Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

barfoo skrev (9 minutter siden):

Dei ser mindre teite ut enn folk som kaster ut tomme, usaklege, påstander.

Nei. Måten de vugger frem og tilbake på, med hjelmen langt bak og med et falskt selvfornøyd glis("nå redder vi verden dere") ser helt klart mer teit ut.

Endret av Palladio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Palladio skrev (40 minutter siden):

Hvorfor ser alle som sykler lastesykkel så utrolig teite ut?

Palladio skrev (22 minutter siden):

Nei. Måten de vugger frem og tilbake på, med hjelmen langt bak og med et falskt selvfornøyd glis("nå redder vi verden dere") ser helt klart mer teit ut.

Ser ut som at det i hovedsak er basert på dine egne fordommer enn faktisk estetikk. Og at du på et eller annet merkelig vis føler deg mindreverdig når du ser noen sykle, som om at det er en form for kritikk mot deg? 🤔  For det treffer tydeligvis en nerve.

Jeg tror får sykler rundt og tenker at de redder verden. De fleste jeg kjenner med lastesykkel har valgt det fordi det er en redning i hverdagen. Enklere og raskere enn bil for å frakte seg og barna rundt til skole/aktiviteter.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syklister er for lite defensive i Oslo-trafikken. Noen ser ut til å være villig til å ofre seg på sykkelaktivismens alter og tråkker på for å fremprovosere en konflikt slik at de kan skjelle og smelle på sosiale medier. Andre tror jeg rett og slett synes det er for slitsomt å sakke av og sløse bort opparbeidet bevegelsesenergi på å være defensiv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...