Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Trur du misforsto poenget i innlegget mitt.

 

Som sagt så har hudfarge og utseende ingenting å si for hva slags person man blir som voksen.

 

Små barn som blir adoptert fra f.eks afrika er jo så klart mørke i huden , men er de oppdratt av norske foreldre vil de være som alle andre norske barn.

 

På samme måte som at hvis en hvit baby hadde blitt adoptert av somaliske foreldre i somalia så hadde det barnet oppført seg som og hatt samme syn på f.eks likestilling mellom kvinner og menn som de fleste andre der nede.

 

Altså så kan man ikke dømme folk på hudfarge alene, det blir bare for dumt. Man må se på den kulturelle bakgrunnen og oppveksten personen har hatt for å forstå hvorfor de oppfører seg som de gjør.

 

 

Hvis du blir opplært fra dag èn til tenke at kvinner er deg underdanig og at de skal gjøre som du vil og ikke vise kropp offentlig så blir det selvfølgelig et ganske stort sjokk når du kommer til f.eks norge hvor kvinner og menn er så og si likestilt og kvinner er like fri til å gjøre hva de vil og kle seg som de vil som menn er.

 

Derfor får vi en monumental oppgave med å omvende bl.a kvinnesynet til alle disse nye mennene som kommer om dagen.

 

Det er nokså feil. Gener spiller mye større rolle enn miljø. Det var gjort mange studier og det er godtatt for lenge siden at gener står for 70-80% av personlighet. Gener som avgjør kas musikk vi kommer til å like, kas filmer, politiske preferanser, kriminalitet osv.

 

Så om du adopterer 10000 unger fra Sverige/Tyskland/Swiss og 1000 fra ulike land i Afrika, vil afrikanere ende opp mye dårligare sosialt.

 

Kan umulig være så høyt som 70-80% vel? Jeg mener barns tankesett er jo ganske enkelt og forme..

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet ikke om jeg ser helt hvorfor akkurat det der er så mye å henge seg opp i. Gjør det noe fra eller til da?

 

Jeg tror vel ikke det har noen voldsom smitteeffekt. Men det er greit å ha klare regler for (eller snarere mot) tvangsgifte.

 

Geir :)

Også om de reglene medfører tvangsoppløselse av ekteskap :)

 

Hva gjør vi med mannen som kom med 3 koner? skille ham fra 2? Hvilke 2? Hva gjør man om mannen fortsetter å ha sex med alle 3, etter å ha blitt tvangskilt fra 2?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

DA OPPFATTER JEG SAKEN SOM LØST:

 

Konklusjon:

 

- Forumbrukere ønsker færre syriske flyktninger i Norge - men gjelder det også ikke-muslimske syriske flyktninger?

- Få tall av brukerne ønsker å opprettholde flyktningstrømmen - deriblant Sheasy og tom waits for alice. Disse har skrevet flest innlegg i tråden fordi de representerer oppsisjonen som er relativt liten andel av aktiv forumbrukere i denne tråden.

- Spesielt én bruker ønsker å haste ut alle muslimske innvandrere og kommende flyktninger, og har spurte vedkommende om det dreier seg om ikke-vestlig flyktninger også.

 

Noen som har noen innvendringer, og jeg tror vi kan kanskje stenge tråden også da den har en tends til å bli off-topic. Hva tenker dere om det?

Endret av Vinterstund
Lenke til kommentar

DA OPPFATTER JEG SAKEN SOM LØST:

 

Konklusjon:

 

- Forumbrukere ønsker færre syriske flyktninger i Norge - men gjelder det også ikke-muslimske syriske flyktninger?

- Få tall av brukerne ønsker å opprettholde flyktningstrømmen - deriblant Sheasy og tom waits for alice. Disse har skrevet flest innlegg i tråden siden er oppsisjonen og representerer relativt liten andel av meningene.

- Spesielt én bruker ønsker å haste ut alle muslimske innvandrere og kommende flyktninger, og har spurte vedkommende om det dreier seg om ikke-vestlig flyktninger også - svaret ble nei. Hvem tror dere denne brukeren er?

 

Noen som har noen innvendringer, og jeg tror vi kan kanskje stenge tråden også da den har en tends til å bli off-topic. Hva tenker dere om det?

Er vel forskjell på å "ønske å opprettholde flyktningstrømmen" og det å akseptere at vi tar inn såpass mange i en periode.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å stenge tråden .  Innimellom all krangelen er det også en del god diskusjon og det er mange på begge sider av saken som diskutrer saklig .

 

At det blir noe off-topic er ikke til å unngå i en tråd som omhandler noe som berører og engasjerer så mye som dette temaet.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Selvsagt skal norsk lov gjelde her. Det sies da også klart i artikkelen. Problemet her er ikke mangelen på lov, men at ingen tenkte på å varsle om en mindreårig mor. Tjenestesvikt, ikke noe annet.

 

Men det er jo bare å endre loven - likt med at man nå pålegger urologer ved norske sykehus å utføre dette. Medisinske årsaker eller barns rettigheter er underordnet, så alt er tydeligvis mulig ...

Lenke til kommentar

 

DA OPPFATTER JEG SAKEN SOM LØST:

 

Konklusjon:

 

- Forumbrukere ønsker færre syriske flyktninger i Norge - men gjelder det også ikke-muslimske syriske flyktninger?

- Få tall av brukerne ønsker å opprettholde flyktningstrømmen - deriblant Sheasy og tom waits for alice. Disse har skrevet flest innlegg i tråden siden er oppsisjonen og representerer relativt liten andel av meningene.

- Spesielt én bruker ønsker å haste ut alle muslimske innvandrere og kommende flyktninger, og har spurte vedkommende om det dreier seg om ikke-vestlig flyktninger også - svaret ble nei. Hvem tror dere denne brukeren er?

Du glemte en bruker som vil ha fullstendig fri innvandring. Slipp inn alle som vil. Hvem tror du den brukeren er?

 

Noen som har noen innvendringer, og jeg tror vi kan kanskje stenge tråden også da den har en tends til å bli off-topic. Hva tenker dere om det?

Sett hvor stor suksess din tråd har fått (5490 innlegg på relativt kort tid), samt at der ikke ser ut til å eksistere noen snarlig løsning på problematikken, vil jeg tippe på at en ny tråd om mottak av flyktninger fra Syria vil bli opprettet omtrent 5 min etter denne tråden stenges. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å ikke stenge tråden, men handler det ikke lenger om syriske flyktninger - men om flyktningskrisen i Europa. Bør ikke da tittelen være mer representativ?

 

For dere som har fulgt med i barndommen til tråden, så var jeg innvandrerekritiker selv, men jeg føler egentlig at opposisjonen var relativt svært liten - dermed var det ingen diskusjon. Det ser ut til de har kommet tilbake.

Lenke til kommentar

 

Det er nokså feil. Gener spiller mye større rolle enn miljø. Det var gjort mange studier og det er godtatt for lenge siden at gener står for 70-80% av personlighet. Gener som avgjør kas musikk vi kommer til å like, kas filmer, politiske preferanser, kriminalitet osv.

Så om du adopterer 10000 unger fra Sverige/Tyskland/Swiss og 1000 fra ulike land i Afrika, vil afrikanere ende opp mye dårligare sosialt. 

 

 

Tja, si det du, riktig så enkelt er jeg ikke sikker på om det er:

 

"The current prevailing genetic evidence seems to suggest that we actually don't have genes for personality"

 

"Of course, the conclusion that genes don't influence personality is most certainly wrong, after all, we have decades of twin research showing similarity in personality between identical twins. At least some of that similarity has to be genetic."

 

"Taking into account all the SNPs associated with sensation-seeking behaviors as an aggregate, dopamine genes worked in concert to explain around 6.6% of variation in sensation-seeking behavior."

 

"If you've made it this far, you can appreciate (like I do), that the question: "Do genes influence personality?" cannot receive a simple answer. On the one hand, genes clearly seem to contribute to personality, but on the other, much of the genetic evidence has not supported this view."

 

Psychology Today

 

"Genetic epidemiologic studies indicate that all ten personality disorders (PDs) classified on the DSM-IV axis II are modestly to moderately heritable."

 

The genetic epidemiology of personality disorders

 

Og ja, jeg finner kilder på at det er genetisk til en viss grad, basert på de nevnte tvillingstudiene. Men selv blant eneggede tvillinger er det bare 40% samsvar, tross felles miljø. Og jeg finner lite som dokumenterer at man faktisk har påvist disse genene. Det er fremtidsvyer.

 

Om du har kilder på dine 70-80% så kom gjerne med dem. Jeg er ikke fagmann...

 

Geir :)

 

Om du leser noen av bøker til Paul Bloom, der står det mye om det.

Paul Bloom - er en av verdens beste psykologer pdd. Professor i Yale. Hovedfeltet hans er nettopp utvikling i babyer. 

 

2 tvillinger blir skilt ved fødsel og plassert i helt ulike miljø.

De har mer til felles enn de unger du vokser sammen med. Dvs, gener > miljø.

Lenke til kommentar

Bare en liten ting til..

 

Asylsøkere øker norsk økonomi!

 

Så, so much for "dette har ikke Norge råd til" argumentet altså. Så da har man vel bare ett argument igjen og det er det gode gamle "jeg liker ikke utlendinger" argumentet.

 

Og med det så bærer det vel rett tilbake inn i fjøset med seg igjen for å koke i hop nye feilslutninger da tenker jeg. Lykke til med det!

Lenke til kommentar

Bare en liten ting til..

 

Asylsøkere øker norsk økonomi!

 

Så, so much for "dette har ikke Norge råd til" argumentet altså. Så da har man vel bare ett argument igjen og det er det gode gamle "jeg liker ikke utlendinger" argumentet.

 

Og med det så bærer det vel rett tilbake inn i fjøset med seg igjen for å koke i hop nye feilslutninger da tenker jeg. Lykke til med det!

 

Hehe "Den store tilstrømmingen av asylsøkere høsten 2015 bidrar til å løfte bruken av oljepenger ytterligere i 2016, påpeker SSB" med andre ord så bruker vi mer oljepenger (FRP sin politikk) som øker økonomiske veksten pga mer investering (mer valuta i omløp) og derfor øker innvandring Norsk økonomi?  :lol: kanskje du burde lese artikkelen du poster?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe "Den store tilstrømmingen av asylsøkere høsten 2015 bidrar til å løfte bruken av oljepenger ytterligere i 2016, påpeker SSB" med andre ord så bruker vi mer oljepenger (FRP sin politikk) som øker økonomiske veksten pga mer investering (mer valuta i omløp) og derfor øker innvandring Norsk økonomi?  :lol: kanskje du burde lese artikkelen du poster?

Parantesen om mer valuta i omløp har du lagt til selv, og er fullstendig irrelevant. Den viser at du ikke vet hva du snakker om. Det er ikke et stort problem i seg selv, men om du skal være så nedlatende så er det vel litt upraktisk å bomme slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en liten ting til..

 

Asylsøkere øker norsk økonomi!

 

Så, so much for "dette har ikke Norge råd til" argumentet altså. Så da har man vel bare ett argument igjen og det er det gode gamle "jeg liker ikke utlendinger" argumentet.

 

Og med det så bærer det vel rett tilbake inn i fjøset med seg igjen for å koke i hop nye feilslutninger da tenker jeg. Lykke til med det!

 

Jeg tror kanskje du missforstår innholdet. Om staten bruker masse penger på å kjøpe tjenester innen en næring, vil antagelig den næringen vokse. Om vi setter av flere milliarder til å brenne dekk vil trolig den delen av næringen som lever av å selge dekk øke sin omsetning, forutsatt at etterspørselen kan dekkes. Det er ikke dermed sagt at det å brenne dekk egentlig er positivt for norsk økonomi. Isåfall ville vi ha funnet opp en evighetsmaskin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...