Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yupp... så mye til "miljø" og "integrering". Gener bestemmer nok litt for mye over oss.

Nå kommer det fleire ti-tusen syrere. Der er det "normalt" å gifte seg og ha sex med 9-14år gamle jenter. Men hey, hva så om noen norske unger blir voldtatt? Vi må jo hjelpe de. Vi må ha "forståelse". 


Det er nokså slemt å snakke slik om "alle". Samtidig, når det kommer så mange av de i en ukontrollert strøm, så blir det konsekvenser for samfunnet. Store konsekvenser.
Asylmottak burde vare lukket. Enda bedre - i et land i nærheten av selve krisen. Nabolandet. Vi kunne fortsatt hjelpe folk ved å gi de tryghett. Vi kunne hjelpe til laaang fleire. Det ville koste oss mye minde. Det ville ikke vare noe konsekvenser for samfunnet. 

Lenke til kommentar

En studie i velferdsstat som bukker under, må bli Japan. Landet, som ofte fremheves av enkelte som forbilde fordi de ikke tar imot flyktninger/immigranter.

 

Problemet er at det i Japan nå selges omtrent like mye bleier til bruk på gamle mennesker, som til babyer i landet.

 

edit: link

 

http://e24.no/makro-og-politikk/bleier-avsloerer-enorme-oekonomiske-problemer-i-japan/20306130

 

 

Hvis de ønsker å opprettholde befolkningen så kan de nok ta inn annet folk enn de fra verdens minst utviklede land. Evt. legge ned forbud mot diverse sex-dukker og sex-maskiner og alt det rare de sikkert har der borte.

 

Egentlig burde Japan være takknemlig for hvilke som helst som var villig å flytte dit, kanskje. For det går rimelig fort mot avgrunn både økonomisk og demografisk.

 

Siden 2007 har befolkningen konstant minsket, nå i et tempo av rundt 250 000 i året.

 

http://www.svd.se/rekordstort-befolkningstapp-i-japan

 

Men jeg tviler på at de er istand til å forandre mentalitet (?)

 

Btw, noen har inne har vel forøvrig gitt Sverige og Tyskland dommedagsstemplet først og fremst, så blir "spennende" og se hvilke av de tre industrilandene som først må kaste inn håndkle.

Lenke til kommentar

Hvis alle land må ha evig befolkningsvekst for å tilfredstille økonomisk vekst vil få en eller annen dommedag i framtiden. Japan har kanskje ikke økonomisk vekst nå, men folk kommer til å invistere pengene sine der i framtiden. En øystat med en befolkning der 99,9 % deler samme kultu er sannsynligvis en tryggere plass å ha kapital, en land med multikultur og overveiende fare for sosial uro. Syns det ser mørkere ut for Norge hvis oljeprisen aldri stiger. Hva skal vi jobbe med her på berget for og tjene penger?

Lenke til kommentar

Den lokale imam kan godkjenne ekteskap for jenter fra de fyller 13 år.

 

Religiøse ledere bør ikke ha noen juridisk myndighet. De får nøye seg med å formidle kontakt med de respektive guder, til folk som frivillig ønsker slik kontakt.

 

Når det gjelder minstealder så er jeg ikke sikker på hva den bør være. Ekteskap og andre juridiske avtaler bør inngås av mennesker med samtykkekompetanse, og hvor gammel man skal være før man har den er usikkert, og antagelig individuelt.

 

Men denne jenta ble giftet bort og ble gravid når hun var 11. Det er alt for tidlig. Jeg har et barnebarn på 17 og et på 13. Den yngste er langt fra moden nok etter noen fornuftig målestokk.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Men denne jenta ble giftet bort og ble gravid når hun var 11. Det er alt for tidlig. Jeg har et barnebarn på 17 og et på 13. Den yngste er langt fra moden nok etter noen fornuftig målestokk.

 

Geir :)

 

 

 

Dette er en av områdene som skaper konflikt. Skal barn under 10 år kunne bli misbrukt av eldre menn eller ikke?

Skal alkohol være tillatt eller ikke?

Skal kvinner gå med burka/hijab eller ikke?

Skal jenter og gutter / kvinner og menn kunne bade i samme svømmebasseng?

 

Det blir kulturkrasj, selv om jeg er meget tolerant så hadde jeg for eksempel ikke akseptert om en venn misbrukte barn i sitt hjemland.

Alt dette ser ut til å komme som sjokkerende overraskelser på de mest innvandringsvennlige, som om vår kultur var noe alle ønsket seg og så opp til.

Lenke til kommentar

Dette er en av områdene som skaper konflikt. 

 

Ja. "Kulturrelativisme" er en umulig - og tåpelig - idé. Vi må alle ha en forestilling om hva som er rett og galt, og "kultur" er ingen unnskydning for at andre gjør det vi synes er galt. (Det kan selvsagt være en forklaring, men det gjør det ikke rett.)

 

Skal barn under 10 år kunne bli misbrukt av eldre menn eller ikke?

 

Ikke under noen omstendighet. 

 

Skal alkohol være tillatt eller ikke?

 

Det skal være tillatt, så får den enkelte bestemme selv. Om man er gammel nok til å ta de avgjørelsen. Dog må det også være anledning til å avvise berusede mennesker for de  som ikke ønsker slikt. (Både privat, i forretninger og i institusjoner som skoler og annet.)

 

Skal kvinner gå med burka/hijab eller ikke?

 

Ditto. Det skal være tillatt, så får den enkelte bestemme selv. Om man er gammel nok til å ta den avgjørelsen. Dog må det også være anledning til å avvise maskerte mennesker på egen eiendom for de som ikke ønsker slikt. (Både privat, i forretninger og i institusjoner som skoler og annet.)

 

Skal jenter og gutter / kvinner og menn kunne bade i samme svømmebasseng?
 

Ja. Voksne kvinner og menn får selv bestemme om de vil bade sammen, og hvor mye klær de vil ha på seg når de gjør det, innenfor de reglene som settes av institusjonen/virksomheten. Men det er ikke institusjonens (f. eks. skolens) jobb å tilrettelegge for slikt, så lenge vi har en offentlig skole sloss jeg for at den skal være bygget på humanetiske og tolerante verdisyn. Barn er ikke født hverken sjåvinistiske eller bluferdige, og det er ikke skolens jobb å oppmuntre dem til å bli det. Tvert om.

 

Det blir kulturkrasj, selv om jeg er meget tolerant så hadde jeg for eksempel ikke akseptert om en venn misbrukte barn i sitt hjemland.

 

Det er en kjent og beklagelig "unnskyldning" for norske pedofile som reiser utenlands for å praktisere sine lyster: At det angivelig er akseptert i vertslandet. Kanskje bygget på den misforståelsen at hvis utlendinger må akseptere vår kultur, så skal vi akseptere deres, og i dette tilfelle utnytte den. Men nei, vi kjemper for vår kultur fordi vi mener den er bedre, og det er den i så fall uansett om det er her eller der. (Dog er ikke vår kultur feilfri heller, vi kan alltid kjempe for å forbedre den også.)

 

Alt dette ser ut til å komme som sjokkerende overraskelser på de mest innvandringsvennlige, som om vår kultur var noe alle ønsket seg og så opp til.

 

Jeg er angivelig en av de mest innvandringsvennlige, og det kommer slett ikke som noe sjokk på meg. Dette er kanskje den største bøygen for en vellykket innvandring, mer så enn økonomi og annet.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...