Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

forskjellig styrke på trådløse rutere, mulig helse risiko?

dan83

Anbefalte innlegg

hei

bor i en student hybel og rett utenfor rommet mitt så står den en trådløs ruter.Det eneste som skiller meg, hvor jeg sover og den trådløseruteren er ett bitte lite bad og en murvegg(totalt ca 3meter).

I følge nyere forsking, så er stråling fra rutere såpass liten at den er så vidt målbar og skal derfor visst nok ikke være helseskadelig. Men gjelder dette alle type rutere? Finnes det rutere som sender mye sterkere signaler, som feks brukes i offentlige bygninger, for å kunne spre signalene mye lenger?

Jeg sliter nemlig en god del med magen når jeg bor i student hybelen min, men dette problemet forsvinner totalt når jeg bor hjemme i ferier og om sommeren! Mest trolig skyldes dette andre faktorer, men av en aller annen grunn, så ønsker jeg å utelukke at det kan være den trådløse ruteren i taket, i felles gangen:

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke trådløst nett hjemme?

Trur du skal utelukke andre ting før stråling (noe som ikke er dokumentert). Det er ikke forskjell på strålingen til trådløse nettverk hjemme og i offentlige bygninger.

Nå kjenner ikke jeg deg men jeg ville først sett på kosthold og stress. Lager du akkurat samme maten som du får hjemme? Mye å gjøre på skolen?

Lenke til kommentar

Har du ikke trådløst nett hjemme?

Trur du skal utelukke andre ting før stråling (noe som ikke er dokumentert). Det er ikke forskjell på strålingen til trådløse nettverk hjemme og i offentlige bygninger.

Nå kjenner ikke jeg deg men jeg ville først sett på kosthold og stress. Lager du akkurat samme maten som du får hjemme? Mye å gjøre på skolen?

jo, men da er det mye større avstand fra ruteren til der jeg sover og det er vell kanskje en mulighet for at ruteren hjemme sender ut "svakere" signaler, en den her i studenthybelen?

Magen problemene kan lissom komme rett over natta, etter ett lenger opphold hjemme, hvor jeg har vært helt fin. Men ja, mest sannsynlig så er det noe annet som er årsaken, som feks bakterie flora eller noen produkter jeg får mer av her en hjemme.(har derimot ett ganske så sunt kosthold og trener mye) Men dette blir jo en diskusjon som ikke hører hjemme her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...