Salvesen. Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Sangen bryr jeg meg fint lite om, jeg reagerte på intervjuet med artisten etter fremføringen. Det er regelrett fordummende å stå der og påstå at man kunne løst store deler av flyktningproblemene ved å gi et smil til en som "er annerledes" (ordene som ble brukt) eller invitere på en kopp kaffe. Enkle sjeler (og de er det mange av) forledes til å tro at det er det dette handler om. Men det har vell ingenting med debatten å gjøre at denne artisten tenker slik? Sandberg reagerte jo på sangen som om hun sang til/om han og kun det. Noe hun kanskje gjorde med sin personlige mening, men det må han tåle med de uttalelsene han driver på med. Han legger opp til slik selv. Men men, jeg koste meg med "talen" til Lysbakken jeg, virker som om han har hatt en oppklarende tur til Hellas. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Sangen bryr jeg meg fint lite om, jeg reagerte på intervjuet med artisten etter fremføringen. Det er regelrett fordummende å stå der og påstå at man kunne løst store deler av flyktningproblemene ved å gi et smil til en som "er annerledes" (ordene som ble brukt) eller invitere på en kopp kaffe. Enkle sjeler (og de er det mange av) forledes til å tro at det er det dette handler om. Men det har vell ingenting med debatten å gjøre at denne artisten tenker slik? Sandberg reagerte jo på sangen som om hun sang til/om han og kun det. Noe hun kanskje gjorde med sin personlige mening, men det må han tåle med de uttalelsene han driver på med. Han legger opp til slik selv. Men men, jeg koste meg med "talen" til Lysbakken jeg, virker som om han har hatt en oppklarende tur til Hellas. Det er rart Dagbladet forsøkte seg på det, jeg trodde de skulle være upartiske og rettferdige, men det må selvfølgelig vike for viktigere prinsipper som å skape blest og tjene penger. "The road to hell is paved with good intentions" Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Det er rart Dagbladet forsøkte seg på det, jeg trodde de skulle være upartiske og rettferdige, men det må selvfølgelig vike for viktigere prinsipper som å skape blest og tjene penger. "The road to hell is paved with good intentions" Så du mener Dagbladet leide inn artisten for å synge akkurat den sangen? Det er i såtilefelle det samme som å kalle de løgnere da de sier det motsatte. Altså at de ikke styrte det overhode. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Av alle artister og sanger som kunne bli spilt, så tror jeg ikke det er tilfeldig at det var akkurat den. Men du har rett i at Dagbladet kan ha vært uvitende om opplegget. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Av alle artister og sanger som kunne bli spilt, så tror jeg ikke det er tilfeldig at det var akkurat den. Men du har rett i at Dagbladet kan ha vært uvitende om opplegget. Neida, så naiv er jeg jo ikke. Det lå nok en tanke bak det om å få blest rundt saken, og det sikret jo Sandberg som til de grader! Synes dog reaksjonen hans var relativt ekstrem, men det er jo ikke akkurat uvanlig fra den kanten Han kom nok godt ut av det hele egentlig, sannsynligvis ville han ha sikret seg overskrifter på landets aviser uavhengig om han ble med eller ikke i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Asylanter bør begrenses til ett minimum da de koster samfunnet store summer. Siden de krysser halve Europa for å komme hit er det utelukkende pga. økonomien (neppe klimaet). De kan hjelpes der de er eller i andre muslimske land da kulturen her i landet åpenbart ikke passer deres sinn. Selv etter flere generasjoner har enkelte problemer med å takle vesten, merkelig nok. Tanken om at flere betaler skatt når de kommer i arbeid er fjern da de fleste går på trygd i årevis og i generasjoner. Kriminalstatistikken og Malmø bekrefter problemene man står ovenfor. Land og landegrenser er der av en grunn - jeg er ikke villig til å kaste vårt velferdssamfunn på bålet får å hjelpe flyktninger som åpenbart selv er skyld i deres egen skjebne. Det blir litt som om grekerne skal ha en voldsom velferd men ikke betale skatt - det går ikke bra i lengden. Synkende oljepris, boligmangel/prisnivå, dårlig transport og helse samt stigende arbeidsledighet gjør det lite smart å ta inn nye. Best å verne om egne interesser før toget har gått og planene litt mer klargjorte. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Asylanter bør begrenses til ett minimum da de koster samfunnet store summer. Siden de krysser halve Europa for å komme hit er det utelukkende pga. økonomien (neppe klimaet). De kan hjelpes der de er eller i andre muslimske land da kulturen her i landet åpenbart ikke passer deres sinn. Selv etter flere generasjoner har enkelte problemer med å takle vesten, merkelig nok. Tanken om at flere betaler skatt når de kommer i arbeid er fjern da de fleste går på trygd i årevis og i generasjoner. Kriminalstatistikken og Malmø bekrefter problemene man står ovenfor. Land og landegrenser er der av en grunn - jeg er ikke villig til å kaste vårt velferdssamfunn på bålet får å hjelpe flyktninger som åpenbart selv er skyld i deres egen skjebne. Det blir litt som om grekerne skal ha en voldsom velferd men ikke betale skatt - det går ikke bra i lengden. Synkende oljepris, boligmangel/prisnivå, dårlig transport og helse samt stigende arbeidsledighet gjør det lite smart å ta inn nye. Best å verne om egne interesser før toget har gått og planene litt mer klargjorte. Igjen, det er ikke for oss at vi gjør dette men for dem. At flyktningene "åpenbart selv er skyld i deres egne skjebne" er noe av det merkeligste jeg har hørt. Jødene kunne blame seg selv under 2 verdenskrig altså. Det Islamske kalifat og krigen som utspiller seg i Syria har selvfølgelig ingenting med flyktningestrømmen å gjøre i din bok Lese seg opp, tenke, for så å skrive må være rådet ifra meg til deg. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Asylanter bør begrenses til ett minimum da de koster samfunnet store summer. Siden de krysser halve Europa for å komme hit er det utelukkende pga. økonomien (neppe klimaet). De kan hjelpes der de er eller i andre muslimske land da kulturen her i landet åpenbart ikke passer deres sinn. Selv etter flere generasjoner har enkelte problemer med å takle vesten, merkelig nok. De krysser halve europa fordi de har ikke noe valg, de kan ikke alle bli i Hellas, feks. Det går ikke og det ser du også. Så nei de kommer ikke her for velferden(klart noen gjør det, men ikke brorparten). Det er mange som sier at de kan hjelpes i nærområdet, men det er aldri noen som sier hvordan. Og skal de muslimske landene bare ta inn alle? Er det virkelig noen som tror at det er mulig? Nei, jeg er all for å finne den beste løsningen, men da må den begrunnes. De er åpenbart trygge her, så det trengs ingen forklaring. Men hvordan de skal være trygge i nærområdene trengs ganske mye forklaring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Nå VIL jo mange til Norge - ett land de ikke deler interesser med. De HATER den vestlige levestilen og vil ikke innordne seg. De burde være glad for å slippe krigen med istedet er de misfornøyde med pengene, bilene og leilighetene de FÅR fra Nav. Jeg synes dette er ganske kvalmt. Hadde dermed svenskene måttet flykte ville saken stilt seg helt annerledes. De passer inn i vårt samfunn og våre verdier og vårt levesett. Endret 31. august 2015 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Tanken om at flere betaler skatt når de kommer i arbeid er fjern da de fleste går på trygd i årevis og i generasjoner. Kriminalstatistikken og Malmø bekrefter problemene man står ovenfor. Fortell! Kilder er en god ting hvis man vil backe opp påstander av denne typen. Geir 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Ta deg en tur til Malmø. Se på nyheter. Se rundt deg. Prat med folk. 100% av overfallsvoldtektene i Oslo er begått av ikke-vestlige, sa politisjefen på nyhetene her om dagen. Videre er jo kriminaliteten alment kjent. Jeg vil ikke ha det slik. Forøvrig hadde mine syriske naboer foreldrene sine på besøk/ferie noen måneder i sommer. De reiste hjem igjen og kniste godt da jeg trodde det var for farlig og svarte at det finnes trygge områder i Syria også Lenke til kommentar
Visum Skrevet 31. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Ta deg en tur til Malmø. Se på nyheter. Se rundt deg. Prat med folk. 100% av overfallsvoldtektene i Oslo er begått av ikke-vestlige, sa politisjefen på nyhetene her om dagen. Videre er jo kriminaliteten alment kjent. Jeg vil ikke ha det slik. Forøvrig hadde mine syriske naboer foreldrene sine på besøk/ferie noen måneder i sommer. De reiste hjem igjen og kniste godt da jeg trodde det var for farlig og svarte at det finnes trygge områder i Syria også KILDER! 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Nå VIL jo mange til Norge - ett land de ikke deler interesser med. De HATER den vestlige levestilen og vil ikke innordne seg. De burde være glad for å slippe krigen med istedet er de misfornøyde med pengene, bilene og leilighetene de FÅR fra Nav. Jeg synes dette er ganske kvalmt. Hadde dermed svenskene måttet flykte ville saken stilt seg helt annerledes. De passer inn i vårt samfunn og våre verdier og vårt levesett. Du skulle hørt Lysbakken i dag, han var nettopp i Hellas og har snakket med de involverte. Det var ingen der som nevnte verken NAV eller Norge... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Opplysningene er gradert strengt hemmelig - men kanskje du får svar om du googler Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Ta deg en tur til Malmø. Se på nyheter. Se rundt deg. Prat med folk. 100% av overfallsvoldtektene i Oslo er begått av ikke-vestlige, sa politisjefen på nyhetene her om dagen. Videre er jo kriminaliteten alment kjent. Jeg vil ikke ha det slik. Forøvrig hadde mine syriske naboer foreldrene sine på besøk/ferie noen måneder i sommer. De reiste hjem igjen og kniste godt da jeg trodde det var for farlig og svarte at det finnes trygge områder i Syria også KILDER! Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn. Politimester Hanne Kristin Rohde sier til NRK at gjerningsmennene enten er traumatiserte eller psykisk skadet, eller at de kommer fra et land der vold mot kvinner er vanlig. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html Man skal være temmelig tett hvis man ikke forstår at å vokse opp i verdens beste land har positive følger for oppveksten. Med gratis utdanning, helsevesen, tannlege, utallige kulturtilbud, stipend for å ikke nevne ingen krig på Norsk jord siden 1945 - så kommer vi ganske heldig ut. Hvis du tror det er like greit å vokse opp fattig og kjempe for overlevelse i en krigssone og at det ikke gjør noe med deg, så tar du feil. Endret 31. august 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Nå VIL jo mange til Norge - ett land de ikke deler interesser med. De HATER den vestlige levestilen og vil ikke innordne seg. De burde være glad for å slippe krigen med istedet er de misfornøyde med pengene, bilene og leilighetene de FÅR fra Nav. Jeg synes dette er ganske kvalmt. Hadde dermed svenskene måttet flykte ville saken stilt seg helt annerledes. De passer inn i vårt samfunn og våre verdier og vårt levesett. Du skulle hørt Lysbakken i dag, han var nettopp i Hellas og har snakket med de involverte. Det var ingen der som nevnte verken NAV eller Norge... Det var godt å høre - kanskje NRK har klipt det bort? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 (endret) KILDER!Beklager at jeg blander meg inn, men leser du ikke aviser? Hva som skjer i Sverige burde være allmennkunnskap for enhver nordmann som har fylt 15 år. Det står omtrent daglig om disse tingene. Sverige er det landet i Europa med desidert flest anmeldte voldtekter, det er og har vært på verdenstoppen i flere år. I Juli i år så skrev avisene om fire bomber som gikk av i Malmø, da skrev de samtidig at det hadde vært 30 eksplosjoner bare i Malmø bare siden nyttår. Altså i snitt over én bombe går av hver eneste uke der. I 2014 var det 67 registrerte skyteepisoder i Malmø bare på årets første 8 måneder. For et par uker siden skrev Jyllands-Posten på lederplass at en borgerkrig av typen vi ser i Syria er sannsynlig i Sverige om ikke så alt for lenge. Dette ble blant annet begrunnet i at Sverige har blitt ekstremt polarisert. Ytterste høyre mot ytterste venstre. Endret 31. august 2015 av coffeee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Ta deg en tur til Malmø. Se på nyheter. Se rundt deg. Prat med folk. 100% av overfallsvoldtektene i Oslo er begått av ikke-vestlige, sa politisjefen på nyhetene her om dagen. Videre er jo kriminaliteten alment kjent. Jeg vil ikke ha det slik. Forøvrig hadde mine syriske naboer foreldrene sine på besøk/ferie noen måneder i sommer. De reiste hjem igjen og kniste godt da jeg trodde det var for farlig og svarte at det finnes trygge områder i Syria også KILDER! Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn. Politimester Hanne Kristin Rohde sier til NRK at gjerningsmennene enten er traumatiserte eller psykisk skadet, eller at de kommer fra et land der vold mot kvinner er vanlig. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-Oslo-5569378.html Man skal være temmelig tett hvis man ikke forstår at å vokse opp i verdens beste land har positive følger for oppveksten. Med gratis utdanning, helsevesen, tannlege, utallige kulturtilbud, stipend for å ikke nevne ingen krig på Norsk jord siden 1945 - så kommer vi ganske heldig ut. Hvis du tror det er like greit å vokse opp fattig og kjempe for overlevelse i en krigssone og at det ikke gjør noe med deg, så tar du feil. Trist lesning og ut av dette forstår jeg at vi ikke kan ha en gjeng gærninger gående rundt i vårt samfunn og nærmiljø da de må inn på lukket anstalt. Stakkars svensker i Malmø, de blir jo sterkt traumatisert de også. Dette kommer det ikke noe godt ut av og jeg vil ikke importere dette frivillig til Norge. Men vi kan hjelpe dem i ett land som passer dem bedre, hvor voldtekter, dop og kriminalitet er mer akseptert. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Slik det er nå så er systemet for enkelt å utnytte, det er ikke mulig å ha kontroll. Grensene er vidåpne og moderne kommunikasjonsmidler og transportmåter har gjort verden skremmende liten. Utenrikspolitikk er blitt innenrikspolitikk, og omvendt. I Sverige tror jeg det bare er et spørsmål om tid før radikale nasjonalister organiserer seg og kjemper tilbake mot innvandring. Det blir en tragedie med ekstremister på hver sin side mens de lovlydige svenskene/innvandrerne havner i kryssilden.Se her, svenske ambulansemannskaper krever militær-utstyr for å bevege seg inn i muslimske områder. Vi kan lære veldig mye om mislykket innvandringspolitikk fra vårt naboland.https://themuslimissue.wordpress.com/2015/03/16/swedish-ambulance-union-demands-military-gear-for-muslim-no-go-zones/ Endret 31. august 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. august 2015 Rapporter Del Skrevet 31. august 2015 Nå VIL jo mange til Norge - ett land de ikke deler interesser med. De HATER den vestlige levestilen og vil ikke innordne seg. De burde være glad for å slippe krigen med istedet er de misfornøyde med pengene, bilene og leilighetene de FÅR fra Nav. Jeg synes dette er ganske kvalmt. Hadde dermed svenskene måttet flykte ville saken stilt seg helt annerledes. De passer inn i vårt samfunn og våre verdier og vårt levesett. Du skulle hørt Lysbakken i dag, han var nettopp i Hellas og har snakket med de involverte. Det var ingen der som nevnte verken NAV eller Norge... Det var godt å høre - kanskje NRK har klipt det bort? Det var dagbladet og han sa det faktisk uopfordret.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå