SeaLion Skrevet 7. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2018 Den 33 år gamle mannen dømmes til fengsel i 15 dager for å ha kjørt ned en kvinne i Trondheim. Sykkelen var en ombygd elsykkel med en antatt toppfart på 108 kilometer i timen. Han får også kjøreforbud i to måneder og må betale 20 000 kroner i oppreisning til fornærmede. I tillegg inndras elsykkelen (kjøpt for 60.000 kr). Kilde: https://www.nrk.no/trondelag/domt-til-fengsel-for-a-ha-meid-ned-kvinne-med-blodtrimmet-elsykkel-1.14039867 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Skulle bare mangle da han i praksis/teorien har kjørt med lett MC 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Godt at de tar tak i slik galskap. Men selv skulle jeg ønske man hadde mulighet til 35-40 vs 25. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg føler 25 virker passe, da det fyker en del elsykler forbi på fortau rundt omkring, for å ikke snakk om på gang- og sykkelveier. I veien hadde 35 kanskje vært bedre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Enig i at 35-40 er for fort på GSV, men det er såre enkelt å få til uten motor og man må selv styre hastigheten sin ift. hvor man sykler. Har ingen problem med å komme opp i 40-60kmt på GSV uten motorhjelp og 70+ ved nedoverbakke på GSV om jeg så ville. Ergo mener jeg det er litt tøysete å begrense elmotor til 25kmt når syklene ellers suser rundt i 30+ de fleste steder. 25kmt er også et skjæringspunkt for hva de fleste ligger på uten motvind og på flata og da får man saken med at motoren slår ut og inn hele tiden. På min elsykkel som jeg bruker for å pendle 10mil daglig slår jeg av elmotoren når jeg ikke vil ha assistanse for å unngå denne "av, på, av, på, av på" hele tiden fordi man ofte ligger rundt 25kmt selv uten motor. Derfor synes jeg 35-40 som maks på motorassistanse hadde vært mer praktisk. Hastighet er noe man må styre selv og motodriften kan slås helt til "off" mens man sykler. Endret 9. mai 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2018 https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/10/10/Politiet-trekker-tilbake-18-b%C3%B8ter-gitt-til-syklister-i-Trondheim-15432138.ece I fjor ble 18 syklister i Trondheim bøtelagt for rødlyssykling, få timer senere ble samtlige bøter annulert. Tro om politiet har lært seg trafikkreglene siden den gang? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Hva var årsaken til at syklistene har lov til å passere på rødt? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Hva var årsaken til at syklistene har lov til å passere på rødt? Det røde lyset er plassert til venstre for sykkelfeltet, og gjelder derfor ikke sykkelfeltet. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Ah, så først selve artikkelen nå og så det var fjorårets. Trodde det var en ny lignende sak. Men da er det jo ingen syklister som har syklet på rødt i det heletatt da. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Lite aktivitet her i sommer. Har de fæle syklistene endelig skjerpet seg? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Sikkert alle skiltene som er satt opp langs veien som har gitt effekt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 For varmt å sykle og/eller at de har tatt ferie Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 sykler 50km nesten hver dag her Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Endte på legevakta for en tid tilbake etter et misslykka forsøk på å hoppe over en busk som lå i løypa. Har ikke hatt ork eller motivasjon til å reparere sykkelen siden den gang så vært lite med sykling. Også har bading tatt over noe av den aktivitetene i heten Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 ........... Derfor synes jeg 35-40 som maks på motorassistanse hadde vært mer praktisk. Hastighet er noe man må styre selv og motodriften kan slås helt til "off" mens man sykler. I Tyskland tillates elsykler som går opp til 45 km/t. Dog må de registreres som mopeder. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Det finnes i Norge også, NAF har hatt minst en slik registrert. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 I Tyskland tillates elsykler som går opp til 45 km/t. Dog må de registreres som mopeder. Tipper det er en EU/EØS regel, siden vi har det i Norge også Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Hvis de må registreres som moped så tipper jeg ting som bremser osv. må være bedre enn det man får på sykler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Hvis de må registreres som moped så tipper jeg ting som bremser osv. må være bedre enn det man får på sykler? Samt ansvarsforsikring, førerkort, passende hjelm, og man får ikke kjøre på fortau, gang- og sykkelsti, eller sykkelfelt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 og da forsvinner hele poenget med elsykkel.. Billigere med moped Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå