Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg tok bilde fra et sted jeg trodde var pålitelig, men bildet var bare delvis sant.

 

Til informasjon for andre som måtte tro at de er pålitelige: Gidder du fortelle hva kilden var?

Som sagt tidligere EU-kommissionens statistiske tjeneste, Eurostat, for perioden 01.01.12 - 01.09.14

 

Nja, Eurostat er neppe feilkilden her. Jeg tenkte mer på partiet du snakket om:

 

Er et norsk parti som snekret denne sammen og tallene er fra EU-kommissionens statistiske tjeneste, Eurostat, for perioden 01.01.12 - 01.09.14

 
At de har bommet på Eurostats tall har vi vel alt fastslått. Det var der jeg sjekket for å finne om tallet stemte.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 
At de har bommet på Eurostats tall har vi vel alt fastslått. Det var der jeg sjekket for å finne om tallet stemte.

 

Geir :)

 

Har ikke egntlig lyst til å si det da jeg opprinnelig fant dette på facebook og fant ut etterpå at den var linket fra FPU ungdom. :p

 

Men klarer ikke nå å finne tallene for hvor mange flyktninger hvert land tar på Eurostats sider, kunne du lagt de ut i denne tråden så alle kan se?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

VG bør ha kommentarfelt på kontroversielle saker, slik som at IS-krigeren Thom Aleksander ble drept i Syria. Artikkelen er som regel svært kjedelig å lese i forhold til kommentarfeltet. I kommentarfeltet har vi flere med ulike synspunkt og kan underholde seg med den kraftige diskusjonen. 

 

Hvordan skal vi hindre at etniske norske muslimer fra å bli radikalisert? Hvordan skal FN sikre at vi ikke tar IS-terrorister som syriske flyktninger til Norge?

Lenke til kommentar

Har vi plass 8.000 flyktninger?

 

Ja : )

 

Hvordan skal FN sikre at vi ikke tar IS-terrorister som syriske flyktninger til Norge?

 

Man kan aldri vært 100% sikker på at det ikke er en eller annen radikalisert IS-gærning som har klart å lure seg med, dette er imidlertid en risiko vi må være villig til å ta. De det er snakk om nå er jo heller ikke "vanlige" flyktninger, men de som er ekstra utsatt. I denne gruppen finner vi alt fra enslige mindreårige, enslige forsørgere, syke og skadde, torturoverlevende, politiske flyktninger, homofile, mm.

Lenke til kommentar

 

 

Man kan aldri vært 100% sikker på at det ikke er en eller annen radikalisert IS-gærning som har klart å lure seg med, dette er imidlertid en risiko vi må være villig til å ta. 

 

 

Hvorfor er dette en risiko vi må være villige til å ta? Hvorfor skal vi andre lide for valgene noen naive idioter tar med tanke på innvandring?

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette en risiko vi må være villige til å ta? Hvorfor skal vi andre lide for valgene noen naive idioter tar med tanke på innvandring?

 

Fordi må både tåle og tørre å ofre noe av vår velstand og trygghet for å hjelpe de som har det verre.

Endret av limahc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor? Jeg vil ha en god grunn til at jeg skal ofre noe som helst fordi andre synes det er noe vi "må" gjøre.

 

Fordi du er ikke verdt mer enn en syrer.

 

For øvrig; ta f.ex. Ahus. Her er det ofte fullt og pasienter må plasseres på gangen. Skal de, i følge din oppfatning, bare avvise pasienter som kommer inn døra fordi "de ikke har plass" og fordi "det koster så mye å kalle inn ekstra personell"?

"Du får klare deg på egen hånd" ?

Endret av limahc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan du da fortelle hvor hver enkelt av de 8 000 personene skal plasseres  ?

 

Foreløpig oversikt for 2015-2016 per 12.06: https://www.regjeringen.no/contentassets/8ab40b700b6246879e0282866ae9cbf7/120615-svar-fra-kommuner-om-okt-bosetting-kom.pdf

 

det er jo bare for 2 år og ikke 3 år som de er blitt enige om

 

sannheten er at regjeringen har sagt ja til 8 tusen før de viste hvor de skulle plasseres.

 

hvor skal de gjøre av resten ?

og hvor er de som har vantet i flere år ?

 

når det i tillegg er kommet påstander om at man regjeringen tar 150 kr fra pensjonistene  hver måned for gi til disse flyktningen uten at jeg kan finne de dokumentert

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor? Jeg vil ha en god grunn til at jeg skal ofre noe som helst fordi andre synes det er noe vi "må" gjøre.

 

Fordi du er ikke verdt mer enn en syrer.

 

 

Stråmann. Verdi på menneskeliv har ingenting med saken å gjøre. Jeg vil vite på hvorfor jeg, som norsk skattebetaler skal betale skatt for å hjelpe folk som aldri verken har vært i norge, eller gjort noe for landet, og samtidig bli fortalt at det er verdt det, selv om man risikerer en par terrorister på lasset.

 

 

 

 

For øvrig; ta f.ex. Ahus. Her er det ofte fullt og pasienter må plasseres på gangen. Skal de, i følge din oppfatning, bare avvise pasienter som kommer inn døra fordi "de ikke har plass" og fordi "det koster så mye å kalle inn ekstra personell"?

"Du får klare deg på egen hånd" ?

 

 

Du kan ikke sammenligne folk som ligger på norske sykehus med flyktninger fra et villt fremmed land.

Folk som allerede er her har vi en plikt til å hjelpe. Men morsomt at du skulle nevne det, da vi til tider ikke klarer å ta vare på dem engang.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
det er jo bare for 2 år og ikke 3 år som de er blitt enige om

 

 

Kommunene har ikke utarbeidet 2017 budsjett enda.

 

Stråmann. Verdi på menneskeliv har ingenting med saken å gjøre. Jeg vil vite på hvorfor jeg, som norsk skattebetaler skal betale skatt for å hjelpe folk som aldri verken har vært i norge, eller gjort noe for landet, og samtidig bli fortalt at det er verdt det, selv om man risikerer en par terrorister på lasset.

 

Verdien på menneskeliv har alt men saken å gjøre. Du som skattebetaler har derimot ingenting med saken å gjøre. Dette handler ikke om skattepenger, dette handler om menneskeliv. Ønsker du ikke et samfunn som bygger på en del grunnleggende premisser, som at vi hjelper medmennesker som er i nød? Eller ønsker du først og fremst et samfunn som bygger på økonomiske premisser, der de som har betalt mest skatt får hjelp og trygghet før de som har betalt mindre i skatt?

 

Tenk deg at du ser et barn som er i ferd med å drukne. Mener du det er greit å ikke hoppe ut i vannet å redde barnet fordi du ødelegger klær og sko til noen tusen? Antagligvis ikke. Hvorfor skal vi ikke ha samme forpliktelse for andre i nød?

Endret av limahc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...