Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker slike slagsmål fra min egen barndom, desverre. Ingen muslimer i nærheten da. En video som ikke sier noe om sammenhengen er ikke verd mye som anekdote en gang.

 

Geir :)

 

Alt kan løses med vold. En berikelse for den vestlige kulturen. Det finnes ingen vikinger igjen i Norge.

Her har du en video som varer 4 minutter. En som varer lengre enn den forrige.

http://www.liveleak.com/view?i=8dc_1368874032

 

Vikinger var jo flink til å løse sine problemer med brutalitet og blodhevn. Hvis jeg skal gjette etnisitet i videoen. Så kommer de garantert fra Afrika og midtøsten.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Jeg husker slike slagsmål fra min egen barndom, desverre. Ingen muslimer i nærheten da. En video som ikke sier noe om sammenhengen er ikke verd mye som anekdote en gang.

 

Geir :)

 

Alt kan løses med vold. En berikelse for den vestlige kulturen. Det finnes ingen vikinger igjen i Norge.

Her har du en video som varer 4 minutter. En som varer lengre enn den forrige.

http://www.liveleak.com/view?i=8dc_1368874032

 

Vikinger var jo flink til å løse sine problemer med brutalitet og blodhevn. Hvis jeg skal gjette etnisitet i videoen. Så kommer de garantert fra Afrika og midtøsten.

 

Det må da bare gjelde de personlige konfliktene

I en større konflikt vil det være annerledes da det vil være enda en person ( som er kompis av den som tapte  slagsmålet ) som skal hevne seg tilbake igjen

Lenke til kommentar

Det må da bare gjelde de personlige konfliktene

 

I en større konflikt vil det være annerledes da det vil være enda en person ( som er kompis av den som tapte  slagsmålet ) som skal hevne seg tilbake igjen

 

Men etniske hvite mennesker = pussy i 2015. Barna blir oppdratt til å være snille og dermed blir det ingen hevn. Hvite mennesker blir mobbet og har ikke lyst til å sloss. Hvite gutter i dagens moderne verden blir oppdratt til å være snille. Hadde det vært hevn i Norge. Så ville Brevik ha vært død for lenge siden. Breivik drepte 99% hvite mennesker, men hvite mennesker tar ikke hevn.

 

Midtøsten = Alt løses med vold

 

Norge = Alt løses med fred og sang

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Det må da bare gjelde de personlige konfliktene

 

I en større konflikt vil det være annerledes da det vil være enda en person ( som er kompis av den som tapte  slagsmålet ) som skal hevne seg tilbake igjen

 

Men etniske hvite mennesker = pussy i 2015. Barna blir oppdratt til å være snille og dermed blir det ingen hevn. Hvite mennesker blir mobbet og har ikke lyst til å sloss. Hvite gutter i dagens moderne verden blir oppdratt til å være snille. Hadde det vært hevn i Norge. Så ville Brevik ha vært død for lenge siden. Breivik drepte 99% hvite mennesker, men hvite mennesker tar ikke hevn.

 

Midtøsten = Alt løses med vold

 

Norge = Alt løses med fred og sang

 

 

Beklager om jeg har misforstått men påstår du at alle etnisk hvite er oppdratt til å være snille og gode men ikke en muslimsk person?

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar

Du glemmer at vold utløser ny vold.

Det er når motparten oppfatter hevnen som noe mere en bare hevn så vil han ta igjen og da har man det gående

 

Du tenker nok på slik det var i vesten en gang i tiden . hadde noe gjort noe galt så var det selvtekt , ugjerningen skulle hevnes .

da gikk de løs på den personen de trodde gjort det  ( hvis man skal tro på historiene )

Er det feil person så blir det bare flere konflikter ut av det

Lenke til kommentar

Beklager om jeg har misforstått men påstår du at alle etnisk hvite er oppdratt til å være snille og gode men ikke en muslimsk person?

 

Religiøs hjernevasking går i arv. Folk har allerede glemt at første verdenskrig var mot det Islamske kalifat.

Det islamske kalifatet vil gjenoppstå i Europa gjennom immigrasjon. Det vil ikke oppstå i vår tidsalder, men det vil oppstå når våre etterkommere lever videre.

 

Det islamske kalifatet trodde at de kunne erobrere Europa sammen med Tyskland. Jammen fikk de smake sin egen medisin.  http://www.history.com/this-day-in-history/ottoman-empire-signs-treaty-with-allies

 

Hitler ville gjenopprette det tyske keiserdømmet. Jammen fikk Hitler smake sin egen medisin under 2 verdenskrig.

Nå i 2015 vil muslimene nok en gang prøve å gjenopprette det islamske kalifat på nytt. Da kalifatet falt etter 1 verdenskrig. Begynte shia og sunni muslimer å slakte hverandre ihjel nok en gang. Det islamske kalifat kunne ha forsettet med å eksistere, men jammen var de for ambisiøs og ville erobre hele verden.

 

Fra VG

Arslan Maroof Hussain ble født og vokste opp sammen med familien i sentrum av hovedstaden. Den unge gutten var som barn flest. Han gikk på skolen og spilte fotball på Skeid.

- Jeg ble oppdratt religiøst og praktiserte min religion slik jeg lærte den av foreldrene mine og islamske lærere i moskeen, sier Hussain til VG.

 

Denne dusten er født i Norge. Hvordan kan det gå så galt?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islamisten-ubaydullah-hussain-slik-ble-han-ekstrem/a/10122331/

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Nei tviler på at et par tusen vil ødelegge den sosial demokratiske modell. Feil håndtering av midler nå som det er økende arbeidsledighet som ikke ser ut til å ta slutt med med første tror jeg kan få det til å falle sammen.

 

Er faktisk ikke meg som har laget den, er ikke så god i photoshop. Er et norsk parti som snekret denne sammen og tallene er fra EU-kommissionens statistiske tjeneste, Eurostat, for perioden 01.01.12 - 01.09.14

 

Men ja disse landene som du nevner Italia og Hellas gjør som Malta og sender dem videre eller gir dem så lite at det blir vanskelig å overleve der så de emigrer nordover, så talllet på mitt lille bilde stemmer nok. Men ja akuratt nå kansje ikke Italia og Hellas hører med der, Kunne byttet de ut med Island eller noe slik er jo mange land og ta av desverre.

Nei, tallene stemmer ikke i det hele tatt. Ikke i nærheten for Italia og Helles, selv med de som reiser videre, og ikke for flere av (alle?) de andre landene heller. Bildet er laget av en som ikke har peiling, eller en som har en klar agenda.

 

Selv om tallene ikke hadde vært oppspinn, så ser jeg ikke poenget. "De andre gjør ingenting, da vil ikke jeg heller." Det er barnehageargumentasjon.

Har allerde svart forum bestefaren på akuratt det du argumenterer for så alt bortsett fra en ting skal jeg gjenta. Jeg mener at alle europeiske land skal hjelpe, dette gjelde de i sør, vest, øst og Scandinavia. Jeg tok bilde fra et sted jeg trodde var pålitelig, mem bildet var bare delvis sant.

Lenke til kommentar

Jeg så svaret ditt til Geir, jeg bare presiserer at det du karakteriserer som delvis sant er hårreisende galt. Det er ikke for å gni det inn, men i tilfelle andre som leser tråden tar det for god fisk.

 

Så er jeg selvsagt helt enig i at alle europeiske land bør hjelpe. Land utenfor Europa også. Men, jeg mener at hva andre land velger å gjøre ikke bør påvirke vår beslutning om å hjelpe.

Lenke til kommentar

8000 syrere koster det norske samfunn like mye som alle nye jagerfly vi har bestilt og ubåtene vi tenker å bestille.

 

Nei.

 

Utregningen går 85 år frem i tid (år 2100) og da er F-35 og ubåtene forlengst blitt hugget til skarpjern og du kan bare lese om dem (og investeringen) i historiebøkene. I tillegg er også 6-generasjon fly (og investeringen) på skarphaugen innen år 2100. Ubåter er også byttet på nytt innen da. Man er på 7-generasjon jagerfly (eller droner) innen år 2100.

 

Med andre ord, det går (minst) 3 ganger så mye penger til anskaffelse av fly/ubåter, enn det du legger til grunn.

Lenke til kommentar

 

Jeg tok bilde fra et sted jeg trodde var pålitelig, men bildet var bare delvis sant.

 

 

Til informasjon for andre som måtte tro at de er pålitelige: Gidder du fortelle hva kilden var?

 

Geir :)

 

Som sagt tidligere EU-kommissionens statistiske tjeneste, Eurostat, for perioden 01.01.12 - 01.09.14

 

Litt ut-datert bilde, men trist nok ikke for alle landene.

 

Ja jeg har ingen problem med å si jeg tabbet meg litt ut, og at jeg ikke sjekket fakta 100%, det har jeg ingen problem med å skrive. 

 

Min mening om saken generelt har jeg allerede skrevet, om man er uenig i det så er man uenig med det.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

8000 syrere koster det norske samfunn like mye som alle nye jagerfly vi har bestilt og ubåtene vi tenker å bestille.

 

Nei.

 

Utregningen går 85 år frem i tid (år 2100) og da er F-35 og ubåtene forlengst blitt hugget til skarpjern og du kan bare lese om dem (og investeringen) i historiebøkene. I tillegg er også 6-generasjon fly (og investeringen) på skarphaugen innen år 2100. Ubåter er også byttet på nytt innen da. Man er på 7-generasjon jagerfly (eller droner) innen år 2100.

 

Med andre ord, det går (minst) 3 ganger så mye penger til anskaffelse av fly/ubåter, enn det du legger til grunn.

 

 

Øh, jo.

En utgift er en utgift, samme om den er et engangsbeløp eller over 85 år.

Hva fremtidige jagerfly koster oss er irrelevant.

Lenke til kommentar

 

 

8000 syrere koster det norske samfunn like mye som alle nye jagerfly vi har bestilt og ubåtene vi tenker å bestille.

 

Nei.

 

Utregningen går 85 år frem i tid (år 2100) og da er F-35 og ubåtene forlengst blitt hugget til skarpjern og du kan bare lese om dem (og investeringen) i historiebøkene. I tillegg er også 6-generasjon fly (og investeringen) på skarphaugen innen år 2100. Ubåter er også byttet på nytt innen da. Man er på 7-generasjon jagerfly (eller droner) innen år 2100.

 

Med andre ord, det går (minst) 3 ganger så mye penger til anskaffelse av fly/ubåter, enn det du legger til grunn.

 

 

Øh, jo.

En utgift er en utgift, samme om den er et engangsbeløp eller over 85 år.

Hva fremtidige jagerfly koster oss er irrelevant.

 

 

Nei. Legger du til grunn 85 år fremskrivning for flyktninger, må du selvsagt gjøre det samme på det man sammenlikner med.

 

Men, man kan forøvrig også ta med levetidskostnadene på F-35 hvis du foretrekker det. Det er 254,4 milliarder kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...