Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Jeg går for den laveste anbefalingen din, 100,000 per år

Hva skjer om 200,000 søker asyl i 2016?

Det gidder jeg ikke bry hodet mitt med siden det er usannsynlig.

Jeg lener meg bekvemt på de 100.000 du har strukket deg til å ta imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønsker å gi blaffen og håpe på det beste altså.

Jeg syntes ikke det er særlig smart å gamble med fremtiden, det er noe vi bør planlegge for å kunne forberede oss på det .

Dersom det kommer 200,000 mennesker til oss, skal de sulte ihjel eller skal vi hjelpe de? Skal vi planlegge eller ikke?

Lenke til kommentar

Du ønsker å gi blaffen og håpe på det beste altså.

?? Det er du som har akseptert inntil 100.000 (som det laveste alternativet ditt)

Lenke til kommentar

Må du vel nesten spørre Pycnopodia om siden det er han som foreslår det.

Jeg spør deg, hva er din øvre grense for antall asylsøkere, og kan du beregne hvor mye det vil koste.

Hvis du har ingen øvre grense, så kan vi se konsekvensene fra Sverige. Hele deres asylsystem har brutt sammen, det vil ta mange år å bare behandle de søknadene som har kommet nå.

Lenke til kommentar

Forkjemperne er dere som sier at vi bare skal slippe alt inn i landet og at alle er gode og snille og at det bare er noen få som er gale.

Jeg er absolutt ikke forvirret.

Finner du en eneste 1 på forumet som sier det slik du presenterer det her? Hvis du ikke finner i det minste 1 stk, beviser det at du er forvirret 

Følelsestyrt forvirret, ser bare sort og hvitt ..

Forkjemperne er dere som sier at vi bare skal slippe alt inn i landet og at alle er gode og snille og at det bare er noen få som er gale.

Bazinga! Da var han plutselig ikke forvirret lengre.

Du sa ikke at den ene personen måtte mene det h*n skrev :p

Lenke til kommentar

?? Det er du som har akseptert inntil 100.000 (som det laveste alternativet ditt)

Hvis det kommer 200,000 neste år, hva gjør vi da?

Eventuelt hvis det kommer 100,000 til neste år, hva gjør vi?

Skal vi tenke på det nå, eller om et år når de ankommer Oslo S?

Tror du det er gunstig for 200,000 flyktninger at vi er uforberedt?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/vestfold/utbrudd-av-svineinfluensa-pa-brunstad-1.12692206

Jippi, H1N1 som ikke er isolert...

De etiske spørsmålene er lite debattert:

- Hvis et norsk barn dør pga smitte eller indirekte pga overbelastet helsevesen (operasjon som må utsettes, legen som glemte pasienten pga for mye å gjøre...).  Dør det da pga vår kollektive snillhet?

http://www.reuters.com/article/us-syria-crisis-aleppo-water-idUSKBN0TK4F020151201

- Hvis intensivert bombing i Syria fører til at millioner sivile blir uten vann og mange dør som en følge av dette.  Dør de da fordi vi rettferdiggjør oss selv med at vi er "på de godes side" eller at IS skal straffes for Paris-terroren?

- Vil ikke slik bombing skape en enda større strøm av desperate flyktninger?  

- Vil det ikke føret til at enda flere radikaliseres og vil hevne at familien ble slaktet? 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/vestfold/utbrudd-av-svineinfluensa-pa-brunstad-1.12692206

Jippi, H1N1 som ikke er isolert...

De etiske spørsmålene er lite debattert:

- Hvis et norsk barn dør pga smitte eller indirekte pga overbelastet helsevesen (operasjon som må utsettes, legen som glemte pasienten pga for mye å gjøre...).  Dør det da pga vår kollektive snillhet?

http://www.reuters.com/article/us-syria-crisis-aleppo-water-idUSKBN0TK4F020151201

- Hvis intensivert bombing i Syria fører til at millioner sivile blir uten vann og mange dør som en følge av dette.  Dør de da fordi vi rettferdiggjør oss selv med at vi er "på de godes side" eller at IS skal straffes for Paris-terroren?

- Vil ikke slik bombing skape en enda større strøm av desperate flyktninger?  

- Vil det ikke føret til at enda flere radikaliseres og vil hevne at familien ble slaktet? 

Jeg ser på det som umulig å bombe vekk IS fortere enn de klarer å rekruttere nye terrorister.

Midt-østen er så ødelagt av krig at det kan sammenlignes med en utbrent bygning. Uansett hvor mye vann vi spyler på bygningen så vil den fremdeles være ødelagt. Det er for sent å redde den. 

Lenke til kommentar

Noen må rydde opp i denne tråden

Norge har en viss kapasitet til å ta i mot alle asylkantene men det virker ikke som alle aksepterer den grensen 

Det er også klar at det finne noen bråkmakerer som er ekter nordmenn , som kan være problematisk nok

Det betyr ikke at man har får få av dem , man bur ihvertfall ikke importere enda flere bråkmakere

Lenke til kommentar

Jeg leste følgende artikkel i Aftenposten. Den forteller at nettoinnvandring til Norge fra Sverige har vært fallende siden 2010, og negativ i rundt et halv år. I den forbindelse ble jeg minnet på følgende innlegg.

Ikke rart det er 50 000 svenske unge i Oslo som selv har valgt å flykte fra eget land.

Her fremstilles svenske arbeidsinnvandrere som flyktninger. De er ikke ute etter å dra nytte av et bedre arbeidsmarked i Norge enn i Sverige, men vil bort fra innvandrerne. Det siste halve året har det som kjent kommet svært mange asylsøkere til Sverige, mange flere enn til Norge. At svensker flytter hjem igjen nå må vel da bety at de flykter fra Norge (fordi vi ikke tar inn nok asylsøkere)?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leste følgende artikkel i Aftenposten. Den forteller at nettoinnvandring til Norge fra Sverige har vært fallende siden 2010, og negativ i rundt et halv år. I den forbindelse ble jeg minnet på følgende innlegg.

Her fremstilles svenske arbeidsinnvandrere som flyktninger. De er ikke ute etter å dra nytte av et bedre arbeidsmarked i Norge enn i Sverige, men vil bort fra innvandrerne. Det siste halve året har det som kjent kommet svært mange asylsøkere til Sverige, mange flere enn til Norge. At svensker flytter hjem igjen nå må vel da bety at de flykter fra Norge (fordi vi ikke tar inn nok asylsøkere)?

Hæ? At noen drar hjem nå skyldes at det norske arbeidsmarkedet har stoppet opp, særlig for innvandrere, de har ganske enkelt ingenting her å gjøre lenger. Men hadde de kunnet velge hadde de blitt her. Du fremstiller det som om de har noe valg, noe som er uredelig.

Norge har dobbelt så stort statsbudsjett som Sverige per innbygger, om de kunne blitt her hadde de nok det.

Ja så har vel svensk helsepersonell begynt å få anstendig lønn i det siste også, noe som medvirker.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Nja. Det betyr uansett at motivet for å flytte er arbeidsmarked og lønnsvilkår. De var her fordi det var lett å få jobb her og vanskelig hjemme. Nå er det ikke så lett her lenger, så da drar de hjem. Ingen av delene kan tas til inntekt for noe bestemt innvandringssyn.

Geir :)

Tja, bortsett fra synet om at fri inn- (og ut-)vandring kanskje ikke er så farlig som mange vil ha det til å være. ;)

Tross alt der har vel vært fri ferdsel mellom de skandinaviske landene siden 50-tallet (om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar

Tja, bortsett fra synet om at fri inn- (og ut-)vandring kanskje ikke er så farlig som mange vil ha det til å være. ;)

Ja, jeg ville bare ikke ta det til inntekt for mitt eget syn heller. :)

Tross alt der har vel vært fri ferdsel mellom de skandinaviske landene siden 50-tallet (om jeg ikke husker feil).

1954 var vel den opprinnelige avtalen. Så ble den erstattet av en ny i 1983. Vet ikke hva som endret seg.

Geir :)

Lenke til kommentar

Hæ? At noen drar hjem nå skyldes at det norske arbeidsmarkedet har stoppet opp, særlig for innvandrere, de har ganske enkelt ingenting her å gjøre lenger. Men hadde de kunnet velge hadde de blitt her. Du fremstiller det som om de har noe valg, noe som er uredelig.

Norge har dobbelt så stort statsbudsjett som Sverige per innbygger, om de kunne blitt her hadde de nok det.

Ja så har vel svensk helsepersonell begynt å få anstendig lønn i det siste også, noe som medvirker.

Jeg tror også at de drar på grunn av arbeidsmarkedet. Men, jeg tror også de kom på grunn av arbeidsmarkedet. Det gjør ikke du. Nå, når de drar igjen, da er plutselig arbeidsmarkedet en faktor igjen. Svært beleilig for deg da, en skulle tro du tro historiene dine om hvorfor svensker (ikke) kommer til Norge, og hvordan 500 000 asylsøkere vil komme til Norge, rett fra et visst sted.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror også at de drar på grunn av arbeidsmarkedet. Men, jeg tror også de kom på grunn av arbeidsmarkedet. Det gjør ikke du. Nå, når de drar igjen, da er plutselig arbeidsmarkedet en faktor igjen. Svært beleilig for deg da, en skulle tro du tro historiene dine om hvorfor svensker (ikke) kommer til Norge, og hvordan 500 000 asylsøkere vil komme til Norge, rett fra et visst sted.

Kan vel tenke meg det meste dras ut ifra samme mørke sted som det dødfødte 1,5-millioner-asylsøkere-til-Norge-i-2017 utspillet som også trengte bortimot setefødsel ved unnfangelse

• Liker 1
Lenke til kommentar

Svenskene som er den største gruppen drar og alikevel blir 2015 et rekordår for "innvandring". Faktum er at myndighetene våre ikke ser på asylanter og flyktninger som asylanter og flyktninger som trenger midlertidig beskyttelse, men ser på dem som permanente innvandrere som trenger fler ressurser og mer hjelp enn landets egen befolkning, og selv da, ikke klarer, eller ikke ønsker, å integrere seg. Ingenting forventes av dem.

Den etnisk norske befolkningen synker i økende tempo og har totalt sett gått ned siden 2004 til tross for at en person bare trenger èn norsk forelder for å regnes etnisk norsk, og alikevel har vi hatt befolkningsvekst på 50.000+ i året. Det skal ikke mange tiårene til før de som spår dommedag for den norske identiteten og kulturen får rett og Norge reduseres til et utviklingsland.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Innvandringen i dag er fremdeles på et ekstremt høyt nivå.

Med ekstremt mener jeg at Norge innen relativt kort tid ikke lenger vil være bebodd av nordmenn, fremtidens "nordmenn" snakker ikke norsk og er ikke kristne.

Hadde dette tatt 1-2 år ville dere kanskje forstått det. Men det tar flere tiår og da er det ikke like lett å se hva som skjer :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Svenskene som er den største gruppen drar og alikevel blir 2015 et rekordår for "innvandring". Faktum er at myndighetene våre ikke ser på asylanter og flyktninger som asylanter og flyktninger som trenger midlertidig beskyttelse, men ser på dem som permanente innvandrere som trenger fler ressurser og mer hjelp enn landets egen befolkning, og selv da, ikke klarer, eller ikke ønsker, å integrere seg. Ingenting forventes av dem.

Den etnisk norske befolkningen synker i økende tempo og har totalt sett gått ned siden 2004 til tross for at en person bare trenger èn norsk forelder for å regnes etnisk norsk, og alikevel har vi hatt befolkningsvekst på 50.000+ i året. Det skal ikke mange tiårene til før de som spår dommedag for den norske identiteten og kulturen får rett og Norge reduseres til et utviklingsland.

Hvordan vil vi reduseres til et utviklingsland?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...