Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Jo. FNs høykommisær har vurdert at 380 000 (sist jeg så et tall) av flyktningene i leirene ikke kan få tilstrekkelig hjelp der. Dels dreier det seg om syke og skadede som ikke får nødvendig medisinsk hjelp

 

Selvsagt får de ikke det. I stedet for å hjelpe dem bruker vi mye penger på å hente folk til vestlige land i stedet. Tenk om vi hadde brukt pengene der de virkelig kommer til nytte - i nærområdene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psykiatrien er kun beregnet for norske borgere , selv om den ikke er god nok

hvis man så får innvandrere som er enda mer  nedkjørt en de norske så blir det totalt kræsj .

Det må man gjøre noe med

Nei, psykiatrien er ikke kun beregnet for norske borgere. Så, nå som du vet dette, forandrer du mening?

 

Her er en artikkel som forteller at asylsøkere er overrepresentert blant psykiatriske innleggelser. Det ville vært umulig om psykiatrien ikke behandlet asylsøkere.

Lenke til kommentar

 

psykiatrien er kun beregnet for norske borgere , selv om den ikke er god nok

hvis man så får innvandrere som er enda mer  nedkjørt en de norske så blir det totalt kræsj .

Det må man gjøre noe med

Nei, psykiatrien er ikke kun beregnet for norske borgere. Så, nå som du vet dette, forandrer du mening?

 

Her er en artikkel som forteller at asylsøkere er overrepresentert blant psykiatriske innleggelser. Det ville vært umulig om psykiatrien ikke behandlet asylsøkere.

 

da har du nok missforstått meg en del der .

 

psykiatrien er så absolutt ( og  først og fremst ) beregnet på nordmenn

 

siden det ikke finnes noen psykiatri i snakke om for flyktninger så må de  gå gjennom det som finnes 

det er ikke beregnet på disse fylkingene , men man har ikke så mye annet å velge mellom heller

 

og det fungerer heller ikke så bra

Lenke til kommentar

da har du nok missforstått meg en del der .

 

psykiatrien er så absolutt ( og  først og fremst ) beregnet på nordmenn

 

siden det ikke finnes noen psykiatri i snakke om for flyktninger så må de  gå gjennom det som finnes 

det er ikke beregnet på disse fylkingene , men man har ikke så mye annet å velge mellom heller

 

og det fungerer heller ikke så bra

Vi kan slå fast med en gang at du overhodet ikke har kompetanse til å uttale deg om hva/hvem psykiatriske tilbud er beregnet for. Du kan ikke bare si at det ikke fungerer på flyktninger, du har ingen grunnlag for det.

 

Så, er det derfor samfunnet må beskyttes mot flyktninger? Ikke på grunn av kriminalitet, for du vil ikke beskytte samfunnet mot unge menn. Hvor mange innvandrere er psykotiske, hvor mange nordmenn er psykotiske, og hva er forskjellen i behandlingsresultat mellom de to gruppene?

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/syria/her-sykler-syria-flyktningene-inn-i-norge-og-friheten/a/23517009/

 

Bra førsteinntrykk de gjør.

 

"Tidligere denne uken ble to syriske statsborgere pågrepet i Neiden, mistenkt for innbrudd i en kro og en hytte. Politiet vet foreløpig ikke hvordan de er kommet inn i landet.

– Syklene de hadde var stjålet i Kirkenes. De hadde ingen dokumenter på seg. Vi spør oss selv hvordan de kom seg inn i landet."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

da har du nok missforstått meg en del der .

 

psykiatrien er så absolutt ( og  først og fremst ) beregnet på nordmenn

 

siden det ikke finnes noen psykiatri i snakke om for flyktninger så må de  gå gjennom det som finnes 

det er ikke beregnet på disse fylkingene , men man har ikke så mye annet å velge mellom heller

 

og det fungerer heller ikke så bra

Vi kan slå fast med en gang at du overhodet ikke har kompetanse til å uttale deg om hva/hvem psykiatriske tilbud er beregnet for. Du kan ikke bare si at det ikke fungerer på flyktninger, du har ingen grunnlag for det.

 

Så, er det derfor samfunnet må beskyttes mot flyktninger? Ikke på grunn av kriminalitet, for du vil ikke beskytte samfunnet mot unge menn. Hvor mange innvandrere er psykotiske, hvor mange nordmenn er psykotiske, og hva er forskjellen i behandlingsresultat mellom de to gruppene?

 

 

hvis du ikke har så mye peiling hvorfor uttaler du deg som ting du har oversikt over ?

psykiatrien i Norge har aldri vært ment på utlendinger , det er saken

 

det andre er at den psykiatrien man har her i landet , slet ikke er bra 

 

da hjelper det ikke at nervevrakene kommer hit

Lenke til kommentar

Kom med kilder på at "norsk" psykiatri ikke er ment på utlendinger, og at den ikke virker på utlendinger. Hvis du ikke kan dette, så foreslår jeg at du slutter å snakke tull.

 

Dette begynte med at du ville beskytte samfunnet mot "bråkmakere". Da jeg fortalte deg at unge menn var verre bråkmakere byttet du plutselig til "nervevrak". Det var ikke det du sa først.

Lenke til kommentar

 

20 år med eksponentiell vekst. Jeg får vondt i sjelen når du sier den er lineær.

 

Jeg er helt enig i definisjonen din. Men poenget står: Den prosentvise økningen av innvandrere, EU-innvandringen i senere år unntatt, har sunket over tid. Jeg har tillatt meg å ta tallene fra SSB, og ta ut den prosentvise økningen fra år til år for den asiatiske og afrikanske innvandrerbefolkningen. Og den synker over tid, dog med naturlige variasjoner på tidspunkt når det har vært konflikter i verden. Dog ikke så mye at det blir helt lineært.

 

Så kanskje vi kan møtes på halvveien? Du aksepterer at du ikke kan bruke historiske prosentøkninger i fremtiden, jeg aksepterer at økningen enn så lenge ikke er helt lineær.  :wee:

 

attachicon.gifInnvandrerøkning.png

 

Edit: Som du ser kuttet jeg ut de første årene som det ikke var årlige tall for. Økningen fra 1986-87 var det første enkeltåret de hadde.

 

Som vi ser avtok økningen i den opprinnelige innvandringen fra både Asia og Afrika drastisk utover 90-tallet, med et lite hopp for Afrika rundt 92 på grunn av massakrene i Rwanda. Så kom borgerkrigene i Afghanistan og Kongo med flere på slutten av 90-tallet og forårsaket en ny økning som ledet opp mot Irak-krigen og borgerkrigen i Somalia. Siden har den sunket igjen. Hoppet for Afrika i 2013 er en ny bølge fra Eritrea.

 

Asylsøkerne kommer når det er konflikt, og slutter å komme når konflikten slutter, dog med et lite etterslep av familieinnvandring.

 

Geir :)

 

 

 

Prosentvis kan økningen minke hvert år mens antall innvandrere stiger.

 

10,0% av 10,000 = 1000

9,5%   av 11,000 = 1045

 

Prosentvis vekst kan synke hvert år, mens antallet nye innvandrere samtidig øker hvert eneste år.

At den prosentvise veksten synker år for år er ikke tegn på "stabilitet" eller bærekraftighet, det er fremdeles snakk om en jevn og uavbrutt og betydelig vekst over flere tiår.

 

Dersom noe vokser med 7% hvert år fordobles det hvert tiende år.

Har du 7% rente på en bankkonto med 10,000kr på kan du glede deg over at det er vokst til det doble, 20,000kr på 10 år.

Venter du 60 år til er 10,000kr vokst til 1,280,000kr.

Det er circa en generasjon, og da kan vi tenke på hvor bærekraftig 7% vekst er i dag om vi skulle startet med 10,000 innvandrere.

Men vi er 800,000 innvandrere nå. Så på 50 år blir de 25,6 millioner. Dette er selvfølgelig helt urealistisk og årsaken til at jeg vet at befolkningsveksten vil stoppe - men jeg kan ikke vite hva eller hvem som til slutt setter en stopp for innvandringen.

Det er såklart en annen mulighet, massiv utvandring fra landet eller en krig verden aldri har sett maken til, det vil også tillate befolkningsvekten å fortsette.

 

Noe annet med grafen som er relevant er at vi ikke hadde så mange innvandrere i landet for 50 år siden. En busslast med innvandrere vil du omtrent kunne se på grafen. 10% av 1000 er bare 100 mennesker.

Derfor er grafen mer uregelmessig dess lengre bakover i tid du går. Når vi nå nærmer oss en million innvandrere så flater grafen seg mer ut.

Jeg vet ikke hva du tenker når du ser grafen, men det jeg ser er vill vekst, full fart rett mot en klippe.

 

Ellers skal du ha applaus for å korrele topper i grafen til konflikter, og jeg er enig med deg at familiegjenforening skaper et etterslep.

 

 

Tenk at veksten i 2014 er 0%, så blir den 10% i 2015, og deretter 5% i 2016. 

Da er veksten i 2016 ikke like dramatisk som i 2015, men fremdeles 15% mer enn i 2014.

 

 

Grafer kan oppfattes slik en ønsker, derfor er det greit å bruke harde tall. En graf kan vise en trend men uten nøyaktige tall og regnestykker er grafen ikke mye verd, det er for mange måter å manipulere det visuelle på.

 

 

Om det er noe jeg skriver her som burde være lett å tygge, så er det at vekst aldri er bærekraftig. Innvandringsveksten kommer til å stanse, det er helt sikkert, spørsmålet er bare hva det er som kommer til å sette stopperen.

 

Jeg prøver å tenke optimistisk, men i noen tilfeller lærer du ting du skulle ønske du ikke visste. På mange måter er man lykkeligere dess mindre man vet, og jeg har full forståelse for at folk ikke gidder å komplisere hverdagen med det som kan kalles politiske problemer. Hvis nabolaget/bydelen/byen/landet går i do så er det bare å flytte til et annet sted eller land, ikke vits i å bekymre seg før den tid.

Mitt problem er at jeg vet at det ikke er "smarte folk på toppen" som tenker på dette. De smarte folkene blir konsekvent ignorert, stemplet som pessimister. Vi er mye mer opptatt av det siste antrekket til Miley Cyrus eller hvilken diett som gir flatest mage.

Jeg tror ikke jeg kan redde noe land, men jeg forbereder meg på å oppdra mine eventuelle barn utenlands. For de vil jeg kunne gjøre en forskjell.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

da har du nok missforstått meg en del der .

 

psykiatrien er så absolutt ( og  først og fremst ) beregnet på nordmenn

 

siden det ikke finnes noen psykiatri i snakke om for flyktninger så må de  gå gjennom det som finnes 

det er ikke beregnet på disse fylkingene , men man har ikke så mye annet å velge mellom heller

 

og det fungerer heller ikke så bra

Vi kan slå fast med en gang at du overhodet ikke har kompetanse til å uttale deg om hva/hvem psykiatriske tilbud er beregnet for. Du kan ikke bare si at det ikke fungerer på flyktninger, du har ingen grunnlag for det.

 

Så, er det derfor samfunnet må beskyttes mot flyktninger? Ikke på grunn av kriminalitet, for du vil ikke beskytte samfunnet mot unge menn. Hvor mange innvandrere er psykotiske, hvor mange nordmenn er psykotiske, og hva er forskjellen i behandlingsresultat mellom de to gruppene?

 

 

Jeg støtter han, hvis du ikke kan norsk eller engelsk så er det lite vi kan gjøre for deg. Psykologbehandling med tolk kanskje? Hørtes ikke ut som en optimal løsning.

Lenke til kommentar

Skal aldri stemme hverken ap eller FrP!

 

Vi burde heller hjelpe og bekjempe årsaken til at menneskene flukter enn å fylle opp hele Norge med utlendinger. Hvordan skal isåfall disse 10.000 reise tilbake igjen? Og når?

Det kommer jo aldri til å skje!

 

Man burde helt klart hjelpe dem nede i hjemlandet sitt

Lenke til kommentar

Skal aldri stemme hverken ap eller FrP!

 

Vi burde heller hjelpe og bekjempe årsaken til at menneskene flukter enn å fylle opp hele Norge med utlendinger. Hvordan skal isåfall disse 10.000 reise tilbake igjen? Og når?

Det kommer jo aldri til å skje!

 

Man burde helt klart hjelpe dem nede i hjemlandet sitt

hvilket valg har du egentlig ?

Partiene er delt i 2 grupper .

Den ene vil først og fremst hjelp dem i nærområdet , få skikk på leirene der slik  at de ikke trenger å rømme til utlandet

Den andre fokusere nesten bare på hjelp dem når de kommer hit

 

Om man velger den en gruppen så vil den andre sabotere valget dit

 

De trenger hjelp der nede , skikkelig hjelp slik at de ikke trenger å rømme

De trenger også hjelp til å få i gang demokratiet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal aldri stemme hverken ap eller FrP!

 

Man burde helt klart hjelpe dem nede i hjemlandet sitt

Veldig rart, du skal aldri stemme på det partiet som passer akkurat med ditt syn.

 

Det er vel på grunn av andre deler av politikken at du ikke kan stemme på dem da?

 

Jeg synes det Carl I. Hagen sa om denne saken er noe av det beste jeg har hørt så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at vi bør ta i mot så mange flyktninger som mulig. Det er langt flere fordeler enn ulemper. Syrere er veldig greie å integrere, en god andel har høgere utdanning og kulturen deres er ganske lik vår. På sikt vil de også bidra til økonomisk vekst her i landet.

 

Her i Norge greier vi fint å ta i mot en million flyktninger uten å måtte svette, vi har nok med ressurser, nok med land, nok med penger og mye dugnadsånd.

Lenke til kommentar

Jeg mener at vi bør ta i mot så mange flyktninger som mulig. Det er langt flere fordeler enn ulemper. Syrere er veldig greie å integrere, en god andel har høgere utdanning og kulturen deres er ganske lik vår. På sikt vil de også bidra til økonomisk vekst her i landet.

 

Her i Norge greier vi fint å ta i mot en million flyktninger uten å måtte svette, vi har nok med ressurser, nok med land, nok med penger og mye dugnadsånd.

Dette tror jeg kanskje ikke er tråden for deg, jeg tror ikke det er noe som helst i innlegget ditt som er i nærheten av å være riktig. All erfaring fra tidligere, og all erfaring fra naboland, tilsier det motsatte av det du sier.

 

Den eneste måten å tro det på, er å både aldri ha sett eller satt seg inn i realiteter, og nekte å gjøre det.

 

Nesten ingen av de som har utdanning får brukt den i Norge, vi har andre krav til utdanning enn Syria.

Jeg har sett en del offentlige tall fra flere land nå, ingen har påstått at innvandring bidrar til økonomisk vekst.

Innvandrere har høyere arbeidsledighet, de som jobber har lavt lønnet arbeid, de står for en uproporsjonalt høy andel av voldskriminalitet og belaster trygdesystemet mer enn andre.

Desverre.

 

Jeg regner med du mener en million flyktninger til, i tillegg til dagens 805,000 innvandrere. Da er nordmenn nesten blitt en minoritet i landet. Og den nye kongen heter Mohamed.

 

 

Det var en i tråden som nevnte at integreringen var feilslått i land som Tyskland, Sverige og Frankrike, og at vi måtte ta lærdom av hva som gikk galt der for å unngå at det samme skjer her.

Problemet med det er at lærdommen ser ut til å være "ikke ta inn så mange innvandrere". Desverre.

Før tenkte jeg at folket fikk det som de vil. Hadde du bodd en uke i et multikulturelt område ville du skiftet mening fort, dersom du overlevde så lenge. Politi, brannvesen og ambulanse blir angrepet om de nærmer seg, ingen vestlige bor der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SiDDis, Her er informasjon til deg du sikkert ikke har lest fra før. Dette er en enkelthendelse, men du vil bli sjokkert over hvor vanlig dette er, politiet tør ikke kjøre til disse områdene lenger.
 

 

Politiet (i Sverige) følger etter en mopedfører som kjører trafikkfarlig. En bil kjører mellom mopeden og politibilen for å avskjære/stoppe politibilen. Både sjåfør av moped og bil er kjent hos politiet fra før. 
Mopedføreren løper til fots mot et boligstrøk Koppargården, de to politifolkene følger etter.
En mob på 50-70 personer omringer politifolkene, de opptrer truende og voldelig.
Forsterkninger blir tilkalt, ti politibiler kjører mot stedet men får ordre fra innsatsleder om å stoppe 500meter unna.
De er redde for at det skal bli opprør dersom de kommer nærmere.
De to politimennene som fremdeles er omringet, trekker frem våpen og tar ladegrep. De har flaks og klarer å løpe unna.

I ettertid har politiet blitt kritisert for å gi signal om de lar seg skremme/jages vekk fra området. Men 

http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2014/07/27/kriminella-far-fritt-spelrum-i-koppargarden/

Når ting går så langt ut av kontroll at det blir en invasjon da finnes det ikke lenger gode løsninger, men berikelsen kommer her til lands også.
Jeg skulle ønske personene som ønsket mest mulig innvandring fikk se hva det betyr, eller oppleve en gåtur gjennom et multikulturelt område. Det burde si ganske mye når det er for farlig for politiet å gå/kjøre der.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tull og fjas. Det der handler om frykt og ikkje om å strekke ut ein hjelpande hand. Eg kan vise deg deg artikler om fleire farlige etniske nordmenn også.... norske gjenger som har angrepe politistasjoner, drept politi osv....

 

Dette handler om menneskjer i naud som trenge hjelp! Dette er ikkje folk som på nokon som helst måte har planer om å lage kvalm.

 

Og du snakker om at det ikkje kan bli økonomisk vekst? Sjå på verdas største økonomi heller....der er det jo bare innvandrere.

 

Vi lever i eit moderne samfunn, og at "etniske nordmenn" vil bli i mindretal er jo jaggu meg bare på tide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...