BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 ..også han her da 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hadde det ikke vært helsefarlig så hadde ikke folk lagt seg under kniven for å bli kvitt problemet.. 2 Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hadde det ikke vært helsefarlig så hadde ikke folk lagt seg under kniven for å bli kvitt problemet.. Man blir på ingen måte kvitt problemet av fedmekirurgi, men mange kommer over "kneika" ift. livsstil med det. Som sagt, det er ikke vekten som er problemet, men livsstilen. Det er det forskning sier. Veldig feite folk dør fordi de sitter stille hele tiden, spiser bare junk og gjerne røyker oppå der. Ikke fordi de har mye fett på kroppen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Men du skjønner at disse kirurgiske inngrepene ikke hadde oppstått i utgangspunktet hvis de ikke hadde lagt på seg, eller gikk ned selv?Ja, man kan si at denne personen har veldig dårlig selvbilde og opplevd ditten og datten, og så lider av ''insert spiseforstyrrelse/PSTD/overgrep/OSV'' og at dette er ''problemet'' som man egentlig burde jobbe med, og her er vi HELT enige, MEN fett i seg selv i så store mengder som vi prater om i denne tråden (tess og han der pitbullterje som klager på godteriprisene på rema 1000) er sykelig overvektige, og Tess tar jo skrittet enda lengre og sier at hun er sunn og #fuckthahaters og masse sånn bullshit bare for personal gain. Hun gir faen i fansen sin når hun i ett innlegg på bloggen sin skriver om hvor flott hun er og så sunn og stor og så ser du at hun TYDELIGVIS i omtrent alle bilder er enten i klær som ''slimmer'' henne ned, ett stort objekt hun holder som skal distrahere fra den veldig veldig VELDIG store magen eller så ''leker hun seg'' med lyset for å gi illusjonen av at hun er tynnere. Jeg hadde ikke blitt forbauset om hun også bruker uendelig mye photoshop. Skulle ønske jeg kunne klaske henne i trynet.Ser du? Jørgen gjør meg ikke så mye, han må bare ta mer ansvar, og hvis han har gått ned så har han vel fått det til. Bra for han og hans helse 1 Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Men du skjønner at disse kirurgiske inngrepene ikke hadde oppstått i utgangspunktet hvis de ikke hadde lagt på seg, eller gikk ned selv? Ja, man kan si at denne personen har veldig dårlig selvbilde og opplevd ditten og datten, og så lider av ''insert spiseforstyrrelse/PSTD/overgrep/OSV'' og at dette er ''problemet'' som man egentlig burde jobbe med, og her er vi HELT enige, MEN fett i seg selv i så store mengder som vi prater om i denne tråden (tess og han der pitbullterje som klager på godteriprisene på rema 1000) er sykelig overvektige, og Tess tar jo skrittet enda lengre og sier at hun er sunn og #fuckthahaters og masse sånn bullshit bare for personal gain. Hun gir faen i fansen sin når hun i ett innlegg på bloggen sin skriver om hvor flott hun er og så sunn og stor og så ser du at hun TYDELIGVIS i omtrent alle bilder er enten i klær som ''slimmer'' henne ned, ett stort objekt hun holder som skal distrahere fra den veldig veldig VELDIG store magen eller så ''leker hun seg'' med lyset for å gi illusjonen av at hun er tynnere. Jeg hadde ikke blitt forbauset om hun også bruker uendelig mye photoshop. Skulle ønske jeg kunne klaske henne i trynet. Ser du? Jørgen gjør meg ikke så mye, han må bare ta mer ansvar, og hvis han har gått ned så har han vel fått det til. Bra for han og hans helse Jada, helt enig, det er dumt å bli overvektig eller ikke slutte å være det. Men forskning sier at det er livsstilen som er "somatisk helse" - problemet, ikke fettet. Det betyr at det er langt viktigere for overvektige å begynne å trene og spise skikkelig mat, samt slutte å røyke hvis de gjør det - enn å slanke seg, som beviselig veldig ofte statistisk sett slår feil. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Forresten:Please la oss unngå å la dette bli en tråd som dør med mange sånne ''More meat for the pounding!'', ''I'd still hit it'' og sånne ting. Dette er ikke en sånn tråd. Vi snakker helse, ikke hva som er sexy. Alle har evnen til å være sexy, selv større kvinner, og kate moss er faktisk søt.Sånn? Har jeg dekket begge sider? Nå on topic igjen! 2 Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Please la oss unngå å la dette bli en tråd som dør med mange sånne ''More meat for the pounding!'', ''I'd still hit it'' og sånne ting. Dette er ikke en sånn tråd. Vi snakker helse, ikke hva som er sexy. Alle har evnen til å være sexy, selv større kvinner, og kate moss er faktisk søt. Sånn? Har jeg dekket begge sider? Nå on topic igjen! Er det ikke du som avviker fra helsetema med alle dine posters? Helse: det er livsstil det går på, ikke fettmengde. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Jada, helt enig, det er dumt å bli overvektig eller ikke slutte å være det. Men forskning sier at det er livsstilen som er "somatisk helse" - problemet, ikke fettet. Det betyr at det er langt viktigere for overvektige å begynne å trene og spise skikkelig mat, samt slutte å røyke hvis de gjør det - enn å slanke seg, som beviselig veldig ofte statistisk sett slår feil. Det slår feil fordi folk går tilbake til maten. Det er en veldig slisomt jobb men er det ikke verdt det for å kunne bruke 20 år ekstra med sine barnebarn f.eks? Å kunne sove uten at du blir kvalt i søvne av vekten på ditt bryst? Hva med bedre sex, flere stillinger, MER STAMINA. Livet er så skjørt og kort. Har på ingen måte sagt at det kun er fettet som er problemet her men uansett hva Tess finner på så burde hun slanke seg kraftig. Når du er slankere blir livets utfordringer så mye lettere også, så det er ett stort steg mot å leve det gode, lange livet som venter. Trening f.eks er jo mye enklere uten en sekk som veier 100 kilo på ryggen din. Skjelettet ditt vil også vare mye lenger da det oppstår mindre slitasjeskade, så du kan løpe rundt med dine barnebarn hvis du ønsker det. Nå fikk jeg lyst til å kline til Tess igjen. Bitch. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Please la oss unngå å la dette bli en tråd som dør med mange sånne ''More meat for the pounding!'', ''I'd still hit it'' og sånne ting. Dette er ikke en sånn tråd. Vi snakker helse, ikke hva som er sexy. Alle har evnen til å være sexy, selv større kvinner, og kate moss er faktisk søt. Sånn? Har jeg dekket begge sider? Nå on topic igjen! Er det ikke du som avviker fra helsetema med alle dine posters? Helse: det er livsstil det går på, ikke fettmengde. De er relevante. Neil bare fordi han er awesome egentlig. 1 Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det slår feil fordi folk går tilbake til maten. Det er en veldig slisomt jobb men er det ikke verdt det for å kunne bruke 20 år ekstra med sine barnebarn f.eks? Å kunne sove uten at du blir kvalt i søvne av vekten på ditt bryst? Hva med bedre sex, flere stillinger, MER STAMINA. Livet er så skjørt og kort. Har på ingen måte sagt at det kun er fettet som er problemet her men uansett hva Tess finner på så burde hun slanke seg kraftig. Når du er slankere blir livets utfordringer så mye lettere også, så det er ett stort steg mot å leve det gode, lange livet som venter. Trening f.eks er jo mye enklere uten en sekk som veier 100 kilo på ryggen din. Skjelettet ditt vil også vare mye lenger da det oppstår mindre slitasjeskade, så du kan løpe rundt med dine barnebarn hvis du ønsker det. Nå fikk jeg lyst til å kline til Tess igjen. Bitch. Det er stort sett bare fordeler med å være slank, men forskning viser at statistisk sett så vil slanking ofte feile, så jeg mener man bør fokusere på livsstil i stedet. De er relevante. Neil bare fordi han er awesome egentlig. Ja, han hadde et godt poeng der. Det er bare inntak og uttak det dreier seg om. Ulike "kurer" er bare piss og lureri også. Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Det er en veldig slisomt jobb men er det ikke verdt det for å kunne bruke 20 år ekstra med sine barnebarn f.eks? Faktisk vil ikke slanking hjelpe på disse 20 årene, det er livsstilen det går på. Hvis vedkommende spiser mindre, uten å legge om nivået av fysisk aktivitet og type kosthold, så viser forskning at vedkommende faktisk vil dø tidligere enn ved å fortsette som før. Det kalles "fedmeparadokset", som du kan lese om i en artikkel lenket til her, som ligger på et helsenettsted, og er skrevet av eksperter på området. Endret 20. april 2015 av Polymorf 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Mesteparten av kampen er nettopp på kjøkkenet, så der er vi nok uenige igjen. Jeg er klar over at tynne folk som spiser dritt også får sykdommer og slags og sånt som store mennesker får, men da glemmer du alle andre faktorer for hvorfor akkurat denne personen fikk hjerteinfarkt OG er tynn. Tro det eller ei men Ola Nordmann på 1,80 cm og 85 kilo kan fint få hjerteinfarkt han og... men det har ikke nødvendigvis noe med vekten å gjøre. Leter du lenge nok så finner du alt, det betyr ikke at det forandrer fakta som at slanking hjelper med å redusere og eliminere problemer man har som overvektig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Mesteparten av kampen er nettopp på kjøkkenet, så der er vi nok uenige igjen. Jeg er klar over at tynne folk som spiser dritt også får sykdommer og slags og sånt som store mennesker får, men da glemmer du alle andre faktorer for hvorfor akkurat denne personen fikk hjerteinfarkt OG er tynn. Tro det eller ei men Ola Nordmann på 1,80 cm og 85 kilo kan fint få hjerteinfarkt han og... men det har ikke nødvendigvis noe med vekten å gjøre. Leter du lenge nok så finner du alt, det betyr ikke at det forandrer fakta som at slanking hjelper med å redusere og eliminere problemer man har som overvektig. Selvfølgelig vil Ola Nordmann få hjerteinfarkt, han er jo overvektig!!!!! Ja tenk deg det, en på 1,80 og 85kg er faktisk overvektig til tross for at han kan være verdens sunneste! Men det er sånn når man regner verden i BMI fremfor å se hvilken fysisk tilstand de er i... Det er derfor jeg mener det er bedre å bli regnet som overvektig av BMI og heller være i god form fremfor tynn, svak og større risikoer for sykdom fordi imunforsvaret er shitty i en svak kropp. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Man er ikke overvektig hvis man veier under 100 og er mann Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Mesteparten av kampen er nettopp på kjøkkenet, så der er vi nok uenige igjen. Jeg er klar over at tynne folk som spiser dritt også får sykdommer og slags og sånt som store mennesker får, men da glemmer du alle andre faktorer for hvorfor akkurat denne personen fikk hjerteinfarkt OG er tynn. Tro det eller ei men Ola Nordmann på 1,80 cm og 85 kilo kan fint få hjerteinfarkt han og... men det har ikke nødvendigvis noe med vekten å gjøre. Leter du lenge nok så finner du alt, det betyr ikke at det forandrer fakta som at slanking hjelper med å redusere og eliminere problemer man har som overvektig. Selvfølgelig vil Ola Nordmann få hjerteinfarkt, han er jo overvektig!!!!! Ja tenk deg det, en på 1,80 og 85kg er faktisk overvektig til tross for at han kan være verdens sunneste! Men det er sånn når man regner verden i BMI fremfor å se hvilken fysisk tilstand de er i... Det er derfor jeg mener det er bedre å bli regnet som overvektig av BMI og heller være i god form fremfor tynn, svak og større risikoer for sykdom fordi imunforsvaret er shitty i en svak kropp. Hmm, har du sett meg prate om BMI ett eller annet sted? Ikke det? Bra Da slipper vi den diskusjonen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Man er ikke overvektig hvis man veier under 100 og er mannMan er overvektig om man er over 25 i BMI og ikke er trent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Mesteparten av kampen er nettopp på kjøkkenet, så der er vi nok uenige igjen. Jeg er klar over at tynne folk som spiser dritt også får sykdommer og slags og sånt som store mennesker får, men da glemmer du alle andre faktorer for hvorfor akkurat denne personen fikk hjerteinfarkt OG er tynn. Tro det eller ei men Ola Nordmann på 1,80 cm og 85 kilo kan fint få hjerteinfarkt han og... men det har ikke nødvendigvis noe med vekten å gjøre. Leter du lenge nok så finner du alt, det betyr ikke at det forandrer fakta som at slanking hjelper med å redusere og eliminere problemer man har som overvektig. Selvfølgelig vil Ola Nordmann få hjerteinfarkt, han er jo overvektig!!!!! Ja tenk deg det, en på 1,80 og 85kg er faktisk overvektig til tross for at han kan være verdens sunneste! Men det er sånn når man regner verden i BMI fremfor å se hvilken fysisk tilstand de er i... Det er derfor jeg mener det er bedre å bli regnet som overvektig av BMI og heller være i god form fremfor tynn, svak og større risikoer for sykdom fordi imunforsvaret er shitty i en svak kropp. Hmm, har du sett meg prate om BMI ett eller annet sted? Ikke det? Bra Da slipper vi den diskusjonen. Vel, den medisinske verden, og verden forsåvidt baserer overvekt på bmi skalaen dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Man er ikke overvektig hvis man veier under 100 og er mannMan er overvektig om man er over 25 i BMI og ikke er trent. Bmi er noe forbaska tull, man er ikke feit om man er mann og veier under 100. Dette vet jeg Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Man er ikke overvektig hvis man veier under 100 og er mannMan er overvektig om man er over 25 i BMI og ikke er trent. Bmi er noe forbaska tull, man er ikke feit om man er mann og veier under 100. Dette vet jeg Hvorfor er BMI tull? Er det noe du sier for å forsvare at du selv er feit, eller er du bare uvitende? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Fordi BMI sier ingen verdens ting om hvilken fysisk form du er i. Majoriteten av idrettsutøvere er faktisk i følge BMI overvektige, men ville du kalt Therese Johaug eller Kjetil Andre Aamodt overvektige? Problemet til BMI er at den ikke skiller mellom hva som er fett og hva som er muskler! Ta f.eks. strongman utøvere, ville du kalt de feite? De er i forhold til BMI skalaen sykelig overvektig, men jeg ville ikke kalt de det... Men, nå skal jeg ned og trene, dere får fortsette diskusjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå