Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

100% av overfallsvoldtektene i Oslo er begått av ikke-vestlige, sa politisjefen på nyhetene her om dagen. 

Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn.

Politimester Hanne Kristin Rohde sier til NRK at gjerningsmennene enten er traumatiserte eller psykisk skadet, eller at de kommer fra et land der vold mot kvinner er vanlig.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html

Nei! Beklager, men det er ikke de tre siste årene, men derimot årene 2006-2008. Det ble ikke sagt "her om dagen", men i 2009, altså for 6 år siden. Og Hanne Kristin Rohde var ikke politimester, men avdelingsleder i sedelighetsseksjonen. (I dag er hun forfatter.) Senere års rapporter er ikke like bastante, men de er det ingen som siterer, alle går tilbake til den gangen da dette ble fremstilt som en sannhet.

Påstanden, slik den ble gjengitt av NRK den gangen, var ellers ikke helt riktig. Sannheten var at alle de siktede var ikke-vestlige, men det var bare 6 av 38 gjerningsmenn som ble siktet. Det var oppgitt norske/vestlige gjerningsmenn i noen av sakene, men de førte ikke til siktelse.

Politiet tok da også i senere rapporter tydelige forbehold om at kultur/etnisitet ikke var en avgjørende faktor, men derimot sosiøkonomiske forhold. I alle land er unge arbeidsløse menn overrepresentert på voldtektsstatistikkene. Og i Norge så er de unge arbeidsløse mennene ofte innvandrere.

Alle rapportene er tilgjengelige på www.politi.no, om man bryr seg om lese dem. Den siste fra 2012, så langt.

Merk, så ingen tror jeg sier noe annet: Folk med utenlandsk bakgrunn (av ulike typer) er overrepresentert på voldtektsstatistikkene. Betydelig også. Men det var altså bare - selv i disse årene - rundt tretti av 400 000 innvandrere som begikk voldtekt. De andre 399 970 innvandrerne gjorde det ikke. 

Og slik er det når det gjelder kriminalitet generelt. Min gamle tommelfingerregel (ikke verifisert de siste par årene) er at blant etniske nordmenn er 2-3 av 1000 kriminelle, men blant innvandrere er 7-8 av 1000 det. (Jeg snakker da om grov kriminalitet.) Det betyr at 997 etniske nordmenn og 992 innvandrere av 1000 ikke er kriminelle.

Og like lite som jeg vil være ansvarlig for hva kriminelle nordmenn gjør, vil jeg stille lovlydige innvandrere til ansvar for hva kriminelle landsmenn av dem gjør.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk, så ingen tror jeg sier noe annet: Folk med utenlandsk bakgrunn (av ulike typer) er overrepresentert på voldtektsstatistikkene. Betydelig også. Men det var altså bare - selv i disse årene - rundt tretti av 400 000 innvandrere som begikk voldtekt. De andre 399 970 innvandrerne gjorde det ikke. 

Det er nok ikke 400,000 innvandrere i Oslo, enda.

Tror du folk blir mer lovlydige av å vokse opp i u-land/krigssoner fremfor å vokse opp i Norge?

Integreringspolitikken er helt feilslått.

Jeg har jobbet på asylmottak. Et sted satte en innvandrer asylmottaket i brann. Brannvesenet var tilfeldigvis i nærheten og fikk berget bygget og beboerne,  men en etasje var ødelagt. Hva tror du skjedde med han? Han skulle bli flyttet til et annet asylmottak, antagelig med mer moderne brannalarm.

Neste gang kan noen titalls mennesker brenne inne, men det er vel bare en berikelse, alt er jo det.

Kan vi bli enige om at ihvertfall mordere bør bli utvist? Så kan vi diskutere ransmenn og svindlere siden?

Jeg er like lite imot innvandring som bruk av tennvæske til grilling, sålenge det blir gjort riktig går det fint.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Likevel så fører så få til så stor redsel i feks. Bergen hvor en ung AUF-jente var redd for å gå hjem om kvelden. Snakk om å få smake sin egen medisin.

I tillegg må du ikke glemme de økonomiske kriminelle som blant annet låner hverandres barn for å få mer trygd hos Nav. Alle kebab-sjappene som systematisk sykemelder og perimiterer for å dra økonomiske fordeler ut av velferdsnorge.

Lista er ganske lang................

Lenke til kommentar

Kan vi bli enige om at ihvertfall mordere bør bli utvist? Så kan vi diskutere ransmenn og svindlere siden?

jeg er slett ikke sikker på om utvisning er den beste straffen. Det flytter bare neste forbrytelse til et annet land. Derimot tror jeg på progressivt strengere straffer for gjentagelser. På et eller annet tidspunkt må vi ta mer hensyn til ofrene enn til gjerningsmannen (enten han er norsk eller innvandrer.) Når noen siktes for sin 30. voldsforbrytelse er noe riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

Hvis man kommer hit på nåde er utvisning en helt kurant "straff". Det minste man kan forlange er at man legger igjen skikker og vaner i hjemlandet man faktisk flykter fra!

Nei, nei! Da blir det assimilering. Det er rasistisk. Vesten skal ha integrering :D

Æresdrap, islam, pedofil Profet, spøkelses klær, klaner/stammer, og ingen likestilling skal medfølges.

Den 25 år gamle kvinnen mistet ektemannen sin da hennes onkel deltok i drapet. Foreldrene hennes er også tiltalt for overlagt drap.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Enken-etter-trippeldrapet-Jeg-skjonner-ikke-hva-jeg-gjor-her-Jeg-er-bare-en-jente-som-giftet-meg-med-gutten-jeg-ville-ha-8145398.html

Lenke til kommentar

Likevel så fører så få til så stor redsel i feks. Bergen hvor en ung AUF-jente var redd for å gå hjem om kvelden. Snakk om å få smake sin egen medisin.

I tillegg må du ikke glemme de økonomiske kriminelle som blant annet låner hverandres barn for å få mer trygd hos Nav. Alle kebab-sjappene som systematisk sykemelder og perimiterer for å dra økonomiske fordeler ut av velferdsnorge.

Ikke tro at alle går på NAV. De har også folk innenfor helsevesenet. Det finnes spesielt mange muslimske leger som gir uføretrygd til våre nye landsmenn. Det er kun leger som kan gi uføretrygd. Er du muslim og kjenner legen i din moske. Ja da blir alt mye enklere hos NAV.

Muslimer jobber hos

NAV

Helsevesenet

Norsk politikk

Stortinget

De har veldig mye makt i samfunnet.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Ikke tro at alle går på NAV. De har også folk innenfor helsevesenet. Det finnes spesielt mange muslimske leger som gir uføretrygd til våre nye landsmenn. Det er kun leger som kan gi uføretrygd. Er du muslim og kjenner legen i din moske. Ja da blir alt mye enklere hos NAV.

Muslimer jobber hos

NAV

Helsevesenet

Norsk politikk

Stortinget

Og dette kan du såklart bevise?

Mye prat men lite fakta.

Lenke til kommentar

Muslimer jobber hos

NAV

Helsevesenet

Norsk politikk

Stortinget

Og dette kan du såklart bevise?

Mye prat men lite fakta.

Ta deg en tur innom NAV på furuset i Oslo.

Lenke til kommentar

Hvem er "de"? Tror du alle muslimer i norge har en felles agenda?

Flott at vi har innvandrere i viktige jobber, det er bare positivt og slår bena under mye av grumset i denne tråden.

Klart man har fordeler av å være kompis med fastlegen sin, det gjelder uansett rase eller religion.

Lenke til kommentar

Ta deg en tur innom NAV på furuset i Oslo.

Og det vill bevise hva? At det er mange innvandrere på NAV? Det er jeg helt klar over, det er jo egentlig ganske logisk da det er der det nye "livet" deres starter. Det er vell ingen hemmelighet. Kjører forbi vårt lokale NAV kontor hverdag så jeg er fult klar over hvordan det kan "se" ut. 

Men det du snakker om er jo noe helt annet. Du beskylder jo leger for å drive ulovlig, eller muslimske leger... 

Lenke til kommentar

Forresten til alle R... jeg mener muslimhatere der ute, er dere klar over at det var en innvandrer som sørget for at vi drillet olje her i Norge? Så vi hadde ikke kommet langt uten dem.. 

Har inntrykk av at venstrevridde er de som hater mest.  Er man Kristenfolk, Frp'er eller i det hele tatt menings-motstander, er det som

det lyser hat mot dem lang vei.

Lenke til kommentar

Forresten til alle R... jeg mener muslimhatere der ute, er dere klar over at det var en innvandrer som sørget for at vi drillet olje her i Norge? Så vi hadde ikke kommet langt uten dem.. 

Bare fordi folk er anti muslimer. Så betyr automatisk at vi hater dem. Det er liksom deres logikk.

Å være imot muslimer betyr ikke at folk hater muslimer. Å kritisere muslimer. Det tåler muslimer aldri.

Muslimer fra Syria er veldig flinke til å sloss mot hverandre. Alt av den negativeteten har dere oppnådd selv.

Muslimer kommer til Europa og krever at Europere skal tilbe dem som guder. Bare se på denne videoen da vel.

Takket være teknologi. Får vi endelig se muslimenes sanne ansikt.

Muslimer ødelegger alt i Europa. Også krever dere respekt.

https://www.youtube.com/watch?v=kXurSjsE9tw

Muslimer får hjelp fra røde kors, men nekter å ta imot hjelpen. Fordi pakken har et kors.

https://www.youtube.com/watch?v=1EYlwyoP4vc

Hvite mennesker gir dere hjelp, men dere vil ikke ha hjelpen. Negativ mot muslimer har dere selv å takke for.

Bare naive idioter som kun leser aviser hos aftenposten, vg, nrk og tv2 er sympatiske. Vi andre oppdaterte mennesker får uredigerte videoer og nyheter fra andre steder.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Bare fordi folk er anti muslimer. Så det betyr det automatisk at vi hater dem. Det er liksom deres logikk.

Å være imot muslimer betyr ikke at folk hater muslimer. Å kritisere muslimer. Det tåler muslimer aldri.

Muslimer fra Syria er veldig flinke til å sloss mot hverandre. Alt av den negativeteten har dere oppnådd selv.

Muslimer kommer til Europa og krever at Europere skal tilbe dem som guder. Bare se på denne videoen da vel.

Takket være teknologi. Får vi endelig se muslimenes sanne ansikt.

Vanskelig å skille mellom hat og det å ikke like. For meg virker det ofte som hat.

Det jeg ser er en gjeng med desperate mennesker som har vokst opp med at en løser ting med krig. De møter motstand hver dag, jeg finner det ikke rart at de reagerer i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

Vanskelig å skille mellom hat og det å ikke like. For meg virker det ofte som hat.

Det jeg ser er en gjeng med desperate mennesker som har vokst opp med at en løser ting med krig. De møter motstand hver dag, jeg finner det ikke rart at de reagerer i det hele tatt. 

Motstand hver dag? Mot hva da? Europerne kriger ikke mot muslimer. Muslimer kommer til Europa og starter krig. Synes du det er rimelig at denne bilen skal bli ødelagt synes du?

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Motstand hver dag? Mot hva da? Europerne kriger ikke mot muslimer. Muslimer kommer til Europa og starter krig. Synes du det er rimelig at denne bilen skal bli ødelagt synes du?

Ja de møter motstand i at vi ikke tar dem i mot, derfor lager de opprør. Og nei jeg sier ikke at det er rimelig, men jeg sier at det er forståelig at det skjer. Det er dette de er vokst opp med, og de er nå desperate og gjør det eneste de "vet" kan fungere.

Og dette er uansett bare snakk om ett få tall mennesker, de ALLER fleste er helt rolige.

Lenke til kommentar

Ja de møter motstand i at vi ikke tar dem i mot, derfor lager de opprør. Og nei jeg sier ikke at det er rimelig, men jeg sier at det er forståelig at det skjer. Det er dette de er vokst opp med, og de er nå desperate og gjør det eneste de "vet" kan fungere.

Og dette er uansett bare snakk om ett få tall mennesker, de ALLER fleste er helt rolige.

De møter ikke motstand. De blir tatt imot og får masse hjelp. De er utakknemlige jævler.

Hadde de møtt motstand ville ikke de vært i Europa og klaget. De ville blitt sendt tilbake til midtøsten og afrika.

De nekter å spise mat fordi det er ikke HALAL. Faen for noen utakknemlige jævler.

https://www.youtube.com/watch?v=1EYlwyoP4vc

Lenke til kommentar

Hvis man kommer hit på nåde er utvisning en helt kurant "straff". Det minste man kan forlange er at man legger igjen skikker og vaner i hjemlandet man faktisk flykter fra!

Problemet er altså at jeg slett ikke er sikker på om det er en straff. Vi hadde eksempler på det for noen år siden, da var det en øst-europeisk tyvebande som ble utvist fra flere land, inklusive Norge. De gikk inn på elektromarkeder som Elkjøp og bar ut dyre TV'er og annet. Når de ble tatt var det bare et avbrekk for dem, de var snart tilbake igjen i et annet land. Og noen av dem flere ganger i samme land, siden det ikke lenger er grensekontroller i Schengen.

Utvisning er bare en straff hvis man har noe å tape på det. Fengsel derimot fjerner de kriminelle fra gaten, og beskytter fremtidige ofre.

Lenke til kommentar

Da var Per sandberg og lysebakken ening om hjelpe disse flyktningen.

det er uenig om hvor lurt det at de blir stiende i kø her i landet før de får et sted å bo

det en del pussigheter i debatten 

sansberg vil først og fremst hjelpe i nærområdene

lysebakken vil ha flere hit til landet , og påstår samtidig at kapasiteten i nærområdene er sprenget

mens FN bare ber om mere penger til nærområdene 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...