G Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Psykiske problemer vil selvsagt komplisere bildet, men likefullt er det snakk om innstilling og holdning. Det som hvertfall ikke hjelper er forståsegpåere som bare sier stakkars deg. Stakkars deg FUNGERER DET, HÆH ?? Har du tuklet med det? Motto: Du må ikke komme inn i den "onde sirkel" Endret 28. april 2015 av G Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hvis det er snakk om noe vedkommende ikke er klar over, ja. Men er man overvektig og ønsker å gå ned i vekt, er det nok ikke mangel på informasjon som er problemet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Livet blir ikke noe mindre toalett av å spise sunnere. Jeg har prøvd begge deler, og jeg har tatt et bevisst valg om å tillate mer sukker (men ikke kalorier) i kosten enn det som er sunt, fordi det er verdt det med tanke på livskvalitet. Man blir ulykkelig av å spise vondt mat. Kanskje noen klarer å vende seg til sunn mat, men sånn er det ikke for meg. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Sunn mat er ikke det samme som vond mat. Og sukkeravhengighet kan kureres ved å ikke overdrive inntaket. Det jeg mente var at en sunn og fin kropp trumfer junkfood når som helst. For min del hvertfall. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Man blir ulykkelig av å spise vondt mat. Kanskje noen klarer å vende seg til sunn mat, men sånn er det ikke for meg. Hvordan i all verden har du klart å komme frem til at all sunn mat = vond mat? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Man blir ulykkelig av å spise vondt mat. Kanskje noen klarer å vende seg til sunn mat, men sånn er det ikke for meg. Hvordan i all verden har du klart å komme frem til at all sunn mat = vond mat? Ved å prøve meg frem. Og sukkeravhengighet kan kureres ved å ikke overdrive inntaket. Jeg er ikke "sukkeravhengig", jeg velger å bruke sukker som nytelsesmiddel. Som jeg beskriver har jeg prøvd uten. Endret 28. april 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
wampster Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Man blir ulykkelig av å spise vondt mat. Kanskje noen klarer å vende seg til sunn mat, men sånn er det ikke for meg. Hvordan i all verden har du klart å komme frem til at all sunn mat = vond mat? Ved å prøve meg frem. Du må ha prøvd lite mat. Eller være en eleendig kokk. edit: No offence, men det er de to eneste mulighetene. Endret 28. april 2015 av wampster 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 edit: No offence, men det er de to eneste mulighetene.Så det finnes ikke 0.000001% sannsynlighet for at det finnes én person blant 7 milliarder som har en annen smak enn deg? Narsissismen lenge leve! Lenke til kommentar
wampster Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) edit: No offence, men det er de to eneste mulighetene.Så det finnes ikke 0.000001% sannsynlighet for at det finnes én person blant 7 milliarder som har en annen smak enn deg? Narsissismen lenge leve! Du kan fint ha en annen smak enn meg, det har alle andre mennesker på jorden og ettersom ingen er like, men å påstå at ALL sunn mat = vond mat er helt latterlig. Ettersom det er utrolig store variasjoner i smaken på sunn mat (og usunn mat). Du kan ta den narsissismen din og pakke den inn i junkfooden din og kose deg videre. For all del, fortsett å spis akkurat det du vil. Er ikke i mot det, ville bare poengtere at uttalelsen din var på jorde. Endret 28. april 2015 av wampster 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Sier du at du ikke spiser noe sunn mat i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Nei, jeg spiser sunn mat. Men, som sagt "tillate mer sukker (men ikke kalorier) i kosten enn det som er sunt". men å påstå at ALL god mat = vond mat er helt latterlig.god mat = vondt mat??? Aldri påstått. Heller ikke at all sunn mat = vondt mat. Endret 28. april 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Det gjør vel egentlig alle. Er ikke sunt med godteri på lørdagen men jeg kjenner veldig få som aldri spiser det. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) men å påstå at ALL god mat = vond mat er helt latterlig.god mat = vondt mat??? Aldri påstått. Heller ikke at all sunn mat = vondt mat. Rettet til sunn mat nå... Man blir ulykkelig av å spise vondt mat. Kanskje noen klarer å vende seg til sunn mat, men sånn er det ikke for meg. Tja. Her? Edit: Uansett, personlig tror jeg det er bra å spise det man liker uansett hva det er (alt i moderasjone selvfølgelig) istedenfor å tvinge i seg mat man ikke synes noe om bare fordi noen sier det eller fordi det er "bedre". Endret 28. april 2015 av wampster Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Man blir ulykkelig av å spise vondt mat. Kanskje noen klarer å vende seg til sunn mat, men sånn er det ikke for meg. Hvordan i all verden har du klart å komme frem til at all sunn mat = vond mat? Ved å prøve meg frem. Og sukkeravhengighet kan kureres ved å ikke overdrive inntaket.Jeg er ikke "sukkeravhengig", jeg velger å bruke sukker som nytelsesmiddel. Som jeg beskriver har jeg prøvd uten.Right. Prøv å plutselig gå noen dager uten, så merker du avhengigheten. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Vi snakker tydeligvis ikke om den samme gruppen mennesker her. Det er utvilsomt mange som kunne, med riktig innstilling, tatt seg av problemet selv. Mao ta ansvar for sin egen helse og ikke bare dytte ansvaret over på helsevesenet og alle mulige diagnoser. Det blir for dumt i alle de tilfellene der løsningen egentlig er ganske enkel. For du tror vel ikke at alle fete mennesker har store psykiske problemer? Det har de mest sannsynligvis ikke, men hvis målet er å få bukt med fedme som samfunnsproblem er det vel mye bedre å fokusere på løsninger som fungerer for alle (som f.eks. økt kunnskap om kosthold og energiregnskap, motivere til mer aktivitet, senke terskelen for å oppsøke hjelp, etc.), enn på løsninger som fungerer for 80% men totalt ødelegger de siste 20%? Endret 28. april 2015 av henrikwl Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Right. Prøv å plutselig gå noen dager uten, så merker du avhengigheten. Som jeg har skrevet to ganger nå, så har jeg prøvd med og uten sukker. PS. Jeg er ikke overvektig, og forsvarer ikke overvekt. Men diskuterer mot påstanden om at livet blir mindre toalett hvis man kutter ut usunn mat. Endret 28. april 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 løsninger som fungerer for alle (som f.eks. økt kunnskap om kosthold og energiregnskap, motivere til mer aktivitet, senke terskelen for å oppsøke hjelp, etc.), Dette er løsninger som knapt funker for noen. Alle mennesker i Norge i dag vet alt dette, og likevel finnes det tjukke folk. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Dette er løsninger som knapt funker for noen. Alle mennesker i Norge i dag vet alt dette, og likevel finnes det tjukke folk. Really? Atkins-diett, Lindberg-kur, "supermat", slankepiller, vidunderutstyr som gjør at kiloene bare renner av mens man sitter i sofaen - at vrøvl som dette selger sier meg at folk ikke vet en dritt om kosthold, energiregnskap og aktivitet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Når folk går for så idiotiske ting så sier det meg at standardrådene er for dårlige. Folk vet om energi inn/ut, de bare klarer ikke å holde seg til det. Minner meg om psykiateren som rakket ned på selvhjelpsbøkene. Hvis han hadde vært noe bedre så hadde ikke folk trengt selvhjelpsbøkene... Lenke til kommentar
tHz Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Dette er løsninger som knapt funker for noen. Alle mennesker i Norge i dag vet alt dette, og likevel finnes det tjukke folk. Really? Atkins-diett, Lindberg-kur, "supermat", slankepiller, vidunderutstyr som gjør at kiloene bare renner av mens man sitter i sofaen - at vrøvl som dette selger sier meg at folk ikke vet en dritt om kosthold, energiregnskap og aktivitet. Du virker som en person med grei kunnskap om mat og ernering. Helt til du setter likhetstegn mellom godt dokumenterte levestiler (Atkins) og vage new age trender (supermat). Atkins er støttet og underbygget av forskning. Det er ikke tull, men svært ofte missforstått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå