Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden

SeaLion

Anbefalte innlegg

33 minutes ago, obygda said:

Vil se teipen på speilet. Det bildet jeg har sett er uten teip. 

Jag har visat en bild med tydliga tegn på tape i tråden. Det är bild nummer två i vg artikeln (klikka vidare fra den första). 

Artikeln fra nrk (tror jag ) som länkades till idag visar samma bild.

edit:

du kan få länk också

https://www.nrk.no/norge/ny-video-viser-hva-som-skjedde-for-basketaket-1.17131611

Endret av fredrik2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (10 minutter siden):

Jag har visat en bild med tydliga tegn på tape i tråden. Det är bild nummer två i vg artikeln (klikka vidare fra den första). 

Artikeln fra nrk (tror jag ) som länkades till idag visar samma bild.

edit:

du kan få länk också

https://www.nrk.no/norge/ny-video-viser-hva-som-skjedde-for-basketaket-1.17131611

Ser ikke noe teip jeg - legger ved bildene så andre kan se også og forklare hvor teipen er :

image.thumb.png.8d3a18d2d0a1d34a3c062cbae3f675e0.png

image.png.cb0815b52426760b6c30b48807f517d8.png

Jeg kan ikke se en eneste teip bit på noen av bildene - hvor på bildene er teipen?

Er det fargenyansene pga lyset man henger seg opp i?

EDIT : Folket her vet vel at speilene er satt sammen av ulike deler - det er en ikke en fast del der alt sitter.......Har sjekket mitt eget speil - ser akkurat slik ut som på bildet...

Endret av obygda
Lenke til kommentar
obygda skrev (17 minutter siden):

Ser ikke noe teip jeg - legger ved bildene så andre kan se også og forklare hvor teipen er :

image.thumb.png.8d3a18d2d0a1d34a3c062cbae3f675e0.png

image.png.cb0815b52426760b6c30b48807f517d8.png

Jeg kan ikke se en eneste teip bit på noen av bildene - hvor på bildene er teipen?

Er det fargenyansene pga lyset man henger seg opp i?

EDIT : Folket her vet vel at speilene er satt sammen av ulike deler - det er en ikke en fast del der alt sitter.......Har sjekket mitt eget speil - ser akkurat slik ut som på bildet...

Her har noen markert et gaffa-merke (rød strek)

https://bsky.app/profile/ingveh.bsky.social/post/3law6yrdtc22k

Hvorvidt jeg er 100% overbevist eller ei, velger jeg å holde for meg selv. 

Trenger egentlig enda bedre bevis enn et bilde (eller en påstand fra voldsmannen) før jeg med sikkerhet kan vite. 

Ikke at det er greit å slå til et gaffa-taipet speil, da, sånn uansett. Men det forklarer eventuelt hvorfor det falt av så lett. Normalt sett tåler speil temmelig mye. (Og jeg hadde ikke prøvd å bruke muskelkraft på å ødelegge et speil - er redd det ville gitt kraftige smerter i hånden!?)

Temperamentet til voldsmannen er fremdeles farlig. Speil eller ei. Vi kan ikke ha slike i trafikken. Snakk om å ta seg til rette, parkere på en svært farlig måte, hindre myke trafikanter, for så å ta rennafart å sparke vedkommende rett ned. I en trafikkert bilvei. Her er det null kontroll på eventuelle konsekvenser. Det er ren flaks at syklisten ikke ble sendt rett inn i grillen på en bil. Ren flaks! 

Åpenbart drapsforsøk! (Riktignok i affekt, og dermed ikke overlagt. Men allikevel: drapsforsøk!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (4 minutter siden):

Her har noen markert et gaffa-merke (rød strek)

https://bsky.app/profile/ingveh.bsky.social/post/3law6yrdtc22k

Hvorvidt jeg er 100% overbevist eller ei, velger jeg å holde for meg selv. 

Trenger egentlig enda bedre bevis enn et bilde (eller en påstand fra voldsmannen) før jeg med sikkerhet kan vite. 

Ikke at det er greit å slå til et gaffa-taipet speil, da, sånn uansett. Men det forklarer eventuelt hvorfor det falt av så lett. Normalt sett tåler speil temmelig mye. (Og jeg hadde ikke prøvd å bruke muskelkraft på å ødelegge et speil - er redd det ville gitt kraftige smerter i hånden!?)

Temperamentet til voldsmannen er fremdeles farlig. Speil eller ei. Vi kan ikke ha slike i trafikken. Snakk om å ta seg til rette, parkere på en svært farlig måte, hindre myke trafikanter, for så å ta rennafart å sparke vedkommende rett ned. I en trafikkert bilvei. Her er det null kontroll på eventuelle konsekvenser. Det er ren flaks at syklisten ikke ble sendt rett inn i grillen på en bil. Ren flaks! 

Åpenbart drapsforsøk! (Riktignok i affekt, og dermed ikke overlagt. Men allikevel: drapsforsøk!)

Kan du ikke legge inn bildet her? Jeg har ikke noen konto på bluesky.

Dersom du tenker på denne kanten man kan se gå langs speilet så kan jeg opplyse om at dette er slik speilet er.

Jeg ser at lyset kan forvirre,men det er altså ikke noen teip der.

Men er det kanskje andre steder du tenker på?

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (21 minutter siden):

Men det mannen på sykkel gjorde før episoden hvor han slo av speil synes du er helt ok?
De var godt merket med refleksvester, og enda sneier han to stykker med høy fart og treffer den 3. i armen.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (8 minutter siden):

Det är garanterat rester av silvertejp där jag har rittat pilar och på en del andra områden.

Og hva så? Det er da ikke greit å slå eller sparke av et speil selv om det er tape på det.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Jalla21 said:

Og hva så? Det er da ikke greit å slå eller sparke av et speil selv om det er tape på det.

Nei, men det er greit at för 3 eller 4 gangen påpeka och visa att det är tape på speilen så att folk skjönner det.  

Att det är tape på speilen kan också tyda på att den ikke var så väldigt vansklig att ødelegga den och att det kanske ikke var härvärk för 10000 kr. 

Mycket tyder på att syklisten ikke uppförde sig speciellt bra men de två i reflex vester uppförde sig i alla fall helt idiotiskt.

Med den information vi har nu så litar jag inte heller på bilistens version. Kan mye väl ha hänt något annat en vad han sier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (11 minutter siden):

Nei, men det er greit at för 3 eller 4 gangen påpeka och visa att det är tape på speilen så att folk skjönner det.  

Att det är tape på speilen kan också tyda på att den ikke var så väldigt vansklig att ødelegga den och att det kanske ikke var härvärk för 10000 kr. 

Mycket tyder på att syklisten ikke uppförde sig speciellt bra men de två i reflex vester uppförde sig i alla fall helt idiotiskt.

Med den information vi har nu så litar jag inte heller på bilistens version. Kan mye väl ha hänt något annat en vad han sier. 

Tja, tape eller ikke tape spiller vel ikke så mye rolle egentlig. Det er mye som tyder på at fyren på sykkel startet hele forløpet, og han hadde åpenbart en intensjon om å gjøre skade når han angriper speil. Du blir heller ikke frikjent om du skyter mot en person, men er så "heldig" at du bommer.

Lenke til kommentar
Just now, Jalla21 said:

Tja, tape eller ikke tape spiller vel ikke så mye rolle egentlig. Det er mye som tyder på at fyren på sykkel startet hele forløpet, og han hadde åpenbart en intensjon om å gjøre skade når han angriper speil. Du blir heller ikke frikjent om du skyter mot en person, men er så "heldig" at du bommer.

Och de andra fortsätter med att sparka ut honom i veien. Tror faktiskt att det att hoppa på en annan och sparka ut personen i en trafikkerad vei är värre än att slå mot en speil. 

Sen är det så att man av rätt viktiga grunder ikke får parkera på ett fortau. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (22 minutter siden):

Och de andra fortsätter med att sparka ut honom i veien. Tror faktiskt att det att hoppa på en annan och sparka ut personen i en trafikkerad vei är värre än att slå mot en speil. 

Sen är det så att man av rätt viktiga grunder ikke får parkera på ett fortau. 

Har du virkelig ikke lest noe om saken?

Mannen jobbet med en filmproduksjon da foranledningen skjedde. Han forteller at han sto parkert på fortauet ved Ulvøya-broen med polititillatelse, og at de ansatte hadde på seg refleksvester for å være godt synlige.

Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Kan du ikke legge inn bildet her? Jeg har ikke noen konto på bluesky.

Dersom du tenker på denne kanten man kan se gå langs speilet så kan jeg opplyse om at dette er slik speilet er.

Jeg ser at lyset kan forvirre,men det er altså ikke noen teip der.

Men er det kanskje andre steder du tenker på?

Sorry, virker ikke linken?! Trodde alle kunne se innhold jeg linker til, uten mas om konto. Beklager. 

Innser at streken er blå, ikke rød. 😉 Og at man må zoome litt inn. De hvite og det "rublete" området er det det siktes til. 

b036cc5b-8a94-45bd-80da-d375cb9c9ad3.thumb.png.08f3c6194c3ec33ed46a6516134902ec.png

Lenke til kommentar
Jalla21 skrev (8 minutter siden):

Mannen jobbet med en filmproduksjon da foranledningen skjedde. Han forteller at han sto parkert på fortauet ved Ulvøya-broen med polititillatelse, og at de ansatte hadde på seg refleksvester for å være godt synlige.

Men politiloggen, som flere har vist utdrag fra, viser at på dette punktet lyger denne personen: det var ikke gitt noen slik tillatelse. Så hva mer lyger han om?

• Liker 1
Lenke til kommentar
SeaLion skrev (5 minutter siden):

Men politiloggen, som flere har vist utdrag fra, viser at på dette punktet lyger denne personen: det var ikke gitt noen slik tillatelse. Så hva mer lyger han om?

Ok, jeg har kun lest i vg og på nrk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...