettermiddagen 1. pinsedag falt en mann i 50-årene av sykkelen sin i Østerliveien. Da politiet kom til stedet, viste det seg at vedkommende hadde to i promille. Han var kraftig forslått med blant annet kutt i hodet og overkropp, og ble sendt til Legevakten med ambulanse. Sykkelturen endte dessuten med at mannen mistet førerkortet.

Det er vel kanskje ikke for lovbrudd på sykkel?

 

http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/10015220/

 

Jo, det er det. Det er riktignok ingen konkret promillegrense på sykkel (promillegrensa gjelder kun MOTORkjøretøy), men å sykle når man er full/overstadig beruset, slik at man kan være en fare for seg selv eller andre er ikke lov.

 

http://www.syklistene.no/syklopedia/lov-og-rett-pa-veien/alkohol-pa-sykkelen/

Endret av SeaLion
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Tror jeg ikke har hørt eller lest om noen syklister som har blitt bøtelagt for fyllekjøring. Så det er bare å ta seg en fyll og sykle hjem. Spørsmålet blir jo hva som gjelder for el-sykler da?

Å fyllesykle er en dårlig idé, uavhengig om man blir straffet for det eller ikke.

 

Det er bare dumt om man velter eller kræsjer med et eller annet ;) Uansett går det stort sett bare utover en selv. Har et hakk i pannen den dag i dag etter et sykkeltur for noen år siden som endte i med et tryn i asfalten. 

Lenke til kommentar

Det er bare dumt om man velter eller kræsjer med et eller annet ;) Uansett går det stort sett bare utover en selv. Har et hakk i pannen den dag i dag etter et sykkeltur for noen år siden som endte i med et tryn i asfalten. 

Ikke nødvendigvis. Sykle i fylla kan like fullt gå ut over andre. Å kjøre i ruspåvirket tilstand er idiotisk uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syklister får lære seg å oppføre seg også. Så en syklist som feiet over et fotgjengerfelt enda det var små barn som skulle over veien under Styrkeprøven. Jeg bremset selv ned, men barna stoppet og vinket meg frem. Han foran hoiet og skrek og nektet å bremse.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Åpenbart at de ikke er særlig glad i syklister, men jeg synes du drar det vel langt når du påstår at de ønsker syklistene drept.

 

Det er ikke uvanlig å se påstander i ymse steder der fotgjengere og syklister ønskes drept, eller i beste fall skadet. Der folk ønsker at folk blir påkjørt eller liknende. Jeg synes ikke det er å dra det langt å tro folk har slike holdninger. Jeg har selv blitt utsatt for det her på forumet, da som fotgjenger. Folk legger kanskje ikke merke til det fordi det er blitt så normalisert. Jeg fikk selv en advarsel fordi jeg påpekte denne trusselen (riktignok tilbaketrukket), det illustrerer hvor normalisert det er å ønske eller true om vold ovenfor myke trafikanter er.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

... det illustrerer hvor normalisert det er å ønske eller true om vold ovenfor myke trafikanter er.

Hvorfor hiver du med 'myke trafikanter' ?

Det er dessverre en ting som man kaster ut mot alle trafikanter

 

 

Fordi det er langt vanligere, se på kommentarfelt osv, de hvor ofte folk ønsker vold mot trafikantgruppen myke trafikanter (ikke konkrete personer eller hendelser), det skjer mye oftere.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...