Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med montering

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg en sub og forsterker til bilen, og lagt opp alt av ledninger gjennom bilen. Strøm til batteri, jording til noe metall osv. 

Problemet mitt er at forsterkeren ikke skrur seg på. Jeg prøvde å koble forsterkeren til en annen bil med samme ledninger som meg, sånn for å sjekke at det ikke var forsterkeren det var noe galt med. Den funket helt fint i en annen bil, så det må vell være ledningene mine som det er noe feil med.

Noen som har no tips?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at du har koblet remote kabelen fra head unit til remote på forsterkeren?

Har koblet remote kabelen fra blå ledning bak stereoen (husker ikke helt hva den het atm) og til remote inngangen på forsterkeren.. Tror den skal stå riktig?

Lenke til kommentar

Mål spenninga på remote på forsterkeren. Har du 12V på pluss og remote så skal den slå seg på. Hvis ikke så sjekk sikringene.

Kanskje dumt spørsmål, men hvordan måler jeg spenninga på remote på forsterkeren? Er nybegynner og har fått mye hjelp med det jeg har gjort hittil, men når det ikke gikk nå, sto han andre fast også :p

Lenke til kommentar

Nei du har sikkert bare koblet deg på feil ledning.

Om det av en eller annen grunn ikke skulle fungere med din spiller finnes det andre måter å skru på forsterkeren. Den skal bare ha 12V inn på remote inngangen så du kan legge en liten ledning fra + til remote på forsterkeren så vil den slå seg på.

Den vil dog ikke slå seg av igjen så batteriet vil bli tomt om bilen står.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Måler du ikke 12V på remote på forsterkeren når spilleren er på så må du måle rett på remote utgangen på spilleren. Har du 12V der så er det brudd i kabelen. Har du ikke 12V så er det trolig noe galt med spilleren.

Du kan koble fra Acc på spilleren til remote på forsterkeren. Da skrur den seg på samtidig med spilleren. Du kan også koble til andre ting som har spenning når tenninga er på. Du kan også koble rett til batteriet via en bryter, men da risikerer du å tappe batteriet hvis du glemmer å skru av manuelt. Ikke anbefalt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...