Fredrik N. Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 i hvitveisskogen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Åhhhh! Hvitveis er min favorittblomst! Nydelig bilde Fredrik! Så fint med lyset og greina som går gjennom bildet og gir det spenning. Når jeg var liten brukte jeg å plukke så store buketter der bare gikk å få inn i neven og så gikk jeg og gav dem bort til gamle damer! Da fikk jeg komme inn og prate litt og kanskje få en knekk kokesjokolade eller no. Gode minner! Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Takk Helene! Har sett så mange bra nærbilder av hvitveisen at jeg heller ville prøve å få til et bilde der omgivelse/miljø den vokser i også er med.. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Fuji`s 10-24 m.m. er ikke det beste macro-objektiv akkurat, men så er det heller ikke nødvendig i denne settingen. Kraftige farger kler bildet her synes jeg. Mange markblomster kan være vanskelig å fotografere på grunn av at bare små vindpust får blomstene til å vibrere og faren for uskarphet er stor. Hvitveis derimot, er som regel bedre beskyttet av andre busker/vegetasjon i umiddelbar nærhet. Fint bilde Fredrik. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 17. april 2015 Forfatter Del Skrevet 17. april 2015 Har prøvd 18-135 til macrofoto, det går greit (kommer temmelig tett innpå), men bokeh'en er ikke det beste på zoom objektiver. Et dedikert macroobjektiv hadde nok vært det beste, ja.. Takk for at du kommenterte bildet, Ragnar. mvh Fredrik Lenke til kommentar
IngvaldNordland Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Dekorativt med nydelig belysning. mvh Ingvald Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 17. april 2015 Forfatter Del Skrevet 17. april 2015 Takk for kommentaren, Ingvald! mvh Fredrik Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Greit utsnitt og fint lys. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg