Gå til innhold

Denne lar deg bruke iPad-en som fjernkontroll til kameraet ditt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Sony NEX-6 sammen med Ipad  med trådløs teknologi NFC (Near Field communication) et par år. Har ikke den mekaniske holderen, men så lenge kamera står på stativ har jeg jo to ledige hender til Ipaden, og det fungerer utmerket. :) Og det er gratis !!

Endret av Oeystein Radich
Lenke til kommentar
Koster ca like mye for en god monitor om man skal investere i både Ipad og denne dingsen. Proprietær appleplugg også så det gjør den vel ubrukelig når apple igjen endrer lademåten.

Man setter også gjerne opp kameraet og stiller det inn før opptak. Å gjøre "run-and-gun"-stil med en 10" skjerm høres ganske lukrativt ut, men utrolig upraktisk.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt DSLRcontroller (Kun for Canon) en stund og det virker veldig bra via WiFi - også på EOS'er som ikke har WiFi. Man kobler da TP-link TL-MR3040 til kamera med USB og telefon/tab trådløst til TP-link'n :-)

Nå er det en liten stund siden jeg prøvde dslrcontroller, men så vidt jeg husker, gikk det fint å koble min Galaxy Tab 7.7 direkte til mitt EOS 7D med USB-kabel (så slipper du en ekstra batteridrevet enhet koblet til kameraet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...