Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aj7hPT

Hva i alle dager har dette med flyktningestrømmen til Norge å gjøre som hovedsaklig består av moderate muslimer og sekulære?

Vi har ingen planer om å importere inn fanatikerne men derimot mennesker som har fått livene sine ødelagt av akkurat disse som også du hyppig linker og refererer til. Skulle med det tro at du så verdien i å hjelpe ofrene.

Moderate muslimer, radikaler muslimer, ekstreme muslimer. Bare tullball dette her. Det finnes kun shia og sunni muslimer. Les denne artikkelen og du vil innse at det finnes ingen moderate muslimer.

http://my.telegraph.co.uk/abdulmuhd/amuhd/1476/moderate-islam-is-an-insult-to-islam-the-cultural-muslim/#disqus_thread

Nå går du vel egentlig på off topic, dette handler om at opposisjonen har vedtatt å ta inn 8000 flyktninger som er i nød.

Sunni Shia Sufism Ahmadiyya Ibadi Quranism Mahdavia 

https://en.wikipedia.org/wiki/Islam

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hvis du synes det tallet er så latterlig så er jo kostnaden for 8000 allerede 33 milliarder ifølge SSB (8000x4.1mill). At det kommer 3 ganger så mange pga familegjenforening kan vel diskuteres, men jeg ser det ikke som veldig urealistisk.

Når det er sagt så ser jeg heller at vi bruker 30 milliarder på flyktninger enn vinter-OL, og det sier litt om hvor høyt jeg setter pampene i IOC.

Skal innrømme at jeg syntes det hørtes usansynlig mye ut ja, men godt mulig du har rett. Når det gjelder familiegjenforening er vel det såvidt omdiskutert tidligere i tråden også. Jeg vil vel tro at en del av de 8000 er hele familier, der altså ingen har behov for gjenforening. Er det ikke naturlig at hele familier vil flykte sammen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fra tidligere i tråden har vi at tall som sier at afrikanske asylsøkere fører med seg en familieinnvandring på rundt 50 %. Syria har lavere fødselsrate enn de aller fleste afrikanske land, så la oss sette en maksgrense på 50 %. Det gir 4 000 ekstra. Apox regner med 16 000. I tillegg til dette antar Apox at en som kommer hit gjennom familiegjenforening er en like stor utgiftspost som en flyktning, jeg vet ikke om det er hold i det.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker å erklære denne tråden som "løst", desto mindre det er noen innvendinger mot det.

Det ert sikker greit, men jeg har lit problemer med å se hva som er løsningen

Da skal jeg ikke markere tråden som løst :p

Lenke til kommentar

Om en i familien trenger en livsnødvendig operasjon hadde nok alle flyktning-fornekterne her punget ut koste hva det koste vil uten å blunke (alt annet ville vel vært umoralsk?). Men når det kommer til disse menneskene som er i en livstruende situasjon, da har plutselig pengene alt å si og man teller kronre og øre. Det blir plutselig for mye forlangt at vi blar opp og med det bidrar til å rydde opp i en konflikt vi står med begge beina oppi..

Og igjen bruker FRP det neandertaler argumentete sitt om å hjelpe flere der nede for mindre penger etc, akkurat som at de ikke har fått med seg FN`s begrunnelse for at vi må hjelpe dem hit istedenfor å sende penger dit. Orker nesten ikke å slå den døde hesten mer nå men igjen: Det er endel mennesker man ikke får hjulpet der nede, disse 8000 det er snakk om her er nettopp en del av disse. Jeg vet det går sakte med frp`ere men at innlæringsevnen er til forveksling likner en dement blir slitsomt for oss andre i lengden.

Her er det bare å slutte med den grininga og igangsette. Gjøre vår plikt som en delaktig part i konflikten. Den derre sytinga om at det blir for dyrt for oss å hjelpe mennesker i nød er så lite sjarmerende at det kvalifiserer til jumboplass i medmenneskelighet, noe FRP sier seg fornøyd med å innta igjen og igjen. Dem om det, men at de også sverter Norge og vårt ansikt utad internasjonalt er mer problematisk, noe de også burde ha sett hadde de bare hatt kapasitet til slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Om en i familien trenger en livsnødvendig operasjon hadde nok alle flyktning-fornekterne her punget ut koste hva det koste vil uten å blunke (alt annet ville vel vært umoralsk?). Men når det kommer til disse menneskene som er i en livstruende situasjon, da har plutselig pengene alt å si og man teller kronre og øre. Det blir plutselig for mye forlangt at vi blar opp og med det bidrar til å rydde opp i en konflikt vi står med begge beina oppi..

Og igjen bruker FRP det neandertaler argumentete sitt om å hjelpe flere der nede for mindre penger etc, akkurat som at de ikke har fått med seg FN`s begrunnelse for at vi må hjelpe dem hit istedenfor å sende penger dit. Orker nesten ikke å slå den døde hesten mer nå men igjen: Det er endel mennesker man ikke får hjulpet der nede, disse 8000 det er snakk om her er nettopp en del av disse. Jeg vet det går sakte med frp`ere men at innlæringsevnen er til forveksling likner en dement blir slitsomt for oss andre i lengden.

Her er det bare å slutte med den grininga og igangsette. Gjøre vår plikt som en delaktig part i konflikten. Den derre sytinga om at det blir for dyrt for oss å hjelpe mennesker i nød er så lite sjarmerende at det kvalifiserer til jumboplass i medmenneskelighet, noe FRP sier seg fornøyd med å innta igjen og igjen. Dem om det, men at de også sverter Norge og vårt ansikt utad internasjonalt er mer problematisk, noe de også burde ha sett hadde de bare hatt kapasitet til slikt.

Det er stor forskjell på å hjelpe til med noen kroner til en kjær familie og masse fremmede. Norge tar i mot allerede 5000-6000 mennesker i året, og det er de Norge tar som trenger minst hjelp av de som blir igjen i Syria, disse kan vi godt hjelpe til med mat, husly, og vann slik at de får de livsnødvendighetene de trenger for å overleve. Norge i dag har rett og slett ikke kapasitet til å ta inn disse 8000 flyktningene, i så fall må disse bo i skoler, jeg hadde glatt tatt inn 8000 flyktninger om Norge hadde hatt masse boliger eller mottak som var så å si tomme. Akkurat nå tar vi inn mer flyktninger en det FN krever ca 2000. 

Du må huske på at det er ikke kun Syria det er krig, nød og sult. Om vi skulle vært like generøse som vi er mot syriske flyktninger hvor mange tror du Norge hadde måtte tatt inn da?

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/verden/kvar-femte-flyktning-kjem-no-fra-syria-1.12415278

Han nemner også vår eigen landsdel der krigen i Ukraina har gjort at 2 millionar har flykta frå heimane sine.

For øvrig synes jeg at presidenten i Syria burde få en heltemodig medalje av vestlige land for å krige mot Al Qaida og ISIS samtidig.

http://www.nrk.no/verden/drusere-omringet-av-al-qaida-opprorere-i-syria-1.12415217

Nusrafronten, som er al-Qaidas forlengede arm i Syria, leder an i stormløpet mot landsbyen.

Syriske regjeringsstyrker holder foreløpig stand inne i landsbyen, men minst 14 regjeringssoldater og ti opprørere er drept i kamphandlinger i utkanten av Hader siden tirsdag.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

http://www.nrk.no/verden/kvar-femte-flyktning-kjem-no-fra-syria-1.12415278

Han nemner også vår eigen landsdel der krigen i Ukraina har gjort at 2 millionar har flykta frå heimane sine.

For øvrig synes jeg at presidenten i Syria burde få en heltemodig medalje av vestlige land for å krige mot Al Qaida og ISIS samtidig.

http://www.nrk.no/verden/drusere-omringet-av-al-qaida-opprorere-i-syria-1.12415217

Nusrafronten, som er al-Qaidas forlengede arm i Syria, leder an i stormløpet mot landsbyen.

Syriske regjeringsstyrker holder foreløpig stand inne i landsbyen, men minst 14 regjeringssoldater og ti opprørere er drept i kamphandlinger i utkanten av Hader siden tirsdag.

http://www.dagsavisen.no/verden/kjemiske-v%C3%A5pen-tilbake-i-syria-1.351542

Har du glemt de kjemiske våpnene han bruker mot egen sivilbefolkning?

Lenke til kommentar

Det som kvalifiserer til jumboplass i medmenneskelighet er å nekte å hjelpe flest mulig mot å få inn 8000 til norge.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så viktig for dere? Er det noen form for sjuk selvdestruktiv fetish dere har med å passe på at vi ikke blir for stor andel nordmenn i norge?

Og ja, familie og ikke minst nordmenn kommer langt oppe på lista foran lykkejegere fra den tredje verden som aldri har betalt ei krone skatt til norge.

Sammenligne flyktninger med famile, da er vi virkelig på stråmenn.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vell de dyre oprasjonen vi kan få som du nevner får vi ikke hvis hele systemte faller sammen med arbeidsløse innvandrere. Jeg er enig å ta inn 2-3 tusen hadde gått muligens. Vi er ikke like skakkjørt økonomisk som de fleste europeiske land akuratt nå. Men vi har ikke kapasitet til 8000!!

Men jumboplass i medmennesklighet? VI er ikke engang på bunn 100 der hvis vi ser på andre land.

post-207903-0-03465800-1434631531_thumb.jpg
Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

http://www.dagsavisen.no/verden/kjemiske-v%C3%A5pen-tilbake-i-syria-1.351542

Har du glemt de kjemiske våpnene han bruker mot egen sivilbefolkning?

Har Human Rights Watch noe bevis på dette? De kommer med falske anklagelser, men viser ingen videoer av mennesker som har blitt påvirket. Når ISIS halshogger et menneske. Så finnes det tusenvis av videoer på nettet om dette. Når Human Rights Watch kommer med slike anklagelser. Finnes det ikke en eneste video på nettet, men det finnes videoer der Syriske soldater dreper ISIS.

Dette er hva man kaller bevis.

http://www.liveleak.com/view?i=184_1385419901

Human rights anklager, men legger fram ingen bevis.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Se der ja, da bommet jeg både på antallet familigjenforening og prisen pr person, men sluttprisen ble nesten korrekt.

Det komiske er jo at de som er for denne galskapen fortsatt tror det koster 3-4 milliarder å ta inn 8000 flyktninger. 

Disse tallene fra Finansavisen er bare tullball. F.eks. forutsetter de at absolutt alle syrere vil belaste det offentlige systemet økonomisk med like stor sum gjennom hele livsløpet. Til overmål beregner de helt frem til år 2100 hvilket da må bety at de åpenbart tror mange av dem blir 110 til 120 år gamle osv.

Makan til tøys  :nei:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du klar over at det finnes mennesker som ikke flyktninger , men som trenger livsnødvendig medisin ?

Mange av dem har så dårlig råd at de må krangel for å dekt kostnaden til den medisinen

mens disse flyktningene kan bare starte en krig og så får de alle den hjelpen de kan drømme om

De dere fokuser på er at Norge må ta inn alle disse enten de har  kapasitet til det , eller ikke.

Da har man ikke noe annet valg en hjelpe flest mulig i krigsområdet for at de i hele tatt skal få hjelp

Det er alt for mye fokus på at de må hit for å få hjelp , som om  Norge har så mye penger å ta av at de kan regnes som ute kostnader

Vi har de mye annet å bruke pengene på

• Liker 1
Lenke til kommentar

Disse tallene fra Finansavisen er bare tullball. F.eks. forutsetter de at absolutt alle syrere vil belaste det offentlige systemet økonomisk med like stor sum gjennom hele livsløpet. Til overmål beregner de helt frem til år 2100 hvilket da må bety at de åpenbart tror mange av dem blir 110 til 120 år gamle osv.

Forutsetningene er vel at den gjennomsnittlige syriske flyktningen vil leve 85 år til, og den gjennomsnittlige syreren vil koste et gitt beløp i den tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forutsetningene er vel at den gjennomsnittlige syriske flyktningen vil leve 85 år til, og den gjennomsnittlige syreren vil koste et gitt beløp i den tiden.

Nei, det bare lates som nøktern fremstilling og at vi skal tro det er foretatt i god hensikt.

Men selve drivkraften til journalisten i Finansavisen er tydeligvis noe helt annet, noe som ble avslørt ifjor på hans lukkede Facebook gruppe:

"La oss avslutte denne tåpelige diskusjonen. La oss legge kortene på bordet. Jeg liker ganske enkelt ikke arabere, pakistanere og somaliere, og det har ingenting med hudfarge å gjøre, og det finnes selvfølgelig unntak. Men det dreier seg om tilbedere av en primitiv ørkenreligion"

http://www.dagbladet.no/2014/07/31/nyheter/finansavisen/innvandring/politikk/34581669/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...