Gå til innhold

Trenger Skjermkort


SturlaThuØ

Anbefalte innlegg

Trenger et skjermkort som ikke skal være billigversjon av et kort. Og det skal også ha sånn ca. det nyeste innen det som er bra å ha på et kort.

Vil ha et kort som kan yte godt og har mange egenskaper.

Det er ikke viktig om det kan overklokkes.

 

Helst ikke over 2000,-

 

Forslag?

 

Hva ville du valgt da?

Hvor er det billigst å hande på nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger et skjermkort som ikke skal være billigversjon av et kort. Og det skal også ha sånn ca. det nyeste innen det som er bra å ha på et kort.

Vil ha et kort som kan yte godt og har mange egenskaper.

Det er ikke viktig om det kan overklokkes.

 

Helst ikke over 2000,-

 

Forslag?

 

Hva ville du valgt da?

Hvor er det billigst å hande på nettet?

Tenk på å titte innom på Demovarer på www.komplett.no så vil du nok finne et kort som er billig og bra.. Sier dette fordi det er jo snart den nye pci greien som kommer ut som vil bli brukt i stedet for agp porten... så dermed spar penger til nytt HK og Skjermkort til våren da... det ville da være lurt.. eller så er det bare å vente til da...

 

 

anbefaler PsData og Komplett siden disse her er da de mest seriøse forhandlerene over nett.... Ikke la deg friste så veldig av at noen databutikker ha lave priser.. hvem vet kanskje de har en sløv administrasjon..

Lenke til kommentar
går mot strømmen jeg..

 

IKKE kjøp radeon 9600\9700\9800

 

Kjøp NVIDIA.

 

 

Jeg har 9700 fra sapphire, og skal selge det. Makan til problemer.

 

V

Er ikke enige her...hva kort fra Nvidia får du får samme pris som "Fireblade" og som yter like bra. Selv om du har hatt problem med ATI er det ikke sikkert andre vil få det.

 

Hawk

Lenke til kommentar
gå for radeon 9600pro 128mb sturla.

dazem, vente på pci express?! ang 8x blir ikke utnyttet enda, og for alt jeg vet kan det være agp 4x fortsatt har litt å gå på også..

ja men agp 8x er ikke utnyttet fullt ut fordi akkurat det at det ikke er så særlig store forskjeller på disse standardene... så PCI express vil da trolig bli mer vektlagt på da... siden det kan øke ytelsen i større grad... men alikevel det er lurt å vente med å kjøpe skjermkort som liksom skal være topp til den prisen.. jeg har kjøpt mitt GF4 kort på komplett.no (demovare) og den er i god stand den. og skal også si det at jeg skal kjøpe nytt HK når pci express kommer ut... og deretter nytt skjermkort.. så skal vi se ytelseøkning.

Lenke til kommentar
går mot strømmen jeg..

 

IKKE kjøp radeon 9600\9700\9800

 

Kjøp NVIDIA.

 

 

Jeg har 9700 fra sapphire, og skal selge det. Makan til problemer.

 

V

Er ikke enige her...hva kort fra Nvidia får du får samme pris som "Fireblade" og som yter like bra. Selv om du har hatt problem med ATI er det ikke sikkert andre vil få det.

 

Hawk

hehe

 

Dersom du titter litt rundt på forumet spesielt i driver diskusjoner vil du se at ATI drivere er et problem, samt funskjoner i kortet som må disables for å få ting til å virke. Synes bare det er mer og mer klaging om ATI jeg, NVIDIA klaging ser du lite til. Jamfør lite klaging på intel mot storm på AMD

 

:shrug:

 

V

Lenke til kommentar
går mot strømmen jeg..

 

IKKE kjøp radeon 9600\9700\9800

 

Kjøp NVIDIA.

 

 

Jeg har 9700 fra sapphire, og skal selge det. Makan til problemer.

 

V

Er ikke enige her...hva kort fra Nvidia får du får samme pris som "Fireblade" og som yter like bra. Selv om du har hatt problem med ATI er det ikke sikkert andre vil få det.

 

Hawk

hehe

 

Dersom du titter litt rundt på forumet spesielt i driver diskusjoner vil du se at ATI drivere er et problem, samt funskjoner i kortet som må disables for å få ting til å virke. Synes bare det er mer og mer klaging om ATI jeg, NVIDIA klaging ser du lite til. Jamfør lite klaging på intel mot storm på AMD

 

:shrug:

 

V

Eg har enda aldri hatt problem med mitt ATI kort. Ikke med 3.7 , 3.8 eller 3.9, selv om jeg ikke er helt ferdig med testing av 3.9. På forumet er det og flust med folk som ikke har hatt problem med ATI og slik er det med Nvidia og. Det er alltid noen som har problem, og noen som ikke har problem.

 

Hawk

Lenke til kommentar
går mot strømmen jeg..

 

IKKE kjøp radeon 9600\9700\9800

 

Kjøp NVIDIA.

 

 

Jeg har 9700 fra sapphire, og skal selge det. Makan til problemer.

 

V

Er ikke enige her...hva kort fra Nvidia får du får samme pris som "Fireblade" og som yter like bra. Selv om du har hatt problem med ATI er det ikke sikkert andre vil få det.

 

Hawk

hehe

 

Dersom du titter litt rundt på forumet spesielt i driver diskusjoner vil du se at ATI drivere er et problem, samt funskjoner i kortet som må disables for å få ting til å virke. Synes bare det er mer og mer klaging om ATI jeg, NVIDIA klaging ser du lite til. Jamfør lite klaging på intel mot storm på AMD

 

:shrug:

 

V

Eg har enda aldri hatt problem med mitt ATI kort. Ikke med 3.7 , 3.8 eller 3.9, selv om jeg ikke er helt ferdig med testing av 3.9. På forumet er det og flust med folk som ikke har hatt problem med ATI og slik er det med Nvidia og. Det er alltid noen som har problem, og noen som ikke har problem.

 

Hawk

Bra for deg at du ikke har hatt noe probs med ATI :-)

 

Jeg skulle ønske kortet mitt virka skikkelig, og at driverene var stabile.

Kortet jeg kjøpte var "high end" nå det ble kjøpt. Det tok 1 dag med gaming, og så begynte striper, varme, uendelige reboots osv.

 

Vi kommer alle med råd utifra egen erfaring, du har dine positive erfaringer med ATI, jeg har bare en positiv: Fett kort når det virker.

 

V :)

Lenke til kommentar
Hehe...men poenget i denne diskusjonen var vel å finne et kort til under 2000,- som er bra. Og da ville ikkje jeg ambefale Nvidia...:)

 

Hawk

joda, sant nok. en anbefaling skulle det være.

 

For mange av oss vil dette Kortet gjøre susen. 920,- pluss frakt.

 

:)

 

V

Riktig!!! du har såå rett i det... DRIT i ati... vent heller på nyere kort basert på pci express...

Lenke til kommentar
Hehe...men poenget i denne diskusjonen var vel å finne et kort til under 2000,- som er bra. Og da ville ikkje jeg ambefale Nvidia...:)

 

Hawk

joda, sant nok. en anbefaling skulle det være.

 

For mange av oss vil dette Kortet gjøre susen. 920,- pluss frakt.

 

:)

 

V

Skulle jeg ambefalt noe fra Nvidia, så hadde det blitt noe sånt ja. Ikke fra FX serien ivarfall, men det er en heeeelt annen diskusjon :nice:

 

Hawk

Lenke til kommentar
Herregud, da! Spørsmålet var hvilket skjermkort under 2k som er best. Svaret er ATI Radeon 9600 PRO/FB/XT. Så enkelt er det jo!

Det var det jeg konkluderte med. :)

 

Hawk

Å herregud kanskje det er bedre med litt mer cash til nyttigere oppgraderinger. men jaja bare vær så dum å kjøp det drittet der... bare vent så ser man at det kortet er utdatert allerede etter nyttår... Jeg ANBEFALTE dette siden det er lurt å vente å se hva de har å tilby til etter nyttår.. da er det jo lanseringsfest vettu...

 

-doh?-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...