ebe Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kjøpte meg en Athlon XP2000 palomino i sommer til mitt Asus a7v-133c HK. I bios har jeg to forhåndsinnstilte valg; ca. 1200 og 1600. Ved førstnevnte fungerer PCen meget bra og stabilt, men ved 1600 re-booter den atadig vekk. Ser ikke ut som det er vesentlig temp.forskjell, så jeg lurer på hva grunnen til dette er? Kan der være noe annet enn temp? Isåfall ikke, hvilken vifte (støysvak) bør jeg kjøpe? Bruker en taisol (husker ikke resten). Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 I bios har jeg to forhåndsinnstilte valg; ca. 1200 og 1600. Ved førstnevnte fungerer PCen meget bra og stabilt, men ved 1600 re-booter den atadig vekk. Ser ikke ut som det er vesentlig temp.forskjell, så jeg lurer på hva grunnen til dette er? Kan der være noe annet enn temp? Isåfall ikke, hvilken vifte (støysvak) bør jeg kjøpe? Bruker en taisol (husker ikke resten). Hva ligger cpu'en på? Hvis den er høy (>65), har du montert kjøleren riktig? Hvis du er ute etter støysvak cpukjøler så kjøper du silent twin på microplex! Lenke til kommentar
ebe Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 ca. 65 grader, men det er vel ikke så høyt? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 65 grader ved 1200 (hvis det er tilfellet) er ganske høyt... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hvis du er ute etter støysvak cpukjøler så kjøper du silent twin på microplex! eller iglo silent breeze, er stormfornyd med den jeg har på min XP1800+ Og temp ligger på 35 Grader ved full load *grin* Lenke til kommentar
Bestemor Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 For å si det mildt: 65 grader ved 1200mhz er altfor mye :!: Kjøp ny kjøler Jeg har en XP2000+ selv, men med Thoroughbred-kjerne. Den har jeg montert en CoolerMaster kjøler beregnet for XP2600+ på og overklokka til 158x12. Load temp er da ca 59 grader, noe jeg vil si er mye. Har hørt at AMD-cpuer skal klare 90 grader før de tar kvelden, men om de går over 65 grader så går det utover ytelsen. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 ca. 65 grader, men det er vel ikke så høyt? 65 grader ved 1200MHz er veldig høyt! Har den samme prosessoren som deg, på det samme hovedkortet, og jeg kjører 1,67GHz på 52,5 grader idle. Kan ikke skjønne noe annet enn at du har montert kjøleren din feil! Hvis du er ute etter en kjøler som kjøler brukbart og gir lite støy så er Thermaltake Volcano 9 allright på dette feltet. Som sagt har jeg 52,5 grader idle med viften på laveste hastighet som gir 17dB (veldig stille)... Artic Silver kjølepasta er også å anbefale... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå