Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Kommer mer ann på personene enn at de er ikke-vestlig for min del. Finner mye idioter med norsk bakgrunn også. Fler enn 95% av muslimske foreldre tillater ikke døtrene deres å være sammen med norske menn heller. Håper dere er konsekvente og har integritet nok til å omtale dem som idioter også. Det har de nok ikke, bare nordmenn som kan være rasister i Norge i følge de politisk korrekte vet du. 4 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Vel, jeg håper jo at jeg klarer å oppdra datteren min såpass bra at hun ikke velger å være billig hore som har sex med muslimer, men har respekt for seg selv og finner en mann på sitt eget nivå. Hva om gutten ikke er muslim, men er svært liten grad religiøs (eksempelvis buddhist, hinduisk). I mine øyne har disse guttene, en helt annet kvinnesyn i forhold til muslimske gutter (men nå generaliserer jeg , for å gjøre det enkelt). - TS Anonymous poster hash: eb892...6eb Snodig..jeg visste ikke at buddister og hinduer var mindre religiøse en muslimer ? Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 - Om gutten er religiøse (muslim, kristen, hinudist, buddhist osv..) - Om gutten er oppvokst og født i Norge. - Om gutten kommer opprinnelig fra ett land med mye kjønnssykdommer. Nå regner jeg med at dattera ikke blir å fortelle om alle sine sex-partnere og at dette er snakk om seriøse forhold. Jeg ville uansett ikke sluppet inn en kar for å ha sex med dattera mi hvis det er når hun fortsatt bor hjemme. Så hvis det er snakk om seriøse forhold. Punkt 1: Om gutten er muslim og vil være med dattera mi så er han ikke velkommen i mitt hjem, akkurat som om sønnen min var med ei muslimsk jente hadde han mye mulig kunne opplevd det samme. Hadde det vært min sønn som var med ei muslimsk jente hadde jeg ikke hatt noen problem med det, av åpenbare årsaker siden muslimene selv diskriminerer på akkurat samme måte. Punkt 2: Om gutten er født og oppvokst i Norge har ikke så mye å si, selv om det ville vært en fordel om han ble værende i Norge. Punkt 3: Du sikter vel til Afrika her, ville nok prøvd å opplyse henne om farer for kjønnssykdommer og hvor i verden de er mest hyppig. Og svar til Pjuok "Hva om datteren din får barn med en ikke-vestlig innvandrer, og barnebarnet ditt derfor blir brunt/svart! Er det greit?" Ville vært avhengig om hvor denne innvandreren kom fra, hvilken kultur og religion... 3 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 - Om gutten er religiøse (muslim, kristen, hinudist, buddhist osv..) - Om gutten er oppvokst og født i Norge. - Om gutten kommer opprinnelig fra ett land med mye kjønnssykdommer. Nå regner jeg med at dattera ikke blir å fortelle om alle sine sex-partnere og at dette er snakk om seriøse forhold. Jeg ville uansett ikke sluppet inn en kar for å ha sex med dattera mi hvis det er når hun fortsatt bor hjemme. Så hvis det er snakk om seriøse forhold. Punkt 1: Om gutten er muslim og vil være med dattera mi så er han ikke velkommen i mitt hjem, akkurat som om sønnen min var med ei muslimsk jente hadde han mye mulig kunne opplevd det samme. Hadde det vært min sønn som var med ei muslimsk jente hadde jeg ikke hatt noen problem med det, av åpenbare årsaker siden muslimene selv diskriminerer på akkurat samme måte. Punkt 2: Om gutten er født og oppvokst i Norge har ikke så mye å si, selv om det ville vært en fordel om han ble værende i Norge. Punkt 3: Du sikter vel til Afrika her, ville nok prøvd å opplyse henne om farer for kjønnssykdommer og hvor i verden de er mest hyppig. Og svar til Pjuok "Hva om datteren din får barn med en ikke-vestlig innvandrer, og barnebarnet ditt derfor blir brunt/svart! Er det greit?" Ville vært avhengig om hvor denne innvandreren kom fra, hvilken kultur og religion... Punkt 1: du er altså villig til og støte fra deg din datter hvis hun var i et seriøst forhold med en muslim ? Punk 2: Det har altså ikke noe og si om han er født og oppvokst i norge, så lenge han er muslim (vi vet jo ikke om han er praktiserende muslim) så er han uønsket, med de konskvenser det får for ditt forhold til din datter ? Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Kommer mer ann på personene enn at de er ikke-vestlig for min del. Finner mye idioter med norsk bakgrunn også. Fler enn 95% av muslimske foreldre tillater ikke døtrene deres å være sammen med norske menn heller. Håper dere er konsekvente og har integritet nok til å omtale dem som idioter også. Bare av nysjerrighet..hvor fant du statistikken hvor det står det med 95 % Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Omtrentlig tall for inngåtte ekteskap som ble publisert for noen år tilbake hvor man påpekte at det var faktisk nesten ingen integrasjon som fant sted, men ombefolkning. Endret 16. februar 2016 av misanthrope 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Vel, jeg håper jo at jeg klarer å oppdra datteren min såpass bra at hun ikke velger å være billig hore som har sex med muslimer, men har respekt for seg selv og finner en mann på sitt eget nivå. Hva om gutten ikke er muslim, men er svært liten grad religiøs (eksempelvis buddhist, hinduisk). I mine øyne har disse guttene, en helt annet kvinnesyn i forhold til muslimske gutter (men nå generaliserer jeg , for å gjøre det enkelt). - TS Anonymous poster hash: eb892...6eb Snodig..jeg visste ikke at buddister og hinduer var mindre religiøse en muslimer ? Å ikke klare å se forskjell mellom buddhisme og islam er kulturrelativisme på sitt verste. 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Å ikke klare å se forskjell mellom buddhisme og islam er kulturrelativisme på sitt verste. Hva kalles det når man ikker klarer å se likhetene mellom religionene? Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Å ikke klare å se forskjell mellom buddhisme og islam er kulturrelativisme på sitt verste. Hva kalles det når man ikker klarer å se likhetene mellom religionene? Så fordi man klarer å se likheten at de begge to tror på eventyr så skal man liksom ikke kunne få lov til å se forskjellene som det er veldig mange av? 3 Lenke til kommentar
Fritto Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Vel, jeg håper jo at jeg klarer å oppdra datteren min såpass bra at hun ikke velger å være billig hore som har sex med muslimer, men har respekt for seg selv og finner en mann på sitt eget nivå. Hva om gutten ikke er muslim, men er svært liten grad religiøs (eksempelvis buddhist, hinduisk). I mine øyne har disse guttene, en helt annet kvinnesyn i forhold til muslimske gutter (men nå generaliserer jeg , for å gjøre det enkelt). - TS Anonymous poster hash: eb892...6eb Snodig..jeg visste ikke at buddister og hinduer var mindre religiøse en muslimer ? Å ikke klare å se forskjell mellom buddhisme og islam er kulturrelativisme på sitt verste. Jeg klarer og skille mellom religionene, men jeg klarer også og skille graden av en persons utøvelse av en gitt religion. Det er jo en vesentlig forskjell på den jevne buddhist og et medlem av den buddhistiske gruppen 969. Det samme gjelder jo også hinduismen og gruppen Hindutva. Endret 16. februar 2016 av Fritto 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Det er ikke hudfargen men kulturbakgrunnen somavgjør. En tilhørighet til hvilken som helst av abrahams religioner ville vært grunn til eksklusjon fra familien. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Og svar til Pjuok "Hva om datteren din får barn med en ikke-vestlig innvandrer, og barnebarnet ditt derfor blir brunt/svart! Er det greit?" Ville vært avhengig om hvor denne innvandreren kom fra, hvilken kultur og religion... Alternativer: 1: Hinduismen, fra India, Sri lanka, Nepal og Singapore. 2: Buddhismen, fra Thailand og Tibet. 3: Kristendommen, fra Afrika og Asia. 4: Jødedommen, fra Israel 5: Islam. fra Asia (Pakistan, Iran, Irak og Afganistan) 6: Islam, fra Afrika (Somalia, Marokko og Sudan) Svar ja eller nei på de 6 alternativene. Anonymous poster hash: eb892...6eb Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Og svar til Pjuok "Hva om datteren din får barn med en ikke-vestlig innvandrer, og barnebarnet ditt derfor blir brunt/svart! Er det greit?" Ville vært avhengig om hvor denne innvandreren kom fra, hvilken kultur og religion... Alternativer: 1: Hinduismen, fra India, Sri lanka, Nepal og Singapore. 2: Buddhismen, fra Thailand og Tibet. 3: Kristendommen, fra Afrika og Asia. 4: Jødedommen, fra Israel 5: Islam. fra Asia (Pakistan, Iran, Irak og Afganistan) 6: Islam, fra Afrika (Somalia, Marokko og Sudan) Svar ja eller nei på de 6 alternativene. Anonymous poster hash: eb892...6eb Ville vel egentlig vært kanskje uansett hvor personen kom fra, men for the sake of the thread: 1. Kanskje 2. Ja 3. Kanskje 4. Kanskje 5. Nei 6. Nei 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hadde jeg hatt en datter som var 16+ kunne hun gjort hva som helst så lenge hun holdt seg unna religiøse, uavhengig av religion. Hun hadde blitt arveløs om det hadde skjedd, hadde jeg vært i overskudd rett før min død hadde jeg sagt opp forsikringer og brent ned hus og lagt jorda brakk med salt og diesel...Det finnes svarte, brune, gule, oransje og alskens farger mennesker som er heeeeelt ok å være sammen med, leve med, interagere med osv men er noen av de religiøse er de ikke verdt noe som helst... 2 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei. Tittelen sier vel det meste. Situasjon: Dattera di har kun hatt sex med ikke-vestlig innvandrer, og som hun tilfeldigvis traff på byen. Dette har skjedd med samtykke fra din egen datter. Hvilken disse faktorene påvirker din holdning til saken: - Om gutten er religiøse (muslim, kristen, hinudist, buddhist osv..) - Om gutten er oppvokst og født i Norge. - Om gutten kommer opprinnelig fra ett land med mye kjønnssykdommer. Hva tenker du om situasjonen? Anonymous poster hash: eb892...6eb Jeg har en datter som er voksen. Og vet dere hva: Hun er myndig, og må få lov å velge den gutten hun vil ha selv, uansett hvilke land han er fra. Jeg forteller henne alltid hva jeg mener er fornuftig, men jeg kan ikke fortelle henne at hun Må gjøre som jeg sier. Hun er voksen! Og jeg regner med at hun er fornuftig til å ta de klokeste avgjørelser. Jeg hadde faktisk blitt ganske irritert dersom min mor, og far, blandet seg inn i hvilke menn jeg velger. De har aldri blandet seg inn i slikt. Og derfor har jeg et godt forhold til de!. 2 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hadde jeg hatt en datter som var 16+ kunne hun gjort hva som helst så lenge hun holdt seg unna religiøse, uavhengig av religion. Hun hadde blitt arveløs om det hadde skjedd, hadde jeg vært i overskudd rett før min død hadde jeg sagt opp forsikringer og brent ned hus og lagt jorda brakk med salt og diesel... Det finnes svarte, brune, gule, oransje og alskens farger mennesker som er heeeeelt ok å være sammen med, leve med, interagere med osv men er noen av de religiøse er de ikke verdt noe som helst... Saken er en annen om datteren er under myndighetsalder. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Om dattern min hadde sex med en som ikke er oppvokst i Norge, og kommer fra et land med betydelige mengder kjønnssykdommer, hun har/vil ha sex uten kondom, og ikke vet om han har testa seg, da ville jeg reagert. Jeg ville reagert uansett hvor han var fra da, men spesielt om kjangsen er økt for at han har farlige sykdommer. Om han er veldig religiøs ville jeg reagert(uavhengig av hvilken religion. Men jo mer "kontroll" og "dominerende" religionen blir, jo mer skeptisk ville jeg vært. I så måte ville jeg nok vært mest skeptisk til jehovas vitner, mormornere og muslimer) 3 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Om dattern min hadde sex med en som ikke er oppvokst i Norge, og kommer fra et land med betydelige mengder kjønnssykdommer, hun har/vil ha sex uten kondom, og ikke vet om han har testa seg, da ville jeg reagert. Jeg ville reagert uansett hvor han var fra da, men spesielt om kjangsen er økt for at han har farlige sykdommer. Om han er veldig religiøs ville jeg reagert(uavhengig av hvilken religion. Men jo mer "kontroll" og "dominerende" religionen blir, jo mer skeptisk ville jeg vært. I så måte ville jeg nok vært mest skeptisk til jehovas vitner, mormornere og muslimer) Er datteren din voksen? så har hun et ansvar selv, og du kan ikke bestemme alt. Men jeg ville faktisk ha advart henne. Jeg snakket med datteren min i dag faktisk om disse sakene, for hun kom innpå tema som at hun hadde faktisk kysset en gutt når hun var i et sydenland.... Jeg sa: at jeg kan ikke blande meg inn i det for hun er myndig men sa at hun må huske på å være forsiktig, og ta hensyn til at det fins gutter som ligger rundt som kan ha sykdommer osv.... Hun fortalte at det ikke var skjedd noe mer enn kyss...Men jeg forklarte til henne at hun er voksen, og det er hennes ansvar for hva hun gjør, men at jeg håper at hun handler fornuftig med hensyn til seg selv, og for at jeg ikke skal gå rundt å være bekymret fordi jeg er glad i henne. Mer kan man ikke gjøre så lenge barnet er voksent. Men om barnet ikke er voksent så blir saken en helt annen. Jeg vil aldri vende ryggen mot min datter samme hva hun gjør. Sånn er det bare. Men jeg vil at hun skal følge fornuften!. Men det er de som faktisk vender ryggen til sine egne barn, om de gjør noe de ikke liker. Jeg mener at når barna er voksne så må de få lov til å velge livet sitt selv. Endret 17. februar 2016 av heartlife Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Dessuten kommer barna til å velge sine egne liv uansett. Foreldre trenger ikke å like de valgene, men om man ønsker å være en del av livene deres, er det en fordel å forholde seg tolerant. Altså bør man for eksempel unngå å si at datterens kjæreste ikke er verd noe fordi han er religiøs. 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Dessuten kommer barna til å velge sine egne liv uansett. Foreldre trenger ikke å like de valgene, men om man ønsker å være en del av livene deres, er det en fordel å forholde seg tolerant. Altså bør man for eksempel unngå å si at datterens kjæreste ikke er verd noe fordi han er religiøs. Enig. For å være på bølgelengde med barna så må man akseptere at de har sine egne meninger. Min datter sier at hun er veldig glad for at jeg er hennes mor. Årsaken til det er at hun kan fortelle meg om alt som hun sier mange ikke kan fortelle til sine foreldre. Jeg har alltid vært redd for henne, og passet godt på henne hele veien opp igjennom, men nå når hun er voksen så vet hun at jeg stoler på henne dømmekraft, og avgjørelser i livet. Jeg kan KUN råde henne, til hva jeg synes er fornuftig. Hadde hun valgt å komme hjem med en muslimsk gutt, ja... Hun vet da at jeg hadde hatt problemer med det hun hadde gjort, men når hun er voksen og hun vet godt hva det innebærer, så ville jeg sagt hva jeg synes om det, men valget må hun ta selv. Men jeg hadde sagt at jeg var fullstendig imot at hun kunne bli sammen med en muslimsk gutt etter alt jeg har lest og hørt om muslimere. Men.... jeg hadde måtte akseptere hennes valg om hun sto på det for ellers så ville jeg sviktet hennes meninger og valg i livet. Jeg vil alltid være der for barna uansett hvilke liv de velger. Men som sagt: Jeg vil forsøke å veillede dem i riktige retninger. Datteren min sier at dette er hun veldig glad for. For hun føler det bidrar til at hennes forhold til meg er veldig lett og fint. Er de fyllt 18 år, så er de regnet som voksen nok til å ta sine avgjørelser, og konsekvensen av de. Og det lærer de av om de gjør feilgrep. Men de har kunnskap nok til å vite hva som er rett og galt. Endret 18. februar 2016 av heartlife Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå