Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke helt tak i hva du er ute etter  :hm:

At alle pengene som brukes må da havne et sted

 

og da blir det noen som tjener penger på all denne nødhjelpen

 

f.eks hvor mye "nødhjelp"  brukes på lønne personellet på båten "siem pilot"  ?

Samtidig så sier moralen at man ikke skal tjene penger på andre sin nød

Lenke til kommentar

 

f.eks hvor mye "nødhjelp"  brukes på lønne personellet på båten "siem pilot"  ?

Samtidig så sier moralen at man ikke skal tjene penger på andre sin nød

 

 

Det er vel ikke noe umoralsk å få vanlig lønn? Spørs om du ikke tolker det litt vel "strengt" nå  :omg:

Lenke til kommentar

 

 

f.eks hvor mye "nødhjelp"  brukes på lønne personellet på båten "siem pilot"  ?

Samtidig så sier moralen at man ikke skal tjene penger på andre sin nød

 

 

Det er vel ikke noe umoralsk å få vanlig lønn? Spørs om du ikke tolker det litt vel "strengt" nå  :omg:

 

hvis de får vanlig lønn .

hva med alt annet nødhjelp ?

 

man får veldig lett inntrykk  at mange vil hjelpe , men ikke uten kompensasjon .

Da er det bare noen få som gjør det helt frivillig

Lenke til kommentar

 

 

 

f.eks hvor mye "nødhjelp"  brukes på lønne personellet på båten "siem pilot"  ?

Samtidig så sier moralen at man ikke skal tjene penger på andre sin nød

 

 

Det er vel ikke noe umoralsk å få vanlig lønn? Spørs om du ikke tolker det litt vel "strengt" nå  :omg:

 

hvis de får vanlig lønn .

hva med alt annet nødhjelp ?

 

man får veldig lett inntrykk  at mange vil hjelpe , men ikke uten kompensasjon .

Da er det bare noen få som gjør det helt frivillig

 

 

Det er en del kjeltringer blant såkalte hjelpeorganisasjoner etc. som dytter mesteparten av penger i egen lomme forkledd som "administrasjonskostnader" etc. Men det er ikke noe nytt nå, men har blitt advart mot i lang tid.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

f.eks hvor mye "nødhjelp"  brukes på lønne personellet på båten "siem pilot"  ?

Samtidig så sier moralen at man ikke skal tjene penger på andre sin nød

 

 

Det er vel ikke noe umoralsk å få vanlig lønn? Spørs om du ikke tolker det litt vel "strengt" nå  :omg:

 

hvis de får vanlig lønn .

hva med alt annet nødhjelp ?

 

man får veldig lett inntrykk  at mange vil hjelpe , men ikke uten kompensasjon .

Da er det bare noen få som gjør det helt frivillig

 

 

Det er en del kjeltringer blant såkalte hjelpeorganisasjoner etc. som dytter mesteparten av penger i egen lomme forkledd som "administrasjonskostnader" etc. Men det er ikke noe nytt nå, men har blitt advart mot i lang tid.

 

joda, mne hva med alle som faktisk tjener penger på det ?

Lenke til kommentar

 

Det beste og mest passende ordtaket jeg har hørt er: "sosialisme fungerer bra helt til du går tom for andre folk sine penger" ^^

 

Thatcher (lett omskrevet). Hun sa riktignok ikke at "sosialisme fungerer bra", hun sa at "De går alltid tom for andre menneskers penger". Og ja, det er godt sagt, men du skal være rimelig sikker på at det ikke er noen ting i verden som andre er med å betale for som holder hjulene i gang i ditt eget liv, før du krever at andre skal leve deretter.

 

Geir :)

 

Merkelig utsagn fra jernkvinnen. Man må jo da se hvor pengene faktisk kommer fra.

 

La oss bruke Norge som et eksempel:

 

- 35 prosent av befolkningen er sysselsatt i offentlig forvaltning

- I tillegg eier Staten omtrent den samme andelen av det private næringsliv

- Vi har også statlige fond som finansierer i mange små bedrifter som er tilknyttet universiteter og slikt

- Så har vi alle bedriftene i distrikter og som er erklært som viktige for det norske samfunnet som er sterkt subsidierte (som Aker Kværner for eksempel). Disse er ikke statseide, men er totalt avhengige av staten

 

Det gir da over 60 prosent av befolkningen får sin lønn direkte fra Staten. Hvis vi legger til bedrifter Staten subsidierer slik at de kan overleve og bedrifter som Staten har etablert (altså uten deres støtte ville ikke bedriften ha eksistert), så er andelen langt høyere.

Da kan vi da spørre, hvem sine penger er det egentlig? Er Thatchers utsagn gyldig? 

Endret av Bjørn-Ove
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange hankjønn????

Hvorfor vil de ikke forsvare nasjonen sin mot ISIS???

 

Hvis den norske nasjonen blir invadert av Russland. Skal alle norske menn flykte til utlandet?

Eller skal vi forsvare nasjonen vår?

https://www.youtube.com/watch?v=zwq_sW99jng&feature=youtu.be

Hvordan kan vi ha sjanse mot verdens største land? 143 millioner mennesker mot 5 millioner? Tror det bare er til å overgi seg med engang om de invaderer oss. 

Lenke til kommentar

 

 

joda, mne hva med alle som faktisk tjener penger på det ?

 

 

Du mener de kyniske? Tau dem ut midt på byens torg og la dem få 30 piskeslag.

 

 

jeg tipper at vi to ikke er helt enige i hvem som er kyniske for det virker som at uten penger så stopper all hjelp opp

 

man har noen som gjør det frivillig ( jeg lur da på hva de lever av )

så har man noen som er helt klart kyniske ( det trenger man ikke å si så mye om)

og så har man de som skal ha "lønn"  for "arbeidet"  ( for meg er det i en ekkel gråsone)

Lenke til kommentar

Hvordan kan vi ha sjanse mot verdens største land? 143 millioner mennesker mot 5 millioner? Tror det bare er til å overgi seg med engang om de invaderer oss. 

 

 

Man sloss til man blir utryddet!

 

Et eksempel var Carthage som sloss uansett mot Romerriket. Selv om Carthage viste at de kom til å tape.

Finnes det modige mennesker i dagens samfunn? Eller er alle sammen pyser?

Har likestillingen utryddet alle modige hankjønn i Norge? Finnes det bare pyser nå?

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan vi ha sjanse mot verdens største land? 143 millioner mennesker mot 5 millioner? Tror det bare er til å overgi seg med engang om de invaderer oss. 

 

 

Man sloss til man blir utryddet!

 

Et eksempel var Carthage som sloss uansett mot Romerriket. Selv om Carthage viste at de kom til å tape.

Finnes det modige mennesker i dagens samfunn? Eller er alle sammen pyser?

Har likestillingen utryddet alle modige hankjønn i Norge? Finnes det bare pyser nå?

 

Vel, med alle atombombene som Russland har på lager så tror jeg vi blir utryddet innen noen minutter.

Lenke til kommentar

 

Synd de er så dårlige på gjemsel og gjemmer seg på nærmeste NAV-kontor.

Skriver du slike ting for å få muligheten til å klage over at folk kaller deg rasist, eller tror du faktisk at de fleste syrere/arabere/muslimer/hva du nå enn tenker på "henger på NAV".

 

 

Ja huff så fæl jeg er. Han fikk bare et tåpelig svar på et tåpelig utsagn.

 

Men det er vel rasisme å si at innvandrere går på NAV også nå. Det forrige jeg så var at det var rasistisk at det ikke fantes plaster i mørk farge i sverige.... Hipp hurra for rasisme og alle som bruker det begrepet konstant.

 

Så ja, kall meg gjerne rasist, begrepet har ingen mening for meg.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja huff så fæl jeg er. Han fikk bare et tåpelig svar på et tåpelig utsagn.

 

Men det er vel rasisme å si at innvandrere går på NAV også nå. Det forrige jeg så var at det var rasistisk at det ikke fantes plaster i mørk farge i sverige.... Hipp hurra for rasisme og alle som bruker det begrepet konstant.

 

Jeg er helt enig, du fremstår som en rasist. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...