Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Rent økonomisk er 8000 eller 10 000 ekstra flyktninger egentlig bare småpenger for et land som Norge. Ta f.eks. i betraktning faktumet at Vinter-OL 2022 ble skrotet, dermed sparte statskassa brått 30 milliarder, som politikere var villige til å bruke. Så når man indirekte bruker bare skarve 2-3 milliarder av dette gigant-beløpet til å hjelpe mennesker, fremstår det som riktig prioritering. Hva med de i mottak som allerede sliter med å finne seg kommune å bo i? Hva med den allerede dårlige integreringen? mener du sånn helt seriøst at å ta inn 8000 er så å si gratis? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Det jeg ikke skjønner oppi alt dette er at de 8000 ikke er inkludert familiegjenforening, hvor det er rimelig å anta at resten av familien også er på flukt hvis en av dem er det (dette er litt gjetning, men det virker vel logisk at man ikke flykter enkeltvis i en krig?). Hadde vært bedre å ta med på familiebasis - og det sier jeg ikke BARE fordi det er billigere, men også fordi det helt sikkert er bedre for de heldige få å ha familien i nærheten. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Er det et slik samfunn politikerne ønsker i Norge? Denne gutten er jo veldig godt integrert. Å prater flytende engelsk. https://www.youtube.com/watch?v=j0FpBi5MfYE Endret 16. juni 2015 av Rioter 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke bygger opp en ekstra kapasitet til å ta i mot 15-20 tusen selv om det er snakk om 10 tusen denne gangen ? hvis det allerede er underkapasitet hvorfor skal man da ta i mot 8 tusen i tilegg ? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Man skal være ganske naiv hvis man tror at det koster 2-3 milliarder å ta inn 8000 folk fra syria + familiegjenforening. +/- 100 milliarder er nok mer realistisk, alt etter hvor mange som faktisk kommer, og at man tar utgangspunkt i at hver ikke-vestlig innvandrer koster samfunnet 4.1 millioner kr i snitt. Så får man bare håpe da så mange som mulig av disse er høyt utdanna og ender opp som et bidrag til felleskapet isteden for en kostnad, men statistikken taler dem i mot. 100 milliarder? Da synes jeg faktisk heller vi skulle kutte ned antallet fra 8000 til 6000 og bruke pengene vi sparer på vinter-OL 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 mener du sånn helt seriøst at å ta inn 8000 er så å si gratis? Har jeg nevnt gratis? Jeg bare viste til "paradokset" med et 14-dagers OL sirkus til 30 milliarder, men siden det ikke ble noe av, finansierer jeg flyktninger med disse pengene i 50 år eller noe. Men selv dette er småpenger. Bare i 2014 tjente Oljefondet uventet 700 milliarder ekstra, pga. av valutaforhold http://www.dagbladet.no/2014/12/12/nyheter/okonomi/hegnarno/innenriks/36697255/ Kort sagt, slutt å krisemaksimer om økonomi vs noen tusen flyktninger +/- Norge står & faller ikke med det, for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Er det et slik samfunn politikerne ønsker i Norge? Denne gutten er jo veldig godt integrert. Å prater flytende engelsk. https://www.youtube.com/watch?v=j0FpBi5MfYE Det tar vel ikke langt tid å finne samme type propaganda jøder bruker ovenfor palestinerne. For min del så forstår jeg at slike konspirasjoner oppstår etter Israelsk aggresjon og massedrap av sivile. Du mente sikkert *Og* Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Man kan vist ikke "stole på " noen nå for tiden VG: Frp ville si ja til 7500 Syria-flyktninger http://www.nrk.no/norge/vg_-frp-ville-si-ja-til-7500-syria-flyktninger-1.12411335 Altså, skarve 500 færre enn de andre partiene. Hva er alt styret om folkeavstemning godt for da? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 joda. men når det ikke er så mange valg for å berge samarbeidet bare synd at bare FRP ville fire på kravene sine Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 mener du sånn helt seriøst at å ta inn 8000 er så å si gratis? Har jeg nevnt gratis? Jeg bare viste til "paradokset" med et 14-dagers OL sirkus til 30 milliarder, men siden det ikke ble noe av, finansierer jeg flyktninger med disse pengene i 50 år eller noe. Men selv dette er småpenger. Bare i 2014 tjente Oljefondet uventet 700 milliarder ekstra, pga. av valutaforhold http://www.dagbladet.no/2014/12/12/nyheter/okonomi/hegnarno/innenriks/36697255/ Kort sagt, slutt å krisemaksimer om økonomi vs noen tusen flyktninger +/- Norge står & faller ikke med det, for å si det sånn. Var ikke det jeg fikk uttrykk av i ditt forrige innlegg, nå er ikke jeg en økonom men jeg vil nå si å bruke 30 milliarder mer en det vi allerede bruker er ganske så mye, så småpenger er det nok ikke. Husk nå at vi har bare 5 millioner innbyggere i landet Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 joda. men når det ikke er så mange valg for å berge samarbeidet bare synd at bare FRP ville fire på kravene sine Du er klar over at partiene ble enige om 8 000 over tre år, og ikke 10 000 over to år? Noe som betyr at alle som ville ta inn 10 000 over to år nettopp har firt på kravene sine. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 - Det kan sies mye om hvorfor vi ikke vill ta i mot så mange problemet er at apparatet for å ta i mot alle disse ikke har den nødvendige kapasiteten. Derfor havner de på "oppbevaring" til man finner et sted for dem Det er en av grunnene til at vi ikke vi ha flere hit Det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke bygger opp en ekstra kapasitet til å ta i mot 15-20 tusen selv om det er snakk om 10 tusen denne gangen ? hvis det allerede er underkapasitet hvorfor skal man da ta i mot 8 tusen i tilegg ? Der svarte du jo deg selv. Det er ingen her som vil hente flyktninger for så å la dem gå gatelangs å tigge, det vi argumenterer for er nettopp å sette av de ressurser som trengs og tilrettelegge for flyktningestrømmen som vi har ett moralsk ansvar for så lenge vi er involvert i konflikten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Det var i snitt 118 000 arbeidsledige i første kvartal i år, i følge SSB. . Geir Disse er 100% arbeidsledige det er nok flere 100.000 med småvikar jobber og lav % stillinger. Nja. Ifølge SSB er det 73 000 som ønsker seg større stillingsprosenter enn det de har, og deres ønsker utgjør 26 000 heltids stillinger. Geir Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Det tar vel ikke langt tid å finne samme type propaganda jøder bruker ovenfor palestinerne. For min del så forstår jeg at slike konspirasjoner oppstår etter Israelsk aggresjon og massedrap av sivile. Du mente sikkert *Og* Islamske nasjoner har en større agenda. Jødene ble utryddet av Hitler. Jøder er i realiteten ingen trussel mot det internasjonale samfunnet i 2015. Jødene hadde lyst til å erobre verden og Hitler utryddet dem. Snart er det muslimene sin tur. Bare se på denne videoen fra Tyrkia..... http://www.liveleak.com/view?i=e38_1434482503 Endret 16. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Klart det er fantastisk at mennesker ønsker å reise til Norge for å arbeide og bosette seg her men vi må også sørge for at kulturen til Norge bevares og ikke svekkes Tja, om nordmenn flest kunne enes om hvilken kultur det er vi vil bevare da... Geir Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 joda. men når det ikke er så mange valg for å berge samarbeidet bare synd at bare FRP ville fire på kravene sine Du er klar over at partiene ble enige om 8 000 over tre år, og ikke 10 000 over to år? Noe som betyr at alle som ville ta inn 10 000 over to år nettopp har firt på kravene sine. tja, man kan se det på mange måter slik jeg ser det så hadde FRP i utgangspunktet sagt at de ikke ville ta noen likevel måtte de svelge den største kamelen FRP og H er de som er i regjering likevel må FRP godta kravene fra opposisjonen . hvorfor skal de som ikke er med i regjeringen få det største gjennomslaget ? Dette minner meg om små umulige unger som driver terror bare fordi de ikke får viljen sin Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Det tar vel ikke langt tid å finne samme type propaganda jøder bruker ovenfor palestinerne. For min del så forstår jeg at slike konspirasjoner oppstår etter Israelsk aggresjon og massedrap av sivile. Du mente sikkert *Og* Islamske nasjoner har en større agenda. Jødene ble utryddet av Hitler. Jøder er i realiteten ingen trussel mot det internasjonale samfunnet i 2015. Jødene hadde lyst til å erobre verden og Hitler utryddet dem. Snart er det muslimene sin tur. Bare se på denne videoen fra Tyrkia..... http://www.liveleak.com/view?i=e38_1434482503 Hva i alle dager har dette med flyktningestrømmen til Norge å gjøre som hovedsaklig består av moderate muslimer og sekulære? Vi har ingen planer om å importere inn fanatikerne men derimot mennesker som har fått livene sine ødelagt av akkurat disse som også du hyppig linker og refererer til. Skulle med det tro at du så verdien i å hjelpe ofrene. Endret 16. juni 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Det tar vel ikke langt tid å finne samme type propaganda jøder bruker ovenfor palestinerne. For min del så forstår jeg at slike konspirasjoner oppstår etter Israelsk aggresjon og massedrap av sivile. Du mente sikkert *Og* Islamske nasjoner har en større agenda. Jødene ble utryddet av Hitler. Jøder er i realiteten ingen trussel mot det internasjonale samfunnet i 2015. Jødene hadde lyst til å erobre verden og Hitler utryddet dem. Snart er det muslimene sin tur. Bare se på denne videoen fra Tyrkia..... http://www.liveleak.com/view?i=e38_1434482503 Irrelevant informasjon Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Man skal være ganske naiv hvis man tror at det koster 2-3 milliarder å ta inn 8000 folk fra syria + familiegjenforening. +/- 100 milliarder er nok mer realistisk, alt etter hvor mange som faktisk kommer, og at man tar utgangspunkt i at hver ikke-vestlig innvandrer koster samfunnet 4.1 millioner kr i snitt. Så får man bare håpe da så mange som mulig av disse er høyt utdanna og ender opp som et bidrag til felleskapet isteden for en kostnad, men statistikken taler dem i mot. 100 milliarder? Da synes jeg faktisk heller vi skulle kutte ned antallet fra 8000 til 6000 og bruke pengene vi sparer på vinter-OL Vel hvis du synes det tallet er så latterlig så er jo kostnaden for 8000 allerede 33 milliarder ifølge SSB (8000x4.1mill). At det kommer 3 ganger så mange pga familegjenforening kan vel diskuteres, men jeg ser det ikke som veldig urealistisk. Når det er sagt så ser jeg heller at vi bruker 30 milliarder på flyktninger enn vinter-OL, og det sier litt om hvor høyt jeg setter pampene i IOC. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Hva i alle dager har dette med flyktningestrømmen til Norge å gjøre som hovedsaklig består av moderate muslimer og sekulære? Vi har ingen planer om å importere inn fanatikerne men derimot mennesker som har fått livene sine ødelagt av akkurat disse som også du hyppig linker og refererer til. Skulle med det tro at du så verdien i å hjelpe ofrene. Moderate muslimer, radikaler muslimer, ekstreme muslimer. Bare tullball dette her. Det finnes kun shia og sunni muslimer. Les denne artikkelen og du vil innse at det finnes ingen moderate muslimer. http://my.telegraph.co.uk/abdulmuhd/amuhd/1476/moderate-islam-is-an-insult-to-islam-the-cultural-muslim/#disqus_thread Endret 16. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå