Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Antallet har ingen ting å si her

man kan ikke la være å passe på "bombene" bare fordi det kan virke rasistisk

er det syke personer så trenger de oppfølging også psykologisk

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, elg. Selvsagt skal man passe på og følge opp syke mennesker. Men hvorfor har det noe med innvandring å gjøre? Statistikken forteller jo at selv om vi har flere mennesker i Norge enn i 1992, og fire ganger så mange innvandrere, så begås det ikke flere drap.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antallet har ingen ting å si her

man kan ikke la være å passe på "bombene" bare fordi det kan virke rasistisk

er det syke personer så trenger de oppfølging også psykologisk

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, elg. Selvsagt skal man passe på og følge opp syke mennesker. Men hvorfor har det noe med innvandring å gjøre? Statistikken forteller jo at selv om vi har flere mennesker i Norge enn i 1992, og fire ganger så mange innvandrere, så begås det ikke flere drap.

det er statistikk.

det betyr ingen ting når nabolaget blir rammet av en tragedie på grunn av konflikter

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør du sikker

Men den dagen noen i nabolaget blir drept så vil du nok se annerledes på det

Jeg vil nok ikke det. Antallet drap i Norge er heldivis lavt, og det har ikke øket med innvandringen. Her er utviklingen de siste 20 årene. (Ingen gevinst for å gjette hva toppen i 2011 var for noe, men nei, det var ikke innvandrere som sto for den):

attachicon.gif2015822184639845306812Anmeldt01_1_piv_18464553.jpg

Sånn er det når man lar følelsene styre av fakta, og ikke av fordommer...

Spørsmålet er heller hvilke fakta som er relevante. Jeg ville heller sett en oversikt over antall drap begått per 100.000 innbyggere (f.eks.) fordelt etter etnisitet. Hvis det viser seg at dette tallet er markant høyere for enkelte grupperinger over tid har man et case.

Lenke til kommentar

Noen som så innslaget i Dagrevyen, om problemene med storstilt fraflytting fra distriktskommuner til de større byene.

Det var stor bekymring for at mindre steder gå tom for bosetting. Hele huser står tomme på rekke og rad og trenger vedlikehold.

Hvorfor ikke utplasser flytninger på disse stedene?

Alle de 5000 som sitter på mottak og sikkert plass til de 8000 fra syria også?

Plassere den rundt der, mye i Nord Norge og slike steder. Lag enkle nye arbeidsplasser og arbeidoppgaver, bare sett

i gang noe fiskegreier litt snekring og ditt og datt, så kommer det i gang etterhvert.

Det går vel an å bruke hue litt, vi trenger virksomhet og folk i distriktene.

Jeg har heller aldri skjønt dette. Når nordmenn kan bo i ødemarka kan vel syrere gjøre det samme. De har jo mulighetene til å tjene penger, spare opp EK og så ta boliglån som alle andre i dette landet om de vil flytte til sivilisasjonen senere.

Det er en spennende ide, men er jo ikke gratis å sette ut i livet. Staten må kjøpe ut eierne av disse husene (evt. gi etableringslån), og dernest genererer slik innflytning behov for skoleplasser, skoleskyss, en viss helsetjeneste, bl.a.

Til overmål har staten pålagt seg selv rigide regler mht. norskopplæring, integreringtiltak, osv. noe som kanskje ikke er like lett å følge opp like hyppig i perifere områder.

Men det største hindringen er vel Frp som faktisk går inn for å sabotere bosetning, det ble jo klart etter at Siv Jensen oppfordret lokale Frp-kommune representanter til å si nei, selv i de tilfellene kommunen har kapasitet..

Lenke til kommentar

det er statistikk.

det betyr ingen ting når nabolaget blir rammet av en tragedie på grunn av konflikter

Jeg har heldigvis ikke opplevd drap i nabolaget, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. Men, i tillegg til en del mer eller mindre alvorlig bråk har det vært en episode med knivstikking og ett økseangrep. Alle de involverte var etnisk norske. Det var definitivt snakk om konflikter. Hva skal jeg bruke denne informasjonen til?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Staten kan finne rivnings objekter som flytningene kan bo i. Og skaffer vel jobber som man kan kalle sosial dumping.

http://www.tv2.no/a/5933857

http://www.ba.no/nyheter/selskap-underbetaler-polakker-anklages-for-sosial-dumping/s/1-41-7402601

http://www.osloby.no/nyheter/--Renholdsfirma-underbetaler-ansatte-5574124.html

Man kan si ellers, tjener norge på flykninger? Med mindre man enten får tjenster billigere eller får noe igjen?

Tror man kan si det egentlig er tapsprosjekt å ta i mot flykninger.

Lenke til kommentar

det er statistikk.

Jeg har heldigvis ikke opplevd drap i nabolaget, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. Men, i tillegg til en del mer eller mindre alvorlig bråk har det vært en episode med knivstikking og ett økseangrep. Alle de involverte var etnisk norske. Det var definitivt snakk om konflikter. Hva skal jeg bruke denne informasjonen til?

jeg har hørt om flere tilfeller , ikke helt i naboområdet men inn under den samme kommunegrensen

et av dem var gjerningsmannen psykotisk og syk , selv om helsevesenet mente at han var frisk 

det var slik jeg husker det også en person om opprinnelig var en innvandrer

for øyeblikket virker det som de nettsiden som har artiklene er veldig ustabile men man kan jo søke på Mørkved drap psykologi

Lenke til kommentar

jeg har hørt om flere tilfeller , ikke helt i naboområdet men inn under den samme kommunegrensen

et av dem var gjerningsmannen psykotisk og syk , selv om helsevesenet mente at han var frisk 

for øyeblikket virker det som de nettsiden som har artiklene er veldig ustabile men man kan jo søke på Mørkved drap psykologi

Jeg spør deg om jeg skal være skeptisk til nordmenn fordi det har vært drapsforsøk av nordmenn i nabolaget.

Lenke til kommentar

Jeg spør deg om jeg skal være skeptisk til nordmenn fordi det har vært drapsforsøk av nordmenn i nabolaget.

du skal lære deg å kjenne dine naboer også forholde deg deretter

du skal  være skeptisk til helsevesenet som  ikke takler psykotiske personer

og du skal være skeptisk til mottakerapparatet som skal ta i mot  de nye innbyggerne .

hvis de lider av vrangforestillinger så takler tydeligvis ikke mottakerapparatet det

Lenke til kommentar

Drap begått av nordmenn eller "hvite" blir stort sett forbigått i stillhet, dvs. blir aldri gjenstand for lange tråder på diverse fora, eller postet på nettsteder som Document eller HRS (Hege Storhaug). Ikke akkurat big suprise da, siden de som "engasjerer" seg åpenbart er mest opptatt av etnisk bakgrunn enn av selve forbrytelsen.

Et par raske eksempler, som aldri ble "nevnt"

Anna, drept av svenske Mikael Svantesson

http://www.dagbladet.no/2014/05/06/nyheter/anna_medvedeva/drap/innenriks/krisesenter/33141497/

Agnes, drept av tyske Thomas Müller

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/agnes-saken/tilsto-drapet-paa-agnes-minutter-inn-i-avhoer/a/10140030/

Lenke til kommentar

det er statistikk.

Men det betyr alt for hvor stor sjansen er for at nabolaget blir rammet i utgangspunktet. Faktum er at vi bare har hatt én stor slik tragedie i Norge, og den ble forårsaket av en etnisk nordmann. 

Spørsmålet er heller hvilke fakta som er relevante. Jeg ville heller sett en oversikt over antall drap begått per 100.000 innbyggere (f.eks.) fordelt etter etnisitet. Hvis det viser seg at dette tallet er markant høyere for enkelte grupperinger over tid har man et case.

Det kunne være en interessant oversikt, men statistikkene til SSB er desverre ikke brukket ned på etnisitet, bare på statsborgerskap. Og vi har - heldigvis - altfor få drap i Norge til at forskjellene er statistisk signifikante.

Men i følge politiets egne statitsikker var de utenlandske gjerningsmennene i 2014 fra Afghanistan, Tyskland, Danmark, Spania, Hellas, Irak, Italia, Latvia, Sverige og Vietnam. Og innvandrerne med norsk stasborgerskap var fra Jugoslavia, Vietnam, Polen og Nederland. Så av innvandrerne/utlendingene var de fleste altså fra Europa, bare et par fra muslimsk Asia og ingen fra Afrika i fjor. Kilde: Nasjonal drapsstatistikk 2014.

Det er altså tilsynelatende ikke muslimske innvandrere som preger drapsstatistikken i Norge idag. Og fortsatt, antallet innvandrere stiger, men antallet drap synker jevnt og trutt fra nær 45 pr år for 25 år siden til litt over 30 pr år i dag. (ABB untatt.)

Lenke til kommentar

Men det betyr alt for hvor stor sjansen er for at nabolaget blir rammet i utgangspunktet. Faktum er at vi bare har hatt én stor slik tragedie i Norge, og den ble forårsaket av en etnisk nordmann.

du får det til å høres som om at man ikke skal bry seg med mindre statistikken til sier at det er en bestem antall drap 

Lenke til kommentar

det er statistikk.

Det kunne være en interessant oversikt, men statistikkene til SSB er desverre ikke brukket ned på etnisitet, bare på statsborgerskap. Og vi har - heldigvis - altfor få drap i Norge til at forskjellene er statistisk signifikante.

Men i følge politiets egne statitsikker var de utenlandske gjerningsmennene i 2014 fra Afghanistan, Tyskland, Danmark, Spania, Hellas, Irak, Italia, Latvia, Sverige og Vietnam. Og innvandrerne med norsk stasborgerskap var fra Jugoslavia, Vietnam, Polen og Nederland. Så av innvandrerne/utlendingene var de fleste altså fra Europa, bare et par fra muslimsk Asia og ingen fra Afrika i fjor. Kilde: Nasjonal drapsstatistikk 2014.

Det er altså tilsynelatende ikke muslimske innvandrere som preger drapsstatistikken i Norge idag. Og fortsatt, antallet innvandrere stiger, men antallet drap synker jevnt og trutt fra nær 45 pr år for 25 år siden til litt over 30 pr år i dag. (ABB untatt.)

Vi kan hvertfall konstatere at minst 14 drap av drøyt 30 ble utført av "utlendinger", på tross av at på langt nær "14/drøyt 30" av befolkningen er utlendinger. DEN forskjellen er nok statistisk signifikant, skulle en tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...