Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Primera overoppheter


Anbefalte innlegg

Har en Nissan Primera P10 2,0LX 91mod som kjører seg for varm. På landevei går dette greit, men bykjøring tåler den ikke, da det ender med at jeg må kjøre inn til veiskulderen for avkjøling. Har hatt bilen på verksted for å sjekke termostat, men de fant tydeligvis ikke feilen. Idag skulle jeg utforske litt selv, da merket jeg at radiatorviften ikke gikk rundt. Lot bilen stå på tomgang så den gikk seg skikkelig varm, men viften startet fortsatt ikke. Sjekket også om det var brudd på noen ledninger, men det var det ikke. 

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut om det er selve viften som er gåen, eller om det bare er noen sikringer/relèr som har tatt kveld? Har også hørt at det kan være luft i radiatoren, og man kan fikse dette ved å ta av lokket mens motoren er varm, men vet ikke hvordan dette fungerer? 

Takker på forhånd for svar!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk at min egen vifte tok kvelden i går , sjekket sikringene og alt er i orden der , hører dog en noe høyfrekvent lyd som forsvinner når sikringen til Viften blir koblet ut manuelt. Når bilen kjører sakte går motoren varm , ute på motorveien er det selvsagt ikke noe problem og den legger seg på omtrent 85-91 ish C

Det eneste jeg stusset på vifte testen er at han bruker klemmene utenpå kabelen , er det noe jeg overser her eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Har et slikt motorstarter kitt som jeg antar jeg kan bruke til denne tyv-koblingen eller finnes det noen andre tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...