Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobbet med noen afghanske ema-barn for 5 år siden, i en vanlig norsk barnevernsinstitusjon. De lærte oss noen gode rutiner for å holde enda bedre standard på personllig og ordinær hygiene, og vi endret dermed rutinene våre.

Det er fakta, så hva har du å fare med annet enn at du later til å være sint for ett eller annet ...?!

Jeg tror folk som mangler direkte erfaring lar seg lure av propaganda og useriøs og falsk info

Kan du si litt mer spesifikt hva de rutinene gikk ut på? Om det var såpass overbevisende, kan det være noe for flere av oss å ta lærdom av vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det samme sier ekstremistene, så det du bidrar med er å bli likeverdig med dem, og da er jo du like jævlig som det du vil fjerne

Så lenge jeg kan leve i et homogent og trygt samfunn er det en liten pris å betale.

Da ville du kanskje trives i ett diktatur, eller en totalitær stat bare det passet dine personlige preferanser

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jobbet med noen afghanske ema-barn for 5 år siden, i en vanlig norsk barnevernsinstitusjon. De lærte oss noen gode rutiner for å holde enda bedre standard på personllig og ordinær hygiene, og vi endret dermed rutinene våre.

Det er fakta, så hva har du å fare med annet enn at du later til å være sint for ett eller annet ...?!

Jeg tror folk som mangler direkte erfaring lar seg lure av propaganda og useriøs og falsk info

Kan du si litt mer spesifikt hva de rutinene gikk ut på? Om det var såpass overbevisende, kan det være noe for flere av oss å ta lærdom av vil jeg tro.

De norske ungdommene våre var vant til, og hadde vår aksept for at de bare behøvde å rydde rommene sine en gang i uken, mens de afghanske mente at det skulle være ryddig til enhver tid. Dessuten var vi ikke nøye med å påse at hver og en holdt god håndhygiene ifm toalettbesøk og før de satte seg til matbordet sammen. Det var de 2 fremste holdningene vi forbedret sammen med dem. Og etter hvert ble det sånn at vi sluttet ¨å akseptere at folk satt med lue eller capsen på under bespisning, og hvis jeg tenker meg om var det sikkert noen flere detaljer, men som eksempler bør det vel holde godt nok ..

Lenke til kommentar

Det samme sier ekstremistene, så det du bidrar med er å bli likeverdig med dem, og da er jo du like jævlig som det du vil fjerne

Så lenge jeg kan leve i et homogent og trygt samfunn er det en liten pris å betale.

Og hvis det bare var du som måtte betale den prisen, så ville det vært ditt valg.

Da ville du kanskje trives i ett diktatur, eller en totalitær stat bare det passet dine personlige preferanser

Demokratiet har feilet så kansje på tide å prøve noe nytt.

Fortell: Hva slags system er det du tenker deg som er "nytt"?

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje vi har hatt det for godt for lenge, blitt litt sånn "matleie", og dermed storforlangende som bortskjemte barn. Jeg har veldig mye omgang privat, med ulike kulturer (neida, ikke asylsøkere, men vanlige hardt abeidende skattebetalende innbyggere), som synes at demokratiet og landet ellers er helt topp, og mange av dem kommer fra steder vi gjerne reiser på ferie til og koser oss, for å slappe av fra dette besværlige demokratiet vi har lagd. 

d7a0adb21c7859d916dec1dd61e7c4a8.jpg?t%5

Lenke til kommentar

Fortell: Hva slags system er det du tenker deg som er "nytt"?

Fint at du spør.

Hva med å føre en politikk som resulterer i at hvite ikke ender opp som en minoritet i egne land.

Samt promotering av større hvite familier rundt om i europa og kutte ut innvandring for det trengs ikke lenger i så fall.

Veldig enkle forslag som ville vært bedre enn det systemet dette "demokratiet" drukner oss med nå.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Jeg mener det bør bli straffbart i et demokrati å ikke gjennomføre valgløfter, som et minimum bør ansvarlige personer ikke kunne stille til gjenvalg. Å lyve for folket eller mangle gjennomføringsevne bør bety umiddelbar slutt på personens politiske karriere. De som styrer er valgt til det fordi folket ønsker det, de skal være folkets tjenere, ikke folkets herrer.

Slik det er nå så er det lite demokratisk, flertallet ønsker A mens et mindretall heller ønsker B og gjennomfører B.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det bør bli straffbart i et demokrati og ikke gjennomføre valgløfter, som et minimum bør ansvarlige personer ikke kunne stille til gjenvalg. Å lyve for folket eller mangle gjennomføringsevne bør bety umiddelbar slutt på personens politiske karriere. De som styrer er valgt til det fordi folket ønsker det, de skal være folkets tjenere, ikke folkets herrer.

Slik det er nå så er det lite demokratisk, flertallet ønsker A mens et mindretall heller ønsker B og gjennomfører B.

Å lyve for folket er jo det norsk politikk handler om, satt litt på spissen .

Jeg kjenner flere som har blitt lei av at uansett hvilke partier som sitter ved roret så koker det meste av løfter vekk i kålen.

Det er ikke bra hvis for stor andel av folket ikke har tillit til politikerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Å lyve for folket er jo det norsk politikk handler om, satt litt på spissen .

Jeg kjenner flere som har blitt lei av at uansett hvilke partier som sitter ved roret så koker det meste av løfter vekk i kålen.

Det er ikke bra hvis for stor andel av folket ikke har tillit til politikerne.

Jeg har null tillit til politikerne OG til selve systemet (parlamentarismen med sine utjevningsmandater og sperregrenser), hvilket er hvorfor jeg har latt være å stemme ved de tre siste valgene nå. 

Lenke til kommentar

Men nå er det vi som bestemmer, så jeg mener bruk stemmesedlene til å markere at vi ikke tolererer løftebrudd og løgn.

Stem helt andre i stedet. Eneste som vil nytte hvis alle hadde følgt opp det.

Ja enten så må alle stemme , evt hvis det hadde blitt under 50% av befolkningen som stemte ved neste valg, slik at de hadde sett at her må noe gjøres.

Lenke til kommentar

Fint at du spør.

Hva med å føre en politikk som resulterer i at hvite ikke ender opp som en minoritet i egne land.

Samt promotering av større hvite familier rundt om i europa og kutte ut innvandring for det trengs ikke lenger i så fall.

Veldig enkle forslag som ville vært bedre enn det systemet dette "demokratiet" drukner oss med nå.

Jeg skjønner hvilket resultat du ønsker deg. Spørsmålet er hvilket "system" som skal gi oss dette resultatet, hvis det ikke lar seg gjøre i et demokrati.

Lenke til kommentar

Demokratiet har feilet fordi flertallet ikke er enig med geita_, som forøvrig ikke er fremmed for å kaste alt det nordmenn i generasjoner har kjempet igjennom av rettigheter og bytte det hele ut med en ikke-folkevalgt diktator slik at vi får sveivet igang ett totalitært regime her oppe i nord også. 

En bedre idè er at du heller reiser avsted og joiner en av de totalitære regimene verden allerede sliter med, siden akkurat det tror jeg det hadde blitt ett stort demokratisk flertall for her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...