Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Du har ihvertfall skjønt dette, altså forskjellen på etnisitet og utseende, språk og kultur etc.

Jeg går ikke ett øyeblikk av veien for å si akkurat hva jeg mener om Islam og alt det uakseptable faenskapet som forfektes av Islamister. Jeg kan også poengtere hvor lite inkluderende jeg er til dette og at jeg kommer til å kjempe på alle måter og til siste slutt for at sharialover og religiøs fascisme aldri får fotfeste i Norge.

Samtidig så ville jeg ha hjulpet hvilken som helst muslim som trengte hjelp, slik vi ser mange muslimer trenger hjelp idag. Dette blir nok en gåte for mange, slik som for eks geita_ her, ettersom de anser menneskene og doktrinene for en og samme sak. Ignoranse kalles slikt. En låvedørsmentalitet som forsvinner i det øyeblikk man åpner en bok eller beveger seg litt utenfor gårdstunet sitt....

Du lover å kjempe mot Islam ja :wee: Må bare ta "ansvar" og slippe inn problemet i første omgang :wee:

Det er akkurat der du må stoppe opp. Det er akkurat det her feilslutningene dine bygger på. Generaliseringen blir kontra-produktiv noe som burde være innlysende for deg som er voksen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argumenter, som i faktakunnskaper om verden, mennesker og velferdssamfunnet biter ikke på deg.

Så, you are very welcome. Det er engelsk, bruk google translatern.

Du har ingen argumenter, prater om løse begrep som "ansvar" og "internasjonalt renomé".

Bruker nazi-retorikk som hersketeknikker og som måter på å kneble diskusjonen.

Du har ikke kommet med egne argumenter i hele tråden, bare angriper andres meninger og forstyrrer debatten.

Det blir for dumt :wee:

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Argumenter, som i faktakunnskaper om verden, mennesker og velferdssamfunnet biter ikke på deg.

Har du kommet med noe fakta i denne tråden?

Annet enn en åpenbar løgn om at det å vokse opp i Norge ikke er mer gunstig enn å vokse opp i Somalia? Litt av noen verdenskunnskaper må jeg si.

For folk derifra er ikke mer kriminelle enn for eksempel nordmenn eller samer?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Annet enn en åpenbar løgn om at det å vokse opp i Norge ikke er mer gunstig enn å vokse opp i Somalia? Litt av noen verdenskunnskaper må jeg si.

Kan du kanskje sitere meg på det der ifra en post?

Nei, så det derimot, var en løgn.

Lenke til kommentar

Nei, så det derimot, var en løgn.

Du sier det ikke er forskjell annet enn hudfarge..

Lenke til kommentar

Skal vi virkelig syns synd på flyktninger som driv å velge land, kor de skal "flykte til"?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/mary-og-doetrene-havnet-midt-i-striden-mellom-norge-og-russland/a/23571728/

De fikk lovlig visum til Russland. Betalte reise dit (for 3 personer). Så reiste de fra Russland til Noreg for å søke asyl.
Jeg er nokså sikker at de reiste ikke til Russland direkte heller. De var minst innom Tyrkia først. Der kunne de søkt asyl.

Poenget med asyl er jo gi trygghet og beskyttelse til folket. Ikke "nytt liv, utdannelse, jobb" osv.

Det ville også skapt mindre kulturforskjeller om de reiste til Tyrkia, enn til Noreg. Same bakgrunn, religion...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det ville også skapt mindre kulturforskjeller om de reiste til Tyrkia, enn til Noreg. Same bakgrunn, religion...

Nesten morsomt, når de som beskrives i artikkelen er kristne :)

Da kan man vel si at de har ingenting her til lands å hente ...  :green:

Lenke til kommentar

Nei, så det derimot, var en løgn.

Du sier det ikke er forskjell annet enn hudfarge..

Lavmål. At jeg på ramme alvor må sitte her å bruke tid på å argumentere imot rasisme er beyond retarded, såpass at jeg tenker jeg takker for meg i denne uendelig-tråden her. Rasebevisste voksne folk som i 2016 skal man ikke bruke alt for mye energi på, lost case.

Dere får holde på videre dere som gidder. Remember, stay classy!

Lenke til kommentar

Det er kulturen vi vokser opp i som gjør oss til de personene vi er.

Jammen heldig at jeg vokste opp i en så masculin kultur som i Norge da. Vent litt ...
Trur du misforsto poenget i innlegget mitt.

Som sagt så har hudfarge og utseende ingenting å si for hva slags person man blir som voksen.

Små barn som blir adoptert fra f.eks afrika er jo så klart mørke i huden , men er de oppdratt av norske foreldre vil de være som alle andre norske barn.

På samme måte som at hvis en hvit baby hadde blitt adoptert av somaliske foreldre i somalia så hadde det barnet oppført seg som og hatt samme syn på f.eks likestilling mellom kvinner og menn som de fleste andre der nede.

Altså så kan man ikke dømme folk på hudfarge alene, det blir bare for dumt. Man må se på den kulturelle bakgrunnen og oppveksten personen har hatt for å forstå hvorfor de oppfører seg som de gjør.

Hvis du blir opplært fra dag èn til tenke at kvinner er deg underdanig og at de skal gjøre som du vil og ikke vise kropp offentlig så blir det selvfølgelig et ganske stort sjokk når du kommer til f.eks norge hvor kvinner og menn er så og si likestilt og kvinner er like fri til å gjøre hva de vil og kle seg som de vil som menn er.

Derfor får vi en monumental oppgave med å omvende bl.a kvinnesynet til alle disse nye mennene som kommer om dagen.

Endret av boundishh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lavmål. At jeg på ramme alvor må sitte her å bruke tid på å argumentere imot rasisme er beyond retarded, såpass at jeg tenker jeg takker for meg i denne uendelig-tråden her. Rasebevisste voksne folk som i 2016 skal man ikke bruke alt for mye energi på, lost case.

Dere får holde på videre dere som gidder. Remember, stay classy!

Tar det som en erkjennelse på at det er gunstigere å vokse opp i verdens rikeste land enn i verdens fattigste, og at du skal være glad for at dine nærmeste naboer er vokst opp under noenlunde humane vilkår og ikke i en krigssone hvor de som småbarn ble tvunget til å skyte sin egen familie.

Velkommen etter, vi andre har forstått dette for lenge siden.

PS: Mange psykiske lidelser er uhelbredelige og behandling innebærer i medisinering og i praksis fengsling livet ut.

Hvis vi oppretter noen bomstasjoner i oppkjørselen din og utenfor garasjen din kan du være med å betale dette :)

Og hvorfor anklager du FN for å være rasistisk når de sier Norge er verdens beste land å leve i? Kanskje de har et poeng?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Trur du misforsto poenget i innlegget mitt.

Som sagt så har hudfarge og utseende ingenting å si for hva slags person man blir som voksen.

Små barn som blir adoptert fra f.eks afrika er jo så klart mørke i huden , men er de oppdratt av norske foreldre vil de være som alle andre norske barn.

På samme måte som at hvis en hvit baby hadde blitt adoptert av somaliske foreldre i somalia så hadde det barnet oppført seg som og hatt samme syn på f.eks likestilling mellom kvinner og menn som de fleste andre der nede.

Altså så kan man ikke dømme folk på hudfarge alene, det blir bare for dumt. Man må se på den kulturelle bakgrunnen og oppveksten personen har hatt for å forstå hvorfor de oppfører seg som de gjør.

Hvis du blir opplært fra dag èn til tenke at kvinner er deg underdanig og at de skal gjøre som du vil og ikke vise kropp offentlig så blir det selvfølgelig et ganske stort sjokk når du kommer til f.eks norge hvor kvinner og menn er så og si likestilt og kvinner er like fri til å gjøre hva de vil og kle seg som de vil som menn er.

Derfor får vi en monumental oppgave med å omvende bl.a kvinnesynet til alle disse nye mennene som kommer om dagen.

Det er nokså feil. Gener spiller mye større rolle enn miljø. Det var gjort mange studier og det er godtatt for lenge siden at gener står for 70-80% av personlighet. Gener som avgjør kas musikk vi kommer til å like, kas filmer, politiske preferanser, kriminalitet osv.

Så om du adopterer 10000 unger fra Sverige/Tyskland/Swiss og 1000 fra ulike land i Afrika, vil afrikanere ende opp mye dårligare sosialt. 

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/finnmark/gravid-mor-_14_-sokte-asyl-sammen-med-sin-mann-_23_-_-ingen-ble-varslet-1.12682747

Jenteunge tvangsgiftet som 11-12 åring.

Kommer over grensen 14 år gammel, gravid med sitt barn nummer 2.

Den pedofile mannen på 23 år er med.

Er det dette som menes med berikelse?

Er dette greit eller skal norsk lov også gjelde for utlendinger?

Vet ikke om jeg ser helt hvorfor akkurat det der er så mye å henge seg opp i. Gjør det noe fra eller til da?

Lenke til kommentar

Det er nokså feil. Gener spiller mye større rolle enn miljø. Det var gjort mange studier og det er godtatt for lenge siden at gener står for 70-80% av personlighet. Gener som avgjør kas musikk vi kommer til å like, kas filmer, politiske preferanser, kriminalitet osv.

Så om du adopterer 10000 unger fra Sverige/Tyskland/Swiss og 1000 fra ulike land i Afrika, vil afrikanere ende opp mye dårligare sosialt. 

Tja, si det du, riktig så enkelt er jeg ikke sikker på om det er:

"The current prevailing genetic evidence seems to suggest that we actually don't have genes for personality"

"Of course, the conclusion that genes don't influence personality is most certainly wrong, after all, we have decades of twin research showing similarity in personality between identical twins. At least some of that similarity has to be genetic."

"Taking into account all the SNPs associated with sensation-seeking behaviors as an aggregate, dopamine genes worked in concert to explain around 6.6% of variation in sensation-seeking behavior."

"If you've made it this far, you can appreciate (like I do), that the question: "Do genes influence personality?" cannot receive a simple answer. On the one hand, genes clearly seem to contribute to personality, but on the other, much of the genetic evidence has not supported this view."

Psychology Today

"Genetic epidemiologic studies indicate that all ten personality disorders (PDs) classified on the DSM-IV axis II are modestly to moderately heritable."

The genetic epidemiology of personality disorders

Og ja, jeg finner kilder på at det er genetisk til en viss grad, basert på de nevnte tvillingstudiene. Men selv blant eneggede tvillinger er det bare 40% samsvar, tross felles miljø. Og jeg finner lite som dokumenterer at man faktisk har påvist disse genene. Det er fremtidsvyer.

Om du har kilder på dine 70-80% så kom gjerne med dem. Jeg er ikke fagmann...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...