d'espresso Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Hehe, ja folk er vel forskjellige. Skal jeg trene utendørs foretrekker jeg å trene i skogen fremfor på en bråkete asfaltstripe sammen med biler, tungtransport og busser. Det er færre ting som kan drepe meg i skogen om jeg skulle være uheldig og falle, og det er ikke metallkjøretøy på et par tonn som kan kveste meg om andre gjør en fatal feil. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Hehe, ja folk er vel forskjellige. Skal jeg trene utendørs foretrekker jeg å trene i skogen fremfor på en bråkete asfaltstripe sammen med biler, tungtransport og busser. Det er færre ting som kan drepe meg i skogen om jeg skulle være uheldig og falle, og det er ikke metallkjøretøy på et par tonn som kan kveste meg om andre gjør en fatal feil. For all del, sykler heller ikke i trafikken for å trene. (men det hender seg jeg sykler for å komme meg til et sted jeg ikke strengt tatt må være ) AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Hvorfor bryr du deg? Er det sånn du tenker med biler også? "Hvorfor kjører denne fyren her, hadde det ikke vært bedre med en annen rute"? AtW 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 For all del, sykler heller ikke i trafikken for å trene. (men det hender seg jeg sykler for å komme meg til et sted jeg ikke strengt tatt må være ) AtW Det gjør ofte jeg også Sykler til byen noen ganger for å ta en øl med kjentfolk, sykler til stranda på sommeren sammen med guttungen osv. Men da sykler jeg på sykkelstien, ikke i veien der bilene kjører i 60. Det hadde i min villeste fantasi vært aktuelt å finne på. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Hvorfor bryr du deg? Er det sånn du tenker med biler også? "Hvorfor kjører denne fyren her, hadde det ikke vært bedre med en annen rute"? AtW Hehe, skulle til å skrive noe sånt som at man som regel ikke får et argument for å sykle i veien, men snarere en kjapp beskjed om å slutte å bry seg, og at det er irrellevant om de velger å sykle her eller der fordi man har rett til å bruke veien akkurat som bilene har... Men seriøst - kan man få et argument, og ikke beskjed om å holde kjeft og passe på seg selv? (se, nå trekker jeg slutningen om at det er det du sier i overført betydning ) Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Hvorfor bryr du deg? Er det sånn du tenker med biler også? "Hvorfor kjører denne fyren her, hadde det ikke vært bedre med en annen rute"? AtW ... Jeg hadde tenkt sånn med biler og om de kjørte i 30 km/h, flere i bredden uten å slippe folk forbi når man har klart bedre alternativer som ikke skaper farlige situasjoner for andre i trafikken. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Vurderer sterkt å montere lufthorn på bilen sånn at syklistene flytter seg, eller blir døve og, så lenge syklister passerer biler nærme så synes jeg det er helt ok å passere syklister i samme stil Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Vurderer sterkt å montere lufthorn på bilen sånn at syklistene flytter seg, eller blir døve og, så lenge syklister passerer biler nærme så synes jeg det er helt ok å passere syklister i samme stil Det vil nok bare gjøre vondt verre å skulle provosere. Og om syklister utsetter seg selv for fare ved å sneie biler, så ønsker jeg aldri i verden å gjengjelde det å utsette dem for den samme faren tilbake. I et arbeidsmiljø med sterkt fokus på HMS/LPS er jeg blitt vant til å tenke "hva er det verste som kan skje her nå?" Det verste som kan skje om du passerer for nær en sykkel er at du ender opp som drapsmann, en en familie mister faren sin. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Vurderer sterkt å montere lufthorn på bilen sånn at syklistene flytter seg, eller blir døve og, så lenge syklister passerer biler nærme så synes jeg det er helt ok å passere syklister i samme stil Dine holdninger i trafikken er det heldigvis et fåtall som deler. AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Hvorfor bryr du deg? Er det sånn du tenker med biler også? "Hvorfor kjører denne fyren her, hadde det ikke vært bedre med en annen rute"? AtW ... Jeg hadde tenkt sånn med biler og om de kjørte i 30 km/h, flere i bredden uten å slippe folk forbi når man har klart bedre alternativer som ikke skaper farlige situasjoner for andre i trafikken. Hvilke farlige situasjoner for andre er det det skaper å kjøre i veien med sykkel? Jeg antar de som sykler der har tatt en vurdering hva slags rute som passer deres behov best, er ikke det nærliggende å tro? AtW Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Ofte resulterer det i farlige forbikjøringer. Men tilbake til spørsmålet mitt; hvorfor sykle i veien når det er andre, bedre muligheter? Som er tryggere for alle parter? Og husk på at "jeg har rett til det" ikke er et godt svar. Greit at du har det, men det betyr ikke automatisk at du må det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Hvorfor bryr du deg? Er det sånn du tenker med biler også? "Hvorfor kjører denne fyren her, hadde det ikke vært bedre med en annen rute"? AtW Hehe, skulle til å skrive noe sånt som at man som regel ikke får et argument for å sykle i veien, men snarere en kjapp beskjed om å slutte å bry seg, og at det er irrellevant om de velger å sykle her eller der fordi man har rett til å bruke veien akkurat som bilene har... Men seriøst - kan man få et argument, og ikke beskjed om å holde kjeft og passe på seg selv? (se, nå trekker jeg slutningen om at det er det du sier i overført betydning ) Jeg tror de aller færreste sykler i trafikken ene og alene fordi de har rett til det, folk flest har bedre ting å bedrive tiden sin til enn å gjøre livet surt for andre for moro skyld. Når jeg sykler i den normale veibanen så er det som regel fordi det går fortere, en på kort eller mellomlang sikt, fordi det ofte er mer forutsigbart om man ikke er helt kjent (g/s-veier har en tendens til å stoppe eller skifte retning ut av det blå) og fordi det er færre "passeringspunkter" (steder med kryss eller vikeplikt), jeg antar det er liknende vurderinger andre som gjør det samme foretar seg også. AtW 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Kan noen forklare meg noe? Jeg sliter med å forstå det. Jeg bare lurer på hvorfor syklister sykler i veien når det er en gang/sykkelvei tilgjengelig? Hørt argumenter som at det er så mange gående i veien, eller at det er så mye grus i veien. I mitt område feies gangveiene, og det går sjelden folk der. Hvilke argumenter gjenstår? Hvorfor bryr du deg? Er det sånn du tenker med biler også? "Hvorfor kjører denne fyren her, hadde det ikke vært bedre med en annen rute"? AtW Hehe, skulle til å skrive noe sånt som at man som regel ikke får et argument for å sykle i veien, men snarere en kjapp beskjed om å slutte å bry seg, og at det er irrellevant om de velger å sykle her eller der fordi man har rett til å bruke veien akkurat som bilene har... Men seriøst - kan man få et argument, og ikke beskjed om å holde kjeft og passe på seg selv? (se, nå trekker jeg slutningen om at det er det du sier i overført betydning ) Jeg tror de aller færreste sykler i trafikken ene og alene fordi de har rett til det, folk flest har bedre ting å bedrive tiden sin til enn å gjøre livet surt for andre for moro skyld. Når jeg sykler i den normale veibanen så er det som regel fordi det går fortere, en på kort eller mellomlang sikt, fordi det ofte er mer forutsigbart om man ikke er helt kjent (g/s-veier har en tendens til å stoppe eller skifte retning ut av det blå) og fordi det er færre "passeringspunkter" (steder med kryss eller vikeplikt), jeg antar det er liknende vurderinger andre som gjør det samme foretar seg også. AtW Da må i så fall informasjonen rundt gang- og sykkelveier økes. Kanskje det ikke er slik over hele landet, men samtlige steder jeg har bodd har hatt fullstendig adekvat g/s-vei. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Ofte resulterer det i farlige forbikjøringer. Men tilbake til spørsmålet mitt; hvorfor sykle i veien når det er andre, bedre muligheter? Som er tryggere for alle parter? Og husk på at "jeg har rett til det" ikke er et godt svar. Greit at du har det, men det betyr ikke automatisk at du må det. Da er det forbikjøreren som skaper den farlige situasjonen, folk må ta ansvar for egne handlinger. Hvorfor kjører du bil i veibanen når det finnes andre bedre muligheter, som er tryggere for alle parter? Og husk "du har rett til det" ikke er et godt svar. Ser du kanskje selv hvorfor måten du stiller spørsmålet på ikke er spesielt god? AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Da må i så fall informasjonen rundt gang- og sykkelveier økes. Kanskje det ikke er slik over hele landet, men samtlige steder jeg har bodd har hatt fullstendig adekvat g/s-vei. Sikker på at det ikke bare er du som ikke er så god til å bedømme kvaliteten? Hvor har du bodd? AtW Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Ofte resulterer det i farlige forbikjøringer. Men tilbake til spørsmålet mitt; hvorfor sykle i veien når det er andre, bedre muligheter? Som er tryggere for alle parter? Og husk på at "jeg har rett til det" ikke er et godt svar. Greit at du har det, men det betyr ikke automatisk at du må det. Da er det forbikjøreren som skaper den farlige situasjonen, folk må ta ansvar for egne handlinger. Hvorfor kjører du bil i veibanen når det finnes andre bedre muligheter, som er tryggere for alle parter? Og husk "du har rett til det" ikke er et godt svar. Ser du kanskje selv hvorfor måten du stiller spørsmålet på ikke er spesielt god? AtW Greit at folk skal ta ansvar for egne handlinger. Men, skaperen av den farlige situasjonen blir likefullt trigget av totalt unødig oppførsel. Veibanen er skapt for å kjøre bil på, og en bil gjør seg ikke på en gang- og sykkelvei. Smak litt på navnet. Gang- og sykkelvei. Og; hvorfor så fantastisk salty og barnslig? 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Ofte resulterer det i farlige forbikjøringer. Men tilbake til spørsmålet mitt; hvorfor sykle i veien når det er andre, bedre muligheter? Som er tryggere for alle parter? Og husk på at "jeg har rett til det" ikke er et godt svar. Greit at du har det, men det betyr ikke automatisk at du må det. Da er det forbikjøreren som skaper den farlige situasjonen, folk må ta ansvar for egne handlinger. Hvorfor kjører du bil i veibanen når det finnes andre bedre muligheter, som er tryggere for alle parter? Og husk "du har rett til det" ikke er et godt svar. Ser du kanskje selv hvorfor måten du stiller spørsmålet på ikke er spesielt god? AtW Greit at folk skal ta ansvar for egne handlinger. Men, skaperen av den farlige situasjonen blir likefullt trigget av totalt unødig oppførsel. Veibanen er skapt for å kjøre bil på, og en bil gjør seg ikke på en gang- og sykkelvei. Smak litt på navnet. Gang- og sykkelvei. Og; hvorfor så fantastisk salty og barnslig? Om man ikke tåler såpass uten å bli trafikkfarlig har man ingenting i trafikken å gjøre. Å ja, så du hadde ikke et godt svar på spørsmålet jeg stilte på akkurat samme for som deg? Det var ingenting i spørsmålet som indikerte man skulle kjøre bil på en G/S vei. AtW 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Da må i så fall informasjonen rundt gang- og sykkelveier økes. Kanskje det ikke er slik over hele landet, men samtlige steder jeg har bodd har hatt fullstendig adekvat g/s-vei. Sikker på at det ikke bare er du som ikke er så god til å bedømme kvaliteten? Hvor har du bodd? AtW Helt sikker. Venner jeg har som sykler, som att på til er så lure at de ofte bruker gang- og sykkelveier, bekrefter det. Det jeg har hørt av de er at noen ganger er det slik du beskriver, type gangvei som slutter, osv, men det er korte strekker. Og da kan man selvfølgelig bruke veien. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Da må i så fall informasjonen rundt gang- og sykkelveier økes. Kanskje det ikke er slik over hele landet, men samtlige steder jeg har bodd har hatt fullstendig adekvat g/s-vei. Sikker på at det ikke bare er du som ikke er så god til å bedømme kvaliteten? Hvor har du bodd? AtW Helt sikker. Venner jeg har som sykler, som att på til er så lure at de ofte bruker gang- og sykkelveier, bekrefter det. Det jeg har hørt av de er at noen ganger er det slik du beskriver, type gangvei som slutter, osv, men det er korte strekker. Og da kan man selvfølgelig bruke veien. Ofte bruker sier du? Så de bruker også veien? Fordi det er bedre enn alternativet? Akkurat som jeg sa? AtW Endret 10. juni 2016 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå