knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Det er vel et sympatiargument som ligger til grunn, det er jo hele basisen for å gidde hjelpe noen i det hele tatt.Selv om det frister å tenke konspiratorisk er dette antallet såpass lite at det ikke hjelper. Vet ikke om det finnes noen statistikk blant andregenerasjonsinnvandrere (og senere generasjoner) ift valgdeltagelse og parti? Jeg kan se for meg at FrP neppe scorer så høyt, men de mange familiene som har egne foretak kan vel fort stemme på Høyre, f.eks. Lenke til kommentar
hit990643 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 jeg kan ikke tru mine egne øyner at nordmenn med så mye tradisjon når det gjelder fattigdom, sult, sykdomer. de eldre kara snakker fortsatt om hvor jævlig det var her til lands under div kriger.Det snakkes fortsatrt om når svenskene ikke tok imot nordmenn under 2. verdens krigen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hvem har bestemt at andre grunner ikke er gyldige? Det er ingen som har bestemt noe , men de blir ikke vektlagt Joda, det vet vi. Kommunene - til og med de som har FrP-ordførere - er stort sett positive til å ta imot dem. De vil selvsagt ha bedre betalt av staten for det, men det er et spill. det havner i et mottak , det er ikke det samme som at de blir plassert et sted for å bo Nå de er i mottaket så må de vente til kommunen finner et sted å plassere dem Det er ikke så mange andre måter å gjøre det på, er det? Norske byråkrater må nesten ha en konkret målsetting å forholde seg til, både sentralt og lokalt, ellers koker det gjerne bort i kålen... men det blir jo de samme som skyte først og så spørre etterpå man burde spørre kommene først hvor mange de kunne ta imot før det bestemmes hvor mange Norge skal ta i mot Da har de noe konkret å forholde seg til , ellers så må de mase/ presse komne til ta i mot flere en de oprinelig ønsket hvis ikke alle er blitt plassert først Det er en ekstra runde i byråkratiet på mange måter blir det det samme som å pålegge en kommune ( uanet økonomi) til finne husvære til en mengde personer som trenger å komme seg uavhengig hvor mange ledige hus som er tilgjengelig Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 jeg kan ikke tru mine egne øyner at nordmenn med så mye tradisjon når det gjelder fattigdom, sult, sykdomer. de eldre kara snakker fortsatt om hvor jævlig det var her til lands under div kriger.Det snakkes fortsatrt om når svenskene ikke tok imot nordmenn under 2. verdens krigen. Det her handler ikke om å ta imot, det handler også om tulleutgifter av typen integreringstiltak når de blir værende, NAV mm. Man kan ikke sammenligne dette, da det var en helt annen utgift for en stat å ta inn folk for 70 år siden enn det er i dag. Hadde det vært utgiftsfritt ville jeg vært langt mer for å hjelpe enn det jeg er når det er bl.a. meg selv om betaler. Lenke til kommentar
hit990643 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 jeg kan ikke tru mine egne øyner at nordmenn med så mye tradisjon når det gjelder fattigdom, sult, sykdomer. de eldre kara snakker fortsatt om hvor jævlig det var her til lands under div kriger.Det snakkes fortsatrt om når svenskene ikke tok imot nordmenn under 2. verdens krigen. Det her handler ikke om å ta imot, det handler også om tulleutgifter av typen integreringstiltak når de blir værende, NAV mm. Man kan ikke sammenligne dette, da det var en helt annen utgift for en stat å ta inn folk for 70 år siden enn det er i dag. Hadde det vært utgiftsfritt ville jeg vært langt mer for å hjelpe enn det jeg er når det er bl.a. meg selv om betaler. Alt dette er i orden. Du har sikker rett men jeg får bare så inn i helvete vondt i meg når jeg ser disse folk blir lastet opp som dyr på disse togene som går fra Makedonia til Serbia. Usikker om du har sett bilder av dette. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 så mye diskusjon. har man glemt den norske utvandringstradisjonen? Foreslår vi gir dem samme statsstøtten som det "vi" fikk, medregnet inflasjon dersom du mener dette er noe vi skal benytte som en moralsk rettesnor. Skal ikke påstå at vi snakker null kroner, men det blir garantert langt mindre enn det dagens støttenivå tilsier. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 jeg kan ikke tru mine egne øyner at nordmenn med så mye tradisjon når det gjelder fattigdom, sult, sykdomer. de eldre kara snakker fortsatt om hvor jævlig det var her til lands under div kriger.Det snakkes fortsatrt om når svenskene ikke tok imot nordmenn under 2. verdens krigen. Det her handler ikke om å ta imot, det handler også om tulleutgifter av typen integreringstiltak når de blir værende, NAV mm. Man kan ikke sammenligne dette, da det var en helt annen utgift for en stat å ta inn folk for 70 år siden enn det er i dag. Hadde det vært utgiftsfritt ville jeg vært langt mer for å hjelpe enn det jeg er når det er bl.a. meg selv om betaler. Alt dette er i orden. Du har sikker rett men jeg får bare så inn i helvete vondt i meg når jeg ser disse folk blir lastet opp som dyr på disse togene som går fra Makedonia til Serbia. Usikker om du har sett bilder av dette. Jo, og det er ille. Det er bare så bortkastet at de skal til en kultur så fjern fra sin egen, med de komplikasjoner det medfører. Hadde vært bedre om de holdt seg til sin (fattige) region, så kulturkrasjen blir mindre. Med litt flaks kanskje de attpåtil må lære seg et språk som ligner mer på morsmålet enn det norsk gjør. Jeg er LANGT mer positivt innstilt til å ta imot f.eks. etniske tyskere og engelskmenn i den grad det behøves, av samme årsaker som nevnt over. De passer tålelig inn uten videre dikkedarer, og kan lære seg språket langt enklere enn en som benytter et annet alfabet. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Langt bedre for deg, regner jeg med du mener? Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Alt dette er i orden. Du har sikker rett men jeg får bare så inn i helvete vondt i meg når jeg ser disse folk blir lastet opp som dyr på disse togene som går fra Makedonia til Serbia. Usikker om du har sett bilder av dette. Må jo innrømme at de har god helsa da. De rømte fra militær tjeneste. Ikke forvent hjelp fra muslimer når Norge havner i krig. Det første de gjør er å rømme landet. https://www.youtube.com/watch?v=SCq2IhgxHHU Syria taper krigen mot den Islamske stat. Fordi alle sterke hankjønn har rømt til Europa. http://www.ibtimes.com/syrian-men-conscripted-bashar-assads-army-choose-escape-over-kill-or-be-killed-1919724 Kurderne taper kampen mot den Islamske Stat og blir nå nødt til å bruke barnesoldater helt ned i 16 årsalder. http://www.tv2.no/2015/08/18/nyheter/syria/7270857 ISIS føler seg så overlegne at de har nå erklært Jihad mot Tyrkia. De erklærte krig mot Tyrkia den 18 august 2015. https://www.youtube.com/watch?v=mhHqz_QAUdA Endret 18. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Langt bedre for deg, regner jeg med du mener? Langt bedre for alle. Skulle tatt seg ut om vi mente at Libya/Syria skulle tatt seg av en masse skandinaver om det ble uro her oppe. Da ville det vært mer naturlig å flytte dem til nord-Europa. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Dersom Norge skal ta inn syrere. Så må du kun være Kvinner og barn. Alle syriske hankjønn sendes tilbake til Syria for å beskytte landet mot den islamske stat. Syria er nå fortapt fordi alle disse forræderne flyktet fra sitt nasjon. Endret 18. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Langt bedre for alle. Skulle tatt seg ut om vi mente at Libya/Syria skulle tatt seg av en masse skandinaver om det ble uro her oppe. Da ville det vært mer naturlig å flytte dem til nord-Europa. Hvis det er bedre for en syrer å være i en overbefolket flyktningleir i Jordan enn i Norge, hvorfor finnes det da syrere som vil til Norge om de får muligheten? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Trenger ikke være Jordan, nok av andre land som ligger nærmere i både kultur og geografi i Norge.Deler av svaret på det siste er nok at vi går for å være et rikt land med svært generøse støtteordninger. Hvorfor søker ikke flyktningene seg til de trygge nasjonene lenger sør i Afrika, for eksempel? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Det spiller ingen rolle hvilket land det er snakk om. Hvorfor vil noen syrere til Norge, om Norge ikke er det beste reelle alternativet? Er de dumme? Lenke til kommentar
GXT Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Det spiller ingen rolle hvilket land det er snakk om. Hvorfor vil noen syrere til Norge, om Norge ikke er det beste reelle alternativet? Er de dumme? Det er ikke vanskelig å forstå at fattige mennesker ønsker seg velstand slik som alle andre. Men de passer ikke inn her. Det er ikke her de burde ha vært kulturmessig. Nå er det ikke dette akkurat et akseptert argument mot å ta inn flyktninger, men det er et faktum at et nytt land med svært forskjellige skikker og regler byr på vanskeligheter både for oss og for dem. Endret 18. august 2015 av GXT Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Vi prøver å slå fast om det er bedre for syriske flyktninger å komme til Norge eller ikke. Hvem du mener passer inn eller ikke er fullstendig uinteressant i denne sammenhengen (antagelig også alle andre sammenhenger). Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Det er bedre for dem fordi de får rause støtteordninger i fanget. At de er dårlig integrert er først og fremst et problem for den som punger ut, ikke menneskene selv. Det går jo an å integrere seg selv om man faktisk går inn for det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 så mye diskusjon. har man glemt den norske utvandringstradisjonen? Det er ikke så spennende. Spesielt ikke når før masseutvandingen var den begrenset til naboland via handel, og under masseutvandringer hendte det til kolonisering av et noenlundig ubebodd land. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hva med å la disse greie seg selv midt ute på vidda? Da havner man omtrent I same situasjon som den utvandrerne gikk til.Tar vel ca 0,5 sekunder før noen gnåler om menneskerettigheter og mangel på empati. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hva med å la disse greie seg selv midt ute på vidda? Da havner man omtrent I same situasjon som den utvandrerne gikk til. Tar vel ca 0,5 sekunder før noen gnåler om menneskerettigheter og mangel på empati. Utifra hvordan diskusjonen her utarter seg så hadde de ihvertfall hatt helt rett med dette om mangel på empati. Her må vi (vesten) gjøre to ting: 1. Sette alle kluter inn mot IS og få hele jævla kalifat utopien skrinlagt en gang for alle og det med militær makt. Inntil dette er gjort så vil selvfølgelig ikke flykningestrømmen avta. Kausalitet: Årsak, virkning og konsekvens. 2. Hjelpe de uskyldige som nå rammes og alle som vil rammes inntil vi får slukket IS og tatt "hånd om" alle deres sympatisører for denne gang. (Ja det vil sannsynligvis oppstå på nytt men da i mindre form, sannsynligvis som spredte gerriljagrupper mer som Boko Haram. Man må ikke glemme at flyktningene ikke er problemet i seg selv men bare en direkte følge av ekstremist svina som herjer i deres land. Vi av alle burde vel klare å se at det ikke er akseptabelt for folk flest å underlegge seg IS, ei heller la seg bli drept, ergo kun en utvei og det er å rømme landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå