Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Ja de møter motstand i at vi ikke tar dem i mot, derfor lager de opprør. Og nei jeg sier ikke at det er rimelig, men jeg sier at det er forståelig at det skjer. Det er dette de er vokst opp med, og de er nå desperate og gjør det eneste de "vet" kan fungere.

 

Og dette er uansett bare snakk om ett få tall mennesker, de ALLER fleste er helt rolige.

 

 

De møter ikke motstand. De blir tatt imot og får masse hjelp. De er utakknemlige jævler.

Hadde de møtt motstand ville ikke de vært i Europa og klaget. De ville blitt sendt tilbake til midtøsten og afrika.

De nekter å spise mat fordi det er ikke HALAL. Faen for noen utakknemlige jævler.

https://www.youtube.com/watch?v=1EYlwyoP4vc

 

 

Neida de møter ikke motstand i det heletatt... 

 

ungarn.jpg

 

Hvilken verden lever du i egentlig? Bare se på denne tråen, 89 sider med innvandrer hat fordi vi tenker på å ta i mot 8000 mennesker som er på sin livs flykt for å overleve. Du er jo helt ute. 

 

Ja de lager opptøyer og de skaper seg, men sett deg inn i deres situasjon. Hva faen skal de gjøre, de trenger ikke mat, de trenger ett liv. Det er derfor de ikke spiser. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ja de møter motstand i at vi ikke tar dem i mot, derfor lager de opprør. Og nei jeg sier ikke at det er rimelig, men jeg sier at det er forståelig at det skjer. Det er dette de er vokst opp med, og de er nå desperate og gjør det eneste de "vet" kan fungere.

 

Og dette er uansett bare snakk om ett få tall mennesker, de ALLER fleste er helt rolige.

 

 

De møter ikke motstand. De blir tatt imot og får masse hjelp. De er utakknemlige jævler.

Hadde de møtt motstand ville ikke de vært i Europa og klaget. De ville blitt sendt tilbake til midtøsten og afrika.

De nekter å spise mat fordi det er ikke HALAL. Faen for noen utakknemlige jævler.

https://www.youtube.com/watch?v=1EYlwyoP4vc

 

 

Neida de møter ikke motstand i det heletatt... 

 

ungarn.jpg

 

Hvilken verden lever du i egentlig? Bare se på denne tråen, 89 sider med innvandrer hat fordi vi tenker på å ta i mot 8000 mennesker som er på sin livs flykt for å overleve. Du er jo helt ute. 

 

Ja de lager opptøyer og de skaper seg, men sett deg inn i deres situasjon. Hva faen skal de gjøre, de trenger ikke mat, de trenger ett liv. Det er derfor de ikke spiser. 

 

 

Det gjerdet er i Ungarn. I Ungarn bygger de gjerdet for å hindre at immigrantene kommer inn i schengen områdene.

Alle immigranter blir registrert med en gang de ankommer Ungarn. Så dermed kan de ikke søke asyl i andre nasjoner.

Ungarn utfører bare sin plikt og gjør sin jobb. Det skal ikke være slik at de kan velge hvilket nasjon de skal registrere seg hos.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

 

 

Det gjerdet er i Ungarn. I Ungarn bygger de gjerdet for å hindre at immigrantene kommer inn i schengen områdene.

Alle immigranter blir registrert med en gang de ankommer Ungarn. Så dermed kan de ikke søke asyl i andre nasjoner.

 

 

Jeg vet hvor det er, men det er ett eksempel på motstanden de møter. For ikke å snakke om alt hatet i media og diverse forum som dette.

Lenke til kommentar

Ser ikke akkurat ut som desperate mennesker. Fine skinnjakker, velfriserte unge menn. Se han bakerste hvordan han skuler.

 

Så i Dagsrevyen også i dag, masse vekledde "flyktniner" som stimlet om togene for å komme seg til Wien og fine steder. Hallo..

 

Ja de er lykkejegere hele gjengen. Det gjør vell nattesøvnen din lettere om ikke annet :) 

Lenke til kommentar
Beklager at jeg blander meg inn, men leser du ikke aviser? Hva som skjer i Sverige burde være allmennkunnskap for enhver nordmann som har fylt 15 år. Det står omtrent daglig om disse tingene.

 

Sverige er det landet i Europa med desidert flest anmeldte voldtekter, det er og har vært på verdenstoppen i flere år. I Juli i år så skrev avisene om fire bomber som gikk av i Malmø, da skrev de samtidig at det hadde vært 30 eksplosjoner bare i Malmø bare siden nyttår. Altså i snitt over én bombe går av hver eneste uke der. I 2014 var det 67 registrerte skyteepisoder i Malmø bare på årets første 8 måneder.

 

For et par uker siden skrev Jyllands-Posten på lederplass at en borgerkrig av typen vi ser i Syria er sannsynlig i Sverige om ikke så alt for lenge. Dette ble blant annet begrunnet i at Sverige har blitt ekstremt polarisert. Ytterste høyre mot ytterste venstre.

 

Jeg leser avisen, men nå skjærer du alle over én kam, synes jeg. Jeg lever ikke av så mye fremmedfrykt. Faktisk vil flertallet av Norges befolkning tas imot syriske flyktninger. Det er ingen partier på stortinget som ikke ønsker å ta imot flyktninger, selv FRP ønsker å ta imot 7500 istedet for 8000 syriske flyktninger.

Endret av Høststund
Lenke til kommentar

 

Ser ikke akkurat ut som desperate mennesker. Fine skinnjakker, velfriserte unge menn. Se han bakerste hvordan han skuler.

 

Så i Dagsrevyen også i dag, masse vekledde "flyktniner" som stimlet om togene for å komme seg til Wien og fine steder. Hallo..

 

Ja de er lykkejegere hele gjengen. Det gjør vell nattesøvnen din lettere om ikke annet :)

 

DNFTT

Lenke til kommentar

Jeg bruker kun min ytringsfrihet. Ytringsfriheten må ikke være positivt.

 

Ytringsfriheten gjelder kun i det offentlige rom, og selvsagt i din egen stue. Og selv i det offentlige rom er den begrenset, vi har som kjent rasismeparagrafer og andre begrensninger som gjør at vi ikke kan si hva vi vil.

 

Og dette er ikke det offentlige rom, det er et privateiet forum. Her inne gjelder eiernes regler, og det står dem fritt å sensurere ytringer som står i strid med reglene du aksepterer som medlem.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis man kommer hit på nåde er utvisning en helt kurant "straff". Det minste man kan forlange er at man legger igjen skikker og vaner i hjemlandet man faktisk flykter fra!

 

Problemet er altså at jeg slett ikke er sikker på om det er en straff. Vi hadde eksempler på det for noen år siden, da var det en øst-europeisk tyvebande som ble utvist fra flere land, inklusive Norge. De gikk inn på elektromarkeder som Elkjøp og bar ut dyre TV'er og annet. Når de ble tatt var det bare et avbrekk for dem, de var snart tilbake igjen i et annet land. Og noen av dem flere ganger i samme land, siden det ikke lenger er grensekontroller i Schengen.

 

Utvisning er bare en straff hvis man har noe å tape på det. Fengsel derimot fjerner de kriminelle fra gaten, og beskytter fremtidige ofre.

 

Geir :)

 

 

Selvsagt gjør man begge deler, fengsel først - ut etterpå. Evt helst at man ordner med soning i hjemlandet.

 

Lenke til kommentar

Ser ikke akkurat ut som desperate mennesker. Fine skinnjakker, velfriserte unge menn. Se han bakerste hvordan han skuler.

Så i Dagsrevyen også i dag, masse vekledde "flyktniner" som stimlet om togene for å komme seg til Wien og fine steder. Hallo..

 

jeg tror du misforstår hvorfor de flykter. De flykter fra krig og vold, ikke fra fattigdom. Det er ingen som sier de skal kle seg i filler før de reiser, det er ikke romfolk dette. Ja, folk i Syria er velkledde, nå har vi oppdaget at de kan være det i midtøsten også. Det hjelper bare så lite når IS kommer for å bringe dem tilbake til middelalderen.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja de møter motstand i at vi ikke tar dem i mot, derfor lager de opprør. Og nei jeg sier ikke at det er rimelig, men jeg sier at det er forståelig at det skjer. Det er dette de er vokst opp med, og de er nå desperate og gjør det eneste de "vet" kan fungere.

 

Og dette er uansett bare snakk om ett få tall mennesker, de ALLER fleste er helt rolige.

 

 

De møter ikke motstand. De blir tatt imot og får masse hjelp. De er utakknemlige jævler.

Hadde de møtt motstand ville ikke de vært i Europa og klaget. De ville blitt sendt tilbake til midtøsten og afrika.

De nekter å spise mat fordi det er ikke HALAL. Faen for noen utakknemlige jævler.

https://www.youtube.com/watch?v=1EYlwyoP4vc

 

 

Neida de møter ikke motstand i det heletatt... 

 

ungarn.jpg

 

Hvilken verden lever du i egentlig? Bare se på denne tråen, 89 sider med innvandrer hat fordi vi tenker på å ta i mot 8000 mennesker som er på sin livs flykt for å overleve. Du er jo helt ute. 

 

Ja de lager opptøyer og de skaper seg, men sett deg inn i deres situasjon. Hva faen skal de gjøre, de trenger ikke mat, de trenger ett liv. Det er derfor de ikke spiser. 

 

 

Summen av alle "innvandrerhatinnleggene" er neppe mer enn to sider. Jeg personlig hater utgifter, og folk som lager kvalm ved at de ikke har integrert seg.

Lenke til kommentar

 

Ser ikke akkurat ut som desperate mennesker. Fine skinnjakker, velfriserte unge menn. Se han bakerste hvordan han skuler.

Så i Dagsrevyen også i dag, masse vekledde "flyktniner" som stimlet om togene for å komme seg til Wien og fine steder. Hallo..

 

jeg tror du misforstår hvorfor de flykter. De flykter fra krig og vold, ikke fra fattigdom. Det er ingen som sier de skal kle seg i filler før de reiser, det er ikke romfolk dette. Ja, folk i Syria er velkledde, nå har vi oppdaget at de kan være det i midtøsten også. Det hjelper bare så lite når IS kommer for å bringe dem tilbake til middelalderen.

 

Geir :)

 

 

Det er helt forståelig at folk flykter fra IS, om de er truet av dem. Så spørs det hvor mange av dem som faktisk er det, reelt sett.

Og det spørs hvor mange IS'ere som er i blant dem.

 

For ei suppe sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Det er helt forståelig at folk flykter fra IS, om de er truet av dem. Så spørs det hvor mange av dem som faktisk er det, reelt sett.

 

De 8000 skal tas inn som kvoteflyktninger. Det betyr at de er "veiet og funnet verdige" av FNs høykommisær. Dette er ikke de som sniker seg under piggtrådene eller dør i lufttette lastebiler.

 

Og det spørs hvor mange IS'ere som er i blant dem.

 

 

Kanskje er det noen. Men da blir det moralske spørsmålet: Skal vi straffe 7990 legitime flyktninger for at det kan være 10 ekstremister gjemt blant dem?

 

For ei suppe sier jeg bare.

 

 

Krig er ikke vakkert desverre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...