Matsemann Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Dubious skrev (11 timer siden): Forbikjøring til høyre må være forbudt for alle. Så du mener kollektivfelt skal stenges? At jeg ikke lenger skal kunne sykle forbi hundrevis av biler som står fast i kø hver morgen? Noe av det dummeste jeg har lest på lenge. 5 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Dubious skrev (11 timer siden): Problemet er ikke vogntogene Jo, problemet *er* vogntogene. Det er de og deres sjåfører som til stadighet dreper eller skader myke trafikanter i byen. Dagen før denne dommen kom, ble en annen syklist alvorlig skadet i andre enden av samme gate. Igjen mente politiet det så ut til å være yrkessjåførens feil. Problemet er enkelt å løse. Innfør siktkrav til lastebiler i bystrøk. Feks at de må ha kamera, varslinger, lavt førerhus med utsyn (ala busser i byen). Da kan man fortsatt få levert varer (som alltid er kronargumentet til de som forsvarer disse drapene) og annet. 4 2 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september (endret) Matsemann skrev (1 time siden): Feks at de må ha kamera, varslinger, lavt førerhus med utsyn (ala busser i byen). Man kan i alle fall ikke kreve overfor lastebilprodusenten spesial førerhytter for norske forhold. Det tror jeg du kan glemme.. Nå har imidlertid noen produsenter lavhytte alternativ til visse chassis, lett distribusjon klasse. De fleste lastebiler i indre bykjerne er nettopp lett distribusjon. Men da begrenser det seg til hvilket bilmerke kjøperen blir tvunget til å forholde seg til. Likevel, med alle lover, tilretteleggelser til fordel til syklistene så vil dødsulykkene fortsette. I alle fall så lenge vi må ha en samhandling mellom biler og syklister. Syklister kan vi jo ikke kreve noe som helst av, om de kan forskjell på høyre og venstre eller om de skjønner at rødt lys betyr stopp. Uansett regler så vil ikke bilister kunne unngå drap av uansvarlige kamikaze syklister.. Man oppdager de ikke før det er for sent. Endret 29. september av Sovna 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Sovna skrev (1 minutt siden): Man kan i alle fall ikke kreve overfor lastebilprodusenten spesial førerhytter for norske forhold "Direct Vision" er standard krav i flere andre tettsteder. Det er vel heller at Norge henger etter. Sovna skrev (2 minutter siden): Uansett regler så vil ikke bilister kunne unngå drap av uansvarlige kamikaze syklister.. Ja, denne dama som syklet 16 km/t i sykkelfeltet med forkjørsrett og ble drept av en uansvarlig lastebilsjåfør var selvsagt en kamikazesyklist. Skjerp deg, slik offerklandring er bare ekkelt. Sovna skrev (3 minutter siden): Likevel, med alle lover, tilretteleggelser til fordel til syklistene så vil dødsulykkene fortsette. Du har rett, for bilister vil nekte å innfinne seg, og heller risikere andres sikkerhet og liv for sin egen fremkommelighet. 6 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Det er et tungtveiende argument i trafikkjuss, "den som har størst forutsetning for å unngå at en ulykke oppstår." Jeg anbefaler på det sterkeste at bilister skaffer seg vitner når de ender i konflikt med kamikaze-syklister. Det er nærmest ikke mulig å oppdage en virvelvind i en liten speile eller ved en blindsonekontroll der syklisten er tilstede i 00,10 sek. Dette pga en syklist som i nedoverbakke har full pedal til tross for å ha sett en bil som blinker til høyre inn i et kryss foran seg. Dette har jeg opplevd altfor mange ganger i Oslo trafikken, tro hva du vil. Og det er takket være bilistens inngrep som forhindrer tragedien. Bilister får ikke eventyrbriller for slike situasjoner. Blikket ditt må fange dette visuelt på ett eller annet vis. Hvor stor fremstår denne syklisten på 40 meters avstand for bilføreren? For da er det kun to sekunder til syklisten flyr over panseret ditt. Denne vesle speilen med en grad av konveksitet gjør at speilen i visse land er merket med "objects are closer than they appear." Nettopp fordi denne observasjons oppgaven blir vanskelig. Det ideelle er at forbikjøring på høyre side av biler er trygt. Men den tryggheten må syklister også bidra til selv. Eksempelvis vurdere risiko, se om den andre trafikanten er tilstrekkelig oppmerksom, evt senke fart slik at ulykke kan unngås.. Gjeldende damen i 16 km/t vs uansvarlig lastebilsjåfør. Kan jeg få spekulere? Tror man at lastebilsjåføren var totalt uoppmerksom eller lot være å se etter syklister? Hadde han en blindsone som ikke var mulig å kontrollere? Det tipper jeg.. For å unngå slikt blir det to muligheter. En lastebilsjåfør må ha funnet ut i forkant om noen er på vei til hans større blindsone. Vrien timing for de fleste av oss. Det andre er en syklist sin kunnskap om at det faktisk finnes farlige blindsoner hos store kjøretøy og av den grunn ta visse forholdsregler. Når ingen av partene klarer å utføre sin del av jobben er det da rart at det går galt? Og i tillegg regler; vet eller interesserer kamikaze-syklister seg noe om dette? Er denne fra 2022 revidert? For på denne illustrasjonen har en syklist vikeplikt. ref; SVV. 2 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Sovna skrev (31 minutter siden): Og i tillegg regler; vet eller interesserer kamikaze-syklister seg noe om dette? Er denne fra 2022 revidert? For på denne illustrasjonen har en syklist vikeplikt. ref; SVV. I dette bildet har nok sykkelen vikeplikt. Hvis det derimot er sykkelfelt så har bilister vikeplikt når de skal krysse sykkelfeltet. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Zlatzman skrev (1 time siden): I dette bildet har nok sykkelen vikeplikt. Hvis det derimot er sykkelfelt så har bilister vikeplikt når de skal krysse sykkelfeltet. Illustrasjonen fra SVV viser et sykkelfelt. Det er når det IKKE er sykkelfelt at bilistene må vike når de skal til høyre i krysset. Hvem skulle tro dette? Ganske forvirrende. Syklistenes landsforening har presset på for å få enklere regler på dette. Alltid vikeplikt når bilen skal krysse foran en syklist. Tror ikke det vil utgjøre særlig forskjell, for det er slik jeg ser syklistene agerer, som om de alltid har forkjørsrett i slike situasjoner. Det blir likevel et klarere budskap av ansvar overfor bilister. Vi må nesten gå ut fra at det kun er de som evner/gidder å sette seg inn i gjeldene trafikkregler. Altfor mange syklister tar som en selvfølge at biler holder seg unna uansett hvor de selv befinner seg. Av hva jeg vet så har ikke SVV gitt etter for presset for klarere vikeregler i disse situasjonene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Sovna skrev (2 timer siden): Illustrasjonen fra SVV viser et sykkelfelt. Det er når det IKKE er sykkelfelt at bilistene må vike når de skal til høyre i krysset. Hvem skulle tro dette? Ganske forvirrende. Syklistenes landsforening har presset på for å få enklere regler på dette. Alltid vikeplikt når bilen skal krysse foran en syklist. Tror ikke det vil utgjøre særlig forskjell, for det er slik jeg ser syklistene agerer, som om de alltid har forkjørsrett i slike situasjoner. Det blir likevel et klarere budskap av ansvar overfor bilister. Vi må nesten gå ut fra at det kun er de som evner/gidder å sette seg inn i gjeldene trafikkregler. Altfor mange syklister tar som en selvfølge at biler holder seg unna uansett hvor de selv befinner seg. Av hva jeg vet så har ikke SVV gitt etter for presset for klarere vikeregler i disse situasjonene. Nei, illustrasjonen viser en sykkelveg. Når du skal krysse veg fra sykkelveg har du vikeplikt. Bildet viser sykkelfelt. Det er en del av vegbanen, og da har bilisten som skal svinge til høyre vikeplikt for syklist som skal rett fram. Se trafikkreglene § 7. Ingen av disse reglene er uklare. 3 2 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Sovna skrev (6 timer siden): Det er nærmest ikke mulig å oppdage en virvelvind i en liten speile eller ved en blindsonekontroll der syklisten er tilstede i 00,10 sek. Dette pga en syklist som i nedoverbakke har full pedal til tross for å ha sett en bil som blinker til høyre inn i et kryss foran seg. I saken vi diskuterer var syklisten synlig i 7 sekunder (om jeg husker riktig), og syklet sakte oppover en bakke før lastebilen vrengte over og kvestet henne. Din beskrivelse stemmer derfor dårlig med hva som skjer i praksis. Sovna skrev (6 timer siden): Hadde han en blindsone som ikke var mulig å kontrollere? Det tipper jeg.. I stedet for å tippe kan du jo lese dommen, så driter du deg litt mindre ut. Det er en grunn til at sjåføren ble dømt, og det er at det var en grov feil at han aldri sjekket speilene, da syklisten var mulig å oppdage i lang tid. Forøvrig er blindsone ikke en unnskyldning for sjåfør. Om man ikke har kontroll på blindsonen sin, fordi man ikke har fulgt med på hva som kan ha kommet inn i den, svinger man så klart ikke over. Sovna skrev (4 timer siden): Det blir likevel et klarere budskap av ansvar overfor bilister. Vi må nesten gå ut fra at det kun er de som evner/gidder å sette seg inn i gjeldene trafikkregler. Ironisk nok illustrerer du jo 3 ganger på rappen her at du ikke kan trafikkreglene. Min erfaring er dessverre at de færreste bilister kan reglene som omhandler samhandling med syklende godt nok. Da man gang på gang i diskusjoner ser påståelige bilister som deg som tar grovt feil. Herr Brun skrev (1 time siden): Ingen av disse reglene er uklare. Det som kunne vært klarere er hva som skjer når en sykkelvei krysser en vei. Selv om reglene er klare, er det vanskelig vurdering for både sjåfør/syklist å vite om kryssende vei har vikeplikt eller ei, uten å omtrent ha reguleringsplanen for hånd for å se om veien er vei til parkeringsplass eller lignende. 4 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Matsemann skrev (36 minutter siden): ronisk nok illustrerer du jo 3 ganger på rappen her at du ikke kan trafikkreglene. Min erfaring er dessverre at de færreste bilister kan reglene som omhandler samhandling med syklende godt nok. Da man gang på gang i diskusjoner ser påståelige bilister som deg som tar grovt feil. Saken har jeg ikke lest, derfor ble det kun spekulasjon.. Det ble ikke riktig i denne saken. Men min erfaring og situasjoner jeg ser nærmest daglig er de nevnte kamikaze syklister og hvor de overlever takket være bilistens inngripen. Altså flaks. Situasjonene er ofte rødt lys, gjerne i kombinasjon med en nedoverbakke og høy hastighet. Og hvor er syklistenes blikk? Rett frem. Jeg har også sett slike situasjoner og hvor syklister ser på mobilen. Og som tidligere nevnt, syklister som i høy hastighet sneier bilens støtfanger til tross for at de lenge har kunnet se at bilen blinker til høyre. Og igjen. Hvem har størst forutsetninger for å unngå ulykker? Er det speed-syklisten som på langt hold har sett en bil som gir en beskjed via blinklyset sitt, eller er det bilisten som ser en strek av en syklist i en liten speile? Har selv gått på en smell til tross for at jeg alltid er bevisst på blindsone overfor syklister, og årsaken var i dette tilfellet hastigheten til syklisten. Hvilken hastighet denne syklisten har og som fremstår som en strek i speilen på avstand er svært vanskelig å fange opp. I dette tilfellet var syklisten villig til å ofre sitt liv, eller var hjernedød i gjerningsøyeblikket. Jeg ville måtte erfare en traumatisk situasjon pga en idiot. At du nærmest freder syklister i slike situasjoner og utelukkende blamer bilister blir bare patetisk. Jeg kjører bil til min arbeidsplass sentralt i Oslo hver dag. I større deler av strekninger har jeg en haug av syklister til høyre for meg og det er her jeg ser de hasardiøse tilstandene. I de aller fleste nestenulykkene jeg har vært vitne til så er det syklistens hastverk som går på bekostning av sunn fornuft, trafikal kunnskap og risikovurdering som et eget ansvar. Jeg må samtidig si at majoriteten av den mengden syklister jeg har ved meg på min vei ikke er i galskaps kategorien. Jeg ser syklister som kontrollerer sine blindsoner ved posisjons-forflyttinger, tar eget ansvar og viser tegn med arm og tar trygge og riktige plasserings-valg i rundkjøringer. Men hadde du sittet på og vært vitne til visse syklisters agerende og likevel fortrengt synet av den uansvarlige hadde jeg egentlig blitt overrasket. Men når jeg hører hvor ensidig ditt fokus er så kanskje ikke.. Jeg snakker utelukkende om syklister i denne omgang, til tross for at jeg vet at det finnes flust av psyko og totalt uansvarlige bilister. Arrester meg gjerne, men kanskje litt fordi dette er en tråd med benevnelse sykkel/trafikk. Siden du tar for deg alt av bilister og blamer hele hurven så er det jo ikke noe særlig behov for meg. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Sovna skrev (1 time siden): til tross for at de lenge har kunnet se at bilen blinker til høyre Ja, som vi alle vet gir blinklys forkjørsrett! Bare å flytte seg, en egoistisk bilist skal frem! Sovna skrev (1 time siden): større deler av strekninger har jeg en haug av syklister til høyre for meg og det er her jeg ser de hasardiøse tilstandene. Det er syklister i trafikken. Deal with it. Om du ikke klarer å kjøre trygt i byen bør du kanskje vurdere å slutte. Sovna skrev (1 time siden): At du nærmest freder syklister i slike situasjoner og utelukkende blamer bilister blir bare patetisk. At du freder bilister som ikke følger vikeplikt, ikke tar hensyn og ikke tilpasser seg forholdene er det som er patetisk Sovna skrev (1 time siden): , og årsaken var i dette tilfellet hastigheten til syklisten. Sånn som her. Skyld på offeret. Jeg vedder på at om du lå bak samme syklist ville du klaget på hvor sakte hen syklet. 🙃 3 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Matsemann skrev (7 minutter siden): Det er syklister i trafikken. Deal with it. Der har vi altså deg i et nøtteskall. Jeg tror i motsetning til deg at de fleste bilister prøver på nettopp det, forholde seg til andre trafikanter. Det blir vanskelig uavhengig av vikeplikt når visse syklister opptrer som uansvarlige insekter rundt deg. Som sagt, syklisten har faktisk en langt bedre oversikt og forutsetning for å unngå en trafikkulykke. Et slikt hensyn/regel § har trumfet vikeplikt ved flere ganger i høyesterett.. Deal with it.. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. september Forfatter Del Skrevet 29. september Sovna skrev (8 timer siden): Illustrasjonen fra SVV viser et sykkelfelt. Det er når det IKKE er sykkelfelt at bilistene må vike når de skal til høyre i krysset. Illustrajonen viser bastarden gang- og sykkelvei, det viser skiltet og gressstripa mellom kjørebanen og gang- og sykkelveien. En gang- og sykkelvei er juridisk sett en slags fortau. I situasjonen har syklisten vikeplikt, unntatt hvis det er snakk om en inn- og utkjøring, da har bilisten vikeplikt. Et sykkelfelt derimot er et kjørefelt forbeholdt syklister, slik et kollektivfelt er et kjørefelt for kollektivtrafikk. Sykkelfeltet er skiltet med et annet skilt, og er en del av kjørebanen, kun adskilt med ei delelinje. Vil man skifte felt eller krysse et annet kjørefelt har man vikeplikt. En bilist som krysser et sykkelfelt har altså vikeplikt for syklistene i sykkelfeltet. Det er ikke tillatt å stoppe eller parkere i sykkelfelt, ikke en gang stopp for å slippe av eller ta på passasjerer, ei heller å sneie innom det for å svinge rundt andre trafikkanter (forbikjøring). Trafikkreglene på Vegvesenets sider er forøvrig ikke de korrekte trafikkreglene, men Vegvesenets ansattes egne tolkninger av reglene. De korrekte trafikkreglene finnes (alltid oppdatert) på lovdata.no. 2 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september SeaLion skrev (5 minutter siden): Illustrajonen viser bastarden gang- og sykkelvei, det viser skiltet og gressstripa mellom kjørebanen og gang- og sykkelveien. En gang- og sykkelvei er juridisk sett en slags fortau. I situasjonen har syklisten vikeplikt, unntatt hvis det er snakk om en inn- og utkjøring, da har bilisten vikeplikt. Et sykkelfelt derimot er et kjørefelt forbeholdt syklister, slik et kollektivfelt er et kjørefelt for kollektivtrafikk. Sykkelfeltet er skiltet med et annet skilt, og er en del av kjørebanen, kun adskilt med ei delelinje. Vil man skifte felt eller krysse et annet kjørefelt har man vikeplikt. En bilist som krysser et sykkelfelt har altså vikeplikt for syklistene i sykkelfeltet. Det er ikke tillatt å stoppe eller parkere i sykkelfelt, ikke en gang stopp for å slippe av eller ta på passasjerer, ei heller å sneie innom det for å svinge rundt andre trafikkanter (forbikjøring). Trafikkreglene på Vegvesenets sider er forøvrig ikke de korrekte trafikkreglene, men Vegvesenets ansattes egne tolkninger av reglene. De korrekte trafikkreglene finnes (alltid oppdatert) på lovdata.no. Du har nok tolket dette riktig. Jeg stopper opp overfor én/flere syklister uansett vikeplikt eller ikke i en slik situasjon. Tør ikke annet.. Men hjelper dårlig hvis syklisten gjør seg håpløs å observere. Da blir det ulykke uansett. Eks, mørke u/refleks eller lys. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september qualbeen skrev (På 29.9.2024 den 1:17 AM): I stedet for å forby alle andre å passere et kjøretøy på høyre side, må det da være enklere å påby sjåfør å ha kontroll på området rett utenfor bilen, når hen foretar sving? Og hvordan ser du for deg køkjøring i flere felt? Også her forbudt? Hva gjør vi med alle sykkelfelt? Flytte de? Dersom en lastebil står stille i kø, mener du også at fotgjengere ikke skal få lov til å passere på fortau på høyre side? Det er null stress å eliminere dødvinkler. Ryggekamera var standard på lastebiler allerede for tjue år siden. 20! Hva har skjedd siden? Hvorfor er det ikke kamera og sensor som dekker de resterende dødvinkler?! Helt enig med du! Det er helt vannvittig at lastebilene er godkjent med så enorme dødvinkler. Det skaper livsfarlige situasjoner og ulykker på daglig basis. Kamera kan være endel av løsningen i hvertfall. 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Syklister er for lite defensive i Oslo-trafikken. Noen ser ut til å være villig til å ofre seg på sykkelaktivismens alter og tråkker på for å fremprovosere en konflikt slik at de kan skjelle og smelle på sosiale medier. Andre tror jeg rett og slett synes det er for slitsomt å sakke av og sløse bort opparbeidet bevegelsesenergi på å være defensiv. 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) uname -i skrev (13 timer siden): ... og tråkker på for å fremprovosere en konflikt slik at ... Nuvel. Akkurat det ser ikke jeg, hvertfall. Men mulig vi ikke frekventerer samme nabolag. At syklister derimot synes det er slitsomt å miste bevegelsesenergi, kan jeg skrive under på. Det er det. Ikke at det fritar syklister fra å følge regler, men akkurat som at de fleste bilister er helt ræva på å følge samtlige trafikkregler*, så er syklister ofte også det. Setter man seg på en elsykkel, derimot, endrer ofte oppførsel seg. Plutselig er det ikke slitsomt å komme opp i fart igjen. Det koster langt mindre å stoppe. Jeg synes elsykler som oftest tar det roligere, samt er flinkere til å foreta full stopp, enn andre syklister. Godt mulig jeg hallusinerer, men det er hvertfall min opplevelse. *) Er du innimellom bilist? I så fall, med hånden på hjertet, gjør du aldri bevisst feil? Har du aldri ligget over fartsgrensen? Har du aldri latt være å bruke blinklys i kryss og rundkjøringer? Har du aldri vært unødig til hinder for raskere trafikk i venstre fila, eller evnt foretatt forbipassering av en slik i høyre felt? Har du aldri kjørt på "drosjegult"-lys? Aldri parkert ulovlig i ti minutter, fordi du "skal bare"? Brutt lokale regler hvor det ikke er lov å svinge, ikke lov å ligge i kollektivfelt, etc.? Jeg vet at syklister er elendige på å respektere lys. Det ser jeg jo. Motsatt føler jeg at bilister stort sett er meget flinke til å overholde lys (med unntak av når det er gult i rush-kø). Men det er så mange andre regler vi bilister ikke klarer å overholde. Hadde politiet en vakker dag stilt seg opp ved samtlige rundkjøringer, og gitt bot for feil lysbruk, samt feil plassering, hadde det fort tikket inn noen titalls millioner.. Hvor skal jeg med dette? Tja .. ingen er perfekte, og det var dette med å kaste stein i glasshus ...! Kanskje det er mer fruktbart å innse forskjellene, og heller prøve å samarbeide, enn å slå hverandre i hodet med trafikklover osv.? PS: undertegnede kjører mye oftere bil enn han sykler. Og jeg er ingen perfekt sjåfør. Eller; jeg kjører perfekt, problemet er bare at fartsgrensen og politi ikke er enig med meg i det ... 🫣😅 Også har jeg en gammel sykkel som en sjelden gang luftes. Stort sett samler den bare støv! Endret 30. september av qualbeen 3 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober uname -i skrev (På 30.9.2024 den 12:27 PM): Syklister er for lite defensive i Oslo-trafikken. Noen ser ut til å være villig til å ofre seg på sykkelaktivismens alter og tråkker på for å fremprovosere en konflikt slik at de kan skjelle og smelle på sosiale medier. Andre tror jeg rett og slett synes det er for slitsomt å sakke av og sløse bort opparbeidet bevegelsesenergi på å være defensiv. Ser dette daglig. Tror mange av de tenker enten, "Du(bilist) må respektere trafikkregler", eller, "JEG trenger ikke for jeg har ikke førerkort." Jeg hadde nylig en biltur i mørket, i byen, lite overbelysning og fuktig svart asfalt. Det blir omtrent like mye å se som i en svart søppelsekk. Jeg skal krysse en sykkelvei, er bevisst, blinker tidlig, stopper nesten 100% opp for å kontrollere blindsonen. Hjelper lite når syklisten kommer mot meg i ca 30+ km/t og er totalt mørklagt. Ingen lys, refleks og i tillegg helt mørke klær. Eneste som gjorde at jeg oppfattet dette jævla objektet var at styret var av blank aluminium .. Altså atter en idiot. "Bilisten har vikeplikt den så jeg senker ingen hastighet, vurderer ingen risiko what so ever." Hvis en bilist ikke ser deg så kjører hen, så enkelt er det.. Om du blir invalidisert som syklist så får du faktisk ingen særlig glede av å vite at bilen egentlig hadde vikeplikt.. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober Med dashcam så hadde syklisten fått skylda. Godt mulig syklisten hadde fått skylda uansett, siden det er påbudt med lys og refleks. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober Del Skrevet 8. oktober (endret) Selv på en lys junidag slipper sjåfører unna straff om de meier ned en syklist i et sykkelfelt. Så bilister trenger ikke akkurat være nervøse for å bli dømt om man skader en syklist... Her er en artikkel fra så nylig som i går om det, nemlig: https://www.nab.no/banen-var-klar-for-sjaforen-sa-horte-han-et-slag/s/5-143-502394 Syklist delvis sykemeldt selv ti måneder etter kollisjonen, men bilist frifinnes da han påstår at han sjekket det var klart... Selv vedkommende som drepte syklisten vi har diskutert her nylig ble jo først frikjent. Vil du skade noen, gjør det med bil. Oddsen er stor for at du slipper unna. Endret 8. oktober av Matsemann 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå