Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny LETT MC, hjelp!


HayveN

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er 15 år og er ute etter en Aprilia RS 125 ettersom jeg har funnet ut av det er ett av de bedre valgene. Jeg har funnet denne her: "http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=57924013'' som virker veldig fin generelt. Men jeg la merke til det har blitt skiftet stempel på den. Er dette noe å bekymre seg for, og er dette av et godt valg?

Jeg ønsker egentlig all kritikk og hjelp jeg kan få. Om jeg har valgt feil sykkel eller ei, vil ha flest mulig råd så jeg kan gjøre det riktige kjøpet tongue.gif

Takk for hjelpen i forkant!
- Henryy cool.gif bergenser.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Husk at det er en totakter, noe som oftest betyr høye drivstoffkostnader, påfylling av totaktsolje og mer vedlikehold.

Edit: Men det går litt bedre.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Takk for svar så langt!

 

Quote fra selleren: ''Sylinderen var relativt fin, men jeg honet den. Satt i splitter nytt stempelkit. Så skrudde jeg den sammen. Alt annet var fint". Han nevnte også at den skjærte seg i januar, pga temperaturen eller at oljetanken stoppet å fungere. (?) Han blander nå olje rett i bensinen.

 

Veldig usikker på dette kjøpet, skal bort å se på den ikveld, noe jeg burde se eller høre etter? 

 

Hjertlig takk!

Lenke til kommentar

Linken funker ikike. Om stempelbytte er negativt kommer an på om det er byttet som vedlikehold eller etter havari samt hvor gammel sykkelen er.

Sykkelen er fra 2007, som nevnt av noen andre bare gått 9200KM. Hva mente du med om det er byttet som vedlikehold eller etter havari? :D

Lenke til kommentar

Quote fra selleren: ''Sylinderen var relativt fin, men jeg honet den. Satt i splitter nytt stempelkit. Så skrudde jeg den sammen. Alt annet var fint". Han nevnte også at den skjærte seg i januar, pga temperaturen eller at oljetanken stoppet å fungere. (?) Han blander nå olje rett i bensinen.

Dette beskriver et havari.

 

 

Hva er det han kan ha gjort feil? Er det noe jeg burde se over?

Det er ikke sikkert han har gjort noe feil (har jeg skrevet det?).

 

Det er ikke noe å se over (se en annen vei). Det er nok av 125 kubikkere som legges ut til salgs for tiden som er bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Hvis motoren har skjært seg pga. manglende 2T olje så er det stor fare for at veiv/ramme-lager er skadet også.

 

Jeg ville stått over hvis ikke tilbudet er fantastisk godt samt at du også er i stand til å fikse et fremtidig havari selv.

 

Han sier den går og er klar for ny sesong som i annonsen. Skal bort å teste den, se hvordan den går. Er bare 27K for en sykkel på 9200KM. Er ikke veldig erfaren på lett mc markedet men virker som en bra deal så lenge den går (?)

Lenke til kommentar

2-taktsolje smører flere ting. Når den blir borte, starter disse å slites, helt til noe skjærer seg. At sylinderen er fikset opp og det er montert nytt stempel betyr ikke at alt som er skadet av manglende smøring er fikset. Sylinder/stempel er de enkle og billige reparasjonene. Å overhale/skifte veiv er dyrt og tidkrevende.

 

Du gjør hva du vil, men alle råd du har fått går på å være forsiktig med dette kjøpet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Anbefaler deg sterkt å kjøpe en motorsykkel det ikke har vært mangel eller feil på tidligere. Har gjort det selv og det viser seg nesten alltid å være en enormt større jobb enn du først antar.

Lenke til kommentar

Visst du er fornøgd med en litt eldre sykkel vil eg anbefale NSR. Ikkje berre fordi eg har den sjølv, men fordi den er driftsikker, går bra, lite vedlikehold, ser bra ut (mi meining), og er billig. Med ok vedlikehold går desse syklene alvorleg langt (Har sett nokon opp i 60-90k km). Itillegg har du trimmuligheter om det skulle vere interesant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...