JoKr Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 ================================= Statsrådene Victor D. Norman, Erna Solberg og Kristin Clemet trosser totalforbudet mot å røyke på kontorene i Regjeringskvartalet. Kommunalminister Erna Solberg kommenterer slik: Men hvis dette er et problem, skal jeg selvsagt slutte med det, og heller gå de syv etasjene ned til et lite røykerom. <Hentet fra VG.no> <Url:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=200377> ================================= I et intervju med Dagsnytt sa kommunalminister Erna Solberg i dag at imamene og de muslimske miljøene må tilpasse seg norske forhold på en bedre måte enn i dag. <Hentet fra nrk.no> <Url:http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3231184.html> Kommunalminister Erna Solberg (H) forlanger at norske muslimer moderniserer sin islam. <Url:http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3230337.html> ================================= RE: Men hvis dette er et problem, skal jeg selvsagt slutte med det, og heller gå de syv etasjene ned til et lite røykerom. Unnskyld Erna, men som en norsk skattebetaler er jeg med å betale din lønn. Ifølge norske regler kan ikke jeg forlange noe spesielt tilbake for pengene jeg gir, men siden jeg tydeligvis er oppvokst med mer sunt bondevett enn deg skal jeg presisere noen ting du ikke har sett. Kan trekke hun Clemet dama inn i dette også, som mener det er en privatsak om hun røyker eller ikke. Joa, på FRITIDEN er det en privatsak. Men hvis Erna skal trekke den feite ræva si ned SYV etasjer så er jo f.aen både regjeringen og kongen byttet ut innen hun har tatt seg en sig og kommet opp igjen. Jeg betaler deg, og mener det er moralsk forkastelig når politikere sier de skal bekjempe <mange norske barn lever under fattigdomsgrensen, skrøpelige gamlehjem/umenneskelige forhold for gamle osv osv> så skal noen av mine skattepenger betale din timelønn når du vandrer rundt der og skal ta en sig. Det at du i det hele tatt finner på å gjøre deg stakkerslig, hele SYV etasjer må du gå for å ta 1 røyk. Hva med de renholdsarbeiderne som må vandre rundt i det ****** hullet du sitter å damper i? Dem er det jo ikke synd på. De er jo sikkert muslimer de pakkisene uansett, og sannsynligvis ikke moderniserte heller. F.aen ta dem tenker du vel der du sitter å damper. Ikke rart du kommer med idiotiske utspill, lite bevegelse kombinert med røyking gir en meget dårlig blodsirkulasjon, og det er en kjennsgjerning at det fører til uklare tanker. Jeg blir kvalm av din egoisme og uvitenhet. Jeg syns det er en skam at du i det hele tatt er blitt politiker. Når jeg ser deg på TV er det akkurat som å se hun der ekle stygge dama som er i South Park som misbruker sin stilling når hun råder over u-hjelpsbistant (hva heter hun dama egentlig, som er slem med Starvin' Marvin). Når du sitter der å røyker, sutter på filteret, så tenk på et velkjent sitat: "SISO - Shit in, Shit out". Alle innspill hjertelig velkomne. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg er 100% enig i det du sier, JoKr... Bra at du sammenligner at hun mener "utlendinger" bør tilpasse seg det norske samfunn bedre mens hun selv ikke gidder "gå ned 7 etasjer" selv for å holde lovene. Mest sannsynlig finnes det heis. Spørs om den tåler tyngden. :-) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Patetisk å gjøre narr av noen fori de er feit. . . De fleste statsråder og stortingsrepresentanter jobber ENDEL mer enn hva de får betalt for, så jeg ser ingen grunn til å klage på det. At de røyker på kontoret derimot, DET kan du klage på. Det er jo tross alt de som har kjørt gjennom loven. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Nettopp.. Altså, det er jo sant det han sier om overvekten, fremstilt sammen med den laange veien ned osv Men.. Det å lage en lov som, ja nettopp, forbyr deres røyking på kontoret, for så og gjøre det samme i tiden etter? Samtidig som man ber våre nye landsmenn om å følge samme lov? Altså, det viser jo at menneskene som styrer staten vår mangler respekt for deres eget lovverk. Det kan da umulig være et bra tegn? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Endelig har Erna begynt å gjøre noe med innvandrerne. Hvis hun jobber bedre om hun tar seg en sigarett i ny og ne, må hun da få lov til det! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Patetisk å gjøre narr av noen fori de er feit. . . Joa, men patetisk å skylde at det er hele SYV etasjer ned også da. Det sies som et ork! "Åh stakkerslige Erna, må reise seg av og til for å ta røyken i arbeidstiden (som du og jeg betaler for). Jeg hadde holdt kjeft hvis hun ikke hadde kommet med det triste sitat'et. Eneste som sa noe fornuftig var Victor Norman, men han er i hardt vær fra før. Er noe forbudt er det forbudt. Stortingspolitikerne bestemmer nemlig lover og regler, og er noe bestemt så er minste kravet at de klarer å innrette seg, selv om det betyr at de må drasse ræva si ned hele SYV etasjer, med eller uten heis. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Slutt å klag over skattepengene dine! Statsråder og stortingsrepresentanter jobber omtrent like mye overtid som de jobber, og de jobber utrolig mye ubetalt. Greit nok at jeg misliker staten jævlig sterkt og ønsker Erna ett visst sted, menå klage over at skatten min blir brukt i Erna sine røykepauser gjør jeg bare ikke da jeg vet Erna jobber masse ubetalt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Ikek tjener statsråder noe å roppe hurra for heller.... Erna har som sagt endelig begynt å ta fatt på upopulære oppgaver, som dette med innvandree. Dette klarer hun med glans, og jeg unner henne da virkelig en liten røkyepause! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Greit nok at jeg misliker staten jævlig sterkt og ønsker Erna ett visst sted, menå klage over at skatten min blir brukt i Erna sine røykepauser gjør jeg bare ikke da jeg vet Erna jobber masse ubetalt. Det er vel ikke akkurat det at vi betaler hennes ulovlige røykepauser som gjør noe, snarere det faktum at hun har vist sterke tendenser til noe som vi kaller "dobbeltmoral". Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Erna har som sagt endelig begynt å ta fatt på upopulære oppgaver, som dette med innvandree. Dette klarer hun med glans, og jeg unner henne da virkelig en liten røkyepause! Den gangen jeg unner henne en røykepause er når hun har begynt å gjøre noe med kapitalismen. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Jeg kan ikke si meg enig dessverre. Leste nettopp en sak om en skole i Bergen som ikke kunne kjøpe pulter pga nedskjæringer, til tross for at det var lagt av penger til akkurat dette. Dette betyr vel hver krone gjelder? Jeg betaler miljø avgift på bensin, selv om det ikke går til miljø-formål. Jeg betaler års avgift på bil som skal gå til veier(?) og betaler bompenger som skal til veier., selv om det ikke alltid er tilfellet. Jeg betaler avgift på alkohol når jeg kjøper øl, og betaler avgift på sukker når jeg kjøper brus. Jeg betaler moms på ALT, til og med tjenester. Jeg betaler penger til pensjon, ikke min, men til dem som er pensjonister idag. Håper alle får mange barn så noen kan betale vår pensjon også. Jeg betaler skatt. Jeg gjør det for det må gjøres for å ha et samfunn. Noen må betale, noen ikke. At Norges beste kantine er på stortinget, og billigste, gjør meg ikke noe. Det at statråder reiser gratis overalt i verden gjør meg ikke noe. Det at samtlige får godt å vel en halv million + bolig gjør meg ikke noe. Jeg har det godt. Statsråder har det godt. Jeg klaget ikke når jeg ikke fikk røyke på kontoret. Det var naturligvis kun fem etasjer ned. Ikke at jeg røyker, men tilfellet jeg ville gjøre det. Men det å høre syting over at noen som har besluttet er lovverk ikke gidder å følge opp for det er hele SYV etasjer ned, det gjør meg noe. Nei Erna, det er ikke Islam som må moderniseres i første omgang. Først deg selv så deg selv, så kan du ta Allpakka og Kjell Magne i et møte og modernisere Islam og Kristendommen over en røyk. "Joint Force Operation: Modern Art & Religion" kan utvalget hete, med røyking i konferanserommet. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hva med alle kakene som politikerne spiser da, blir dem spist på dertil egnet spisested med jevnlig kontroll av næringsmiddeltilsynet? Og er det riktig av dem å spise kaker med masse fett i, så lenge det er sultne barn i verden? Nei hallo. Skal man klage på politikerne, får man i det minste velge seg noe relevant. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Skal man klage på politikerne, får man i det minste velge seg noe relevant. Jeg mener dette er helt relevant, og er enig i JoKr. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Synes det er greit at Erna røyker hvis hun er imot hele røykeloven og prøver å endre den. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Synes det er greit at Erna røyker hvis hun er imot hele røykeloven og prøver å endre den. Da kan hun vel lage sitt eget kabinettspørsmål. Enten forsvinner røykeloven, ellers forsvinner Erna. Når hun er med i en regjering, og fortsetter å være det, som har laget denne loven, så står hun for det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Men det mener ikke Erna, Erna er imot sivil ulydighet. Og så vidt jeg vet stemte Høyre for røykeloven. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg vil nå på det sterkeste oppfordre ("må jäg høfligst anmode er at taga denna sak alvorleg...") folk til å sette litt pris på at politikerne i norge har lav grad av korrupsjon, høy grad av effektivitet (ser man bort i fra byråkratiet), og en god del spisskunnskaper. Må kunne gå ann å holde seg for god for å drive med brønnpissing, det blir så tafatte autoritetsopprørs-fakter som avslører at folk er i et stadie i livet (ungdommer) hvor dem vaklende forsøker å danne seg sitt eget verdigrunnlag ved å sjekke "feedbacken" på å kreve kompromissløs gjennomføring av "det man sier at man står for". So what om Erna er en liten hykler i likhet med alle andre, get over it og bli voksne! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 So what om Erna er en liten hykler i likhet med alle andre, get over it og bli voksne! Jupp, SISO. Men det gjør godt å blåse ut av systemet av og til. Kanskje Erna mener vi skal innføre en sånn rense effekt som de kristne brukte når landet skulle samlast når hun mener at muslimer må "moderniseres". <Erna> Kristen? <Muslim1> Nei <Erna> Crusifiction! To your left, one cross each. Neste! <Erna> Kristen? <Muslim2> Erm...j..ja? <Erna> Godt. Velkommen. Anbefaler deg til å ta til høyre. Neste! Når en heter muslim kan en jo ikke være "kristen", men det er da bagateller. Ellers er det positivt å fremdeles bli kalt ungdom, varmer litt ekstra i disse høst månedene. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jaja. Og så har vi jo disse påståtte homofile og lesbiske muslimene som ikke kan vende tilbake til hjemlandet i frykt av å bli forfulgt. Klart dem skal få bli da - alt vi trenger er jo en liten video av at dem driver med rørleggingsarbeid på hverandre. Anyway. Du er ikke "ungdom" nei? Vel. Jeg er 27. Topper du den? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Anyway. Du er ikke "ungdom" nei? Vel. Jeg er 27. Topper du den? Så har vel aldri det hatt noe med saken å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå