Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo mulig å lage poll her i forumet også, den vil vel vise litt hva folk her syns om saken :)

Tråden har 840  svar og 13 673 visninger.

Jeg har bevisst ikke laget poll, siden den vil ikke være representativ for hele Norges befolkning. Jeg har en følelse av at de fleste er imot forslaget som ble vedtatt idag. 

Jeg lager bare en tråd dersom temaet er kontroversiell :p.

Lenke til kommentar

Det vil bygges flere moskeer i rundt omkring i landet ( eneste ulempen, slik jeg ser det). 

Hva er problemet med det egentlig?

Det er bare frykten som slår inn. Trossamfunn som Islam vokser, mens kristendommen dør ut. Kristne begynner å bli nervøse :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare frykten som slår inn. Trossamfunn som Islam vokser, mens kristendommen dør ut. Kristne begynner å bli nervøse 

Vel! De kristne har også andre verdier enn bare tro.

Mosker vokser :) På tide at de kristne begynner å rekruttere nye medlemmer på gaten. Islam misjonerer Norges gater hele tiden. Kanskje derfor de vokser så mye også. Flere og flere etniske nordmenn forlater kristendommen :D De kristne har vært late med sine misjonerings rekruttering i gaten de siste årene. Ikke vondt ment altså :xmas:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi tar inn 8000

Finland tar inn 350

http://yle.fi/uutiset/finland_to_take_350_syrian_refugees_in_2015/7690375

Kjenner jeg begynner å mislike Finland sterkt... Bidra litt da, alle EU-land skal være med å hjelpe meg i toeren!!

edit: De er flere folk i Finland enn i Norge, men de få flyktningene de har klarer de ikke å få plassert i en kommune 

http://www.unhcr-northerneurope.org/news-detail/finnish-municipalities-more-willing-to-accept-syrian-refugees/

(se nederst i artikkelen). 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Det er bare frykten som slår inn. Trossamfunn som Islam vokser, mens kristendommen dør ut. Kristne begynner å bli nervøse 

Vel! De kristne har også andre verdier enn bare tro.

Mosker vokser :) På tide at de kristne begynner å rekruttere nye medlemmer på gaten. Islam misjonerer Norges gater hele tiden. Kanskje derfor de vokser så mye også. Flere og flere etniske nordmenn forlater kristendommen :D De kristne har vært late med sine misjonerings rekruttering i gaten de siste årene. Ikke vondt ment altså :xmas:

Er dette noe du gleder deg over? Bare regner med dette etter antall smilefjes hver setning. Det bor ca 200 000 muslimer i Norge, flere er på tur siden de rød-grønne vedtok å ta inn 8000.

Lenke til kommentar

Finland sliter utrolig mye nå, rent økonomisk sett. Om Hellas ryker så taper de mye penger som man ikke har..

I siste budsjett ble kuttene store og rammer mange.

Er ingen unnskyldning for å bare ta imot 350. Denne måten å gjøre det på har Finland drevet med lenge.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Vi tar inn 8000

Finland tar inn 350

http://yle.fi/uutiset/finland_to_take_350_syrian_refugees_in_2015/7690375

Kjenner jeg begynner å mislike Finland sterkt... Bidra litt da, alle EU-land skal være med å hjelpe meg i toeren!!

edit: De er flere folk i Finland enn i Norge, men de få flyktningene de har klarer de ikke å få plassert i en kommune 

http://www.unhcr-northerneurope.org/news-detail/finnish-municipalities-more-willing-to-accept-syrian-refugees/

(se nederst i artikkelen). 

Tror Finland kunne brydd seg mindre over hva en person tenker i et forum. Det er ingen konkurranse over hvem som tar inn mest, man må tenke først og fremst på landets økonomi før en tar inn flere tusen personer som på lengre sikt vil kreve pensjon og andre goder. Finland har allerede en dårlig økonomi og jeg ser ikke noe grunn for svekke den ytterligere.

Lenke til kommentar

Finland sliter utrolig mye nå, rent økonomisk sett. Om Hellas ryker så taper de mye penger som man ikke har..

I siste budsjett ble kuttene store og rammer mange.

Er ingen unnskyldning for å bare ta imot 350. Denne måte å gjøre det på har Finland drevet med lenge.

Men så har ikke Finland aldri vært i nærheten av den velferdsstaten som Norge.

Så sammenlikning er et totalt bom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror Finland kunne brydd seg mindre over hva en person tenker i et forum. Det er ingen konkurranse over hvem som tar inn mest, man må tenke først og fremst på landets økonomi før en tar inn flere tusen personer som på lengre sikt vil kreve pensjon og andre goder. Finland har allerede en dårlig økonomi og jeg ser ikke noe grunn for svekke den ytterligere.

Tror også staten Finland bryr seg fint lite hva en nordmann skriver på et norsk forum. Men ja de sliter økonomisk. Ja å være med i Eu er noe dritt. Men det er også Italia, Hellas og Spania de har også dårlig økonomi (dårligere enn Finland) men de tar mer enn 350 personer inn! Så ja syns Finland kunne være litt mer samarbeidsvillige når de først var så gira på å bli med i EU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Tror også staten Finland bryr seg fint lite hva en nordmann skriver på et norsk forum. Men ja de sliter økonomisk. Ja å være med i Eu er noe dritt. Men det er også Italia, Hellas og Spania de har også dårlig økonomi (dårligere enn Finland) men de tar mer enn 350 personer inn! Så ja syns Finland kunne være litt mer samarbeidsvillige når de først var så gira på å bli med i EU.

Handler ikke om å være samarbeidsvillige, det handler om plass, integrering. I Norge så har AP og Venstre skrevet at de 8000 må bo i skoler i en periode "for integrering" noe som egentlig er en unnskyldning for at de egentlig ikke har plass til så mange. I den tiden vi bruker på å ta inn 8000 pluss familiegjenforening så har vi brukt ca 20-30 milliarder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...