Tåkefyrste Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Norge er ikke det landet i Europa som tar imot mest asylsøkere per innbygger. FAKTA Eurostat samler statistikk på hvor mange som har søkt beskyttelse (asyl) i Europa så langt i 2015 (fram til juli). Tyskland: 171 785 asylsøknader i år Sverige: 66 785 asylsøknader i år Ungarn: 28 985 asylsøknader i år Norge: 4 620 asylsøknader i år. Norge er på 13. plass over de landene som tar imot mest. Men vi er jo så få i Norge, så hva med per innbygger? Der ligger vi fortsatt langt bak Sverige. Sverige tar imot 0,007 flyktninger per innbygger. Norge tar imot 0,0009 flyktninger per innbygger. Kilde: http://www.dagbladet.no/2015/08/28/nyheter/valg15/politikk/utenriks/40768244/ Akkurat som det er en konkurranse å ta inn flest per innbygger. Best i klassen burde vel være den med mest fornuft, altså den som tar inn færrest. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Norge er ikke det landet i Europa som tar imot mest asylsøkere per innbygger. FAKTA Eurostat samler statistikk på hvor mange som har søkt beskyttelse (asyl) i Europa så langt i 2015 (fram til juli). Tyskland: 171 785 asylsøknader i år Sverige: 66 785 asylsøknader i år Ungarn: 28 985 asylsøknader i år Norge: 4 620 asylsøknader i år. Norge er på 13. plass over de landene som tar imot mest. Men vi er jo så få i Norge, så hva med per innbygger? Der ligger vi fortsatt langt bak Sverige. Sverige tar imot 0,007 flyktninger per innbygger. Norge tar imot 0,0009 flyktninger per innbygger. Kilde: http://www.dagbladet.no/2015/08/28/nyheter/valg15/politikk/utenriks/40768244/ Akkurat som det er en konkurranse å ta inn flest per innbygger. Best i klassen burde vel være den med mest fornuft, altså den som tar inn færrest. Ja om målet er kun å mele sin egen kake ja, men det er det jo ikke 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Norge er ikke det landet i Europa som tar imot mest asylsøkere per innbygger. FAKTA Eurostat samler statistikk på hvor mange som har søkt beskyttelse (asyl) i Europa så langt i 2015 (fram til juli). Tyskland: 171 785 asylsøknader i år Sverige: 66 785 asylsøknader i år Ungarn: 28 985 asylsøknader i år Norge: 4 620 asylsøknader i år. Norge er på 13. plass over de landene som tar imot mest. Men vi er jo så få i Norge, så hva med per innbygger? Der ligger vi fortsatt langt bak Sverige. Sverige tar imot 0,007 flyktninger per innbygger. Norge tar imot 0,0009 flyktninger per innbygger. Kilde: http://www.dagbladet.no/2015/08/28/nyheter/valg15/politikk/utenriks/40768244/ Akkurat som det er en konkurranse å ta inn flest per innbygger. Best i klassen burde vel være den med mest fornuft, altså den som tar inn færrest. Skulle likt å sett deg si dette fjes til fjes med en syrisk alenemor med to livredde barn på slep. På hvilken måte er det fornuftig å ta inn færrest mulig mennesker som befinner seg i en ekstremt nødsituasjon? Er det slik din verden fungerer? Ville du latt være å lukke opp døra hvis noen som trengte hjelp banket på, fordi du er redd for å komme i økonomisk ubalanse? Det er faen i meg hele problemet med dette samfunnet. At vi setter en pris på et menneskeliv. At det finnes mennesker som lever i den tro at en norsk gamling er mer verdt enn en syrisk flyktning. Endret 28. august 2015 av Psykake Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hva har det med saken å gjøre? Følelsespolitikk er jeg immun mot. Det finnes nok elendighet i verden. Det er jo helt hinsides all fornuft å risikere vår egen fremtid for å redde noe få som ikke fikk sitt eget land til å fungere, og etterhvert vil ønske samme vanstyre (religion) i sitt nye land. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Norge er ikke det landet i Europa som tar imot mest asylsøkere per innbygger. FAKTA Eurostat samler statistikk på hvor mange som har søkt beskyttelse (asyl) i Europa så langt i 2015 (fram til juli). Tyskland: 171 785 asylsøknader i år Sverige: 66 785 asylsøknader i år Ungarn: 28 985 asylsøknader i år Norge: 4 620 asylsøknader i år. Norge er på 13. plass over de landene som tar imot mest. Men vi er jo så få i Norge, så hva med per innbygger? Der ligger vi fortsatt langt bak Sverige. Sverige tar imot 0,007 flyktninger per innbygger. Norge tar imot 0,0009 flyktninger per innbygger. Kilde: http://www.dagbladet.no/2015/08/28/nyheter/valg15/politikk/utenriks/40768244/ Akkurat som det er en konkurranse å ta inn flest per innbygger. Best i klassen burde vel være den med mest fornuft, altså den som tar inn færrest. Ja om målet er kun å mele sin egen kake ja, men det er det jo ikke mel så mange kaker du vil, men ikke våg å plag alle andre med på galskapen. regner med du gir bort store deler av inntekten din siden du mener VI ikke gjør nok? 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hva har det med saken å gjøre? Følelsespolitikk er jeg immun mot. Det finnes nok elendighet i verden. Det er jo helt hinsides all fornuft å risikere vår egen fremtid for å redde noe få som ikke fikk sitt eget land til å fungere, og etterhvert vil ønske samme vanstyre (religion) i sitt nye land. Det har alt med saken å gjøre. Det handler om mennesker, akkurat som deg ogmeg. Ja, tviler ikke på at du er immun. Å gå rundt som en følelesløs pudding gjør gjerne noe med en. "Vår" egen fremtid. Minner meg litt om en som snakket om et rike i tredje grad. - De syriske flyktningene er på flukt fra IS og en gal president. De har liten eller ingen mulighet til å påvirke situasjonen i Syria, bortsett fra å gå inn i glemselen som enda et dødsoffer. Hvordan kan du konkludere med at alle de syriske flyktningene kommer til å ønske "samme vanstyre"? Ja. Det vil komme mennesker som har dårlige hensikter. Å tro at alle som kommer har rent mel i posen er en virkelighetsfjern tankegang. Skal det stoppe oss i å hjelpe de som trenger det? Helt klart nei. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Norge er ikke det landet i Europa som tar imot mest asylsøkere per innbygger. FAKTA Eurostat samler statistikk på hvor mange som har søkt beskyttelse (asyl) i Europa så langt i 2015 (fram til juli). Tyskland: 171 785 asylsøknader i år Sverige: 66 785 asylsøknader i år Ungarn: 28 985 asylsøknader i år Norge: 4 620 asylsøknader i år. Norge er på 13. plass over de landene som tar imot mest. Men vi er jo så få i Norge, så hva med per innbygger? Der ligger vi fortsatt langt bak Sverige. Sverige tar imot 0,007 flyktninger per innbygger. Norge tar imot 0,0009 flyktninger per innbygger. Kilde: http://www.dagbladet.no/2015/08/28/nyheter/valg15/politikk/utenriks/40768244/ Akkurat som det er en konkurranse å ta inn flest per innbygger. Best i klassen burde vel være den med mest fornuft, altså den som tar inn færrest. Ja om målet er kun å mele sin egen kake ja, men det er det jo ikke mel så mange kaker du vil, men ikke våg å plag alle andre med på galskapen. regner med du gir bort store deler av inntekten din siden du mener VI ikke gjør nok? Alle betaler skatt. Disse pengene går Staten. Som igjen kan bruke disse midlene for å hjelpe flyktninger. Hva er du egentlig redd for å miste? NAV støtten? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hva har det med saken å gjøre? Følelsespolitikk er jeg immun mot. Det finnes nok elendighet i verden. Det er jo helt hinsides all fornuft å risikere vår egen fremtid for å redde noe få som ikke fikk sitt eget land til å fungere, og etterhvert vil ønske samme vanstyre (religion) i sitt nye land. Herregud jeg er glad "dere" er i mindretall her i Norge, makan til tankegang. Ref undersøkelsen i dagbladet i dag der 2 av 3 er positive til innvandringen. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Det må være greit å ta imot ressurssterke også, ikke bare de aller svakeste. Man kunne jo sett for seg en 50-50-ordning, hvor de man forventer å gå i pluss med veier opp de man går i minus med. Da er den økonomisken biten grei nok. Personlig syns jeg ikke vi har råd til dette. Selv om jeg ikke lever i en rennestein blir jeg "gjeldsslave" i 20 år om jeg skal kjøpe meg en OK bolig. Flyktningekronene fra min skatteseddel trenger jeg faktisk selv for å betale ned gjeld! Da bør man hvertfall greie å snike inn noe som reduserer byrden, ikke bare for "folk flest", men også for "de som har mest fra før": Så din tilnærming til denne humanitære krisen er altså: La oss hjelpe de ressursterke som egentlig ikke trenger hjelpen mest slik at jeg ikke taper penger. Storsinnet du Les igjen: la oss hjelpe begge grupper, slik at vi går i null. Jeg har ikke noe behov for å være storsinnet, men du mener vel at jeg skal være det likevel - fordi du har dette som hjertesak. Kanskje jeg burde forvente at du er storsinnet mot noen grupper jeg har sympati for, også? For eksempel de som i dag betaler eiendomsskatt? 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hva har det med saken å gjøre? Følelsespolitikk er jeg immun mot. Det finnes nok elendighet i verden. Det er jo helt hinsides all fornuft å risikere vår egen fremtid for å redde noe få som ikke fikk sitt eget land til å fungere, og etterhvert vil ønske samme vanstyre (religion) i sitt nye land. Herregud jeg er glad "dere" er i mindretall her i Norge, makan til tankegang. Ref undersøkelsen i dagbladet i dag der 2 av 3 er positive til innvandringen. La disse 2/3 betale av egen vilje via en donasjonsordning. Jeg er imot. Hold meg utenfor! 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Norge er ikke det landet i Europa som tar imot mest asylsøkere per innbygger. FAKTA Eurostat samler statistikk på hvor mange som har søkt beskyttelse (asyl) i Europa så langt i 2015 (fram til juli). Tyskland: 171 785 asylsøknader i år Sverige: 66 785 asylsøknader i år Ungarn: 28 985 asylsøknader i år Norge: 4 620 asylsøknader i år. Norge er på 13. plass over de landene som tar imot mest. Men vi er jo så få i Norge, så hva med per innbygger? Der ligger vi fortsatt langt bak Sverige. Sverige tar imot 0,007 flyktninger per innbygger. Norge tar imot 0,0009 flyktninger per innbygger. Kilde: http://www.dagbladet.no/2015/08/28/nyheter/valg15/politikk/utenriks/40768244/ Akkurat som det er en konkurranse å ta inn flest per innbygger. Best i klassen burde vel være den med mest fornuft, altså den som tar inn færrest. Ja om målet er kun å mele sin egen kake ja, men det er det jo ikke mel så mange kaker du vil, men ikke våg å plag alle andre med på galskapen. regner med du gir bort store deler av inntekten din siden du mener VI ikke gjør nok? Alle betaler skatt. Disse pengene går Staten. Som igjen kan bruke disse midlene for å hjelpe flyktninger. Hva er du egentlig redd for å miste? NAV støtten? Har aldri mottatt støtte fra NAV i hele mitt liv, men det er jo morsomt å se hvor raskt man blir profilert om man uttaler seg negativt til innvandring. Også gøy å se at du mener at skattepenger greit kan brukes på flyktninger når skatt er egentlig penger vi betaler inn for å få tjenester tilbake for dem. Det økonomiske er ikke det verste, jeg er mer bekymret over svenske tilstander med høye voldtektstall og ghettoer. Endret 28. august 2015 av Apox Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hele argumentet viser vel hvorfor skatt er en tullete ordning i utgangspunktet. Man betaler inn skatt for at man selv skal få tjenester tilbake, ikke at de som forvalter pengene skal bruke dem på alt mulig annet. Bistand og slikt MÅ være frivillig, og med så mange godhjertede og empatiske mennesker vi har i dette landet kan ikke dette være et problem! 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Kult om vi kan snakke om hvor teit skatt er i en av de utallige trådene laget for nettopp det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hva skatter og avgifter skal brukes til er definitivt on topic i en tråd hvor økonomiske konsekvenser for befolkningen ved inntak av flyktninger er et av flere tema som diskuteres. 1 Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hele argumentet viser vel hvorfor skatt er en tullete ordning i utgangspunktet. Man betaler inn skatt for at man selv skal få tjenester tilbake, ikke at de som forvalter pengene skal bruke dem på alt mulig annet. Bistand og slikt MÅ være frivillig, og med så mange godhjertede og empatiske mennesker vi har i dette landet kan ikke dette være et problem! Det eneste som er verdt noe er legeordningen. Alt annet er sløseri. Spesielt NAV kurs. Dette er bortkastet skattepenger. De viktigste - Helvesenet - Pensjon - Skole Bortkastet skattepenger - NAV KURS - INNOVASJON NORGE - OG MANGE FLERE Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hva har det med saken å gjøre? Følelsespolitikk er jeg immun mot. Det finnes nok elendighet i verden. Det er jo helt hinsides all fornuft å risikere vår egen fremtid for å redde noe få som ikke fikk sitt eget land til å fungere, og etterhvert vil ønske samme vanstyre (religion) i sitt nye land. Herregud jeg er glad "dere" er i mindretall her i Norge, makan til tankegang. Ref undersøkelsen i dagbladet i dag der 2 av 3 er positive til innvandringen. La disse 2/3 betale av egen vilje via en donasjonsordning. Jeg er imot. Hold meg utenfor! Greit det, sålenge du betaler for all dritten jeg ikke vill ha... Herregud det er ikke slik ting fungerer.. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Alle disse tekno-selskapene kommer fra immigranter eller barn av immigranter.Dette var litt spesielt. Det du sier der er jo noe som ofte brukes som argument MOT innvandring; det at allerede godt utviklede land rapper til seg de mest ressurssterke menneskene, slik at de som sitter igjen blir enda verre stilt. Men for deg er altså dette et argument for denne type innvandring? 100 millioner fødes inn i ekstrem fartigdom hvert år. At man lar de beste komme er kynisk. Å gjøre det motsatte; å ta inn de aller svakeste, sykeste og de som har opplevd forferdelige ting er heller ingen løsning. Det sier seg egentlig selv. Noen skal betale, og dersom man ønsker det står man fritt til å gi til veldedighet. Når det gjelder økonomi, så er det klart at de rike og de som er etablert med bedrifter har store interesser i at landet tilstrømmes av flere folk. Da får de flere kunder, og billigere arbeidskraft. Jeg har således full forståelse for at disse menneskene ønsker så høy innvandring som mulig. Imidlertid sliter jeg med å forstå at vanlige borgere ønsker denne type innvandring. Europa er allerede et gjørmehull, det er noen få veletablerte land som drar lasset. Jeg bruker ikke begreper som "rike land", da det å si at feks Norge eller Tyskland er rike er regelrett sprøyt og propaganda. Norge har ikke engang nok penger til å dekke fremtidige pensjonsforpliktelser. Å være rik beyr at man ikke behøver å bekymre seg for penger, det bør vi imidlertid i aller høyeste grad gjøre i Norge. Folk her er gjeldstynget til knærne, arbeidsledigheten er stigende og siste nytt om oljefondet er at 500 mrd har forduftet. I Sverige har de kjørt denne hodeløse politikken sin i noen år. Nå er det svenske ungdommer selv som har blitt flyktninger. Skyhøy ungdomsledighet og stadig dårligere velferd, ingen bedring i sikte. Sverige var et industriland som mange så opp til, Norge inkludert. Nå er Sverigedemokratene straks det største partiet, den sosiale uroen er formidabel og det meste av industri er borte. Dette er ikke de mest ressurssterke i det samfunnet. De var flyktninger, båtflyktninger osv. Men når de fikk muligheten i et samfunn som ønsker å integrere dem, så tok de muligheten. USA er et slikt samfunn og Tyskland holder i veldig stor grad på å bli et slikt samfunn. Du må virkelig lære deg hva begrepet brain-drain er. Brain drain forekommer når den høyt utdannende befolkningen eller kapitalist-klassen i et land flytter fra landet. Men det er fint at du bryr deg om samfunnene de kommer fra. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Norge er allerede best i klassen etter befolkningstall og vi kan ikke forvente at lille Norge med 5 millioner innbyggere skal ta inn 30 000 på 3+ år. Hvorfor skal vi utgå fra befolkningstall? Vil det ikke være mer riktig å utgå fra Brutto nasjonalprodukt pr.innbygger og antall innbyggere pr. km2 ? Endret 28. august 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Hva har det med saken å gjøre? Følelsespolitikk er jeg immun mot. Det finnes nok elendighet i verden. Det er jo helt hinsides all fornuft å risikere vår egen fremtid for å redde noe få som ikke fikk sitt eget land til å fungere, og etterhvert vil ønske samme vanstyre (religion) i sitt nye land. Herregud jeg er glad "dere" er i mindretall her i Norge, makan til tankegang. Ref undersøkelsen i dagbladet i dag der 2 av 3 er positive til innvandringen. La disse 2/3 betale av egen vilje via en donasjonsordning. Jeg er imot. Hold meg utenfor! Greit det, sålenge du betaler for all dritten jeg ikke vill ha... Herregud det er ikke slik ting fungerer..Nei det er ikke slik det fungerer. Det fungerer heller ikke slik at skattepengene vi betaler inn skal brukes på å importere flere utgifter. Om du brenner slik for å gi bort dine og andres penger så kan du jo begynne med dine først. Jeg foreslår at du spør staten om de kan øke skatten din. Det beste og mest passende ordtaket jeg har hørt er: "sosialisme fungerer bra helt til du går tom for andre folk sine penger" ^^ Endret 28. august 2015 av Apox Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hvorfor skal vi utgå fra befolkningstall? Vil det ikke være mer riktig å utgå fra Brutto nasjonalprodukt pr.innbygger og antall innbyggere pr. km2 ? Det var en morsom idé. Skal se om jeg får ork til å sette opp den... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå