Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg Salvesen mener det samme som meg at Europa kan fordele antall flyktninger mer rettferdig. Ja vi kan gi penger til de som er i overfylte leier i Tyrkia men jeg tror ikke det vil stoppe strømmen til Europa, derfor burde vi ha en jevnere fordeling på dette kontinentet. Dele regninga om du vil. 

 

Det er en del av det jeg mener ja, å tro at Tyrkia eller andre nærområder tar i mot alle som trenger hjelp i fra Syria og andre kriserammede land er ganske naivt. Vi må alle ta en del av "kaka", alle må bidra. Og jeg er for å sende penger i alle slags retninger for å hjelpe jeg, men det holder ikke vi må bidra vi også som alle andre. 

Lenke til kommentar

Å før noen drar frem goldigger flyktninger så vil det ordne seg greit med at de som de finner ut ikke har krav på asyl blir sendt tilbake og kan ikke søke om ny asyl i disse landene i grønt, blått og rosa.

 

Det er jo problemet, det er altfor mange "flyktninger" som kommer grunnet velferd og ikke beskyttelse. Det er beskyttelse de skal ha, men mange av dem som prøver å komme seg hit vet at de vil få leve gratis på vår bekostning med en mye høyere levestandard enn andre steder. 

 

Eksempelvis:

 

Kadi Diallo (22) sier hun tok første flyet fra Guinea til Tyskland, i håp om å til slutt ende opp i Norge.

– Jeg har hørt at det norske folket er veldig vennlige, sier 22-åringen.

Det er velkjent at man her i norden sannsynligvis vil få et mer behagelig opphold hvor samfunnet betaler for gratisferien. Det er ikke disse menneskene vi vil ha, vi vil ha dem som faktisk er i fare. Vi ønsker ikke dem som bare vil ende opp i Norge fordi vi har det godt her.

Endret av GXT
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mange av disse havner i USA, igjen?

 

Det er ingen som bruker mer penger og som viser en større innsats, vilje og handlekraft for å nå roten av problemet og dermed få slutt på flyktningestrømmen vi nå ser i Europa, enn nettopp USA. De har skjønt alvoret selv uten å føle på kroppen strømmen av de uskyldige ofrene som kommer i kjølevannet av de religiøse hundenes herjinger i Syria. 

 

Siste eksempel på det: http://www.dagbladet.no/2015/08/27/nyheter/utenriks/droneangrep/is/40817293/

 

 

Når skal resten av vesten forstå at man blir ikke kvitt røyken før man får slukket ilden, ilden som i dette tilfellet er det sadistiske og nådeløse religiøse kalifatet. Vi lar altså Kurderne kjempe slaget alene på bakken støttet kun med sporadiske bombe/droneangrep og sitter å tror vi er moralens voktere og handler etter det vi tenker er politisk korrekt. Når ble det politisk korrekt å stå å se på uskyldige mennesker miste alt uten å handle til deres fordel? Og mens vi sitter paralysert så gror høyre ekstremismen i Europa for hver flyktning som tar seg igjennom piggtrådene.

 

Å dra fokus over på Assad, Tyrkia og Amerika som delaktige i denne faenskapen må gå i seg selv å se en gang til på det falske skyldfordelingsspørsmålet de har oppkonstruert i ett forsøk på å være politisk korrekt. Dette hjelper ingen, aller minst de som rammes av religiøs terror. Disse andre parter av konflikten folk drar inn i regnestykket sitt vil vi nemlig fint kontrolle så fort IS er fjernet (jeg kjenner selv norske sjømenn som var med å hentet ut Assads kjemiske våpen uten minste motstand). De andre partene er nemlig forhandlingsvillige og tenker rasjonelt, noe alle nå må ha skjønt at man ikke kan si om Islamistene.

 

Nok for være nok, nå må en koalisjon av bakkestyrker ifra alle land tett etterfulgt av humanitær bistand rykke inn. Vi vil da, med de riktige midlene, få stabilisere forholdene i områdene som vi da har fått kjempet tilbake til de mennesker som nå er på desperat flukt igjennom Europa. Vi vil da også stoppe rekrutteringen av religiøse rasshøl ifra vesten som drar på Jihad ferie når det ikke er noe Islamsk Kalifat som lenger lokker dem ned og som tar dem imot. Hjernevasken må stoppes, og det må vel snart bli tydelig for oss alle at dette ikke vil skje helt av seg selv.

 

 

Ser ikke relevansen til det jeg skrev, som handlet om hvor mange flyktninger USA tar seg av. Som en stor part i konflikten burde de ta på seg betydelig mer enn f.eks., Tyskland, om du spør meg. Skjønt, det er jo ikke bare å svømme over - så de slipper i praksis unna den biten.

 

 

Nei det er jo ikke sånn at Tyskland flyr dem inn i varmen.

 

Jeg tror noe av problemet bak den passiviteten vi ser er NATO, USA og vesten generelt, sitt fokus på Russland. Det er vel først nå alle begynner å skjønne konsekvensene av å ha dette fokus kontra å få stoppet tilveksten av radikale Islamister. Alle parter burde selvfølgelig forene seg mot en felles fiende i midtøsten, selv om slik ting ser ut pr nå sikkert ville kreve intense diplomatiske samtaler over lengre tid. Om ikke USA og Russland, så må ihvertfall NATO og Europa forstå alvoret og handle umiddelbart.

Lenke til kommentar

 

Å før noen drar frem goldigger flyktninger så vil det ordne seg greit med at de som de finner ut ikke har krav på asyl blir sendt tilbake og kan ikke søke om ny asyl i disse landene i grønt, blått og rosa.

 

Det er jo problemet, det er altfor mange "flyktninger" som kommer grunnet velferd og ikke beskyttelse. Det er beskyttelse de skal ha, men mange av dem som prøver å komme seg hit vet at de vil få leve gratis på vår bekostning med en mye høyere levestandard enn andre steder. 

 

Eksempelvis:

 

Kadi Diallo (22) sier hun tok første flyet fra Guinea til Tyskland, i håp om å til slutt ende opp i Norge.

– Jeg har hørt at det norske folket er veldig vennlige, sier 22-åringen.

Det er velkjent at man her i norden sannsynligvis vil få et mer behagelig opphold hvor samfunnet betaler for gratisferien. Det er ikke disse menneskene vi vil ha, vi vil ha dem som faktisk er i fare. Vi ønsker ikke dem som bare vil ende opp i Norge fordi vi har det godt her.

 

Norge og Europa må bli strengere på dette helt klart, men er mange som blir sendt tilbake også, de folkene i din artikkel har ikke fått opphold og er mulig Kadi er på vei hjem igjen for alt vi vet.

Lenke til kommentar

elgen: Fordi det er ikke lønnsomt på noe som helst vis

 

1. Krig for å ta over landet er for dyrt, og det tar 20-30 år med ressurser. F.eks ble Japan okkupert fra 1945 til 1952. 7 år, plus noen år med krig før. Landet var omtrent gjenoppbygget i 1952

Og så snart du forlater landet: Støtter du feil hest, eller la landet få lide av Demokrati for tidlig, vil 20-30% minoritetsgrupper bli forsømt til borgerkrig

 

2. Flyktningleirer i krissonen eller i nærheten av krigssonen kan fortsatt bli innvadert og tatt over. Derfor bygger man kun midlertidlige leirer uten infastruktur, og man unngår å bygge faktiske flyktningbyer.

 

3. Det er dyrt å bygge by. Derfor vil ingen, og derfor er det en leir

 

4. Flesteparten av de som betaler for å bli smuglet er desillusionerte drømmesøkere som betaler flere månedslønner for å få lov å sitte og drunke i en plaskebåt

 

5. Selv med nødhjelp er leiren kun en leir. Manglende vann går ikke bort. Manglende dyrking av måt går ikke bort

Lenke til kommentar

 

det er nettop det det gjør .

 

man har  jo tidligere skrevet at det kunne koste mange tusen kr bare å frakt dem hit til landet.

det er penger som kunne ha vært brukt i nærområdet

 

 

når jeg skriver nærområdet , så mener jeg selvsagt ikke krigsområdet , slik du antyder

 

 

Så vi betaler for reisen deres over fjorden? Nei. Vi betaler for dokumentene i hellas og videre nedover i europa? Nei. Når de kommer til Norge starter jo utgiftene. 

 

Så hva er nærområdene da? Hvor er det trygt i Syria, har du oversikt på det?

 

Det koster penger å frakte dem hit

, mere penger en det koster å hjelpe dem i nærområdene

da er det noen som ikke får hjelp for den summen som er satt av

 

å hjelpe dem betyr det da ikke også å hjelpe dem til å beholde landet sitt ?

slik det er nå vil jo "alle" at de skal evakueres , slik at terroristene praktisk talt får fritt leide 

det kan umulig være den rette måten å gjøre det på

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det koster penger å frakte dem hit

, mere penger en det koster å hjelpe dem i nærområdene

da er det noen som ikke får hjelp for den summen som er satt av

 

å hjelpe dem betyr det da ikke også å hjelpe dem til å beholde landet sitt ?

slik det er nå vil jo "alle" at de skal evakueres , slik at terroristene praktisk talt får fritt leide 

det kan umulig være den rette måten å gjøre det på

 

 

Du må nesten forklare utgiftene med å frakte dem hit, mener du at vi flyr dem inn? isåtilfelle er det ikke det som skjer.

Klart det er noen som ikke får vår hjelp, vi kan umulig hjelpe alle. Men vi må som resten av verden hjelpe så godt vi kan. vi må ta vår del.

 

Om du ikke har fått det med deg er det en krig pågående der allerede, så her er det allerede satt tiltak. Men dette påvirker innbyggerne, de blir bombet fordi IS oppholder seg i nærheten. Det er slike mennesker vi må hjelpe til det igjen er trygt for dem å reise tilbake. Men dette er ikke gjort i en vending... 

Lenke til kommentar

noen blir nok flydd hit , andre blir nok fraktet i båt.

det er mange måter det gjøres på

 

jeg liker bare ikke at man skal bruke ekstra mye penger på noen , mens andre ikke får hjelp i det hele tatt

da må man kunne fordele det rettferdig

 

hvor mye penger som kan brukes til dette har også  sin begrensning

 

 

når det er sagt

 

Når det kommer personer hit til landet som trenger hjelp så bør de også få hjelp ( bl.a et sted å bo ) med en gang

men de blir jo satt i en kø , der det er flere som venter på hjelp

 

og da skjer det en del bråk mens de venter

andre som har fått avslag bråker jo også

i tillegg  har man en del tvilsomme avgjørelser

alt dette tar unødvendig med resurser når det må behandles både 2 og 3 ganger  før alt er avklart for godt

 

på toppen av det hele så skulle mange av de som søker opphold , eller hjelp plasseres i den samme trange boligkøen ( for de med dårlig økonomi*)  man har her i landet.

 

 

* Dette gjelder alt for mange av etniske nordmenn som ikke har råd til en normal bolig .

her er standarden blir alt for kostbar i forhold til inntektene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

Å før noen drar frem goldigger flyktninger så vil det ordne seg greit med at de som de finner ut ikke har krav på asyl blir sendt tilbake og kan ikke søke om ny asyl i disse landene i grønt, blått og rosa.

 

Det er jo problemet, det er altfor mange "flyktninger" som kommer grunnet velferd og ikke beskyttelse. Det er beskyttelse de skal ha, men mange av dem som prøver å komme seg hit vet at de vil få leve gratis på vår bekostning med en mye høyere levestandard enn andre steder. 

 

Eksempelvis:

 

Kadi Diallo (22) sier hun tok første flyet fra Guinea til Tyskland, i håp om å til slutt ende opp i Norge.

– Jeg har hørt at det norske folket er veldig vennlige, sier 22-åringen.

Det er velkjent at man her i norden sannsynligvis vil få et mer behagelig opphold hvor samfunnet betaler for gratisferien. Det er ikke disse menneskene vi vil ha, vi vil ha dem som faktisk er i fare. Vi ønsker ikke dem som bare vil ende opp i Norge fordi vi har det godt her.

 

Norge og Europa må bli strengere på dette helt klart, men er mange som blir sendt tilbake også, de folkene i din artikkel har ikke fått opphold og er mulig Kadi er på vei hjem igjen for alt vi vet.

 

 

Forhåpentligvis er de menneskene på vei tilbake, men det er ikke til å overse at det som regel er de mest ressurssterke menneskene i disse landene som kommer seg til Europa, og hadde man gjort en enda grundigere jobb hadde man nok funnet flere "flyktninger" som ikke fortjener å være her og okkupere plassen til noen som faktisk trenger hjelp.

 

Vi trenger en stor gjennomgang av regelverket og flyktningrutinene for å kunne håndtere dette. 

Lenke til kommentar

 

bruker man hodet så er det jo ikke så mange alternativer

 

 

 

 

Om du hadde fulgt med ville du fått med deg at de først går til de når sjøveien, evt tar busser eller andre transport midler. De tar så båter over til feks hellas og drar videre der i fra når de har fått papirer og klarer å komme seg inn i landene. Norge sender ingen fly til syria for å plukke opp mennesker, de drar her helt alene. 

 

Om du mener jeg har feil vill jeg gjerne se kilder på det, for det ville vært veldig interessant. For min del kan jeg bare henvise til vg eller dagbladet, der står det nevnt ganske mange ganger hvordan de tar seg frem til europa. 

Lenke til kommentar

du glemmer "sem pilot"  som heter dem på det åpne havet og setter dem i land et sted i nærheten

 

Du glemmer også kostnaden for de som FN har bestem skal komme hit , enten det er kvoteflyktninger eller de 8 tusen ekstra vi skal ta i mot 

slik jeg forsto det  så var det estimert å koste mange millioner å tilrettelegge for flyktningene her i landet

( noen hadde tydeligvis funnet ut at det kunne koste så mye som opp mot 10 millioner per person over 5 år )

http://tjomlid.com/2015/08/16/frp-villeder-om-syria-flyktninger/

Lenke til kommentar

noen blir nok flydd hit , andre blir nok fraktet i båt.

det er mange måter det gjøres på

 

jeg liker bare ikke at man skal bruke ekstra mye penger på noen , mens andre ikke får hjelp i det hele tatt

da må man kunne fordele det rettferdig

 

hvor mye penger som kan brukes til dette har også  sin begrensning

 

 

når det er sagt

 

Når det kommer personer hit til landet som trenger hjelp så bør de også få hjelp ( bl.a et sted å bo ) med en gang

men de blir jo satt i en kø , der det er flere som venter på hjelp

 

og da skjer det en del bråk mens de venter

andre som har fått avslag bråker jo også

i tillegg  har man en del tvilsomme avgjørelser

alt dette tar unødvendig med resurser når det må behandles både 2 og 3 ganger  før alt er avklart for godt

 

Derfor må Europa dele på dette med å ta sin del. 

Det burde være liten vente tid og en ryddig og kort prosess.

Det burde ikke være slik at som det nå står i VG at en bestefar løy i asylsøknaden og nå må hans barn som var 10år når han kom til Norge muligens bli kastet ut av landet. Det må gå kortere enn en generasjon før de finner de som jukser med papirer og ikke har rent mel i posen.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/overlevde-utoeya-naa-kan-han-bli-kastet-ut-norge-boer-skamme-seg/a/23513353/

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

du glemmer "sem pilot"  som heter dem på det åpne havet og setter dem i land et sted i nærheten

 

Du glemmer også kostnaden for de som FN har bestem skal komme hit , enten det er kvoteflyktninger eller de 8 tusen ekstra vi skal ta i mot 

slik jeg forsto det  så var det estimert å koste mange millioner å tilrettelegge for flyktningene her i landet

( noen hadde tydeligvis funnet ut at det kunne koste så mye som opp mot 10 millioner per person over 5 år )

http://tjomlid.com/2015/08/16/frp-villeder-om-syria-flyktninger/

 

Den båten redder mennesker som holder på å drukne, hvordan de får betalt aner jeg ikke. Men de er ikke der for å plukke opp personer for kjekt. 

 

Klart det kommer til å koste oss penger å integrere personene, det er jo helt åpenbart. Penger vell brukt spør du meg! 

Vi skal alle bidra, vi må alle bruke penger. 

Lenke til kommentar

 

du glemmer "sem pilot"  som heter dem på det åpne havet og setter dem i land et sted i nærheten

 

Du glemmer også kostnaden for de som FN har bestem skal komme hit , enten det er kvoteflyktninger eller de 8 tusen ekstra vi skal ta i mot 

slik jeg forsto det  så var det estimert å koste mange millioner å tilrettelegge for flyktningene her i landet

( noen hadde tydeligvis funnet ut at det kunne koste så mye som opp mot 10 millioner per person over 5 år )

http://tjomlid.com/2015/08/16/frp-villeder-om-syria-flyktninger/

 

Den båten redder mennesker som holder på å drukne, hvordan de får betalt aner jeg ikke. Men de er ikke der for å plukke opp personer for kjekt. 

 

Klart det kommer til å koste oss penger å integrere personene, det er jo helt åpenbart. Penger vell brukt spør du meg! 

Vi skal alle bidra, vi må alle bruke penger. 

 

også når potten er tom , når du må reduser trygden din når du blir pensjonist  ?

 

du tenker som det bare er hentepenge ut av pengebingen , slik er det ikke.

det er mange som skal ha av pengen her i landet

 

uansett så er det lit besynderlig at nødhjelp skal koste så mye.

da er det noe som skor seg på andre sin nød , som moralsk sett er i beste fal betenkelig

Lenke til kommentar

 

også når potten er tom , når du må reduser trygden din når du blir pensjonist  ?

 

 

du tenker som det bare er hentepenge ut av pengebingen , slik er det ikke.

det er mange som skal ha av pengen her i landet

 

uansett så er det lit besynderlig at nødhjelp skal koste så mye.

da er det noe som skor seg på andre sin nød , som moralsk sett er i beste fal betenkelig

 

 

potten går ikke tom på det antall flyktninger det er snakk om her... I tillegg vill brorparten av disse forhåpentligvis bli skikkelig integrert og bidra til velferdsstaten slik som meg og deg.

 

Det er latterlig å sammenligne reduksjon av pensjon vs mennesker som blir voldtatt, halshugd og bombet spør du meg. Men hey, det er bare min mening...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...