uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor er det bare syklister som går bananas hvis det er et eller annet "feil" som tar 0,01 kalorier å forsere? Ser aldri dette hos andre trafikanter. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden On 14.11.2024 at 6:10 PM, Hansien said: Det er ikke tape på speilet og bruddet ser ikke ut til å være gammelt på bildene i artikkelen. Hadde jeg vært bilfører, så hadde jeg definitivt knekt av eget speil om ikke syklisten allerede hadde knekt det da dette skulle ut i media. Aldri om jeg hadde turt å stå for den handlingen uten å ha en skade å vise til On 15.11.2024 at 3:22 PM, Tåkefyrste said: Hvordan skulle han løst det da? Fyren ødela noe på bilen hans og nekter og stoppe. Et ødelagt speil koster en del penger å reparere. Skal disse syklistene som begår hærverk med en gang noe står litt i veien for dem bare få slippe unna med slik barnementalitet? Nei det er ikke riktig å sparke ned noen på denne måten, men hjelpe meg det er forståelig for mange av oss som har sett hvordan enkelte syklister oppfører seg i trafikken. FAFO er den første tanken som slår meg når jeg ser dette. Enig i det, men forskjellen er når folk ødelegger noe på bilen din, da er jeg iallefall ikke villig til å spise den bæsjen bare for deres del. Der er ikke lov å utsette andre for livsfare fordi du mener de har gjort urett mot deg. Dersom bilføreren snakker sant, så handler det om å stikke av fra en skade på 5-10 tusen. Det bilføreren gjør kan lett føre til permanente kroppsskader eller død. 1 hour ago, obygda said: Det var syklisten som startet dette - synes det er et viktig poeng her. Vi vet vel egentlig ikke mer enn at det er en foranledning til den første videoen, men at syklisten har mistet det fullstendig og høyst sannsynlig slått på speilet for å skade det er ganske sannsynlig. Hvorfor syklisten mister det kommer vel ikke frem. Er det konfrontasjon først eller er han bare en idiot som er lei at folk parker i "MIN VEI!!" For min del så virker det mest som at bilfører har et hat mot syklister og oppført seg/parker deretter, samtidig som at syklisten hater bilister som blokkerer for han og ødelegger muligheten for PR på strekningen. Dette er for meg klassisk road rage mellom to idioter. 1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det bare syklister som går bananas hvis det er et eller annet "feil" som tar 0,01 kalorier å forsere? Ser aldri dette hos andre trafikanter. Nei, du har vel aldri sett bilister foreta ulovlige forbikjøringer fordi en campingvogn kjører "for sakte". 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, uname -i said: Hvorfor er det bare syklister som går bananas hvis det er et eller annet "feil" som tar 0,01 kalorier å forsere? Ser aldri dette hos andre trafikanter. Seriöst? Du har alltså for eksempel inte fått med dig at det er en del bilister som går bananas hvis de må köra om en syklist? 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Zlatzman skrev (3 minutter siden): Nei, du har vel aldri sett bilister foreta ulovlige forbikjøringer fordi en campingvogn kjører "for sakte". Nei, jeg har aldri sett en bilist hevne seg på en saktekjørende bobil ved å knekke speilet på den. Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 4 minutes ago, WiiBoy said: samtidig som at syklisten hater bilister som blokkerer for han og ødelegger muligheten for PR på strekningen. Hvis man sykler regelbundet så upplever man rätt många bilister som for eksempel parkerar på sykkelvei och fortau. Efter ett tag blir det rätt frustrerande med bilister som ger fan i regler och det gäller oberoende av PR försök. 2 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, uname -i said: Nei, jeg har aldri sett en bilist hevne seg på en saktekjørende bobil ved å knekke speilet på den. Stämmer nog det. De nöjer sig med att riskera livet på sig själv och andra på veien. 2 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden engavif skrev (På 14.11.2024 den 3:21 PM): Er jo folk som sykler som ikke har peiling på regler osv, som igjen kan føre til farligheter for seg selv og andre. Ikke forskjell på rødt og grønt lys engang. Opplever stadig disse i fullt tråkk på rødt, gjerne med mobilen i ene hånda. Og oppe på det hele klage på bilister. Veit ikke om jeg skal le eller grine.. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Sovna skrev (6 minutter siden): Ikke forskjell på rødt og grønt lys engang. Opplever stadig disse i fullt tråkk på rødt, gjerne med mobilen i ene hånda. Og oppe på det hele klage på bilister. Veit ikke om jeg skal le eller grine.. Syklister er dårlige på å overholde lys, ja. Enig. Bilister er ræva på å ikke overstige fartsgrensen. Virker. Tror aldri jeg har klart å være 100% innenfor fartsgrensen på lengre turer, sånn egentlig. Bilister er også dårlige på parkering. Er det fullt på parkeringsplassen, så er det plutselig lov å parkere på kryss og tvers og oppå fortau, tror folk... (Kun elsparkesyklister som er dårligere på parkering, eller?) Den dagen vi bilister klarer å kjøre i rundkjøring, og bruke blinklys for å vise andre hvor vi skal, skal jeg feire med kake og fyrverkeri. Faktum er jo at alle trafikanter har sine lyter og sine forbedringspotensialer. Bilister er hvertfall ikke mye flinkere enn syklister! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden fredrik2 skrev (32 minutter siden): Hvis de stod parkerade olovligt på fortauet så var det vel de som startat detta? Nei. Har ikke noe med saken å gjøre om de stod der lovlig eller ikke. Syklisten skal unngå å gjøre skade, og passere i gangfart, noe han ikke gjorde. 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden uname -i skrev (24 minutter siden): Hvorfor er det bare syklister som går bananas hvis det er et eller annet "feil" som tar 0,01 kalorier å forsere? Ser aldri dette hos andre trafikanter. Nei si det. Om du vil så kan jeg linke til en video av en bilist som går helt mental, bare fordi noen andre gjorde noe feil. Det hadde tatt ham 0,01 kalori å overse. Men neida. Vedkommende mente det var bedre å begå et drapsforsøk i stedet ... 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Just now, Dubious said: Nei. Har ikke noe med saken å gjøre om de stod der lovlig eller ikke. Syklisten skal unngå å gjøre skade, og passere i gangfart, noe han ikke gjorde. Man ska ikke parkera på fortau man ska inte slå på speglar och köra för raskt på det som var ett väldigt smalt fortau på grund av parkeringen Man ska absolut inte sparka efter syklister Man ska absolut inte sparka och dytta ut syklister i veibanen Tycker inte det är så väldigt viktigt vem som begynte då inget av det över er greit men hvis ikke bilene stått där hade det nog inte hänt noe alls. 1 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Dubious skrev (1 minutt siden): Nei. Har ikke noe med saken å gjøre om de stod der lovlig eller ikke. Syklisten skal unngå å gjøre skade, og passere i gangfart, noe han ikke gjorde. P.t. er dette kun en påstand fra bilistene side. Jeg synes det er rart bilens speil allerede var tapet fast. Pleier du å ha tape på velfungerende speil? Jeg gjør ikke det.. Kan godt være syklisten dunket borti. For all del. Vrient å vite. Men en slik parkering er selvfølgelig ikke lov. De er jo ekstremt til hinder for myke trafikanter. ... Og politiet finner ikke engang noen tillatelse. 🫣😬 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (2 minutter siden): Man ska ikke parkera på fortau man ska inte slå på speglar och köra för raskt på det som var ett väldigt smalt fortau på grund av parkeringen Man ska absolut inte sparka efter syklister Man ska absolut inte sparka och dytta ut syklister i veibanen Tycker inte det är så väldigt viktigt vem som begynte då inget av det över er greit men hvis ikke bilene stått där hade det nog inte hänt noe alls. Syklisten hadde sansynligvis kjørt på personene om ikke bilen hadde stått der. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden qualbeen skrev (2 minutter siden): P.t. er dette kun en påstand fra bilistene side. Jeg synes det er rart bilens speil allerede var tapet fast. Pleier du å ha tape på velfungerende speil? Jeg gjør ikke det.. Kan godt være syklisten dunket borti. For all del. Vrient å vite. Men en slik parkering er selvfølgelig ikke lov. De er jo ekstremt til hinder for myke trafikanter. ... Og politiet finner ikke engang noen tillatelse. 🫣😬 Hører et tydelig dunk i den siste videoen. Tillatelsen kan være muntlig. Så da kan de nå si at det ikke var noen avtale. Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Dubious said: Syklisten hadde sansynligvis kjørt på personene om ikke bilen hadde stått der. Hvorfor skulle han ha gjort det? 3 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden Dubious skrev (19 minutter siden): Tillatelsen kan være muntlig. Så da kan de nå si at det ikke var noen avtale. Noen har spurt politiet om de har gitt en tillatelse og fikk dette svaret 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (1 time siden): Hvis de stod parkerade olovligt på fortauet så var det vel de som startat detta? Tycker inte syklisten har skött sig speciellt bra når han förstörde en speil i fart. Speilen har dock tydliga taperester på sig. Men de andras reaktioner är ju totalt över sträcken. Sparka efter en syklist i fart, takla ut syklisten i veibanen ... Finns faktiskt också väldigt viktiga orsaker till att man ikke får stå parkerad på Vil se teipen på speilet. Det bildet jeg har sett er uten teip. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 55 minutter siden Del Skrevet 55 minutter siden 20 minutes ago, obygda said: Vil se teipen på speilet. Det bildet jeg har sett er uten teip. Det er tydelige tegn på teip på bildet. Uansett ikke lov å slå det av, om det var det som skjedde. Det kan være at syklisten ble dyttet/hindret/presset da han passerte fordi sjåføren ikke likte farten, og det resulterte i at han traff bilen. Det kan være at syklisten road raget og slo speilene fordi han ikke likte parkeringen. 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 53 minutter siden Del Skrevet 53 minutter siden WiiBoy skrev (1 minutt siden): Det er tydelige tegn på teip på bildet. Uansett ikke lov å slå det av, om det var det som skjedde. Det kan være at syklisten ble dyttet/hindret/presset da han passerte fordi sjåføren ikke likte farten, og det resulterte i at han traff bilen. Det kan være at syklisten road raget og slo speilene fordi han ikke likte parkeringen. Jeg har sett på bildene i vg,ser ingen teip. Er det noen andre bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå